Roda JC - Ajax 22-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 22, 2013 6:11 pm

Ik las hier de discussie over Sigh of Hoesen in de spits. Ik hoop dat dit na de winterstop een non-discussie wordt, omdat Siem dan terug is en gelijk door kan naar de Nr. 9 positie. Eenvoudigweg omdat Sigh én Hoesen niet voldoen. Ik zie het in allebei niet zitten. Ze zijn te beperkt, ieder op hun eigen manier; het is lood om oud ijzer.

Bijkomend voordeel is dat dan het middenveld met Serero-Blind-Klaassen kan blijven staan met Duarte als backup. Als dan Boilesen ook eens heel blijft, staat er een aardig elftal wat alleen op de vleugels nog te weinig kwaliteiten heeft en op de rechtsbackpositie.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door wimpey » zo dec 22, 2013 6:13 pm

999 schreef: Hupperts ?, Dat is Dijkhuizen Willem, de man van Fisher ... Je weet het echt niet meer hé ...
Duel Blind vs Hupperts, Voetske. Nogmaals. Blind gaat in dat duel onder de bal door, omdat zijn timing niet klopt. Dijkhuizen komt buitenom.

Je bent zo goed met Photoshop. Laat dat duel waar Blind de fout in gaat maar zien. Of ie dan het duel van Dijkhuizen of Hupperts verliest: boeien. Hij verliest het duel door slechte timing. Maar dat mag dus niet opgemerkt worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 22, 2013 6:16 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Hupperts ?, Dat is Dijkhuizen Willem, de man van Fisher ... Je weet het echt niet meer hé ...
Duel Blind vs Hupperts, Voetske. Nogmaals. Blind gaat in dat duel onder de bal door, omdat zijn timing niet klopt. Dijkhuizen komt buitenom.
Je zit echt finaal naast, finaal naast ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 22, 2013 6:19 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Hupperts ?, Dat is Dijkhuizen Willem, de man van Fisher ... Je weet het echt niet meer hé ...
Duel Blind vs Hupperts, Voetske. Nogmaals. Blind gaat in dat duel onder de bal door, omdat zijn timing niet klopt. Dijkhuizen komt buitenom.

Je bent zo goed met Photoshop. Laat dat duel waar Blind de fout in gaat maar zien. Of ie dan het duel van Dijkhuizen of Hupperts verliest: boeien. Hij verliest het duel door slechte timing. Maar dat mag dus niet opgemerkt worden.
Photoshop, dat komt gewoon direct uit de wedstrijd beelden Willem .. Er is geen duel Hupperts Blind Ik vraag me af naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken .. Blind laat op een gegeven moment Hupperts lopen en ziet in rug zijn Dijkhuizen vrolijk vrijlopen, Fischer ( nadat hij het gat tussen hem en Dijkhuizen veel te groot heeft laten worden ) doet een schijnbeweging om naar Dijkhuizen te gaan maar stop en Blind mag het dan weer opknappen ... lol ..Kijk vanavond maar naar Studoi S.
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 22, 2013 6:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door wimpey » zo dec 22, 2013 6:23 pm

999 schreef: Je zit echt finaal naast, finaal naast ...
OK, Blind's timing was perfect. Hij zeilde niet onder de bal door. Hij hoefde zijn fout niet ten koste van een corner te corrigeren. Die corner ging er niet in. Zijn voorzetten waren ook vandaag weer perfect op maat.

Ik vind het allemaal prima. Zal me van commentaar op het troetelblind in het vervolg onthouden. Ik hoop wel dat Boilesen na de winterstop fit is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Cruijff » zo dec 22, 2013 6:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik las hier de discussie over Sigh of Hoesen in de spits. Ik hoop dat dit na de winterstop een non-discussie wordt, omdat Siem dan terug is en gelijk door kan naar de Nr. 9 positie. Eenvoudigweg omdat Sigh én Hoesen niet voldoen. Ik zie het in allebei niet zitten. Ze zijn te beperkt, ieder op hun eigen manier; het is lood om oud ijzer.
Siem de Jong op 10, Luuk de Jong op 9 en dan nog mooie rollen verzinnen voor Klaassen, Serero, Blind met als back-up (of back) Duarte is mijn ideaalplaatje.

Luuk de Jong is vanmiddag bewust voor lul gezet door de trainer van Borussia Mönchengladbach. In een thuiswedstrijd tegen Wolfsburg (Bas Dost zette 6 minuten voor tijd de 2-2 eindstand op het scorebord) mocht Luuk in de slotfase warmlopen. In de blessuretijd invallen...... Exact 2 seconden voor het eindsignaal...... :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 22, 2013 6:25 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Je zit echt finaal naast, finaal naast ...
OK, Blind's timing was perfect. Hij zeilde niet onder de bal door. Hij hoefde zijn fout niet ten koste van een corner te corrigeren. Die corner ging er niet in. Zijn voorzetten waren ook vandaag weer perfect op maat.

Ik vind het allemaal prima. Zal me van commentaar op het troetelblind in het vervolg onthouden. Ik hoop wel dat Boilesen na de winterstop fit is.
Er is geen duel Hupperts en Blind Ik vraag me af naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken .. Blind laat op een gegeven moment Hupperts lopen en ziet in zijn rug Dijkhuizen vrolijk vrijlopen, Fischer ( nadat hij het gat tussen hem en Dijkhuizen veel te groot heeft laten worden ) doet een schijnbeweging om naar Dijkhuizen te gaan maar stopt en Blind mag het dan weer opknappen ... lol ..Kijk vanavond maar naar Studo S.

Er is niks mis met commentaar op Blind, maar zou dan wel terecht moeten zijn w.b. dit moment ...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door LucaS » zo dec 22, 2013 6:44 pm

Het wordt steeds grappiger, Fischer laat zijn man lopen, die bal gaat over de hele, Blind doet zijn uiterste best om die bal naar een man die zeker tien meter achter hem staat (hoezo 'duel'?) nog te onderscheppen, maar kan er niet bij, en het is blinds fout dat de rechtsback van de tegenstander een 60 m2 vrij veld om zich heen heeft. Right.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 22, 2013 6:45 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik las hier de discussie over Sigh of Hoesen in de spits. Ik hoop dat dit na de winterstop een non-discussie wordt, omdat Siem dan terug is en gelijk door kan naar de Nr. 9 positie. Eenvoudigweg omdat Sigh én Hoesen niet voldoen. Ik zie het in allebei niet zitten. Ze zijn te beperkt, ieder op hun eigen manier; het is lood om oud ijzer.
Siem de Jong op 10, Luuk de Jong op 9 en dan nog mooie rollen verzinnen voor Klaassen, Serero, Blind met als back-up (of back) Duarte is mijn ideaalplaatje.

Luuk de Jong is vanmiddag bewust voor lul gezet door de trainer van Borussia Mönchengladbach. In een thuiswedstrijd tegen Wolfsburg (Bas Dost zette 6 minuten voor tijd de 2-2 eindstand op het scorebord) mocht Luuk in de slotfase warmlopen. In de blessuretijd invallen...... Exact 2 seconden voor het eindsignaal...... :blush.gif:
Siem re-tweete vandaag dat Luuk naar Ajax moest komen. Dat zal hij niet voor niks gedaan hebben. Dat in combinatie met Slop die zijn mond voorbij praatte. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door GangstaRiB » zo dec 22, 2013 7:16 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Je zit echt finaal naast, finaal naast ...
Ik hoop wel dat Boilesen na de winterstop fit is.
Is die is al eens langer dan 4 wedstrijden fit geweest (disclaimer: 4 wedstrijden is niet feitelijk gecheckt)?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door zeux » zo dec 22, 2013 7:18 pm

LucaS schreef:Het wordt steeds grappiger, Fischer laat zijn man lopen, die bal gaat over de hele, Blind doet zijn uiterste best om die bal naar een man die zeker tien meter achter hem staat (hoezo 'duel'?) nog te onderscheppen, maar kan er niet bij, en het is blinds fout dat de rechtsback van de tegenstander een 60 m2 vrij veld om zich heen heeft. Right.
Nog los van feit dat Blind de boel herstelde. Dat er vervolgens uit de corner een goal komt, heeft weer een andere reden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door LucaS » zo dec 22, 2013 7:18 pm

Ajaciedjuh schreef:
Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik las hier de discussie over Sigh of Hoesen in de spits. Ik hoop dat dit na de winterstop een non-discussie wordt, omdat Siem dan terug is en gelijk door kan naar de Nr. 9 positie. Eenvoudigweg omdat Sigh én Hoesen niet voldoen. Ik zie het in allebei niet zitten. Ze zijn te beperkt, ieder op hun eigen manier; het is lood om oud ijzer.
Siem de Jong op 10, Luuk de Jong op 9 en dan nog mooie rollen verzinnen voor Klaassen, Serero, Blind met als back-up (of back) Duarte is mijn ideaalplaatje.

Luuk de Jong is vanmiddag bewust voor lul gezet door de trainer van Borussia Mönchengladbach. In een thuiswedstrijd tegen Wolfsburg (Bas Dost zette 6 minuten voor tijd de 2-2 eindstand op het scorebord) mocht Luuk in de slotfase warmlopen. In de blessuretijd invallen...... Exact 2 seconden voor het eindsignaal...... :blush.gif:
Siem re-tweete vandaag dat Luuk naar Ajax moest komen. Dat zal hij niet voor niks gedaan hebben. Dat in combinatie met Slop die zijn mond voorbij praatte. :666.gif:
En toch vindt L. de Jong de stap van deze club naar de eredivisie een stap terug. :excited.gif:
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door GangstaRiB » zo dec 22, 2013 7:29 pm

Die jongen verdient trouwens 4 miljoen bij BMG.... wat een geld...

Hebben we Luuk nodig als je ook Siem hebt? Haal je Luuk, waar moet Siem dan spelen? Als middenvelder vind ik em altijd matigjes.

Ajax moet een rechtsbuiten halen die gevaar buitenom kan stichten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 22, 2013 7:37 pm

Verschil moet er zijn: pingel die GAE krijgt tegen Utreg. Bij Ajax moeten ze een 3 dubbele beenbreuk worden geschopt en dan krijgen ze hem nog niet. :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Wouter » zo dec 22, 2013 7:39 pm

Yopi schreef:
Thijs schreef:Haha, oh wat zijn ze zuur in Arnhem, Rotterdam, Enschede en Eindhoven!

HAHAHA! LEKKER!
Soms iets te zuur. Van FN:
Mogwai schreef:Krijgen ze voor elke vergaste jood 1 goal in de laatse 5 minuten kado ofzo? Altijd hetzelfde met hun.
:excited.gif:
Valt wel mee, Vites heeft er een prima eerste seizoenshelft op zitten en wint in Arnhem wel weer van Ajax. Het is alleen jammer dat Ajacieden zich altijd zo vervelend arrogant gedragen als ze winnen....

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door El Clavo » zo dec 22, 2013 7:44 pm

Niet allemaal hoor. Mijn zorg is dat er van de winter in Chelsea aan de Rijn nog een blik huurlingen heen gestuurd wordt vanui Londen of waar dan ook ter wereld.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Cruijff » zo dec 22, 2013 7:50 pm

GangstaRiB schreef:Die jongen verdient trouwens 4 miljoen bij BMG.... wat een geld...

Hebben we Luuk nodig als je ook Siem hebt? Haal je Luuk, waar moet Siem dan spelen? Als middenvelder vind ik em altijd matigjes.
Als middenvelder wel ja, wanneer hij echt als nummer 10 speelt zie ik Siem goed renderen. Toen Pantelic in de spits stond speelde Siem wel echt als nummer 10 en scoorde aan de lopende band. Het huidige Ajax speelt niet met een echte '10', persoonlijk ben ik daar wel voorstander van.

Luuk de Jong & Siem de Jong is een tandem die ik graag een tijd op elkaar ingespeeld zou willen zien raken. Wanneer Luuk de Jong voor langere tijd kan worden vastgelegd, acht ik de kans ook groter dat Siem langer blijft. Dat hij niet in het voorjaar van 2014 vertrekt, maar op zijn vroegst pas in 2015.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Marillion » zo dec 22, 2013 7:54 pm

Ja, laten we de boel na de winterstop weer overhoop halen. Net nu het wat begint te lopen. Een korte termijnconstructie ga je wat mij betreft alleen aan voor een noodsituatie en dat is dit niet. Met Siem de Jong en Hoesen hebben we twee prima spitsen in huis.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Jöhnk » zo dec 22, 2013 7:55 pm

GangstaRiB schreef:Die jongen verdient trouwens 4 miljoen bij BMG.... wat een geld...

Hebben we Luuk nodig als je ook Siem hebt? Haal je Luuk, waar moet Siem dan spelen? Als middenvelder vind ik em altijd matigjes.

Ajax moet een rechtsbuiten halen die gevaar buitenom kan stichten.
Eens. Siem rendeert het beste in de spits. En als Luuk komt, moet Siem weer naar het middenveld. Bovendien ben ik sowieso niet zo overtuigd van Luuk. Qua techniek vind ik hem eerder een type Sigthorsson. Ik vind daarnaast dat Luuk te weinig beweegt zonder bal. Ik denk dan ook dat Siem een betere spits is voor Ajax dan Luuk.

Wat deze selectie mist is een snelle aanvaller met diepgang. Ola John zou dat kunnen zijn. Die kan dan aan de rechterkant komen te spelen of aan de linkerkant. Op dit moment zeg ik aan de linkerkant, want Schone doet het gewoon goed en Fischer doet het nog steeds niet naar behoren.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Dubbel » zo dec 22, 2013 8:04 pm

:onfire.gif:
Jaaaaaaaaa, en weer een uitwedstrijd gewonnen. Twee keer scoren in de slotfase en dan nog door een debutant van de Toekomst ook! Leuk hoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Marillion » zo dec 22, 2013 8:08 pm

Je vergeet in je enthousiasme helemaal om te melden dat we in ons thuisshirt speelden. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Wouter » zo dec 22, 2013 8:18 pm

El Clavo schreef:Niet allemaal hoor. Mijn zorg is dat er van de winter in Chelsea aan de Rijn nog een blik huurlingen heen gestuurd wordt vanui Londen of waar dan ook ter wereld.
Chelsea aan de Rijn nog wel. Zelf verzonnen? Je gaat zo zeker ook "Hij is een homo, yes, yes"roepen? :-)

Ik verwacht zelf overigens niet veel. Hooguit een transfervrije spits.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door LucaS » zo dec 22, 2013 8:26 pm

Wouter schreef: Valt wel mee, Vites heeft er een prima eerste seizoenshelft op zitten en wint in Arnhem wel weer van Ajax. Het is alleen jammer dat Ajacieden zich altijd zo vervelend arrogant gedragen als ze winnen....
Wie doet er hier nou arrogant? :excited.gif:
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Jöhnk » zo dec 22, 2013 8:26 pm

Wouter, heb jij dit t-shirt ook besteld? :hypocrite.gif:

Afbeelding

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Wouter » zo dec 22, 2013 8:29 pm

Toen ik zag dat een of andere mongool dat shirt gemaakt had, wist ik al dat Vitesse niet zou gaan winnen in Almelo.

Plaats reactie