VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Aristides » zo sep 20, 2009 8:40 pm

Alleen de samenvatting gezien en daarna de topic gelezen. Het is duidelijk wat de topic aan informatie geeft: "jammer dat Suarez meedeed, anders hadden we prachtig combinatievoetbal gespeeld met een 0-0 als verdiende, glorieuze eindstand. Helaas gaf Suarez vier keer de bal niet aan een medespeler" :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

In de samenvatting heb ik nauwelijks voetbal gezien van de kant van Ajax; ook het tweede en derde doelpunt kwamen uit de lucht vallen, een individuele actie, geen vlot lopende aanval; jammer, VVV lijkt mij niet de sterkste tegenstander.

Het centrum Toby-Jan? Ik hoop dat ze zich staand kunnen houden tegen slimme spelers als Tomasson, tegen kleine snelle spelers (Ik vrees voor beiden) of de fysiek sterke spits (IK vrees voor beiden). Ajax zal moeten voorkomen dat de bal in de zestien komt, maar hoe doe je dat?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Daily Blind » zo sep 20, 2009 8:41 pm

Als Suarez hem direct had gegeven was Cvitanich denk ik te laat gekomen laat staan de trage Aisatti. Ik vond het niet slecht om de bal mee te nemen, hierdoor konden beide spelers goed aansluiten.. echter het positie kiezen als de pass waren slecht.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Daily Blind » zo sep 20, 2009 8:47 pm

Aristides schreef:Alleen de samenvatting gezien en daarna de topic gelezen. Het is duidelijk wat de topic aan informatie geeft: "jammer dat Suarez meedeed, anders hadden we prachtig combinatievoetbal gespeeld met een 0-0 als verdiende, glorieuze eindstand. Helaas gaf Suarez vier keer de bal niet aan een medespeler" :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

In de samenvatting heb ik nauwelijks voetbal gezien van de kant van Ajax; ook het tweede en derde doelpunt kwamen uit de lucht vallen, een individuele actie, geen vlot lopende aanval; jammer, VVV lijkt mij niet de sterkste tegenstander.

Het centrum Toby-Jan? Ik hoop dat ze zich staand kunnen houden tegen slimme spelers als Tomasson, tegen kleine snelle spelers (Ik vrees voor beiden) of de fysiek sterke spits (IK vrees voor beiden). Ajax zal moeten voorkomen dat de bal in de zestien komt, maar hoe doe je dat?
De pass vanuit het middenveld eruit halen.

De wedstrijd was slecht en zoals je zag op tv moest Ajax het hebben van bevliegingen. Als Suarez de bal kreeg had hij vaak niet veel andere opties dan zelf te gaan. Sulejmani kwam soms aansluiten maar maakte vervolgens de keuze om in de dekking te gaan staan.
We mogen blij zijn dat Suarez, ondanks dat hij ook niet goed speelde, nog wat uit het niets kan beslissen.

Voor de rest zit weinig verrassing in het spel van Ajax. Vooral met Aisatti en Kennedy op de velugels.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Vedette-10- » zo sep 20, 2009 9:13 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Lionel » zo sep 20, 2009 9:23 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:
Rishi schreef: Heel erg slecht van Jol dit. Waarom iemand vertellen dat Cvita een boete kreeg? En wanneer gaat hij Cvita wat vertrouwen geven?
Cvitanich is steeds de eerste die wordt gewisseld. Terwijl zo'n Aisatti maar wat loopt te fröbelen en Pantelic en Sulejmani als vervanger van Cvita niets brachten. Een tikkie meer geduld mag Jol m.i. wel opbrengen.
Helemaal mee eens. Cvitanich was matig, maar zeker niet de slechtste. Ik zou hem gewoon laten staan, want de vervangers maken nog minder klaar. Je moet een invalbeurt namelijk ook verdienen.
Dat irriteert mij dus ook. Aissati bakte er werkelijk helemaal niks van, Kennedy zeg ik niks meer over.. Waarom dan Cvita wisselen?
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Thijs » zo sep 20, 2009 10:52 pm

Het was wel een lekker weertje in Venlo!

En m'n maat werd gewoon versierd door een -vrouwelijke- steward. Hij kreeg een briefje met haar 06 gewoon in z'n handen gedrukt! Zo zie je maar, al is het voetbal nog zo slecht, de liefde overwint alles.

En Suarez natuurlijk, met hem zou ik wel willen trouwen. Vier goals. :headbang.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Toppie » ma sep 21, 2009 7:31 am

Thijs schreef:Het was wel een lekker weertje in Venlo!

En m'n maat werd gewoon versierd door een -vrouwelijke- steward. Hij kreeg een briefje met haar 06 gewoon in z'n handen gedrukt! Zo zie je maar, al is het voetbal nog zo slecht, de liefde overwint alles.

En Suarez natuurlijk, met hem zou ik wel willen trouwen. Vier goals. :headbang.gif:
Nou nou , een vrouwelijke steward, type Jordan ,zal niet veel soeps zijn meestal een afgekeurde politieagente die niet over de schutting kwam. :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16891
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door GangstaRiB » ma sep 21, 2009 8:49 am

wimpey schreef:
joey schreef: Ben bang dat Ajax zichzelf nog gaat tegenkomen. :blush.gif:
Ik ook. Qua voetbal was het wederom erg weinig. Al verdient Jol credits voor de weinige goals die Ajax tegen krijgt. Bij z'n voorgangers vlogen ze er om de haverklap in. Maar Ajax was gewoon aan het roeien, weg is weg. Vrijwel iedere 2e bal werd verloren en VVV was feller in de duels. Tegen een betere ploeg ga je er gewoon aan.
Ach.... Ajax had afgelopen donderdag nog een aardig zware wedstrijd tegen Timisoara en de week dáárvoor vloog iedereen uit voor interlands. En toch winnen we met 6-0 van NAC en 0-4 van VVV.

Niet gek dat het ietwat moeizaam loopt, nietwaar?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Vedette-10- » ma sep 21, 2009 8:52 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 21, 2009 9:48 am

Vedette-10- schreef:Maar dat centrum had ik ruim een jaar geleden ook al voorgesteld. En dat we makkelijk ruim winnen komt doordat wij altijd kunstzinnig voetbal hebben willen spelen en daardoor zijn wij alleen maar gewend om meer te moeten doen in een wedstrijd. Nu Ajax resultaatvoetbal speelt, kan je meer achterover leunen en momenten kiezen. Dan komt de bagage er wel uit.
Maar dat had jij al voorgesteld... dus geldt het hiervoor genoemde niet? :aai.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Jeroen126 » ma sep 21, 2009 9:58 am

Toppie heeft duidelijk geen flauw idee wat voor vrouwelijk schoon onder de noemer steward naar uitwedstrijden meereist. Thijs, het het was toch niet die superleuke blonde? In dat geval, kan je me dat nummer even Pb'en... :rules.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Banjavi » ma sep 21, 2009 10:00 am

Een ex-klasgenootje van me was ook steward bij NEC... was wel een lekker ding hoor... lang, blond/ roodkleurig haar... nix mis mee.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Jeroen126 » ma sep 21, 2009 10:02 am

Blond en rood, veel gekker moet het natuurlijk niet worden. Je hebt daar zeker geen fotootje van?


Sorry AT, voor mij is het ook maandagmorgen :aai.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Thijs » ma sep 21, 2009 11:28 am

Jeroennaarbeneden schreef:Toppie heeft duidelijk geen flauw idee wat voor vrouwelijk schoon onder de noemer steward naar uitwedstrijden meereist. Thijs, het het was toch niet die superleuke blonde? In dat geval, kan je me dat nummer even Pb'en... :rules.gif:
Hahaha, nee dat zei hij ook al. "Verdomme, als het nou die lekkere blonde was geweest zou het helemaal mooi zijn"

Het was een donkerharig klein meisje, beetje Midden-Oostenachtig. (Wat leg ik het toch weer heerlijk uit)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Mano » ma sep 21, 2009 12:21 pm

jaja vooruitgang!!
wederom de 0 gehouden en wederom gewonnen...

En of we de 0 houden tegen twente of feyenoord... ach dat zien we dan wel.
het oogt solide. Niet Super maar wel solide en dat is al 2 stappen beter dan afgelopen jaren.

Voorin word alles verbloemd door Suarez. door zijn vele goals hoor je weinig kritiek (hier wel..) over ajax maar eigenlijk is ajax enorm zoekende voorin.
kennedy is gewoon te licht. Rommedahl is leuk voor de counter, Sulejmani is het helemaal kwijt, Cvit is redelijk bezig maar vind geen aansluiting, Aissati is toch niet zo'n spielmacher als verwacht, Anita is niet ajaxwaardig, en de zeeuw werkt hard, doet zijn best maar zorgt voor weinig (aanvallend) en als ie een x op doel schiet... poe... volgens mij nog geen 1x in alle wedstrijden dat de bal tussen de palen is geweest. altijd huizever over of naast.

dus verdedigend is er meer organisatie maar aanvallend is het de suarez show...
jammer maar helaas..

we kunnen ook niet verwachten dat een prut-ajax van de afgelopen seizoenen in 7 wedstrijden veranderd in een top-ajax. Jol heeft duidelijk de nadruk op het verdedigen gelegd. dat staat nu redelijk, nu kan ie bouwen aan een aanval.
en als er zelfvertrouwen komt/is in de verdediging/middenveld krijg je betere aansluiting waardoor de aanval vanzelf beter gaat worden.

geduld hebben en dit seizoen niet als het wonderschone seizoen beschouwen. voor de titel gaan en verder bouwen aan het ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Bert » ma sep 21, 2009 12:54 pm

wimpey schreef:Overigens verloor Ajax de voorbije seizoenen dit soort potjes. Defensieve organisatie is wel degelijk beter. Dat heeft Jol gewoon goed gedaan.
Mee eens. Vooral de linies blijven steeds kort. Dat er dan wel eens een middenvelder doorkomt omdat Ajax Enoh mist die de ruimte in de rug van De Zeeuw moet afdekken neem ik hem niet kwalijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Vedette-10- » ma sep 21, 2009 1:28 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Marcel » ma sep 21, 2009 1:46 pm

Vedette-10- schreef:
Pride of Amsterdam schreef:Maar dat had jij al voorgesteld... dus geldt het hiervoor genoemde niet? :aai.gif:
Het gaat om het feit dat Jol de credits krijgt dat het achterin zo goed staat en dan geef ik aan dat het al veel eerder zo neergezet had kunnen worden en dus had moeten worden. Ik vind het zo overdreven dat men spreekt van goede keuze's, terwijl inmiddels het geen knappe keuze meer is omdat je niet meer om Alderweireld en Vertonghen heen kan. Daarnaast heeft hij bijvoorbeeld tegen PSV voor de verkeerde oplossing gekozen waardoor wij een lek mandje achterin waren en verloren en juist op dat soort momenten kan je zien hoeveel verstand een trainer heeft van voetbal(prioriteit in de defensieve organisatie ligt in het centrum, niet op de backpositie).
Dus eigenlijk moet jij de credits krijgen omdat je het vorig jaar al had gezegd?

Maar goed even serieus. Ajax is nog lang niet waar het moet zijn. Maar hoe je het ook went of keert, we krijgen momenteel niet veel doelpunten tegen en dat is wel eens anders geweest.
Ik meen dat Bergkamp een gezegd heeft dat ze bij Arsenal wat progressie betreft in jaren denken en niet zoals de Ajax supporters in weken. Het begin is er, nu is het zaak dat Jol progressie gaat boeken met de middenvelders en aanvallers.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Vedette-10- » ma sep 21, 2009 1:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Thijs » ma sep 21, 2009 3:23 pm

Is dit ook weer voor iedereen helder zodat het vanaf nu weer kan gaan over de zinderende voetbalshow die onze helden gisteren in het Limburgse land hebben gegeven.

In deze wedstrijd speel je voor, of verspeel je het kampioenschap. Vorig jaar was dit 1-1 geworden, Parijs is nog ver maar het ziet er allemaal wel een stuk beter uit.
Nu volgen ADO-thuis, Roda-uit en Willem II-thuis. Kortom: 9 punten en als het goed is een buffer ten opzichte van AZ die we dan in Alkmaar treffen. Hopelijk laten we dan zien dat we geleerd hebben van PSV-uit en dat we als een volwassen ploeg de klus klaren. Verlies je dan, dan kun je weer in een spagaat terecht komen. Win je, dan doe je héle goede zaken.

De enige zaken waar ik me aan ergerde gisteren, was het gebrek aan voetbalintelligentie soms. Kennedy staat 15 meter los van die linksback, en de bal gaat naar Suarez die drie man in z'n nek heeft. Als Ajax in de beginfase wat sneller had gespeeld stond je na 15 minuten op 0-3 en kon je ruusstigggg de wedstrijd uitspelen. Nu moest je nog een uur bikkelen voordat de wedstrijd in het slot lag. Die energie kun je beter bewaren voor de slotfase van de competitie.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Ramona » di sep 22, 2009 10:46 am

Graag weer verder over AJAX hier...

M.b.t. de shitlist kunnen jullie daar verder...

Thnx! :biggthumpup.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Baseman » di sep 22, 2009 12:56 pm

Grappig trouwens dat Honda na maar liefst één slechte wedstrijd (waarin hij toch weer enkele sterke acties had) ineens een hype is en meteen afgeschreven wordt door sommigen :excited.gif:
Alsof Honda in zijn eentje Ajax wel even oprolt...hij heeft ook zijn medespelers nodig en die bakten er niets van.

PS: Ook grappig: Aissati speelde bij PSV vrij beroerd als linkshalf en gaf daarvan Koeman de schuld, aangezien hij zelf vindt dat hij altijd centraal moet spelen. Een belangrijke reden voor hem om te vertrekken bij PSV, ik ben dus benieuwd hoe lang hij bij Ajax blijft :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door peter » wo sep 23, 2009 11:02 am

Honda speelde tegen Nederland ook erg matig. Tegen NEC en Heracles was hij volgens mij ook niet nadrukkelijk aanwezig. Nee, ik trek dus echt twijfels bij de beweringen dat Honda een topspeler is. Van Dijk noemt hem al de beste middenvelder van Nederland en EredivisieLive (EL) en de NOS praten ons ook het nodige aan. Honda hoeft de bal maar breed te leggen en EL spreekt al weer over een geweldig inzicht, bijvoorbeeld. Ik wil het eerst wel eens zien, want ik vind het tot op heden echt een hype. Die jongen speelt 3 wedstrijden van zijn leven en is daarna gebombardeerd tot een ster.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2009 11:08 am

Beste speler was het zelfs!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Appie
Berichten: 10
Lid geworden op: di sep 22, 2009 10:05 am
Locatie: Culemborg

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Appie » wo sep 23, 2009 11:51 am

Honda krijgt gewoon veel aandacht omdat het een gepromoveerde club is die een paar hele goede wedstrijden heeft gespeeld en een paar mooie goals heeft gemaakt. Een goede speler bij een klein cluppie als VVV. Da's gewoon leuker om interessant over te doen dan eenzelfde speler bij een topclub als Ajax.

Hij heeft best leuke dingen laten zien, maar eerst de rest van het seizoen maar eens kijken of het zo blijft.

Heb de wedstrijd op de radio gevolgd en had het toch benauwd met die 0-1. Was erg blij dat er nog wat goals vielen want uiteindelijk is het VVV zijn eerste verlieswedstrijd pas.
Het is mooi weer voor 6-0.

Plaats reactie