Vitesse - Ajax 12-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 12, 2010 4:54 pm

Hij wilde Ebicillio ook deze week brengen... Hij was er vorige week tegen NEC alleen nog niet klaar voor :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door wimpey » zo dec 12, 2010 4:55 pm

Peter schreef: Ik zou Ebecilio verkiezen boven Sulejmani. Ebecilio (of een andere echte linksbuiten) creëert ruimte in het centrum en houdt het veld goed breed. Suarez kan dan prima op rechts spelen.
De Jong doet het in dit concept prima in de spits en Eriksen op 10. Het lijkt me dat je één taakbewuste buitenspeler nodig hebt (bijv. Ebecilio) en één type El Ham / Sulejmani / Suarez.

Waarbij ik persoonlijk altijd Suarez zou preferen boven El Ham.
Ajaciedjuh schreef:Wat een groot verschil hoe ik zojuist Blind Frank om de nek zag vliegen t.o.v. het verstandshuwelijk dat hij had met Jol.
Frank moet wel uitkijken voor dat vlindermes dat gladde Danny ten allen tijde met zich mee draagt. Als het effe minder gaat, krijgt ie dat tussen z'n ribben i.p.v. een arm om z'n nek.

Perfect voetbalweekend trouwens! PSV speelt zoals wij tot voor kort deden en laat punten liggen, Twente krijgt een pak rammel en AZ verliest. Prima. De titel ligt dit seizoen echt voor het oprapen. Wij hebben het momentum sinds 6/12. Jammer dat de winterstop eraan komt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Marillion » zo dec 12, 2010 6:08 pm

Dit is echt een hele rare competitie. Vorige week nog leek het seizoen er bijna op te zitten en kon de winterstop niet snel genoeg beginnen. Nu verspeelt de concurrentie ineens weer massaal punten en komen we weer terug in de race en is er veel positieve energie.

Niet dat we alle problemen nu ineens hebben opgelost. Daar is het me nog veel te vroeg voor. Maar Ajax lijkt wel weer een gezicht te krijgen en we doen dus nog volop mee. Stel je eens voor dat we niet zulk dom puntverlies hadden geleden in de afgelopen weken. Dan hadden we ruim aan kop kunnen staan.
Nil volentibus arduum

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door D_skilled » zo dec 12, 2010 6:10 pm

Marillion schreef:Stel je eens voor dat we niet zulk dom puntverlies hadden geleden in de afgelopen weken. Dan hadden we ruim aan kop kunnen staan.
Dit kan je evenmin van FC Twente of PSV zeggen. Dus ja.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Jöhnk » zo dec 12, 2010 6:17 pm

Misschien zit de CL er ook voor iets tussen. Je zag het vorig ook bij AZ.

PSV gaat gewoon verder waar het vorig seizoen was gebleven. Wat momenteel blijkbaar genoeg is voor de koppositie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Marillion » zo dec 12, 2010 6:28 pm

D_skilled schreef:
Marillion schreef:Stel je eens voor dat we niet zulk dom puntverlies hadden geleden in de afgelopen weken. Dan hadden we ruim aan kop kunnen staan.
Dit kan je evenmin van FC Twente of PSV zeggen. Dus ja.
Helemaal waar. Maar ik vind ons puntverlies net iets stommer... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 12, 2010 6:40 pm

wimpey schreef: Perfect voetbalweekend trouwens! PSV speelt zoals wij tot voor kort deden en laat punten liggen, Twente krijgt een pak rammel en AZ verliest. Prima. De titel ligt dit seizoen echt voor het oprapen. Wij hebben het momentum sinds 6/12. Jammer dat de winterstop eraan komt.
Zeker jammer. Want dit is een omkentering zoals je zelden ziet.

Naderhand bijna onvoorstelbaar dat een simpele filosofie gebaseerd op positiespel en vroeg druk zetten onder Jol helemaal verdween:
De Boer zag Ajax uitstekend beginnen, maar in de tweede helft was het moeizaam. 'Dat is logisch als je vier dagen na zo'n duel met AC Milan op z'n zwaar veld moet spelen', aldus De Boer. 'Dan kan het licht bij sommige spelers uitgaan. Maar ik ben erg tevreden hoor. De jongens hebben gespeeld zoals ik dat graag zie. We hebben met durf en plezier gevoetbald.'

'We hebben aangevallen en de tegenstander na balverlies meteen onder druk gezet', vervolgde de interim-trainer. 'Het was alleen jammer dat het niet snel 2-0 en 3-0 werd. Daarbij speelden we zonder onze topschutters Luis Suarez en Mounir El Hamdaoui. Het geeft vertrouwen dat we ook zonder hen kunnen winnen.'

Eriksen was ook tevreden over de eerste helft. 'Het ging goed. We hebben prima positiespel laten zien. Dat is de nieuwe input van de trainer.' Maar ook de matchwinner zag de bezoekers daarna inzakken. 'We waren moe. We zetten nu veel meer druk op de bal dan onder Martin Jol en dat kost veel energie.'

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door SylvievdVaart » zo dec 12, 2010 7:24 pm

Ik zit tijdens de samenvatting nog steeds te hopen dat Ajax die kansen gewoon afmaakt :smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door InnerHarbour » zo dec 12, 2010 7:49 pm

joey schreef:Hoe zou Jol zich nu voelen? :666.gif:
Hij was gisteren bij Scheveningen-Quick Boys (3-2) en van wat ik er van een afstandje van kon zien voelde hij zich prima. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door D_skilled » zo dec 12, 2010 7:56 pm

Wie scoorde de winnende voor Scheveningen. Sjaak Polak? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door InnerHarbour » zo dec 12, 2010 8:09 pm

Yep, prachtig afstandsschot.
YNWA

Wouter
Berichten: 18939
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Wouter » zo dec 12, 2010 8:29 pm

Zeker jammer. Want dit is een omkentering zoals je zelden ziet.
Wat overdreven zeg.

Ajax begon sterk, maar Vitesse was in de eerste helft ook echt schandalig slecht. Pröpper, Matic en Stevanovic deden in verdedigend opzicht helemaal niets. Dan geef je het tegen elke ploeg weg, AZ of Groningen had ook gewoon met 0-2 of 0-3 voor gestaan bij rust, Ajax hield het bij 0-1 doordat het slecht omsprong met de kansen en Room wel aardig stond te keepen. In de tweede helft speelde Vitesse iets minder slecht en kwam het zelfs nog een aantal keer gevaarlijk voor de goal; tot mijn verbijstering kon ik nog op 1-1 hopen ook. Jammer dat Ferrer het lef niet had om Pedersen te laten staan en Pluim gewoon naast hem te posteren en de afgrijselijke Matic eruit te halen. Ajax was in die tweede helft namelijk achterin onzeker. Onbegrijpelijk ook dat Stevanovic slechte wedstrijden mag blijven spelen als linksbuiten (wie zet die gozer nou linksbuiten?) terwijl Jenner op de bank zit.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 12, 2010 8:29 pm

Jöhnk schreef:Misschien zit de CL er ook voor iets tussen. Je zag het vorig ook bij AZ.

PSV gaat gewoon verder waar het vorig seizoen was gebleven. Wat momenteel blijkbaar genoeg is voor de koppositie.
Vanaf februari blijven Ajax, PSV en Twente actief in de EL. En dus worden dat weer zware potjes, om de EL-wedstrijden heen. Zou AZ of Groningen hiervan kunnen profiteren?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door wimpey » zo dec 12, 2010 8:40 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:El Ham heeft bij AZ laten zien dat hij prima in een voetballende ploeg past.
Alleen in een vrije rol.
Precies. AZ was een door LvG uiterst strak geregisseerd elftal, waarin alleen El Ham kon doen en laten wat ie wilde. Die vrijheden krijgt ie in het Ajax van FdB natuurlijk niet.

Het zou wel eens een kort verhaal kunnen worden, Ajax en El Ham. De Jong verzet karrevrachten werk en speelt puur 'in dienst van'. Dat zie ik El Ham niet doen. Op 10 is Eriksen voortdurend onderweg, die loopt heel veel. Zie ik El Ham ook niet doen. En spelen vanaf de vleugels lijkt me al helemaal niet zijn ding.

Goede speler, maar de omstandigheden zijn niet in zijn voordeel. Plus dat er bij hem natuurlijk ook het e.e.a. aan schort. Typisch zo'n held in de provincie, maar bij Ajax komt er toch net effe wat meer bij kijken.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Banjavi » zo dec 12, 2010 8:41 pm

en de afgrijselijke Matic eruit te halen
Wat zeg je me nou?? Dat was toch zo'n goede voetballer?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18939
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Wouter » zo dec 12, 2010 8:43 pm

Aardige techniek, maar wil altijd eerst even drie man uitspelen. Daarnaast doet hij in verdedigend opzicht niks, dus ik zie liever Van Ginkel spelen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Banjavi » zo dec 12, 2010 8:48 pm

Ik zie het ook niet zo in die jongen hoor... ik snap al die lof uitingen naar hem niet zo.
Inderdaad... hij pingelt af en toe leuk met een bal, maar verder is het niets bijzonders.

Vitesse is in de tweede helft prima teruggekomen, maar de eerste helft moet het zich natuurlijk schamen.

Denk je dat ze kans gaan maken tegen het beroep om geplaatst te worden in categorie 1, wouter? (is eigenlijk niet het topic er voor)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door mattie » zo dec 12, 2010 9:06 pm

Ajaciedjuh schreef:Wat een groot verschil hoe ik zojuist Blind Frank om de nek zag vliegen t.o.v. het verstandshuwelijk dat hij had met Jol.
Daarom vind ik het ook zo vreemd dat hij Spijkerman als Assistent wilt hebben... :confused.gif:

Deze 2 eten/slapen en doen volgens mij niks anders dan over voetbal denken
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 12, 2010 9:12 pm

We hebben nu grappig genoeg de minst gepasseerde defensie van de eredivisie!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door peter » zo dec 12, 2010 9:13 pm

En zijn het beste team van 2010. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Arthur » zo dec 12, 2010 9:17 pm

We hebben de laatste jaren wel vaker de beste cijfers van een kalenderjaar gehad, maar helaas heeft dat nooit in de titel geresulteerd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door joey » zo dec 12, 2010 9:39 pm

mattie schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat een groot verschil hoe ik zojuist Blind Frank om de nek zag vliegen t.o.v. het verstandshuwelijk dat hij had met Jol.
Daarom vind ik het ook zo vreemd dat hij Spijkerman als Assistent wilt hebben... :confused.gif:

Deze 2 eten/slapen en doen volgens mij niks anders dan over voetbal denken
Kan zijn, maar Blind heeft nooit enige indruk gemaakt als trainer. Als TM trouwens ook niet. Misschien moet hij weer gaan voetballen? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18939
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Wouter » zo dec 12, 2010 9:50 pm

banjavi schreef:Ik zie het ook niet zo in die jongen hoor... ik snap al die lof uitingen naar hem niet zo.
Inderdaad... hij pingelt af en toe leuk met een bal, maar verder is het niets bijzonders.

Vitesse is in de tweede helft prima teruggekomen, maar de eerste helft moet het zich natuurlijk schamen.

Denk je dat ze kans gaan maken tegen het beroep om geplaatst te worden in categorie 1, wouter? (is eigenlijk niet het topic er voor)
Geen idee. Het gaat over een geschil over de jaarrekening 2009/2010, heb ik begrepen. Nou, die zal niet best zijn geweest. Maar daarna is er natuurlijk wel het e.e.a. gebeurd.

In de tweede helft deden ze het nog niet eens zo gek. Kwam deels door Van Ginkel, die het De Zeeuw wel lastig maakte op het middenveld. Maar het blijft onbegrijpelijk dat Stevanovic en Matic bleven staan. Ik had Matic eruit gehaald, Pluim naast de zwemmende Pedersen geposteerd en Stevanovic (en niet Snijders) eruit gehaald voor Jenner. Al was ik sowieso niet met Stevanovic begonnen, maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Daily Blind » zo dec 12, 2010 10:07 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Waarom kregen we dit niet te zien onder Jol?
Vertrouwen, duidelijkheid, lijkt me. Ajax speelt zoals die gasten dat jaren in de jeugd hebben gedaan. Ze kunnen dat doen wat ze beheersen.
D_skilled schreef:Ajax speelt heerlijk.
Binnen een week een enorm verschil. M.n. De Zeeuw lijkt een gedaanteverwisseling te hebben ondergaan.
Meer balans op het middenveld. Linies spelen korter op elkaar, waardoor een de Zeeuw en Enoh niet als een gek al die ruimtes moeten belopen om bij een bal te komen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Daily Blind » zo dec 12, 2010 10:12 pm

D_skilled schreef:De verzwakking in mijn optiek is toch de wissel Lindgren voor Enoh. Lindgren bakt er niks van. Komt op alle fronten te kort.
Deze mening werd op de tribune gedeeld!

Plaats reactie