FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door peter » do aug 25, 2016 9:03 am

Maar als dat de conclusie is, dan moet je niet aankomen zetten met 'Hadden we Siem maar gehaald'.

Klaassen speelde weer eens verstoppertje en liep overal waar hij niet moest lopen. Gudelj wordt misbruikt als controleur, Younes draaitolt wat af, maar heeft ook geen besef van diepte of beweging zonder bal. Schone is een leuke speler voor erbij, Viergever is een gelegenheidsback die erg matig in balbezit is en Veltman maakt teveel fouten. Allemaal zeer ervaren jongens, maar in het internationale voetbal is het gewoon min min.

Ajax dicht de gaten in de selectie niet en kiest continu voor de verkeerde spelers. Het halen van Gudelj en Sinkgraven heeft miljoenen gekost, maar het middenveld is nu nog steeds een zorgenkindje. Verder kleden we de aanval verder uit en gaan we opbouwen met Dijksie/Viergever en Tete.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 9:14 am

Peter schreef:Maar als dat de conclusie is, dan moet je niet aankomen zetten met 'Hadden we Siem maar gehaald'.
kwam ik niet mee :confused.gif:

Klaassen speelde weer eens verstoppertje en liep overal waar hij niet moest lopen. Gudelj wordt misbruikt als controleur, Younes draaitolt wat af, maar heeft ook geen besef van diepte of beweging zonder bal. Schone is een leuke speler voor erbij, Viergever is een gelegenheidsback die erg matig in balbezit is en Veltman maakt teveel fouten. Allemaal zeer ervaren jongens, maar in het internationale voetbal is het gewoon min min.

Ajax dicht de gaten in de selectie niet en kiest continu voor de verkeerde spelers. Het halen van Gudelj en Sinkgraven heeft miljoenen gekost, maar het middenveld is nu nog steeds een zorgenkindje. Verder kleden we de aanval verder uit en gaan we opbouwen met Dijksie/Viergever en Tete.
Klaassen wordt niet in zijn kracht gebruikt, de achterhoede is al jaren gammel. Dit roepen we toch al ten tijde van FdB??? Dat het TH er niks aan doet omdat ze het niet zien of omdat de aandeelhouders happy zijn, daar ligt het probleem!! Maar al JAREN!!
elk jaar de boel uitdunnen en FdB met een slechtere selectie achterlaten. Vervolgens een BONUS opstrijken omdat je je huis financieel op orde heb.
Nee dit TH is rot en onkundig en moet weg!! roepen we ook al 3 jaar. Je hoopt op een motie van wantrouwen bij de ALV maar helaas, die lieten iedereen zitten.... Ja dan houd het op dan moeten we nog dieper zinken voordat men het ziet of voelt (in portemonnee)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Toppie » do aug 25, 2016 9:28 am

Mano schreef:
Peter schreef:Maar als dat de conclusie is, dan moet je niet aankomen zetten met 'Hadden we Siem maar gehaald'.
kwam ik niet mee :confused.gif:

Klaassen speelde weer eens verstoppertje en liep overal waar hij niet moest lopen. Gudelj wordt misbruikt als controleur, Younes draaitolt wat af, maar heeft ook geen besef van diepte of beweging zonder bal. Schone is een leuke speler voor erbij, Viergever is een gelegenheidsback die erg matig in balbezit is en Veltman maakt teveel fouten. Allemaal zeer ervaren jongens, maar in het internationale voetbal is het gewoon min min.

Ajax dicht de gaten in de selectie niet en kiest continu voor de verkeerde spelers. Het halen van Gudelj en Sinkgraven heeft miljoenen gekost, maar het middenveld is nu nog steeds een zorgenkindje. Verder kleden we de aanval verder uit en gaan we opbouwen met Dijksie/Viergever en Tete.
Klaassen wordt niet in zijn kracht gebruikt, de achterhoede is al jaren gammel. Dit roepen we toch al ten tijde van FdB??? Dat het TH er niks aan doet omdat ze het niet zien of omdat de aandeelhouders happy zijn, daar ligt het probleem!! Maar al JAREN!!
elk jaar de boel uitdunnen en FdB met een slechtere selectie achterlaten. Vervolgens een BONUS opstrijken omdat je je huis financieel op orde heb.
Nee dit TH is rot en onkundig en moet weg!! roepen we ook al 3 jaar. Je hoopt op een motie van wantrouwen bij de ALV maar helaas, die lieten iedereen zitten.... Ja dan houd het op dan moeten we nog dieper zinken voordat men het ziet of voelt (in portemonnee)
Hier heb ik niets aan om toe te voegen :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door zeux » do aug 25, 2016 9:38 am

Siem is natuurlijk niet het magisch elixer alleen. Maar gezien de (vele) problemen waar Ajax kwa selectie mee kampt, is het wat mij betreft niet verkeerd om daar serieus naar te kijken.

We hebben vier spelers boven de 24. Spelers die vrij opzichtig door het ijs zakken de afgelopen weken. Ik kan mijn geluk niet op... Wat was de gemiddelde leeftijd tegen Rostov? Iets van 21,5 toch?

Er moet op veel fronten iets gebeuren. Dat moet stapje voor stapje. Siem is een gok, geen enkele garantie dat hij slaagt of überhaupt weer zo fit wordt als ooit. Dus alle kans dat je over een paar maanden kunt zeggen: 'zie je wel! Was helemaal niks.' Maar er is òòk kans dat je over een paar maanden moet zeggen: damn.

Waarom neemt psv die gok wel? Waarom gaat psv wel het avontuur Van Ginkel aan (ook lang geblesseerd en dus onzeker wat die nog kon).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 9:49 am

Ik heb goed geslapen, en jullie :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Lionel » do aug 25, 2016 9:53 am

Ik ben nu vooral boos dat mijn neefjes huilden toen ze niet van alle spelers een handtekening kregen na de open training omdat de heren het na een half uur handtekeningen uitdelen (niet allemaal overigens) wel genoeg vonden..... Stel bloedhonden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 9:57 am

Lionel schreef:Ik ben nu vooral boos dat mijn neefjes huilden toen ze niet van alle spelers een handtekening kregen na de open training omdat de heren het na een half uur handtekeningen uitdelen (niet allemaal overigens) wel genoeg vonden..... Stel bloedhonden.
Mwah, ik zou er geen handtekening van willen hebben. :ajaxsmiley.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 10:03 am

999 schreef:Ik heb goed geslapen, en jullie :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif:
Heerlijk zelfs. De 1-0 was een mooie, bij de 2-0 en 3-0 volstond een 'tja, Ajax he'.

Ik ga natuurlijk geen 12 pagina's terug lezen. Heb ik nieuwe jubelverhalen van Lucas en Le T. v.w.b. Bosz' Ajax gemist?

Keuzes van onze trainer pakken al 7 wedstrijden niet goed uit. Dit Ajax doet denken aan dat van Bassie, Wouters, Blind. Spookrijders in staat van ontbinding. Vraag me af of Bosz dit nog op de rit gaat krijgen, maar het zou onzin zijn de man eruit te mikken. Geheel voorspelbaar gaat Ajax de komende dagen de knip trekken en heel veel te veel betalen voor een blik aankopen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door elliquido » do aug 25, 2016 10:09 am

Ze mogen een handtekening zetten op het oprotcontract.
Allemaal verhuren aan Rotherham united. Gaan ze daar maar leren werken voor je poen.
Ajax onwaardige PlayStation kleuters.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door peter » do aug 25, 2016 10:10 am

zeux schreef:Siem is natuurlijk niet het magisch elixer alleen. Maar gezien de (vele) problemen waar Ajax kwa selectie mee kampt, is het wat mij betreft niet verkeerd om daar serieus naar te kijken.

We hebben vier spelers boven de 24. Spelers die vrij opzichtig door het ijs zakken de afgelopen weken. Ik kan mijn geluk niet op... Wat was de gemiddelde leeftijd tegen Rostov? Iets van 21,5 toch?

Er moet op veel fronten iets gebeuren. Dat moet stapje voor stapje. Siem is een gok, geen enkele garantie dat hij slaagt of überhaupt weer zo fit wordt als ooit. Dus alle kans dat je over een paar maanden kunt zeggen: 'zie je wel! Was helemaal niks.' Maar er is òòk kans dat je over een paar maanden moet zeggen: damn.

Waarom neemt psv die gok wel? Waarom gaat psv wel het avontuur Van Ginkel aan (ook lang geblesseerd en dus onzeker wat die nog kon).
Van Ginkel was 22. Die past niet in je straatje.

PSV neemt de gok wel omdat het middenveld anders in mekaar steekt daar. Bij PSV heeft men een tekort aan middenvelders en juist behoefte aan een type De Jong.

Ajax had Propper moeten halen, maar was gekker op Gudelj. Dat zijn de voorbeelden waar Ajax de plank in misslaat. Het nu halen van een type Siem de Jong is iets waar je niet naar op zoek moet. Je moet zorgen dat je een complementair elftal krijgt.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 10:11 am

wimpey schreef:
999 schreef:Ik heb goed geslapen, en jullie :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif:
Heerlijk zelfs. De 1-0 was een mooie, bij de 2-0 en 3-0 volstond een 'tja, Ajax he'.

Ik ga natuurlijk geen 12 pagina's terug lezen. Heb ik nieuwe jubelverhalen van Lucas en Le T. v.w.b. Bosz' Ajax gemist?

Keuzes van onze trainer pakken al 7 wedstrijden niet goed uit. Dit Ajax doet denken aan dat van Bassie, Wouters, Blind. Spookrijders in staat van ontbinding. Vraag me af of Bosz dit nog op de rit gaat krijgen, maar het zou onzin zijn de man eruit te mikken. Geheel voorspelbaar gaat Ajax de komende dagen de knip trekken en heel veel te veel betalen voor een blik aankopen.

Ja want de jeugd is zo goed :excited.gif:
FdB heeft top gepresteerd met deze meuk, dat is iets wat nu nog meer duidelijk wordt. Terwijl we dat al slecht en saai vonden.
Boel gaat mis bij TH
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door peter » do aug 25, 2016 10:12 am

wimpey schreef:
999 schreef:Ik heb goed geslapen, en jullie :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif:
Heerlijk zelfs. De 1-0 was een mooie, bij de 2-0 en 3-0 volstond een 'tja, Ajax he'.

Ik ga natuurlijk geen 12 pagina's terug lezen. Heb ik nieuwe jubelverhalen van Lucas en Le T. v.w.b. Bosz' Ajax gemist?

Keuzes van onze trainer pakken al 7 wedstrijden niet goed uit. Dit Ajax doet denken aan dat van Bassie, Wouters, Blind. Spookrijders in staat van ontbinding. Vraag me af of Bosz dit nog op de rit gaat krijgen, maar het zou onzin zijn de man eruit te mikken. Geheel voorspelbaar gaat Ajax de komende dagen de knip trekken en heel veel te veel betalen voor een blik aankopen.
Denk je? Of juist de hand op de knip omdat we miljoenen mislopen.

Linksback en/of rechtsback, creatieve middenvelder, twee buitenspelers? En dat allemaal in 6 dagen? Of gaan we miljoenen kapotslaan op iets anders? :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Lionel » do aug 25, 2016 10:32 am

Ik verwacht Ziyech.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 10:38 am

Peter schreef: Ajax had Propper moeten halen, maar was gekker op Gudelj.
Ja, dat is wel een dingetje... :smallgrin.gif:

Bij iedere bal voorwaarts had de ontvangende speler een Rus op z'n lip. Geen vooractie, geen diepgang, geen loopactie om ruimte voor zichzelf of een medespeler te creëren.

Ik begrijp natuurlijk dat deze uitschakeling volledig op het conto komt van wijlen Cruijff en zijn revolutionairen, maar de nieuwe trainer gaat met dezelfde poppetjes en veldbezetting voort op de manier van spelen die vorig seizoen ook al niet om aan te gluren was. Al had Ajax toen nog een trainer die de boel meestal bij elkaar wist te houden en er meestal een goed resultaat uit wist te persen.

Verder: wederom geen Dolberg gisteren. Een van de weinige Ajacieden die een actie heeft, een duel kan winnen en vanuit het open spel nog eens wat weet te creëren. Een van de weinige spelers met vertrouwen ook. Waarom speelt ie dan niet?! :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 11:04 am

wimpey schreef:
999 schreef:Ik heb goed geslapen, en jullie :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif:
Heerlijk zelfs. De 1-0 was een mooie, bij de 2-0 en 3-0 volstond een 'tja, Ajax he'.

Ik ga natuurlijk geen 12 pagina's terug lezen. Heb ik nieuwe jubelverhalen van Lucas en Le T. v.w.b. Bosz' Ajax gemist?

Keuzes van onze trainer pakken al 7 wedstrijden niet goed uit. Dit Ajax doet denken aan dat van Bassie, Wouters, Blind. Spookrijders in staat van ontbinding. Vraag me af of Bosz dit nog op de rit gaat krijgen, maar het zou onzin zijn de man eruit te mikken. Geheel voorspelbaar gaat Ajax de komende dagen de knip trekken en heel veel te veel betalen voor een blik aankopen.
Niet alleen de keuzes van deze trainer Wimpey. Gisteren zag je duidelijk, behalve het gemis aan tactisch overzicht, dat het mannen tegen jongetjes was.Hoe makkelijk men zich laat wegzetten in duels, maar ook hoe de achterhoede keer op keer staat te pitten.Niet om Tete, maar bij de kluts goal staat ie stil met zijn handen langs zijn lichaam toe te kijken naar een speler die op een meter van hem afstaat.Een halve stap naar voren en hij staat tussen die speler en de klutsbal in.

Ik heb ook geen zin om over deze wedstrijd veel woorden vuil te maken. Blijkt trouwens ook hoe slecht onze competitie is.Zelfs met dit zooitje ongeregeld kun je nog vierde worden in Nederland.

Jaar in jaar uit heb je ingeleverd op spelers.Worden spelers gehaald, breken door die net weer iets slechter zijn dan die vertrokken.En dat is dus al een jaar of 6 aan de gang.Ik heb hier voetbal wedstrijden nog liggen van onder Koeman en Jol ... W.b. voetbalspel een groot verschil met wat je nu ziet.

Wat De Boer heeft gepresteerd is ongekend, in de Nederlandse competitie dan toch met deze spelers.Maar heeft dus wel als resultaat gehad dat er jaar in jaar uit niet is door geselecteerd op kwaliteit ... Het lukte toch wel ... tot op een gegeven moment je grootste concurrent, Psv, de middelen hervond om weer te investeren in hun selectie ... En zelfs die laten/lieten het op een gegeven moment afweten.En zelfs toen ( de Graafschap ) kon deze groep dat niet over de streep trekken ...

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mr. Ajax » do aug 25, 2016 11:49 am

Wat ben ik er ziek van. Dat hele CL kan me ook niet schelen, het gaat om de manier waarop het allemaal gebeurde gisteren. Ik schaam me echt kapot. Ik schaam me dat deze spelers de selectie van deze club opmaken. Wat een ongekende stel schijterds. Met aanvoerder Davy Klaassen voorop.

Er MOETEN nu 'harde' beslissingen volgen. Bazoer een tot nader order op de bank/tribune, samen met El Ghazi. Klaassen de band afnemen, die jongen is absoluut geen leider, is inmiddels wel overduidelijk lijkt me. Cerny en Nouri snel bij de selectie halen. Viergever vervangen voor een linksbenige verdediger die wel een bal vooruit over 2,5 meter durft te spelen - die jongen doet altijd z'n best, maar heeft het niveau gewoon echt niet.

Voor de rest mogen alle spelers die gisteren meededen de Arena-trap een tijdje op en neer lopen. Wat een stel pussy's' nog nooit eerder meegemaakt dit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 11:55 am

wimpey schreef:
Ik begrijp natuurlijk dat deze uitschakeling volledig op het conto komt van wijlen Cruijff en zijn revolutionairen, maar de nieuwe trainer gaat met dezelfde poppetjes en veldbezetting voort op de manier van spelen die vorig seizoen ook al niet om aan te gluren was. Al had Ajax toen nog een trainer die de boel meestal bij elkaar wist te houden en er meestal een goed resultaat uit wist te persen.

Discutabel woordje :blush.gif: Want we zijn al 2 jaar lang aan het klagen over het oersaaie spel van Ajax.

Wijzen naar de trainer heeft dan ook niet zoveel zin. Het is duidelijk de kwaliteit dat ontbreekt.
Het verschil tussen FdB en Bosz is dat FdB langzaam aan een zwakker elftal kreeg door verkopen en slap inkopen. Hij begon steeds meer zekerheden in te bouwen.... Bosz begint vers en komt tot de ontdekking dat basis zaken gewoon niet beheerst worden door deze Playstation-lapzwansen....

FdB heeft dat proces lijfelijk meegemaakt en zich daar door de jaren heen op gewapend.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 1:02 pm

999 schreef: Niet alleen de keuzes van deze trainer Wimpey. Gisteren zag je duidelijk, behalve het gemis aan tactisch overzicht, dat het mannen tegen jongetjes was.
Ik ben dat wel met je eens, hoor. Maar zijn alle 11 zó slecht als ze tegen Willem II en het De Graafschap van Rusland waren?!?!

Bosz zal best een goede trainer zijn, maar stuurt ie ze goed geïnstrueerd de wei in? Retorische vraag ben ik bang, want de complete chaos spreekt boekdelen. Wanneer de afstanden niet kloppen, ieder duel verloren wordt en er totaal geen beweging in zit wordt het lastig. De spelers hebben mankementen zat, maar ze kunnen als team echt wel beter dan ze deze week hebben laten zien. Het komt op mij over als een probleem tussen staf en selectie. Zó slecht zijn deze spelers nou ook weer niet.

FdB verdient nog wel een extra pluim voor het feit dat ie het enigszins bij elkaar hield. Het verval gaat nu wel heel snel. Anyway, ze wilden Bosz, Bosz wilde Ajax, nu moeten ze maar door de zure appel heen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door LucaS » do aug 25, 2016 1:27 pm

Ik heb geen jubelverhalen over Bosz afgestoken hoor Wimpey. Ik heb alleen maar gezegd dat er nu iig naar voren gespeeld wordt. Gisteren overigens niet, toen moest het -op aangeven van de spelers?- op zijn de Boers. Jammer dat coaches die Ajax des Ajax willen laten voetballen na een maand al worden teruggefloten. En dat terwijl voor onzin wel 6 jaar de tijd wordt genomen.

Jubelen? De enige waarover gejubeld wordt na een halve goede wedstrijd is Dolberg
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 1:33 pm

LucaS schreef:Ik heb geen jubelverhalen over Bosz afgestoken hoor Wimpey. Ik heb alleen maar gezegd dat er nu iig naar voren gespeeld wordt. Gisteren overigens niet, toen moest het -op aangeven van de spelers?- op zijn de Boers. Jammer dat coaches die Ajax des Ajax willen laten voetballen na een maand al worden teruggefloten. En dat terwijl voor onzin wel 6 jaar de tijd wordt genomen.

Jubelen? De enige waarover gejubeld wordt na een halve goede wedstrijd is Dolberg
Als het (10 minuten) goed gaat: Bosz, als het mis gaat: Cruijff? :aai.gif:

Ik mag toch hopen dat Bosz z'n oren niet laat hangen naar wat spelers willen. Dan is ie per definitie ongeschikt.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Trab » do aug 25, 2016 1:44 pm

http://www.ad.nl/eredivisie/stats-achte ... ~a72db758/

Deze stats zeggen alles.Riedwald die 46x breed speelt op eigen helft, Veltman 33x, meer balbezit op eigen helft dan op helft tegenstander etc. Heeft dat met kwaliteit te maken of een totaal gebrek aan durf,lef,automatismen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door LucaS » do aug 25, 2016 1:50 pm

Nee hoor Wimpey, ik heb het bij Bosz nu over intentie, na nog geen 2 maanden zijn er nog geen wonderen.

Cruijff zijn mannen zouden er voor zorgen dat we weer echte Ajaxspelers zouden opleiden. Nu, 5 jaar later dromen we alleen nog maar vanbtegen Madrid mogen spelen. En hebben we het kleinste aantal Ajaxwaardige spelers in de selectie sinds november 1731
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 25, 2016 2:17 pm

Ik denk dat we 1842 ook niet moeten onderschatten. Wat een kutjaar was dat zeg.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 2:32 pm

LucaS schreef: Cruijff zijn mannen zouden er voor zorgen dat we weer echte Ajaxspelers zouden opleiden.
Ik zie prima spelers die (een deel van) de opleiding hebben doorlopen. Geen mens gaat mij nl. wijs maken dat Tete, Riedewald, Bazoer, vd Beek zo slecht zijn als ze deze week spelen. Dat is een kwestie van vertrouwen en (op het oog) een compleet gebrek aan afspraken en communicatie. Ik mag de naam geloof ik niet noemen, maar ik snap niet dat Dolberg niet speelde. Loopt er momenteel een betere spits bij Ajax rond?

Het probleem ligt bij onzin-aankopen waaraan de club zich ook deze zomer weer schuldig maakt. Kneuzen als Viergever, Hoorn, Gudelj, Younes, Westermann, Dijks drukken / drukten het niveau. Die 10M voor de Colombianen had men ook 'anders' kunnen investeren. Deze selectie schreeuwt om goede backs, buitenspelers, een ring leader in de as van het veld en een handige speler op 6. Wat dat betreft zijn de trouwe fans al jaren roepende in de woestijn, want iedereen ziet de pijnpunten.

Er is ook wel creativiteit in huis. Maar die jongens worden, net als vorig seizoen, geslachtofferd voor 'winnaars' als Gudelj en Klaassen. Sinkgraven, Nouri en Cerny kunnen iets met een bal, maken het spel sneller. Ik zie liever dat een speler een actie maakt en op z'n bek gaat dan dat namens Ajax - zoals gisteren - iedere voorwaartse beweging een uitzondering is die meteen de kop wordt ingedrukt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 3:56 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Niet alleen de keuzes van deze trainer Wimpey. Gisteren zag je duidelijk, behalve het gemis aan tactisch overzicht, dat het mannen tegen jongetjes was.
Ik ben dat wel met je eens, hoor. Maar zijn alle 11 zó slecht als ze tegen Willem II en het De Graafschap van Rusland waren?!?!

Bosz zal best een goede trainer zijn, maar stuurt ie ze goed geïnstrueerd de wei in? Retorische vraag ben ik bang, want de complete chaos spreekt boekdelen. Wanneer de afstanden niet kloppen, ieder duel verloren wordt en er totaal geen beweging in zit wordt het lastig. De spelers hebben mankementen zat, maar ze kunnen als team echt wel beter dan ze deze week hebben laten zien. Het komt op mij over als een probleem tussen staf en selectie. Zó slecht zijn deze spelers nou ook weer niet.

FdB verdient nog wel een extra pluim voor het feit dat ie het enigszins bij elkaar hield. Het verval gaat nu wel heel snel. Anyway, ze wilden Bosz, Bosz wilde Ajax, nu moeten ze maar door de zure appel heen.
Doe de spelers check zou ik zeggen ... Daarbij denk ik dat als er 2 spelers in 2 verschillende linie's hun dag of het niveau niet hebben we een probleem over heel het elftal hebben.Daarnaast, vind ik dan, we hadden ook wel eens " specialisten " die met een vrij trap of goed genomen spelhervatting voor de kansen ( of goals ) zorgden ... Mis ik ook al geruime tijd.

Rostov zetten een klein beetje druk op onze achterhoede, en niemand wist meer wat te doen , en dat is ook niet van vandaag of morgen ...

Tuurlijk Bosz is en blijft verantwoordelijk.En misschien had hij wel met Dolberg moeten starten.Maar een garantie dat het dan wel goed zou gaan is er ook dan nog steeds niet Wimpey ...
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 25, 2016 3:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie