Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Zuidema

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Zuidema » zo mar 02, 2014 9:44 am

Monkey Tonk schreef:Ik was er ook een beetje down van, maar inmiddels weer helemaal opgeveerd. Geen pil, maar humor. Prachtige citaten van die site: http://www.4dfoot.com/2012/02/05/the-gr ... uotations/
:drecul.gif:

Geweldig. Dat doet me zeker goed. Dank. :biggthumpup.gif:

Voor wat betreft het voetbal: het spelletje kan zo ongelooflijk mooi zijn en het heeft me in tientallen jaren al zoveel wel en wee gegeven, dat ik er maar moeilijk afstand van kan nemen. Alsof je een stuk van je ziel zou amputeren. Maar ik ga het nu wel met meer reserve bekijken, als ik weer een team als een orkaan 90 minuten lang over het veld zie razen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mar 02, 2014 10:52 am

Selecteer Cruijff en je komt meer dan 30 keer tegen. o.a. over balbezit:
“If you play on possession, you don’t have to defend, because there’s only one ball.”
http://www.4dfoot.com/2012/02/05/the-gr ... uotations/

Lijkt op het huidige Ajax, onze verdedigers denken soms niet eens aan verdedigen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 02, 2014 10:56 am

Demosthenes schreef: Lijkt op het huidige Ajax, onze verdedigers denken soms niet eens aan verdedigen.
Jammer genoeg denken ze soms kennelijk ook niet aan aanvallen. :666.gif:

ferry

Bericht door ferry » zo mar 02, 2014 11:53 am

Demosthenes schreef:Selecteer Cruijff en je komt meer dan 30 keer tegen. o.a. over balbezit:
“If you play on possession, you don’t have to defend, because there’s only one ball.”
http://www.4dfoot.com/2012/02/05/the-gr ... uotations/

Lijkt op het huidige Ajax, onze verdedigers denken soms niet eens aan verdedigen.
haha, toch niet, want een andere quote van JC:
“A counter-attack can only arise when you make a mistake. That’s why there are rules. A horizontal pass? Prohibited. In my line-up there are as many lines as possible. Because you must have the option to pass the ball forward, even if it’s a meter. Because then I can still make up for the loss of possession. After a horizontal pass this is impossible.”
Leuke site trouwens.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mar 02, 2014 12:08 pm

“A counter-attack can only arise when you make a mistake. That’s why there are rules. A horizontal pass? Prohibited. In my line-up there are as many lines as possible. Because you must have the option to pass the ball forward, even if it’s a meter. Because then I can still make up for the loss of possession. After a horizontal pass this is impossible.”
Mee eens, heb ik al eerder beweerd: dit Ajax speelt niet zoals Ajax speelde toen JC nog speelde of toen JC trainer van Ajax was. Het zal wel de invulling van het TH zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie