Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door LucaS » vr feb 22, 2013 12:02 am

Ajaciedjuh schreef:
LucaS schreef:Fischer vond dat Ajax een heel goede eerste helft heeft gespeeld. Ik geloof mijn oren niet. Syl ook niet trouwens.
Goed spelen niet, maar wel onder controle.
Als je thuis maar 2-0 hebt gewonnen, ga je door als je een keer scoort. Als je dan de wedstrijd ingaat met de instelling om alles achteruit te spelen en het rustig uit te tikken, vraag je om problemen. Het was slap, ongeconcentreerd, negatief en zonder inzet. Ik heb me heel lang niet zo ontzettend aan Ajax geergerd als vanavond.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 22, 2013 12:03 am

Heb er wel vrede mee. Steaua was de betere ploeg.
Heb er GEEN vrede mee. Steaua was de betere ploeg.
Wat als dat doelpunt van Sigthorsson (thuiswedstrijd) wel was geteld, was toch geen buitenspel, maar eerlijk gezegd was Steaua in Amsterdam in de tweede helft al de betere ploeg en gaat het verdiend verder. Blijkbaar zit Ajax nu op het niveau dat ook dit soort ploegen al te sterk zijn. We hebben het dan over de subtop. Het huidige Ajax zal het in een poule in de EL ook lastig hebben, maar ja Ajax heeft wel € 27 miljoen winst, daar gaat het om?

Geen enkele creativiteit, niemand die iets aanvallends kan verzinnen, dat gaat ons opbreken? Wie scoren er de laatste weken? Alderweireld, Van Rhijn, Moisander en een verdwaalde aanvaller/middenvelder.

Meleg wordt de hemel ingeprezen, brengt hij Ajax volgend jaar op CL-niveau? Nee, natuurlijk niet, mag je ook niet van hem verwachten. Andersen? Na 40 keer in de Deense eredivisie nog steeds niet rijp voor Ajax 1. Cuenca heeft nog een behoorlijke tijd nodig? Sigthorsson ook, na zijn blessure. Van de achttienjarige Fischer mag je nog niet veel verwachten, Babel verdwijnt weer, Hoesen was niet goed genoeg voor een selectie? Boerrigter kan niet veel meer, wat blijft er over?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 22, 2013 12:03 am

LucaS schreef:
Ajaciedjuh schreef:
LucaS schreef:Fischer vond dat Ajax een heel goede eerste helft heeft gespeeld. Ik geloof mijn oren niet. Syl ook niet trouwens.
Goed spelen niet, maar wel onder controle.
Als je thuis maar 2-0 hebt gewonnen, ga je door als je een keer scoort. Als je dan de wedstrijd ingaat met de instelling om alles achteruit te spelen en het rustig uit te tikken, vraag je om problemen. Het was slap, ongeconcentreerd, negatief en zonder inzet. Ik heb me heel lang niet zo ontzettend aan Ajax geergerd als vanavond.
Dat ben ik met je eens. Het was zoals ik al schreef, passief en niet met de wil om te winnen. Klote avond, ik ga pitten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door LucaS » vr feb 22, 2013 12:04 am

Jöhnk schreef: Die vijftig minuten waar LucaS het over heeft heb ik dus niet zo gezien.
Tot de 2-0 in de thuiswedstrijd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door 999 » vr feb 22, 2013 12:04 am

Tja, ik was er al bang voor ... Schandelijke vertoning van AJAX ... Maar niks nieuws natuurlijk ..

Zeeburg
Berichten: 36
Lid geworden op: di aug 14, 2012 12:06 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Zeeburg » vr feb 22, 2013 12:04 am

Wat zei die Steaua-voorzitter ook alweer? Volgens mij had hij gelijk.
Ik vrees dat ADO nog lastig genoeg wordt zondag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Jöhnk » vr feb 22, 2013 12:05 am

LucaS schreef:
Jöhnk schreef: Die vijftig minuten waar LucaS het over heeft heb ik dus niet zo gezien.
Tot de 2-0 in de thuiswedstrijd.
Je hebt gelijk. Maak er maar van 50 van de 210 minuten.

Ik lees hier dat Steaua wellicht aan de doping zit, maar ik denk eerder dat Ajax aan de slaapmiddelen zit. Steaua verdient alle lof omdat ze er vol voor gingen. In de verlenging zaten ze er trouwens zeer zeker doorheen.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door columbus » vr feb 22, 2013 12:08 am

LucaS schreef:Loon van een belabberde instelling. 50 van de 180 minuten geprobeerd om een doelpunt te maken, en daarna gedacht het wel even rustig uit te tikken. Vandaag geen enkele intentie om een doelpunt te maken. Anti-voetbal.
Helemaal mee eens. Puur op instelling en laksheid verloren. Verder vind ik het weer belabberd gewisseld van de Boer. Middenvelder Serero voor Fischer op linksbuiten terwijl je echte linksbuiten, die toch al niet overloopt van zelfvertrouwen, laat je weer wegkwijnen op rechts.

Doodzonde, verlies was echt niet nodig geweest. Arrogante druiloren...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Yopi » vr feb 22, 2013 12:10 am

Yopi schreef:Jij weet net zo goed als ik dat dit Ajax zomaar in een kwartier twee of drie doelpunten tegen kan krijgen.

Als ze al uitkijken naar Chelsea gaat het moeilijk worden.
Dixi. :1evil.gif:

Ajax had er vanavond minstens een moeten maken. Zoveel kansen missen, daar kom je in de zwakke eredivisie nog mee weg, maar internationaal niet. Een harde les voor die patsertjes van ons.

Onze verdediging is matig, maar dat wisten we al.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Marillion » vr feb 22, 2013 12:10 am

Ik baal hier stevig van. Had best nog een moeilijke avond verwacht maar wel met een Ajax doelpunt erbij om de zaak veilig te stellen.
Kort dag voor de ontmoeting met ADO maar er zit nu niets anders op dan ons verlies te nemen en de titel te pakken.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Lionel » vr feb 22, 2013 12:10 am

Frank is ook uit vorm. Echt zijn verlies dit.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 22, 2013 12:15 am

Helemaal mee eens. Puur op instelling en laksheid verloren.
Volkomen mee oneens, verloren door gebrek aan durf, creativiteit, het gebrek aan individuele acties, kwestie van niveau. Iedere speler wil verder komen, wil winnen; iedere speler wil de EL-finale in Amsterdam spelen en winnen, niemand zal verzaken. Het probleem zit in de manier van voetballen, daarom lijkt het laksheid, maar er mag gewoon niet anders worden gevoetbald in de nieuwe doctrine. Ik heb maar twee wedstrijden live gezien, daarnaast wedstrijden op tv, maar het is veelal "niet om aan te zien", zo verschrikkelijk slecht.

Celtic zal wel uitgeschakeld zijn/worden, maar wat een energie tegen o.a. Barcelona. Doping? Kan, maar een beetje meer spirit zou Ajax geen kwaad doen, een bal mag wel hard worden ingespeeld, het hoeft niet zo slap! Je kunt dat zelfs trainen! Je kunt zelfs zo trainen dat de handelingssnelheid omhoog gaat.

"Moet met vakantie, maar krijg gewoon koppijn van dit Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door 999 » vr feb 22, 2013 12:21 am

Ach, om met Frank te .. Het is wachten tot dat de tegenstander moe wordt van ons rond tikken en wisselend positiespel " .. Als we ons zelf niet verliezen in dat rond tikken en wisselend postitie spel natuurlijk ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Yopi » vr feb 22, 2013 12:26 am

@Demo: met alle respect, maar dat vind ik onzin. Ajax was technisch niets minder, integendeel. Het lag ook niet aan de spelwijze, als je het op bepaalde momenten beter uitspeelt, maak je er gewoon een of twee.

De spelers zijn nu neem ik aan terug op aarde. Hoezo Chelsea, hoezo EL winnen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door 999 » vr feb 22, 2013 12:30 am

Hoeveel keer alweer dat de spelers terug op aarde zijn ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Yopi » vr feb 22, 2013 12:35 am

Ik weet niet wat er in de winterstop gebeurd is, misschien hebben ze in Brazilië pilletjes gekregen, maar sindsdien is het lang leve ons bij Ajax, de ene na de andere speler weet te melden dat dit team nog véél beter kan en maar op 50% zit en nog meer van die onzin, maar intussen blijft het spel ver achter bij de verwachtingen, op die ene wedstrijd na dan. Dit Ajax moet keihard werken en zo scherp zijn als een mes, anders wordt het niets. We hebben nu eenmaal geen toppers lopen.

Moet wel zeggen dat die 2-0.... Fischer heeft gelijk, zo'n doelpunt maakt die jongen nooit meer. :excited.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 22, 2013 12:44 am

Yopi schreef:@Demo: met alle respect, maar dat vind ik onzin. Ajax was technisch niets minder, integendeel. Het lag ook niet aan de spelwijze, als je het op bepaalde momenten beter uitspeelt, maak je er gewoon een of twee.

De spelers zijn nu neem ik aan terug op aarde. Hoezo Chelsea, hoezo EL winnen? :confused.gif:
Als Steaua het in Amsterdam (na 66 dagen niet te hebben gevoetbald?) beter uitspeelt, had deze wedstrijd een formaliteit geweest.

Ik hoop net als jij (Yopi) op successen, maar ik zie nu al een paar jaar zo'n laag tempo, een gebrek aan creativiteit (of is dat verboden?). Natuurlijk, iedere bal op doel geschoten kan erin gaan, maar waar is die drang om op doel te schieten? Ik mis in dit Ajax de energie, de wil om te winnen, de eigengereidheid (stond Ajax toch om bekend) om wel dat initiatief te nemen, die gedurfde actie op te zetten, alles is zo verschrikkelijk voorspelbaar. Is Steaua een topteam? Nee, bij lange na niet, Ajax dus ook niet? Waar is de solo langs de zijlijn?

Maak me blij door mij duidelijk te maken dat we die vanaf zondag wel zien; kom niet met "Maar over vijf jaar lukt het wel". In de voetballerij kun je geen plannen maken, tenzij je het geld hebt van Barcelona, RM. MU, MC. Waarom ben jij zo tevreden (gechargeerd) over het Ajax dat tegen Steaua speelde? Ajax was technisch niet minder, schrijf je, maar wat koop je daarvoor als de tegenstander op een ander gebied gewoon beter is, het is geen "spelletje hooghouden"! Voetbal wordt niet beslist op alleen die techniek. Techniek zorgt voor het onderscheid als de snelheid waarmee die techniek wordt gebruikt hoog is, maar die snelheid ontbreekt juist bij Ajax, dan maakt de techniek het verschil niet meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Yopi » vr feb 22, 2013 12:48 am

Voor zondag kan ik niets beloven. :smallgrin.gif:

Dat we een gebrek aan snelheid in de ploeg hebben ben ik met je eens, met name achterin. Daar schieten we qua (handelings)snelheid en dynamiek echt tekort.

Echter, Steaua is niets bijzonders, dat team hadden we kunnen hebben.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 22, 2013 1:09 am

Yopi schreef:Voor zondag kan ik niets beloven. :smallgrin.gif:

Dat we een gebrek aan snelheid in de ploeg hebben ben ik met je eens, met name achterin. Daar schieten we qua (handelings)snelheid en dynamiek echt tekort.

Echter, Steaua is niets bijzonders, dat team hadden we kunnen hebben.
Op basis waarvan hadden we dat team moeten hebben, we hebben er toch 150 minuten tegen gespeeld en het niet gered!

Die (handelings)snelheid missen we in iedere linie. Die dynamiek missen we inderdaad, maar niet alleen achterin. wat wil Ajax met de trainingen bereiken? Ik dacht aan CL-niveau, maar hoe moet ik de vooruitgang zien? Laat Ajax zich nu niet verschuilen achter "De beste spelers gaan weg", dat overkomt Ajax al decennia, is geen enkele verandering t.o.v. periode Jol en daarvoor.

ADO thuis, zondag? Ik hoop op een overwinning, maar het tempo zal wel weer laag liggen en ik hoop dat onze verdedigers weten te scoren, maar ik zie het somber in (Ben met vakantie en wil dan niets met dat www te maken hebben, ik kan dus niet reageren) Laten we op een 2-1 hopen, laatste minuut of net als tegen Feyenoord een ADO-speler een bal die duidelijk naast gaat in eigen doel laten koppen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door roelf » vr feb 22, 2013 2:45 am

Het is ook altijd hetzelfde met die lulletjes rozewater. Als het er om gaat zijn ze niet thuis. Pure gemakzucht. Ondertussen alleen maar aan Chelsea en hoe ze zich daar in de kijker kunnen spelen. Slapjanussen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Baseman » vr feb 22, 2013 7:23 am

Geweldige competitie die EL was het toch?
Ik vind het erg jammer voor jullie, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken na de grote mond over het presteren van de andere Nederlandse clubs in de EL...sorry :blush.gif:

Wat mij betreft had Ajax trouwens mogen winnen, goed voor het Nederlandse voetbal en een grotere kans op puntverlies in de Eredivisie.
Een triest Europees seizoen voor Nederland dit jaar, waarbij Ajax te vroeg wordt uitgeschakeld maar veruit het beste presteerde.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 8:00 am

Baseman schreef: Ik vind het erg jammer voor jullie, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken na de grote mond over het presteren van de andere Nederlandse clubs in de EL...sorry :blush.gif:
Ik snapte die fascinatie voor de EL sowieso niet. Zal er mee te maken hebben gehad dat de finale in de Arena is. Maar een ploeg die het in de eredivisie al moeilijk heeft wanneer de tegenstander de mouwen opstroopt, die haalt die finale natuurlijk nooit.
Een triest Europees seizoen voor Nederland dit jaar, waarbij Ajax te vroeg wordt uitgeschakeld maar veruit het beste presteerde.
5 * verloren in 8 wedstrijden. :excited.gif:

Steaua was de betere ploeg. Ajax straalde niets uit. Ja, een air van: we spelen de bal rond en in 90 minuten prikken we er wel een in... Ik heb genoten van die LB van hen en vooral van Chiriches. Die laatste is echt een dijk van een speler. Ajax ligt er volledig verdiend uit. Te weinig kwaliteit, op tal van vlakken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door brigade zuid » vr feb 22, 2013 8:50 am

Ik vind het echt schandalig. Toen ze de tweede helft op een gegeven moment helemaal door de war gespeeld werden dacht ik serieus ff aan matchfixing.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door GangstaRiB » vr feb 22, 2013 8:57 am

Vond dat Eriksen en Fischer constant de verkeerde beslissingen namen. Ze liepen zich constant vast en schoten kansloos van grote afstand.

Er was weinig vernuft. Sigtorsson liep ook weer overal en nergens.

Neuh... was niet best. Ik had even de hoop dat we de 1-0 over de streep konden trekken, maar na die 2-0 wist ik dat we het niet meer gingen winnen.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 9:00 am

brigade zuid schreef:Ik vind het echt schandalig. Toen ze de tweede helft op een gegeven moment helemaal door de war gespeeld werden dacht ik serieus ff aan matchfixing.
Net als bij Vitesse-uit? :blush.gif:

Er speelden 3 linies, geen CV schoof in om het middenveld te ondersteunen. Poulsen speelde te ver terug, Fischer verloor vrijwel iedere bal, Sig werd niet ondersteund door Siem en Eriksen. Backs werden overlopen. En in de loop- / fysieke duels delven we sowieso het onderspit. Komt nog bij dat de wissels niets brachten. Ajax ging er af tegen een ploeg die over 2 wedstrijden m.i. gewoon duidelijk beter was.

Eens kijken of FdB het weer op de rails kan krijgen. Wanneer je van ADO wint, hoe dan ook, krijg je als groep weer een boost. Die EL was enkel ballast. Daar heeft Baseman gewoon gelijk in.

Plaats reactie