De Graafschap - Ajax 8-5-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: De Graafschap - Ajax 8-5-2016

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 7:27 am

LucaS schreef: Faalhazen met een subtop instelling.

Dit is het pur sang!

Klaassen is al wedstrijden niet zichtbaar. Sinds het 'finales' zijn, is hij negatief zichtbaar.
de prima donnas denken dat ze d'r al zijn en spelen een zomeravond wedstrijdje...

zorg gvd dat je eerst op 0-2 staat!!!

FdB komt er vervolgens overheen met een Angsthaas wissel (Milik) en toen was het klaar....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 09, 2016 7:35 am

Was er goed ziek van. Probeer nu al het nieuws te vermijden, zodat het overwaait.

Wat waren we slecht he. Treurig.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mei 09, 2016 7:38 am

Grootste teleurstelling als Ajacied, erger nog dan 2007. Kan het gewoon nog niet geloven, het was allemaal zo onwerkelijk... een nachtmerrie. Echt, you only had ONE job...

Wat maakt deze uitslag alles alsnog tot een ongelofelijk kutseizoen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Sandro

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 7:41 am

Ik zal de wedstrijd wel niet helemaal objectief gekeken hebben door de spanning, maar het was een hele rare wedstrijd. Eerst De Graafschap er vol op. Daarna 0-1 en werkelijk àlles wijst erop dat het 0-2 gaat worden. Maar kans op kans gaat er niet in. Dan na rust een doelpunt van iemand die nooit scoort. Maar wat er daarna gebeurde (of juist niet gebeurde) was dramatisch. Meteen al paniekerig voetbal terwijl je nog 35 minuten hebt, slechte wissels.
Laatst gewijzigd door Sandro op ma mei 09, 2016 7:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 7:41 am

Had je gelijk gespeeld tegen:
Twente
Heereveen

Dan had ik dat, soort van, zien aankomen...

Nu, laatste wedstrijd, alles in de hand, je speelt tegen de nummer 17 die niets heeft om voor te ballen....
Hoe kan je er dan niet vol gas opzitten? :confused.gif: Hoe kan je dan na de 0-1 'gas terug nemen' ?

Ik zag MvdHoorn doodmoe zijn in de spits. Dat was geen conditie maar pure spanning!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 09, 2016 8:15 am

Hopelijk zijn we nu in ieder geval klaar met de mensen die jongens als Viergever, Hoorn, Gudelj en Serero Ajax waardig vinden. Ze hebben het hele seizoen bewezen dat niet te zijn. In iedere wedstrijd waar het er echt om gaat hebben ze gefaald. Weg met die gasten.

999

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 8:19 am

We moeten blij zijn dat we nog een rol hebben mogen spelen in dit kampioenschap met dit elftal ( en ondanks tactische keuzes van de Boer die er op een gegeven moment heel de automatisme er uit haalde ).Ik heb het regelmatig hier gezegd, de spelers zoals v.d. Hoorn , Dijks, Viergever, Younes, houten Klaas Milik enz. die kun je het niet kwalijk nemen. Ze kunnen niet beter.Daarnaast verbloemt de kwaliteit van deze competitie veel tekortkomingen van spelers.Daarvoor moet je bij de TD zijn en degene die verantwoordelijk zijn voor de inkoop van deze spelers.

Tweede jaar op rij zorg je er voor dat een bijna dood vogeltje wat Psv was, nog harder hoger kan gaan vliegen.En dat mede door de onkunde van AJAX.

Wat deze wedstrijd betreft wordt je gewoon afgetroefd door een stel boeren, letterlijk en figuurlijk, hardwerkende niet het duel schuwende spelers van de Graafschap.Daar waar je zo'n ploeg meteen vanaf minuut 1 bij hun strot pakt loopt je al de eerste 24 minuten te klooien.En dan zie je dat zo'n Czerny door hem even aan te pakken geen rol meer speelt in het geheel.Maar het ergste was nog om te zien hoe de spelers terug sjokte bij de counter van de Graafschap.

Dus eigen schuld dikke bult, en niet janken als dit als dat, dat telt nog steeds niet in het voetbal ...
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2016 8:21 am

Ik ben ook diep en diep teleurgesteld in Klaassen hoor... Nooit, echt nooit gedacht dat ie zo zou choken als het erom gaat. Ben echt geschokt wat dat betreft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 8:36 am

Mr. Ajax schreef:Ik ben ook diep en diep teleurgesteld in Klaassen hoor... Nooit, echt nooit gedacht dat ie zo zou choken als het erom gaat. Ben echt geschokt wat dat betreft.
Heb je er wel eens aan gedacht dat Klaassen wel heel veel arbeid moet verrichten om de tekortkomingen van andere spelers te compenseren ? . En dat niet 1 wedstrijd maar het hele jaar door ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:01 am

Na zijn rentree aan het begin van de tweede seizoenshelft stond hij er juist wel om Ajax er doorheen te slepen. De laatste wedstrijden lukte dat absoluut niet meer. Geen idee wat het is. Als hij niet volledig fit zou zijn moet hij niet spelen.
Peter schreef:Was er goed ziek van. Probeer nu al het nieuws te vermijden, zodat het overwaait.

Dat vermijden van het nieuws valt niet mee. Daarvoor was de ontknoping iets te bijzonder. Vanavond krijg je nog een keer de volle laag schat ik zo in. Dus hou televisie en radio uit, koppel los van het internet en ga lekker buiten van het zonnetje genieten.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 09, 2016 9:02 am

999 schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik ben ook diep en diep teleurgesteld in Klaassen hoor... Nooit, echt nooit gedacht dat ie zo zou choken als het erom gaat. Ben echt geschokt wat dat betreft.
Heb je er wel eens aan gedacht dat Klaassen wel heel veel arbeid moet verrichten om de tekortkomingen van andere spelers te compenseren ? . En dat niet 1 wedstrijd maar het hele jaar door ..
Inderdaad, die jongen loopt al weken uitgeblust over het veld.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 9:07 am

Ik word gek. Wat een armoede. Niet eens dat we pech hadden dat de bal er niet in wilden. Lange ballen :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 09, 2016 9:23 am

Marillion schreef:Na zijn rentree aan het begin van de tweede seizoenshelft stond hij er juist wel om Ajax er doorheen te slepen. De laatste wedstrijden lukte dat absoluut niet meer. Geen idee wat het is. Als hij niet volledig fit zou zijn moet hij niet spelen.
Peter schreef:Was er goed ziek van. Probeer nu al het nieuws te vermijden, zodat het overwaait.

Dat vermijden van het nieuws valt niet mee. Daarvoor was de ontknoping iets te bijzonder. Vanavond krijg je nog een keer de volle laag schat ik zo in. Dus hou televisie en radio uit, koppel los van het internet en ga lekker buiten van het zonnetje genieten.
Precies dat. Ga vanavond weer fietsen en heb morgen een etentje. Zo kom ik deze dagen wel door.

Ben overigens wel echt blij dat we nu weer 2-3 maanden vrij kunnen nemen als Ajacied. Achteraf gezien waren het weer 10 verloren maanden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 09, 2016 9:25 am

Jöhnk schreef:Heeft Gudelj al een goede vrije trap genomen? :confused.gif:
Wij hebben Vuur en Passie! :hypocrite.gif:

De goede mensen eruit trappen, de sukkels behouden. Dan krijg je dit. Niveautje Molde, met al die brave non-valeurs.

De 'titel van het collectief' opdragen aan Cruijff. Kun je het erger bedenken? Geen wonder dat nummer 14 de Schaal richting Eindhoven schiet! :1evil.gif:

Gefeliciteerd, PSV. Titel is terecht.
Laatst gewijzigd door Yopi op ma mei 09, 2016 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma mei 09, 2016 9:27 am

Zit er he-le-maal doorheen. Dit is nog veel erger dan 2007. Djezusssss, hoe kun je het ZO verneuken. GODVERDOMME.
15 mei 2011.

999

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 9:50 am

Yopi schreef:
Jöhnk schreef:Heeft Gudelj al een goede vrije trap genomen? :confused.gif:
Wij hebben Vuur en Passie! :hypocrite.gif:

De goede mensen eruit trappen, de sukkels behouden. Dan krijg je dit. Niveautje Molde, met al die brave non-valeurs.

De 'titel van het collectief' opdragen aan Cruijff. Kun je het erger bedenken? Geen wonder dat nummer 14 de Schaal richting Eindhoven schiet! :1evil.gif:

Gefeliciteerd, PSV. Titel is terecht.
Hadden we maar vuur en passie tegen de Graafschap gehad , dan had je nu met de schaal gestaan.Trouwens was wel sneu om te zien hoe zo'n Czerny met een beukje grotendeels uit de wedstrijd werd gehaald ...
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 09, 2016 10:06 am

Als je volgende week of eerder alle wedstrijd (AT COMMENTAAR IEDEREEN) verslagen op AT nog een keer naleest (teleurstelling beetje weggezakt), dan is dit van gisteren eigenlijk geen verrassing meer. De gedachte dat je nog lang mee kon doen is een gegeven. Meer geluk dan wijsheid ipv overtuigend voetbal spel dan pure pech met ballen op de paal of scheidsrechter beslissingen :blush.gif:

Die pingel van Makkelie had achteraf beter niet moeten gebeuren dan was dit gisteren een formaliteit geweest.

Toen Twente kampioen werd dat was toen dat jaar pure pech dat we alles overtuigend wonnen maar net 1 punt minder hadden. Het verschil was Ruiz en ballen in de laatste minuut die wel vielen in het voordeel van Twente.

999

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 12:23 pm

Ajax ook op beurs onderuit
2 uur geleden
ROTTERDAM - Een dag na het 1-1-gelijkspel tegen De Graafschap dat Ajax het landskampioenschap kostte, lijken beleggers het vertrouwen in de club op te zeggen.

Het aandeel van de Amsterdamse club stond om één uur 7,2% lager dan vrijdag bij het sluiten van de markt, en dook eerder op de dag zelfs onder de -10%. Handelaren nemen een voorschot op veel lagere inkomsten uit Europees voetbal het komend seizoen.

Door de tweede plaats in de eredivisie en dus de veroordeling tot Europees kwalificatievoetbal moet financieel directeur Jeroen Slop maar afwachten of hij €12 miljoen aan startgeld voor de Champions League mag bijschrijven. Lukt dat niet, dan wacht de qua inkomsten veel schamelere Europa League, waar elke deelnemer ’slechts’ €2,4 miljoen aan startgeld krijgt uitgekeerd.

Mocht Ajax zich deze zomer niet voor het kampioenenbal plaatsen, dan loopt de club ook nog eens naar schatting €4 miljoen aan tv-inkomsten mis.

Door het mislopen van het landskampioenschap lijdt trainer Frank de Boer naast een sportief ook een financieel verlies. De oefenmeester bezit al sinds de beursgang 400 aandelen in zijn eigen club. Dat belang is vandaag €272 minder waard geworden.
De T.
Allen het hoofd een echte kampioen

Het liep niet met Ajax, zondagmiddag in Doetinchem. De grote vraag is natuurlijk: hoe kan dat als het om het kampioenschap gaat? Ligt het aan de mentaliteit? Stapten de Ajacieden tegen De Graafschap niet als koploper én toekomstige kampioen het veld op?

Feit is dat Ajax allerminst het niveau haalde dat bij een kampioen paste. We halen hier even de sportjournalist Joris van den Bergh aan, die twee klassieke sportboeken schreef: Te midden der kampioenen (1929), over de wielrenner Piet Moeskops, en Mysterieuze krachten in de sport (1941).

Een citaat uit het eerste boek: 'De renner die alleen maar fysiek traint, is als de kunstschilder die alleen maar verft. Zoals je schildert met je brein, met je gemoed, met je gedachten en met je sentiment, zo kun je sport beoefenen, met je brein, met je gemoed.'

Van den Bergh was de eerste die over mentaliteit in de sport schreef. Ruim 85 jaar nadat hij die zinnen heeft genoteerd, zijn die nog steeds actueel. De Ajacieden verkrampten, de spelers van De Graafschap zetten er nog een tandje bij.

Geloof
Mysterieuze krachten in de sport? Of zat er geen geloof in de koppies van de Ajacieden? En waarom kon een ploeg als Leicester City, voor het seizoen weggezet als een degradatiekandidaat, wel kampioen van Engeland worden?

Falen op het beslissende moment. Wat kan daar de oorzaak van zijn? De bekende sport­psycholoog Rico Schuijers zegt daarover:

"Bij het verbeteren van prestaties, om in die flow te komen waarin alles goed en vanzelf gaat, draait het in gesprekken en training om vier principes: wat is de uitdaging die je motiveert, hoe ga je om met spanning, hoe goed kun je focussen en hoe groot is je zelfvertrouwen? Alles wat er verder door het hoofd gaat, leidt daarvan af."

Met dat eerste principe zat het waarschijnlijk wel goed: welke ploeg wil geen kampioen worden? Met die andere was gisteren iets grondig mis. Terwijl je toch denkt dat het met de focus en het zelfvertrouwen ook wel goed zat, en dat daardoor de negatieve spanning weg zou vallen.

Onderschatting
Waren de Ajacieden in hun hoofd al kampioen en moest er alleen nog gewonnen worden? Zo bezien lijkt het om een mentale kwestie te gaan: onderschatting.

Dat zou gezien de belangen een schande zijn, maar biedt wel hoop voor de toekomst. Dan is de wedstrijd tegen De Graafschap een wijze les, om zoiets nooit meer te laten gebeuren.
Het Parool, ahum een wijze les om zoiets nooit meer te laten gebeuren, lol ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 1:24 pm

Niet te geloven, je hebt goede verliezers, slechte verliezers en dit soort kansloze figuren:
De Graafschap-speler Bryan Smeets bedreigd om doelpunt tegen Ajax

Voetballer Bryan Smeets van De Graafschap wordt bedreigd door aanhangers van Ajax. Smeets maakte zondagmiddag de gelijkmaker tegen de Amsterdammers waardoor PSV kampioen werd in de Eredivisie. Smeets heeft vanwege de bedreigingen een interview met 1Limburg afgezegd, aldus de omroep. Dat uit angst voor zijn eigen veiligheid en die van vrienden en familie. "Heel vervelend dat dit gebeurt, maar ik heb gewoon m'n vak uitgeoefend", aldus de voetballer tegen 1Limburg. De bedreigingen komen binnen bij Smeets via social media en telefonisch.

De KNVB laat in een reactie weten contact te hebben gehad met De Graafschap. "Geen enkele bedreiging hoort." Ook laat de bond weten het voorval "vreselijk te vinden".

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 1:44 pm

Zal toch allemaal reuze meevallen? Of onderschat ik zoiets?

Net een PSV-supporter tegengekomen op het plein voor station Arena. PSV-sjaal om. Die vraagt toch gewoon om een paar stompen?
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 1:49 pm

het was een truc!!!

Ajax wil van de beurs af, door nu zo te verliezen, zakt aandeel en is het goedkoper uit de beurs te stappen :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mei 09, 2016 2:08 pm

Ajax supporters in de Arena moeten ook weer eens een wat meer kritische houding aannemen, want hun zijn er ook min of meer debet aan dat het topsportklimaat afbrokkeld bij Ajax.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 09, 2016 2:44 pm

Er zijn zoveel façades opgetrokken in de ArenA dat het protest nooit de mensen c.q. figuren bereikt die er recht op hebben. Das het werkelijke probleem.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

elliquido

Bericht door elliquido » ma mei 09, 2016 3:15 pm

Ik stel voor dat degene die het nog overwegen een seizoenskaart te kopen, de eerste 5 wedstrijden niet komen opdagen. Misschien worden we dan wel serieus genomen door spelers en bestuur.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 09, 2016 5:09 pm

elliquido schreef:Ik stel voor dat degene die het nog overwegen een seizoenskaart te kopen, de eerste 5 wedstrijden niet komen opdagen. Misschien worden we dan wel serieus genomen door spelers en bestuur.
Nee. Ik steun mijn club ook als het kut gaat. Het elftal heeft komend seizoen meer aan een volle Arena die hen support dan aan een of ander statement om weg te blijven. Er zijn wel andere manieren om de onvrede duidelijk te maken (legale, welteverstaan. Spandoeken. Songs. Dat werk).

Ik voel me vandaag wel klote zeg.

Plaats reactie