Zo ken ik er nog wel een paar.
Dan kun je net zo goed kijken naar alle financiele middelen en nog veel grotere risico's er worden genomen door oa FC Barcelona, PSG en Juventus. En hoe ontzettend het tegenvalt wat zij laten zien.
Moderator: mods
Gakpo heeft ten minste nog snelheid, diepgang en een actie. Alles wat De Heilige Tadic mist.Trab schreef: ↑wo mar 16, 2022 10:37 pmWant Gakpo passeert op snelheid buitenom? Die gast gaat altijd binnendoor. Je mag van mij kritiek hebben hoor. Hij steekt niet in zijn beste vorm. Maar teksten als Tadic kan echt niet meer vind ik nergens op slaan en weinig respectvol.Nihad schreef:Ja stel je eens voor dat we kritiek gaan leveren op de Heilige Tadić. Bakte er gister weinig van. Sorry. Het zou heerlijk zijn als we een linksbuiten hadden die zijn man op snelheid kon passeren. Nul diepgang op de vleugels. Ja dan is het makkelijk verdedigen.Tadic is nog altijd briljant. Zie de assist op Berghuis in de 1e helft. Hij mist alleen de topvorm. Dat heeft niks met leeftijd te maken.
God wat zou ik een moord doen om die Gakpo op die positie te zien spelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Natuurlijk wel. Het gaat niet alleen om een 50 meter sprint...
Ajax Rules schreef: ↑wo mar 16, 2022 1:05 pmEr is geen enkele reden waarom wij wel even zouden moeten winnen van Benfica.
Helemaal mee eens!Yopii schreef: ↑do mar 17, 2022 11:38 amHelaas was het realisme bij veel supporters ver te zoeken, en voor mijn gevoel bij de spelers en trainer van Ajax ook.
Ik erger met kapot aan dat opportunisme. Het ene moment is Ajax Europese top, het andere moment deugt er niets meer van.
Het ene moment is Ajax nooit meer in te halen, het andere is het opeens crisis en wordt PSV kampioen.
…..
Halleluja!Yopii schreef:Ajax Rules schreef: ↑wo mar 16, 2022 1:05 pmEr is geen enkele reden waarom wij wel even zouden moeten winnen van Benfica.![]()
Helaas was het realisme bij veel supporters ver te zoeken, en voor mijn gevoel bij de spelers en trainer van Ajax ook.
Ik erger met kapot aan dat opportunisme. Het ene moment is Ajax Europese top, het andere moment deugt er niets meer van.
Het ene moment is Ajax nooit meer in te halen, het andere is het opeens crisis en wordt PSV kampioen.
Al die flauwekul... Natuurlijk is Ajax geen Europese top. Vergelijk voor de grap Berghuis eens met Kevin de Bruyne, daar zit wel wat tussen. Ziyech is drie keer beter dan Berghuis, maar moet knokken voor een basisplaats bij Chelsea. En Haller mag er dan een paar hebben gemaakt, hij is bij lange na geen Lewandowski. De top loopt niet in Nederland, dat is niet haalbaar.
PSG komt ook niet door de achtste finale, terwijl het topspelers heeft lopen. Wie zijn onze topspelers?![]()
Ajax heeft niet meer mogelijkheden dan Benfica en zeker niet dan andere teams in de achtste finale. Dan is het ongelooflijk knap als je door de achtste finale komt. Daarvoor heb je behalve veel drive ook een portie geluk nodig. Een enorme portie geluk zelfs.
We weten ondertussen dat Ajax het in de uitwedstrijd moet doen, dat blijkt keer op keer. Blijkbaar missen we de kwaliteit om een ultraverdedigende, counterende tegenstander te slopen. Ajax heeft ruimte nodig, tenminste in Europees verband. Zijn de ruimtes klein, dan moeten de supercreatieve spelers het doen en houdt het op als je die niet hebt. Vooral de voorassist is bij Ajax niet van topkwaliteit.
Ik zie trouwens ook een voordeel: nu moeten de spelers Pakschaal. Uiteindelijk is Pakschaal het belangrijkste voor Ajax.
Het is uberhaupt knap dat we die 8ste finales behalen. We zijn jarenlang kansloos uitgeschakeld tijdens de poulfase. Vroeger vlogen we eruit tegen Molde in de EL, nu tegen Benfica in de 2e ronde CL.Dan is het ongelooflijk knap als je door de achtste finale komt.
We spreken Mazraoui in aanloop naar de Klassieker (aftrap 14.30 uur). De pijn van de uitschakeling in de Champions League is nog voelbaar. Zelf was hij dinsdag een van de uitblinkers aan de kant van Ajax, maar ook de verdediger kon niet voorkomen dat Benfica zich door een doelpunt van Darwin Núñez plaatste voor de kwartfinales.
Ajax sneuvelde dus opnieuw tegen een club die niet tot de absolute wereldtop behoort. Een raar fenomeen, vindt Mazraoui.
"Als je de wedstrijd zelf hebt gezien, denk ik dat we absoluut thuisgeven. Dan is het toch die final touch waar het aan ontbreekt. Natuurlijk spreekt een grotere naam ook meer aan. Ik denk dat dat die ene procent meer geeft."