FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door wimpey » zo sep 01, 2013 8:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het enige voordeel dat ik nog kan bedenken is dat we op 1/7 deel van het seizoen, na een in mijn ogen dramatische start (we winnen vaker niet dan wel) toch nog maar op 3 puntjes van PSV staan...
We geven 3 keer een voorsprong weg in een uitwedstrijd. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door 999 » zo sep 01, 2013 8:29 pm

Kweet hoe het komt ... 12.30 U. ....

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2013 9:23 pm

wimpey schreef:Frank speelt met teveel aanvallend ingestelde spelers dit seizoen. Snap niet dat hij niet voortborduurt op 'winning formula' van vorig seizoen. Afstand middenveld - aanval is veel te groot, we hebben buitenspelers die geen buitenspelers zijn. Ga gewoon weer met middenveldruit ballen, dan is je veldbezetting veel logischer en kom je ook tot beter voetbal. En betere resultaten.
Hij speelt met aanvallende mensen die grote tekortkomingen hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Banjavi » zo sep 01, 2013 9:42 pm

Marillion schreef:
banjavi schreef:Waarom wilde iedereen die Bojan eigenlijk graag hebben?
Is dat zo dan?
Koeman baalde er toch zo van dat hij niet kwam?

Hij zal wel leuk zijn in de kleedkamer
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 02, 2013 4:37 am

Opvallend dat alle spelers vinden dat ze goed gevoetbald hebben tegen Grun. Controle en gedomineerd zijn de meest gebruikte woorden. Dat wordt er schijnbaar in geramd (dat het belangrijk is). Zouden ze echt niet weten dat het gewoonweg niet goed is!? :confused.gif:

Dan hebben we pas echt een probleem.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Lionel » ma sep 02, 2013 7:17 am

Tja, hun trainer vindt het ook he.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2013 7:48 am

Rishi schreef: Hij speelt met aanvallende mensen die grote tekortkomingen hebben.
Als je met 3 aanvallers speelt, zou ik Hoesen laten spelen. Meevoetballend beter. Wanneer je met 2 aanvallers speelt + middenveldruit (wat m.i. het voor dit materiaal geknipte systeem is), zou ik voor Sig kiezen.

Denk dat FdB het tactisch niet goed aanpakt dit seizoen. Verder had hij Bojan eerst moeten laten 'optrainen'. Hij heeft tot dusver punten gekost i.p.v. opgeleverd.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Lionel » ma sep 02, 2013 7:52 am

Ik zeg al maanden dat Hoesen beter past in het spel wat Frank wilt. Probleem van Frank is dat hij de eerste seizoenshelft altijd deze fout maakt.

Bojan en Fischer trekken nu naar binnen en zien vervolgens Sig daar ook lopen. Dat werkt niet.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2013 7:59 am

Rishi schreef: Bojan en Fischer trekken nu naar binnen en zien vervolgens Sig daar ook lopen. Dat werkt niet.
Probleem is dat die Bojan een tactisch onbenul is. Die had het TH nooit mogen halen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door elliquido » ma sep 02, 2013 8:56 am

2012-2013

ajax-roda 1-1
az-ajax 2-3
ajax - feijenoord 3-0
heerenveen - ajax 2-2
groningen - ajax 0-2 (laatste wedstrijd)

11 punten

2013-2014

ajax-roda 2-0
az-ajax 3-2
ajax - feijenoord 2-1
heerenveen - ajax 3-3
groningen - ajax 1-1

8 punten

ik zeg.. don't worry....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Lionel » ma sep 02, 2013 10:26 am

wimpey schreef:
Rishi schreef: Bojan en Fischer trekken nu naar binnen en zien vervolgens Sig daar ook lopen. Dat werkt niet.
Probleem is dat die Bojan een tactisch onbenul is. Die had het TH nooit mogen halen.
Sig mist snelheid techniek en inzicht. Die hadden ze nooit mogen halen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 1:00 pm

'Ajax heeft gewoon tijd nodig'

Ondanks de matige wedstrijd tegen FC Groningen en het vertrek van Christian Eriksen en Toby Alderweireld ziet Ricardo van Rhijn het niet zo somber in voor Ajax.

Door Daan Smink

Het vernieuwde elftal van de landskampioen heeft simpelweg wat tijd nodig, meent de rechtsback, die wel beseft dat die tijd er nauwelijks is.

''Er moet vooral meer diepte in ons spel komen'', zei Van Rhijn na de 1-1 in Euroborg tegen NUsport.

''We bewegen te weinig zonder bal, daar valt nog winst te boeken. Het is nu te statisch. Wanneer er meer loopacties in de diepte gemaakt worden, dan komen andere spelers weer vrij.''

Het gebrek aan automatismen wijt Van Rhijn mede aan de recente spelerswisselingen. ''We zijn Alderweireld en Eriksen kwijtgeraakt en spelen ook al weken zonder de geblesseerde Daley Blind en Siem de Jong. Dat zijn in totaal vier sleutelspelers van afgelopen seizoen. Natuurlijk missen we die.''

''Er zijn nu jonge jongens in de ploeg gekomen die weliswaar bekend zijn met het Ajax-spelletje, maar het heeft gewoon tijd nodig om de boel op gang te krijgen. We zullen dit seizoen veel teams tegenkomen die spelen zoals Groningen. Die ver inzakken, ons aan de bal laten en wachten tot wij een fout maken. Dan is het positiespel inderdaad erg belangrijk.''

Barcelona

Over ruim twee weken begint Ajax al in Camp Nou aan het nieuwe Champions League-avontuur. Van Rhijn met een lachje: ''Nee, Barcelona zal niet wakker liggen van ons optreden tegen Groningen. Dat beseffen wij ook wel. Het zijn nu niet de makkelijkste omstandigheden, maar we zullen ermee moeten dealen. We doen ons uiterste best.''

Pluspunt vond hij alvast dat Ajax in desensief opzicht zondag weinig weggaf. ''Verdedigend hebben we het redelijk tot goed gedaan. Zij hebben niet één kans gehad via hun veldspel. Ze waren alleen gevaarlijk uit standaardsituaties.''

Zelf groeit hij langzaam weer naar een beter niveau toe, merkt de Leidenaar. ''Verdedigend voelde ik me sterk. Ik ben weer frisser in de duels en had meer vertrouwen aan de bal. Het begint er weer een klein beetje op te lijken.''

Maar ook Van Rhijn is nog niet waar hij wezen moet. Voor het ontbreken van zijn naam in de Oranje-selectie heeft hij alle begrip. ''Het is niet meer dan terecht dat ik daar niet bij zit.''

Door: NUsport/Daan Smink
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie