Vitesse - Ajax 27-01-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2013 11:54 am

Zeker voor Ajax begrippen is het geen bijzonder jong elftal. Er stond genoeg ervaring in het veld. We hebben ook niet verloren vanwege de leeftijd van onze spelers maar omdat in de tweede helft onze zwakke punten pijnlijk duidelijk werden gemaakt.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 12:11 pm

Ik snap ook niet hoe Ajax niet een middenveld met Reis, Theo en Van Ginkel heeft overklast.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door wimpey » ma jan 28, 2013 12:25 pm

Rishi schreef:Ik snap ook niet hoe Ajax niet een middenveld met Reis, Theo en Van Ginkel heeft overklast.
Schöne, Rishi. Lijdt veel onnodig balverlies, door te lage snelheid van handelen worden kansrijke situaties om zeep geholpen, hij pakt geen bal af, laat bij de 1-2 zijn man lopen en was bij de 2-2 door degene áchter Janssen ook passief. Doorsnee speler, geen Ajax-1 basisspeler.

Babel of Hoesen in de spits, Siem als rechtshalf. Basta. Janssen had gisteren na 60 minuten aan het zuurstof gekund wanneer hij een uur tegen Siem had moeten lopen.

Met Siem als rechtshalf en een spits in de spits wordt Ajax kampioen. Ajax moet terug naar het niveau van de wedstrijd tegen psv. Vastigheid binnen je systeem en meer kwaliteit op het middenveld is wat Ajax nodig heeft.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door 999 » ma jan 28, 2013 12:27 pm

En vergeet Poulsen weer niet.Ook die, de man met ervaring, bracht er weer niks van terecht ..

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 12:39 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Ik snap ook niet hoe Ajax niet een middenveld met Reis, Theo en Van Ginkel heeft overklast.
Schöne, Rishi. Lijdt veel onnodig balverlies, door te lage snelheid van handelen worden kansrijke situaties om zeep geholpen, hij pakt geen bal af, laat bij de 1-2 zijn man lopen en was bij de 2-2 door degene áchter Janssen ook passief. Doorsnee speler, geen Ajax-1 basisspeler.

Babel of Hoesen in de spits, Siem als rechtshalf. Basta. Janssen had gisteren na 60 minuten aan het zuurstof gekund wanneer hij een uur tegen Siem had moeten lopen.

Met Siem als rechtshalf en een spits in de spits wordt Ajax kampioen. Ajax moet terug naar het niveau van de wedstrijd tegen psv. Vastigheid binnen je systeem en meer kwaliteit op het middenveld is wat Ajax nodig heeft.
Mee eens hoor. Maar met een rechtsbuiten voor zich had hij ook wel wat meer kunnen doen.
De 2-1 is gewoon een fout van Veltman. Die moet Theo een beuk geven.

Siem in de spits is het probleem nog niet eens. Het gaat erom dat er geen diepgang is. Fischer komt naar binnen. Maar wat die Derk staat te doen. Ik durf te wedden, kan het alleen niet bewijzen, dat ik een betere rechtsbuiten ben dan Derk. En ik heb niet hoger gespeeld dan 1e klasse zaterdag.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Yopi » ma jan 28, 2013 1:06 pm

Trab schreef:Vermeer had uberhaupt niet uit zijn goal hoeven te komen bij die goal van Janssen.
Dan had Janssen de bal in de kruising geschoten. Kan hij ook.
Het blijft een wisselvallige keeper. Wisselt grandioze reddingen af met zwakke momenten.
Net als alle andere keepers in de Eredivisie. De top hebben we hier niet lopen.

Een zure nederlaag gisteren, Vitesse ligt ons blijkbaar niet. Dat heeft snelheid in de ploeg en het vermogen de bal snel diep te geven. Als dat gebeurt worden helaas de zwakheden van ons team meedogenloos blootgelegd.

Ik troost me met de gedachte dat Vitesse óók een probleem gaat vormen voor de concurrentie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2013 1:08 pm

Vitesse wint tot op heden alle topwedstrijden. Ze laten het alleen weer liggen tegen de kleinere ploegen. Als de ruimte er niet ligt om snel uit te breken hebben zij het weer moeilijk.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Yopi » ma jan 28, 2013 1:13 pm

Daarom. Als we twee keer van Vitesse verliezen maar in de andere topwedstrijden (bijna alle)punten pakken zijn we spekkoper.

Het is lullig maar het kan gebeuren. Ik heb liever dat Ajax uit van Vitesse verliest dan thuis van PEC Zwolle.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door 999 » ma jan 28, 2013 1:16 pm

Maar voor de derde keer op onze bek gaan ( beker ) toch liver niet.
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 28, 2013 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 1:16 pm

Yopi schreef:
Trab schreef:Vermeer had uberhaupt niet uit zijn goal hoeven te komen bij die goal van Janssen.
Dan had Janssen de bal in de kruising geschoten. Kan hij ook.
Het blijft een wisselvallige keeper. Wisselt grandioze reddingen af met zwakke momenten.
Net als alle andere keepers in de Eredivisie. De top hebben we hier niet lopen.

Een zure nederlaag gisteren, Vitesse ligt ons blijkbaar niet. Dat heeft snelheid in de ploeg en het vermogen de bal snel diep te geven. Als dat gebeurt worden helaas de zwakheden van ons team meedogenloos blootgelegd.

Ik troost me met de gedachte dat Vitesse óók een probleem gaat vormen voor de concurrentie.
Bij Theo had het niet uitgemaakt. Bij Van Aanholt wel. Maar wat had iedereen geroepen als Reis de bal erin had geschoten en Vermeer was blijven staan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door 999 » ma jan 28, 2013 1:17 pm

Rishi schreef:
Yopi schreef:
Trab schreef:Vermeer had uberhaupt niet uit zijn goal hoeven te komen bij die goal van Janssen.
Dan had Janssen de bal in de kruising geschoten. Kan hij ook.
Het blijft een wisselvallige keeper. Wisselt grandioze reddingen af met zwakke momenten.
Net als alle andere keepers in de Eredivisie. De top hebben we hier niet lopen.

Een zure nederlaag gisteren, Vitesse ligt ons blijkbaar niet. Dat heeft snelheid in de ploeg en het vermogen de bal snel diep te geven. Als dat gebeurt worden helaas de zwakheden van ons team meedogenloos blootgelegd.

Ik troost me met de gedachte dat Vitesse óók een probleem gaat vormen voor de concurrentie.
Bij Theo had het niet uitgemaakt. Bij Van Aanholt wel. Maar wat had iedereen geroepen als Reis de bal erin had geschoten en Vermeer was blijven staan?
Dat ie uit had moeten komen ? .. :)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2013 1:22 pm

Yopi schreef:Daarom. Als we twee keer van Vitesse verliezen maar in de andere topwedstrijden (bijna alle)punten pakken zijn we spekkoper.

Het is lullig maar het kan gebeuren. Ik heb liever dat Ajax uit van Vitesse verliest dan thuis van PEC Zwolle.
Mee eens. Het is alleen zo zuur dat we die ruimte helemaal niet meer hoefden te geven. Met 0-2 op het scorebord en een slecht Ajax hadden we er voor moeten kiezen om geen risico's meer te nemen. Wedstrijd doodmaken en gewoon met die punten naar huis. Ik ben er zelden voor maar had nu Enoh er maar in gezet.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 1:23 pm

Precies. Enoh erin voor Derk. No way dat we dan hadden verloren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door 999 » ma jan 28, 2013 1:26 pm

Mwah, ik denk dat als iemand in het elftal ( Zeker toen Vitesse ging drukken ) tegen onze twee buitenspelers had verteld dat ze het veld breed moeten houden je al een eind op de goede weg zou zijn geweest.En niet naar achter gaan lopen natuurlijk ...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Dubbel » ma jan 28, 2013 1:31 pm

Die blunderende keep heeft wmb zijn laatste punten voor ons verspeeld. Bijna geen progressie, steeds dezefde fouten. Hij is sterk op ballen die van dichtbij ineens hard op hem af komen. Die ranselt hij er vaak spectaculair uit. Oh, wat heeft ie goed gekeept hoor je dan weer. Maar op alle andere onderdelen komt hij tekort. Hij keept als een middelbare scholier die de laatste gymles voor de vakantie mag apenkooien. Is er wel een keeperstrainer bij Ajax? Die mag het zich dan ook aanrekenen. Geef Cilessen het komende hal jaar maar eens een kans dan weten we komende zomer waar we aan toe zijn als de transfermarkt open gaat.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 1:44 pm

Tuurlijk Dubbel. Vermeer bakt er niks van :excited.gif:
Zonder Vermeer had Ajax met 2-7 verloren. Misschien hadden we niet eens gescoord als Vitesse de kansen in de 1e helft had benut.

@999: Helemaal mee eens. Maar die Boerrigter is toch zo dom. Sana ook. Moisander trouwens ook bij de 2-3 :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Dubbel » ma jan 28, 2013 1:49 pm

Rishi schreef:Tuurlijk Dubbel. Vermeer bakt er niks van :excited.gif:
Zonder Vermeer had Ajax met 2-7 verloren. Misschien hadden we niet eens gescoord als Vitesse de kansen in de 1e helft had benut.
Schuld/mede schuld aan 3 tegentreffers en Rishi vindt dat hij goed heeft gespeeld... Ajax heeft een keepersprobleem. Klaar. Wie dat niet wil zien heeft een verborgen agenda.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 1:54 pm

Wat had hij bij de eerste en derde goal moeten/kunnen doen?

De tweede goal is zijn schuld (het uitkomen op zich is natuurlijk fout, dat Van Aanholt daar vrijstaat even buiten beschouwing gelaten, zelfde met Ibarra).
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Dubbel » ma jan 28, 2013 3:09 pm

Rishi schreef:Wat had hij bij de eerste en derde goal moeten/kunnen doen?

De tweede goal is zijn schuld (het uitkomen op zich is natuurlijk fout, dat Van Aanholt daar vrijstaat even buiten beschouwing gelaten, zelfde met Ibarra).
Bij de eerste goal, in z'n doel blijven omdat er nog een verdediger bij de aanvaller was, korte hoek afschermen en oppassen voor een kromme bal naar de verre hoek. Bij de derde deed hij niks geloof ik dus die had hij gewoon moeten tegenhouden door iets te doen. En het is niet alleen dit. Hoge ballen, voorzetten van de flank, de 1 op 1, organiseren, spelhervattingen, leiding geven en noem maar op. Allemaal onder de maat. Ajax verdient imo een betere keeper en als we die niet al in huis hebben dan maar eentje halen.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 3:12 pm

Hij was inderdaad wat chaotisch. Maar de laatste maanden keept hij echt uitstekend en pakt hij flink wat punten voor Ajax.

Er zijn maar weinig spelers die de bal zo over een keeper kunnen stiften. Theo deed het een paar jaar terug ook bij Isaksson. Geen dwerg. Bij de derde goal kwam hij niet uit en werd de bal langs/onder hem door geschoten. Kan hij niks aan doen. Onzin om te stellen dat hij dus iets had moeten doen om de bal tegen te houden. Alsof hij dat niet probeerde. Zo ken ik er nog wel een paar.

Vermeer verdient een betere verdediging. Ajax ook.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Toppie » ma jan 28, 2013 3:26 pm

Hij gaat er DUBBEL en dwars overheen :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Demosthenes » ma jan 28, 2013 3:34 pm

Vermeer is nu 27, de mooiste jaren komen nog, maar toen Stekelenburg zo oud was (Hij is nu 30) vond ik hem een veel betere keeper dan Vermeer. Ik denk niet dat Vermeer dat niveau haalt en dan valt het woord "doorselecteren" (vreemd woord, maar velen gebruiken het, net zoals "doorpakken")

De enige vooruitgang is dat hij wat rustiger oogt.

Cillessen? Geen idee hoe goed hij is, maar zou hij beter zijn dan Vermeer, dan zou hij er gestaan hebben (beter en jonger)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 3:39 pm

Stekelenburg heeft langer mogen kloten in Ajax-1. Vind dat Vermeer sneller progressie boekt en ook al meer punten heeft gewonnen voor Ajax dan Stekelenburg heeft gedaan.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Demosthenes » ma jan 28, 2013 3:56 pm

Rishi schreef:Stekelenburg heeft langer mogen kloten in Ajax-1. Vind dat Vermeer sneller progressie boekt en ook al meer punten heeft gewonnen voor Ajax dan Stekelenburg heeft gedaan.
Je kunt daar ook anders over denken, zo maakte Stekelenburg zijn debuut in het Nederlands elftal toen hij 21 was (bijna 22), m.a.w. de bondscoaches dachten er toch anders over, die nemen geen keeper die "aan het kloten is". Hij had er dertien interlands opzitten toen hij 26 was, de leeftijd waarop Vermeer zijn enige interland speelde.

Vermeer debuteerde bij Ajax toen hij 22 was, hij heeft drie jaar langer de tijd gehad om in Jong Ajax "te kloten", wedstrijden die niet op tv komen en buiten familie nauwelijks worden bezocht, niemand die ziet hoe Vermeer keepte, Stekelenburg had er toen al wedstrijden in Ajax 1 op zitten.

Vermeer heeft meer punten voor Ajax gewonnen dan Stekelenburg? Is geen discussie (waard), een keeper kan tien fantastische reddingen verrichten, maar het team kan wel met 1-0 verliezen, heeft de keeper geen punt gepakt enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 4:03 pm

Aanbod van keepers nu wel groter hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie