Ajax - Vitesse 10-08-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » ma aug 11, 2014 8:25 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Ruim een jaar na het startsein van de revolutie, negen maanden na het rapport, niet eens in de eerste transferperiode van het TH, maar een klein half jaar later (eind 2011).
Feit: TD Blind gaf 'm dat contract.
Moeilijk hoor, er zal ook wel iemand zijn geweest die koffie inschonk.
De ex-internationals vormen samen met hoofdtrainer De Boer het technische hart van de club en worden daarmee verantwoordelijk voor het complete technische beleid van de AFC Ajax.

De Boer, Jonk en Bergkamp krijgen het voor het zeggen qua opleidingen, het eerste elftal, de aan- en verkopen, individuele trainingen en scouting. Zij leggen verantwoording af aan de nieuw aan te stellen directeur voetbalzaken en hebben voor hand- en spandiensten (vooralsnog) de beschikking over technisch manager Danny Blind.
http://www.afcasupportersclub.nl/nieuws ... n-bergkamp
Vetgedrukte deel door mij vet gedrukt. Gepubliceerd op woensdag 21 september 2011 16:33

Officieel een contract voor onbepaalde tijd (zelf zeiden Jonk en Bergkamp al maanden zo te werken, maar dat is een herhaling van zetten, zoals jouw verhaaltje al lang is ontrafeld, o.a. door Lucas (Waar is hij gebleven?), lang geleden, met citaten.

Van ajax.nl, anders geloof je het misschien niet (datum door mij vetgedrukt weergegeven):
21 oktober 2011
Dennis Bergkamp en Wim Jonk hebben vrijdagmiddag allebei een contract voor onbepaalde tijd bij Ajax getekend. Daarmee werd formeel beklonken, wat enige tijd geleden reeds mondeling overeen werd gekomen. Samen met hoofdtrainer Frank de Boer vormen Bergkamp (42) en Jonk (45) het technisch hart van Ajax. In een interview met Ajax.nl blikken ze terug op de afgelopen periode en kijken ze vooruit naar de toekomst.
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... ntract.htm

Ligeon tekent december 2011.

Wie weet maak ik het nog mee dat Milik, als hij is mislukt, als aankoop van DB wordt gezien, want zijn zoon (ook DB, dat is op zich al niet te vertrouwen) zit bij Ajax.

@Wimpey,
Je let vooral op zaken als JvG, waar ik LvG had moeten schrijven en bijna iedereen snapt dat LvG wordt bedoeld. ik heb er weer een voor in je ingestopt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 8:35 am

Mano schreef:Ajax stond menig keer behoorlijks slecht achterin trouwens.
Als je dat tegendoelpunt neemt. Die hele linkerflank is leeg en hij kan zo door 2 linies heen lopen.
komt echt niemand tegen. Dat is ongelooflijk slecht.

Deze achterhoede is toch al zeker meer dan een jaar aan het trainen.
Hoe kan het dan toch gebeuren dat iedereen lucht staat te dekken?

Tuurlijk,
Ligeon heeft niet veel te zoeken in Ajax 1

FdB heeft nog wel een bak werk....

voordeel: de rest was ook niet veel.
Vitesse, Twente, Feyenoord en PSV speelde allemaal slecht
Achterin is het inderdaad onder de maat. Ik hoop dat de terugkeer van Veltman alvast wat meer rust zal geven. Die was vorig seizoen natuurlijk ook erg wisselvallig maar ik heb een stuk meer vertrouwen in zijn ontwikkeling dan in die van Van der Hoorn.

De komende wedstrijden zal het daar beter moeten. Niet iedere club zal de kansen zo laten liggen als Vitesse.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Toppie » ma aug 11, 2014 9:39 am

Ik vond het beschamend hoe achterin werd verdedigd die Ligeon komt verdedigend te kort en tegen AZ en Pisvee gaan we zo de bietenbrug op. Als het bij rust 1-3 staat heb je niks te zeggen ik vind de hosanna sterk overdreven, moet niet denken aan CL wedstrijden over 1 maand :blush.gif: :1evil.gif:

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door columbus » ma aug 11, 2014 10:13 am

Toppie schreef:Ik vond het beschamend hoe achterin werd verdedigd die Ligeon komt verdedigend te kort en tegen AZ en Pisvee gaan we zo de bietenbrug op. Als het bij rust 1-3 staat heb je niks te zeggen ik vind de hosanna sterk overdreven, moet niet denken aan CL wedstrijden over 1 maand :blush.gif: :1evil.gif:
Eens. Geflatteerde overwinning maar ben er niet rouwig om. Deze drie punten zijn volledig te danken aan Kenneth Vermeer. Pakte in de eerste helft drie 100% kansen...

Viergever speelde, ondanks dat ik hem totaal geen VM vind, een goede pot. Met Vermeer mijn MOTM, kort daarachter Serero. Liet wederom zien waarom hij vaste basisklant is. Achterin was het armoe troef, vd Hoorn is inderdaad wat beter geworden maar komt nog steeds te kort, Leuk dat hij een goal maakte. Ligeon is een ramp en Boilesen mag een wekker mee het veld in nemen, man man man wat staat hij vaak te dromen. Op het middenveld vond ik Klaassen matig. Leek wel of hij geforceerd zijn best aan het doen.

Voorin was Schone gewoon goed. Milik stond op een eiland en kreeg geen fatsoenlijke bal waardoor ik het nog steeds moeilijk vind om hem te beoordelen. Kischna is een talent maar kan het zichzelf een stuk makkelijker maken door het spelletje simpel te houden en de oogkleppen af te doen.

Al met al blij met de overwinning maar nog heel veel werk aan de winkel voor Frankie

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 10:30 am

Toppie schreef:Ik vond het beschamend hoe achterin werd verdedigd die Ligeon komt verdedigend te kort en tegen AZ en Pisvee gaan we zo de bietenbrug op. Als het bij rust 1-3 staat heb je niks te zeggen ik vind de hosanna sterk overdreven, moet niet denken aan CL wedstrijden over 1 maand :blush.gif: :1evil.gif:
Hosanna? Waar heb je het over?

Eerder opluchting.

Het was behelpen, we misten bijna een half team. De automatismen waren ver te zoeken, met name achterin.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » ma aug 11, 2014 11:38 am

Het was behelpen, we misten bijna een half team. De automatismen waren ver te zoeken, met name achterin.
Zou het gebrek aan kwaliteit genoemd worden, dan kan ik akkoord gaan, maar "automatismen die ver te zoeken zijn"? Er wordt toch bij Ajax volgens dezelfde richtlijnen getraind? De back van Jong Ajax kent toch de afspraken, regels, de automatismen?

Ligeon, Van der Hoorn en Vermeer hebben vast en zeker in Jong Ajax ook samen gespeeld, volgens de Ajax-automatismen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 12:18 pm

Ik doel op de buitenspelval. Ging steeds mis en is een kwestie van organisatie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 12:36 pm

Ik snap overigens niet waar jullie zo over zeuren voor wat betreft Ligeon. Staat gewoon in het elftal van de week bij het AD. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Lionel » ma aug 11, 2014 12:58 pm

Yopi schreef:
Toppie schreef:Ik vond het beschamend hoe achterin werd verdedigd die Ligeon komt verdedigend te kort en tegen AZ en Pisvee gaan we zo de bietenbrug op. Als het bij rust 1-3 staat heb je niks te zeggen ik vind de hosanna sterk overdreven, moet niet denken aan CL wedstrijden over 1 maand :blush.gif: :1evil.gif:
Hosanna? Waar heb je het over?

Eerder opluchting.

Het was behelpen, we misten bijna een half team. De automatismen waren ver te zoeken, met name achterin.
Geen excuus. Zwolle mist ook een hoop.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door wimpey » ma aug 11, 2014 1:13 pm

Is Lionel Rishi?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Ramona » ma aug 11, 2014 1:18 pm

wimpey schreef:Is Lionel Rishi?

Ik geloof!!! :neutral.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » ma aug 11, 2014 2:08 pm

Yopi schreef:Ik doel op de buitenspelval. Ging steeds mis en is een kwestie van organisatie.
Er zijn meer van die automatismen, denk aan het instappen van van der Hoorn en niemand die overneemt, denk aan de opkomende middenvelder, wie vangt hem op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 11, 2014 2:09 pm

Ik zag de buitenspelval vooral misgaan bij Boilesen. Dan zie je er als CV vervolgens lullig uit als je directe tegenstander ervandoor gaat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Lionel » ma aug 11, 2014 2:10 pm

wimpey schreef:Is Lionel Rishi?
Yup.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door elliquido » ma aug 11, 2014 2:24 pm

Einde 1e helft was er nog een gevaarlijke actie waar een lage voorzet voor het doel langs ging. Idiaal voor een spits om in te tikken... maar helaas.. Milik liep te dromen op de 16, bal kansloos voorlangs in niemandsland, waarna schone hem uitfoeterde dat ie op de 5 meter had moeten staan. (wat makkelijk had gekund als ie scherp had ingelopen ipv te dromen)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie