Vitesse - Ajax 12-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door raymon » zo dec 12, 2010 2:37 pm

Wel weer heel weinig kansen weggegeven en dat komt volgens mij vooral omdat de veldbezetting een stuk beter is. De kansen die we hadden slecht uitgespeeld en daarmee maak je het jezelf moeilijk want een paar van die kluts ballen kunnen zomaar heel raar vallen.

Verder is Eriksen op deze positie wel dreigend en aanwezig. Staat altijd vrij, weet altijd een vrije man te vinden met een rust die bijna angstaanjagend is. Wat je ook duidelijk ziet is dat z'n eerste balcontact altijd goed is. Dan kun je het spel ook snel verplaatsen. Vond overigens wel dat er af en toe in een te laag tempo werd gevoetbald. Nog steeds durft de verdediging, met name de backs, de bal niet door het midden in te spelen en kiezen ze liever voor een balletje terug. Ik neem aan dat dat een kwestie van vertrouwen is.

Toch weer een hoop vertrouwen gekregen en blijken we zowaar toch nog een beetje te kunnen voetballen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Jöhnk » zo dec 12, 2010 2:37 pm

Dat was een halve schwalbe en zo doorgebroken was De Jong nou ook weer niet. Bovendien kon hij nooit meer bij die bal.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 12, 2010 2:38 pm

Ben zeer tevreden. 3 Punten mee naar Amsterdam en Frank de Boer drukt duidelijk zijn stempel op Ajax. Er wordt weer gevoetbald en dat het in de tweede helft inzakte nemen we maar op de koop toe. Ajax weer als Ajax laten voetballen gaat niet van het ene op het andere moment. We misten vandaag erg veel scorend vermogen, anders had je de wedstrijd in de eerste helft kunnen beslissen. Met El Ham erbij zou Vitesse vandaag geen schijn van kans gehad hebben.

Demy de Zeeuw: erg goed!
Sulejmani: erg nonchalant in de tweede helft, heeft wel mooie dingen laten zien
Ebecilio: leuk ventje, kan wel wat, ben benieuwd hoe veel rek er in zijn kwaliteiten zit en of zijn rendement hoog genoeg blijkt.
Lindgren: één groot drama, kan er heel weinig van. Frank de Boer inschattende valt Lindgren snel af en komt Bonevacia erbij.

Frank de Boer maakt een aantal andere keuzes dan Jol. Eriksen op 10, jeugdspelers in het eerste, Urby als back wat hij ook is, Anita reservespeler. Dit kan mij allemaal erg bekoren.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door peter » zo dec 12, 2010 2:39 pm

FdB krijgt overigens nog wel wat vraagstukken, want wat te doen als El Hamdaoui en Suarez weer fit zijn. De huidige veldbezetting laat namelijk weinig mogelijkheden open voor een El Hamdaoui of Suarez.

Hij zal verder een extra middenvelder en een linksback moeten halen volgend jaar.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door wimpey » zo dec 12, 2010 2:39 pm

Jöhnk schreef: We zullen zien hoe het zich verder ontwikkelt. IK durf er geen voorspelling meer op te wagen.
De ploeg durft in ieder geval te voetballen, de bal laag te houden en naar voetballende oplossingen te zoeken. In de 2e helft gaan er een paar uit positie lopen, vloeien de krachten weg.

Maar hoeveel kansen heeft Vitesse gehad, uitgespeelde? Ajax had er ook in de 2e helft nog een paar in kunnen prikken.

Geen midweekse wedstrijd, een week trainen om die kakkerlakken a.s. zondag een afschuwelijk pak slaag te geven! Ik verheug me nu al op de Jong, die Bahia 100 keer uit het centrum zal weglokken. :biggthumpup.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Thijs » zo dec 12, 2010 2:39 pm

Uitwedstrijden na een CL-duel moet je gewoon over de streep trekken, Ajax heeft dit prima gedaan. Nu een weekje uitrusten en volgende week Feyenoord slopen!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Rooie » zo dec 12, 2010 2:41 pm

Peter schreef: Hij zal verder een extra middenvelder en een linksback moeten halen volgend jaar.
Ik denk dat hij die (als hij daar verantwoordelijk voor is) uit de jeugd gaat halen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Jöhnk » zo dec 12, 2010 2:42 pm

wimpey schreef:Maar hoeveel kansen heeft Vitesse gehad, uitgespeelde? Ajax had er ook in de 2e helft nog een paar in kunnen prikken.
Geen enkele, maar Vitesse is dan ook niet zo goed.

De intenties van De Boer zijn wel goed, dat kun je inderdaad al zien. Voor de rest is het afwachten.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Scherrer » zo dec 12, 2010 2:44 pm

Peter schreef:FdB krijgt overigens nog wel wat vraagstukken, want wat te doen als El Hamdaoui en Suarez weer fit zijn. De huidige veldbezetting laat namelijk weinig mogelijkheden open voor een El Hamdaoui of Suarez.

Hij zal verder een extra middenvelder en een linksback moeten halen volgend jaar.
Huh? Suarez past er altijd in. Of zie jij werkelijk liever Ebecilio dan Luis?
***

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Zuidema » zo dec 12, 2010 2:47 pm

wimpey schreef: Geen midweekse wedstrijd, een week trainen om die kakkerlakken a.s. zondag een afschuwelijk pak slaag te geven!
Hehe, we moeten nog steeds die 10 doelpunten op Psv inlopen. Mooie gelegenheid dus... :666.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door peter » zo dec 12, 2010 2:47 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:FdB krijgt overigens nog wel wat vraagstukken, want wat te doen als El Hamdaoui en Suarez weer fit zijn. De huidige veldbezetting laat namelijk weinig mogelijkheden open voor een El Hamdaoui of Suarez.

Hij zal verder een extra middenvelder en een linksback moeten halen volgend jaar.
Huh? Suarez past er altijd in. Of zie jij werkelijk liever Ebecilio dan Luis?
Als je het veld breed wil houden en met echte buitenspelers wil gaan spelen, dan kun je eventueel nog Suarez inpassen voor Sulejmani inderdaad. De vraag is dan alleen even hoe je om gaat met El Hamdaoui. Ik denk dat FdB inzet op een vertrek van 1 van beide heren.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 12, 2010 2:49 pm

1-0 :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Scherrer » zo dec 12, 2010 2:51 pm

Peter schreef:
Scherrer schreef:
Peter schreef:FdB krijgt overigens nog wel wat vraagstukken, want wat te doen als El Hamdaoui en Suarez weer fit zijn. De huidige veldbezetting laat namelijk weinig mogelijkheden open voor een El Hamdaoui of Suarez.

Hij zal verder een extra middenvelder en een linksback moeten halen volgend jaar.
Huh? Suarez past er altijd in. Of zie jij werkelijk liever Ebecilio dan Luis?
Als je het veld breed wil houden en met echte buitenspelers wil gaan spelen, dan kun je eventueel nog Suarez inpassen voor Sulejmani inderdaad. De vraag is dan alleen even hoe je om gaat met El Hamdaoui. Ik denk dat FdB inzet op een vertrek van 1 van beide heren.
Dus jij verkiest Ebecilio boven Suarez. Bizar. Kan er niets anders op zeggen. En heel erg fout, als je het mij vraagt, Wie gaat dán in godsnaam de goals maken?

El Hamdaoui mag van mij ook wel weg. Geen inzet en wil eigenlijk maar één ding: op '10' de primadonna uithangen. Maakt schitterende goals, maar volledig onbruikbaar in een fatsoenlijk systeem.
***

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 12, 2010 2:51 pm

El Ham heeft bij AZ laten zien dat hij prima in een voetballende ploeg past. Over Suarez maak ik me iets meer zorgen, aangezien hij altijd voor eigen succes gaat, maar met zijn kwaliteiten moet ook voor hem altijd plek zijn in Ajax 1. Ik denk dat Frank de Boer uiteindelijk een keuze gaat maken tussen Suarez en El Ham, omdat dit het veldspel ten goede zal komen. Ik zou Suarez proberen te verkopen, is een speler die haast niet te sturen is, te veel balverlies lijdt en vertegenwoordigt een mooie transferwaarde. Geld gebruiken om Stijn Schaars naar Ajax te halen.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59108
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door 999 » zo dec 12, 2010 2:54 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:Man van de wedstrijd Ericsen, de enegi die liep met de bal wanneer je moest lopen en tikte wanneer er getik kon worden.

Tweede helft was slecht.En weer het niet uitspelen van de knsen, verprutsen ..
Mee eens. Weer een heel behoorlijke wedstrijd van Eriksen. Die heeft voor zijn 18 jaar al verdomde goed door hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Jammer, wat druk van de tegenstander en prompt is er weer die ouwe onrust en hektiek in de ploeg, valt de organisatie/veldbezetting weg en vervallen ze weer in de gebruikelijke fouten. Als FdB dat eruit weet te krijgen, is ie spekkoper.
Yep, alleen ( dat spekkoper en geen fouten ) riepen we 2e helft seizoen vorig jaar ook .. en vervolgens was het dit seizoen weer terug .. afwachten dus .. alweer ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door peter » zo dec 12, 2010 2:55 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:
Scherrer schreef: Huh? Suarez past er altijd in. Of zie jij werkelijk liever Ebecilio dan Luis?
Als je het veld breed wil houden en met echte buitenspelers wil gaan spelen, dan kun je eventueel nog Suarez inpassen voor Sulejmani inderdaad. De vraag is dan alleen even hoe je om gaat met El Hamdaoui. Ik denk dat FdB inzet op een vertrek van 1 van beide heren.
Dus jij verkiest Ebecilio boven Suarez. Bizar. Kan er niets anders op zeggen. En heel erg fout, als je het mij vraagt, Wie gaat dán in godsnaam de goals maken?

El Hamdaoui mag van mij ook wel weg. Geen inzet en wil eigenlijk maar één ding: op '10' de primadonna uithangen. Maakt schitterende goals, maar volledig onbruikbaar in een fatsoenlijk systeem.
Ik zou Ebecilio verkiezen boven Sulejmani. Ebecilio (of een andere echte linksbuiten) creëert ruimte in het centrum en houdt het veld goed breed. Suarez kan dan prima op rechts spelen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 12, 2010 3:32 pm

Wat een groot verschil hoe ik zojuist Blind Frank om de nek zag vliegen t.o.v. het verstandshuwelijk dat hij had met Jol.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 12, 2010 3:35 pm

ANP <> AS schreef:'Met durf en plezier gespeeld'

Ajax vermaakte in de eerste helft, maar had het na rust erg moeilijk in het Gelredome.

'Dat is logisch als je vier dagen na zo'n duel met AC Milan op z'n zwaar veld moet spelen', vond De Boer.

'Dan kan het licht bij sommige spelers uitgaan. Maar ik ben erg tevreden hoor. De jongens hebben gespeeld zoals ik dat graag zie. We hebben met durf en plezier gevoetbald. We hebben aangevallen en de tegenstander na balverlies meteen onder druk gezet. Het was alleen jammer dat het niet snel 2-0 en 3-0 werd'.

De Boer: 'Daarbij speelden we zonder onze topschutters Suarez en El Hamdaoui. Het geeft vertrouwen dat we ook zonder hen kunnen winnen'.
Oogblessure Enoh, Van der Wiel grieperig

Eyong Enoh is zondag tijdens de uitwedstrijd bij Vitesse geblesseerd geraakt aan zijn linkeroog. De middenvelder van Ajax moest zich al na 23 minuten laten vervangen.

,,Hij kreeg een bal op zijn oog en toen werd het allemaal wazig'', stelde trainer Frank de Boer. ,,Met één oog is het lastig voetballen. Zelfs als je Enoh heet.''

Gregory van der Wiel moest ook voortijdig naar de kant. ,,Gregory was grieperig'', verklaarde De Boer. ,,Maar ik wilde toch dat hij zou beginnen. Soms moet je maar met pijn spelen. Hij heeft het een uur volgehouden. Daarna was het op. maar daar heb ik begrip voor.''
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Thijs » zo dec 12, 2010 3:39 pm

Moet wel even wennen dat we niet meer Marco of Jol hebben. Dan was er vast een grapje over Enoh/Eenoog gemaakt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB
Berichten: 16877
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door GangstaRiB » zo dec 12, 2010 4:01 pm

Kan me helemaal vinden in de woorden van De Boer. Ajax was na 50 minuten leeg, mede door de CL verplichtingen en de 180 graden turn around van Jol naar De Boer. Dat kost mentaal ook kracht.

We hebben gewoon de 3 puntjes meegenomen. We zijn ingelopen op PSV en door in Europa. Geen slecht begin voor Frank.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Rooie » zo dec 12, 2010 4:23 pm


Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 12, 2010 4:28 pm

Leuke rustige jongen.

Wat een geweldig weekend! Nog maar 2 en 3 puntjes. We hebben het dus weer in eigen hand. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door MVH » zo dec 12, 2010 4:31 pm

Ik heb ineens heel veel zin in volgende week zondag. Maar dan graag twee helften goed voetbal!

Lionel
Berichten: 47516
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 12, 2010 4:42 pm

Zin in volgende week! :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010

Bericht door joey » zo dec 12, 2010 4:53 pm

Giacomo Puccini schreef:El Ham heeft bij AZ laten zien dat hij prima in een voetballende ploeg past.
Alleen in een vrije rol.

Drie punten dus en Ajax speelt weer een beetje als Ajax, dat is winst. En we hebben ook nog kans op de titel, dankzij het geklungel van de concurrentie. Er is nog een hoop werk te zetten, maar bij De Boer zit er tenminste een idee achter.

Hoe zou Jol zich nu voelen? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie