Wat een calimero-geneuzel. Als je de betere bent moet je zorgen dat je niet in hachelijke situaties terecht komt waarbij een scheidsrechter een 2de geel kan trekken.wimpey schreef:Vind de reacties hier wel érg negatief! De 2-2 was een wereldgoal, net als de goal van Eriksen. Een aantal technisch zeer gecompliceerde balbehandelingen aaneen, gevolgd door een fantastische afronding.
Je ziet dat Ajax iedere wedstrijd sterke fasen heeft, maar ook dat het verval binnen een wedstrijd vaak spontaan en groot is. Zodra een tegenstander het over een andere boeg gooit (fysiek), dan hebben we het lastig.
Ik vind trouwens wel dat er schot in zit. Schöne pakt het goed op, Eriksen is dichter bij het vijandelijke doel nadrukkelijker aanwezig dan op het middenveld. Van Rhijn blijft defensief een liability en Blind kwam gister voor rust defensief tekort tegen Verhoek. Wat Poulsen in Ajax-1 te zoeken heeft, is me onduidelijk. Echt, zo spelend kan ik het ook nog wel. Alibivoetbal. Sulejmani nooit meer in Ajax-1. Fout van FdB. Sana voerde tenminste nog zijn defensieve taken uit.
Verder is natuurlijk te hopen dat de vogelvrijverklaring van onze spelers weer beeindigd wordt. Vorig weekend mocht die Bruns van Heracles zowel Siem als Toby in het gezicht rammen. Gisteren mochten Immers en Clasie (3*) fysiek geweld gebruiken.
Vorig weekend boorde Blom ons 2 punten door de neus, gisteren had Ajax van de kakkies niet te vrezen totdat Nijhuis zich ermee ging bemoeien. Die 2e van Moisander vond ik wel okay (Leerdam kreeg voor precies hetzelfde geintje niets), die 1e was een lachertje. Been over de grond en speelt enkel de bal. Denk ook effe terug aan H'veen - Ajax, dat ging qua onafhankelijke refereeing ook al nergens over. Daar mag vanuit de club richting Zeist best iets van gezegd worden. Op duidelijke toon.
Deze selectie ontbeert gewoon kwaliteit. Dat is een keuze geweest voor dit seizoen, hopelijk zien de beleidsmakers de gevolgen. Poulsen en Sana zijn puur verdriet. Het is natuurlijk ook pure armoede dat we niet eens een spits kunnen opstellen. Sta je dan met je begroting van 100 miljoen. Heb je 1 brekebeentje voor de spitspositie. Je mag het niet zeggen, want we moeten zogenaamd het grotere geheel zien, maar van het beleid klopt niet zoveel (als je voor het hoogste wil gaan).