WK, VCL, CL, spelers die niet zo goed zijn maar zichzelf niettemin overschatten en tactisch klopt het al effe niet. Je kon er op wachten dat er een keer een ploeg zou komen die Ajax' fouten zou afstraffen.joey schreef: Zullen we het er eens over hebben hoe dat komt? Want ik kan niets met de veronderstelling dat de spelers geen inzet tonen. Ik denk dat het eerder andere oorzaken heeft.
Jol had niet gereageerd op de wedstrijden tegen Twente en Milan, toen we op het middenveld ook al onderbezet waren.
Wat doet Suarez in de eigen 16 bij een corner? Waarom is die El Ham zo passief en verkloot ie kansen door alles met rechts te willen doen? Sowieso klopt het dit seizoen nog niet. Enoh wordt regelmatig overlopen en mist voetballende kwaliteit om in de as te spelen. Dat geldt ook voor de Jong. De Zeeuw kon tegen Milan na 75 minuten aan het zuurstof. Sulejmani speelt enkel omdat een ploeg nou eenmaal uit 11 man bestaat. Dat is dan Ajax' middenveld. Karig.
Jol vond het blijkbaar niet erg dat Utrecht op het middenveld een man meer had, want anders zou hij met een andere opstelling zijn begonnen of in de eerste helft hebben ingegrepen. Hij vertrouwde wederom op de individuele klasse... Utrecht deed het echter prima. Veel beweging zonder bal, tactisch prima waardoor ze ruimte creerden en met scherpe harde passes trokken ze Ajax' organisatie keer op keer uit elkaar. Ik heb wel genoten van Utrecht, hoe pijnlijk het ook was.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat Ajax' matige spel eindelijk eens afgestraft is. Hopelijk is iedereen weer wakker, want van de frisse, gedreven ploeg van vorig seizoen is helaas weinig te zien dit seizoen... Qua voetbal wordt het niet veel beter, dat heb ik wel geaccepteerd. Jol kijkt enkel naar de resultaten (en die zijn goed) en eerlijk gezegd kan ik hem geen ongelijk geven. Hij is een echte passant, Ajax is al 6 jaar geen kampioen geworden. Hij heeft Ajax CL-inkomsten bezorgd en wanneer ie Ajax kampioen maakt, kan ie bij een mooie PL-club aan de slag. Zijn belang en Ajax' belang op middellange termijn, dat zijn 2 paar schoenen.
Maar iets meer voetbal op het middenveld en meer controle over het gebeuren is wel noodzakelijk. 'Gewoon' 4-4-2 spelen met deze ploeg, wat meer voetbal in de as, lopers aan de zijkanten. En met 2 man voorin ligt er ook meer ruimte voor Suárez en El Ham. Al betwijfel ik of die laatste überhaupt vooruit te branden is wanneer ie de bal niet heeft.