FC Twente - Ajax 25-09-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Zuidema

Re: FC Twente - Ajax 25-09-2010

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 3:34 pm

999 schreef: Het is maar net wat je onder overlopen verstaat.
Prima zaak dat je de 2e helft nog eens hebt nagelopen, Voetske. :biggthumpup.gif:

Ik moet helaas op de samenvatting afgaan en zie daarin (naast de 2-1) in de 16 van Ajax inderdaad ongeveer hetzelfde wat jij hierboven al noemt. Dus qua klinkklare kansen en ander gedoe in de 16 valt het inderdaad in dat eerste half uur vd 2e helft nog wel mee.

Maar qua spelbeeld wat mij betreft zeker niet. Twente had in die fase steeds ergens een vrije man en combineerde rap en gevarieerd naar hartelust door het middenveld naar de vleugels en de 16. Ajax was 25-30 minuten de grip op met name het middenveld flink kwijt. Wimpey's analyse hierboven legt volgens mij de vinger wel op de zere plek.

Dat Ajax in en rond de 16 nog vrij goed stand hield is natuurlijk prima. Niets liever dan dat. Maar van enig normaal weerwerk van Ajax was toen lang geen sprake. In balbezit was bovendien opbouw, passing/combinatiewerk en positiespel door alle onrust bij Ajax ver beneden alle peil. Omdat Ajax toen niet de ruimte van Twente kreeg, was er erg veel balverlies, zoals je zelf al zegt. Waardoor Ajax maar niet uit het wak kwam en steeds weer achter de tegenstander aan moest.

Misschien is "overlopen worden" in die zin te sterk uitgedrukt, maar veel scheelde het qua spelbeeld niet, wat mij betreft. We hadden verdomd weinig in de melk te brokkelen in die periode. En als je ziet hoe superieur Ajax in de 1e helft speelde, geeft dat toch te denken.

999

Bericht door 999 » zo sep 26, 2010 4:21 pm

Zuidema schreef:
999 schreef: Het is maar net wat je onder overlopen verstaat.
Prima zaak dat je de 2e helft nog eens hebt nagelopen, Voetske. :biggthumpup.gif:

Ik moet helaas op de samenvatting afgaan en zie daarin (naast de 2-1) in de 16 van Ajax inderdaad ongeveer hetzelfde wat jij hierboven al noemt. Dus qua klinkklare kansen en ander gedoe in de 16 valt het inderdaad in dat eerste half uur vd 2e helft nog wel mee.

Maar qua spelbeeld wat mij betreft zeker niet. Twente had in die fase steeds ergens een vrije man en combineerde rap en gevarieerd naar hartelust door het middenveld naar de vleugels en de 16. Ajax was 25-30 minuten de grip op met name het middenveld flink kwijt. Wimpey's analyse hierboven legt volgens mij de vinger wel op de zere plek.

Dat Ajax in en rond de 16 nog vrij goed stand hield is natuurlijk prima. Niets liever dan dat. Maar van enig normaal weerwerk van Ajax was toen lang geen sprake. In balbezit was bovendien opbouw, passing/combinatiewerk en positiespel door alle onrust bij Ajax ver beneden alle peil. Omdat Ajax toen niet de ruimte van Twente kreeg, was er erg veel balverlies, zoals je zelf al zegt. Waardoor Ajax maar niet uit het wak kwam en steeds weer achter de tegenstander aan moest.

Misschien is "overlopen worden" in die zin te sterk uitgedrukt, maar veel scheelde het qua spelbeeld niet, wat mij betreft. We hadden verdomd weinig in de melk te brokkelen in die periode. En als je ziet hoe superieur Ajax in de 1e helft speelde, geeft dat toch te denken.
Sorry hoor, ik blijf toch oneens.Je hoort mij niet zeggen dat AJAX goed speelde in de tweede helft.Zeker niet als je kijkt na de eerste helft, maar dat " omschakelen " door Twente gebeurde meestal na balverlies van AJAX.Dat is natuurlijk niet goed, maar de meeste keren werd die " omschakeling " teniet gedaan daar het middenveld en/of achterhoede.En Twente staat er toch ook niet om vliegen te vangen.

Persoonlijk vond ik dat " we hadden ( in de tweede helft ) verdomd weinig in de melk te brokkelen ook weer zeer zwaar overdreven.Als dat het geval zou zijn geweest dan had Twente kans op kans moeten genereren.Maar dat kans op kans bleef beperkt tot wat vrije trappen ( die wel heel gemakkelijk aan Twente werden toegekend ) en kansloze diepe ballen.

Misschien was dat wel ( of dat nu goed of fout is ) een beetje de boedoeling van AJAX.Om zich wat meer in te laten zakken en meer de momenten af te wachten.Nogmaals, de tweede helft van AJAX was minder, maar dat Twente nu echt zo goed was de tweede helft en AJAX het moeilijk had, cq dat AJAX weinig in de melk te brokkelen had de tweede helft die mening deel ik dus niet.

Dat AJAX een keer goed weg kwam ( door dom balverlies ) dat kan ik niet ontkennen.Ook niet dat we zelfs nog in de laatste minuut konden verliezen, maar dat had Twente ook kunnen gebeuren.Maar daar gaat deze discussie niet over.Want ook Twente is goed weggekomen.Dat men twee keer Jansen " vergeet " is ook niet goed natuurlijk ..

Van te voren zou AJAX het moeilijk krijgen.Dat dacht ik ook.Achteraf mag Twente toch in hun handen knijpen ( ook al telt dat volgens velen niet, maar dan telt de tweede helft dus ook niet ) dat het niet bij rust met 3-4 tegen 1 achterstaat ...

Maar goed verschil van mening is natuurlijk prima .. zeker als er op een normale manier over gediscuteerd kan worden .. :ajaxscarf.gif:
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 4:37 pm

999 schreef:
Maar goed verschil van mening is natuurlijk prima .. zeker als er op een normale manier over gediscuteerd kan worden ..
Lijkt me ook, moet kunnen. Alleen zullen we het inderdaad op dit punt niet eens worden. Jij hebt die 2e helft duidelijk anders ervaren dan ik. Het zij zo.

Het lijkt trouwens wel dat je milder bent geworden, Voetske. Over het algemeen was jij toch de man met het fileermes op AT, die voor een goede analyse man noch paard spaarde? :666.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 26, 2010 5:35 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:
Maar goed verschil van mening is natuurlijk prima .. zeker als er op een normale manier over gediscuteerd kan worden ..
Lijkt me ook, moet kunnen. Alleen zullen we het inderdaad op dit punt niet eens worden. Jij hebt die 2e helft duidelijk anders ervaren dan ik. Het zij zo.

Het lijkt trouwens wel dat je milder bent geworden, Voetske. Over het algemeen was jij toch de man met het fileermes op AT, die voor een goede analyse man noch paard spaarde? :666.gif:
Onder van Basten bedoel je ?, van Basten deed maar wat.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 5:49 pm

999 schreef:
Zuidema schreef:

Nee, niet alleen onder Van Basten. Zolang ik je op AT eigenlijk al ken.

Als andere AT-ers de polonaise dansten, wilde jij nog wel eens met vaak zeer scherpe en confronterende analyses komen van het Ajax van dat moment. Je meetlat waaraan een profvoetballer of een profploeg moest voldoen kon meedogenloos zijn. Maar vaak had je dan ook meer dan gelijk, hoe slecht die kritiek bij sommigen ook viel. Je lijkt nu milder, maar misschien vergis ik me daarin.

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 26, 2010 5:54 pm

Dat is al zo sinds Jol er zit, maar het is volgens mij een gevoelig onderwerp :smallgrin.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 6:05 pm

Arthur schreef:Dat is al zo sinds Jol er zit, maar het is volgens mij een gevoelig onderwerp :smallgrin.gif:
Is dat zo? Ik heb AT en de AT-ers een tijdje niet erg intensief gevolgd, het valt me nu gewoon op. Maar goed, moet ik nou dekking zoeken?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo sep 26, 2010 6:15 pm

Zuidema schreef:
Arthur schreef:Dat is al zo sinds Jol er zit, maar het is volgens mij een gevoelig onderwerp :smallgrin.gif:
Is dat zo? Ik heb AT en de AT-ers een tijdje niet erg intensief gevolgd, het valt me nu gewoon op. Maar ok, moet ik nou dekking zoeken?
Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat Voetske ooit bij één of andere bijeenkomst Jol is tegengekomen en sindsdien een Jol-adept is. Dat zou zijn opvallende mildheid verklaren.

Maar ik heb ook wel eens gelezen dat iemand die dit bovenstaande suggereerde door Voetske werd afgebrand. Dus zeker weet ik het niet. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 26, 2010 6:29 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:
Zuidema schreef:

Nee, niet alleen onder Van Basten. Zolang ik je op AT eigenlijk al ken.

Als andere AT-ers de polonaise dansten, wilde jij nog wel eens met vaak zeer scherpe en confronterende analyses komen van het Ajax van dat moment. Je meetlat waaraan een profvoetballer of een profploeg moest voldoen kon meedogenloos zijn. Maar vaak had je dan ook meer dan gelijk, hoe slecht die kritiek bij sommigen ook viel. Je lijkt nu milder, maar misschien vergis ik me daarin.

Dan vergis je je, net zoals mensen die denken gelezen te hebben dat ik Jol ooit ontmoet heb.Speciaal voor Scherrer .. Het was Petrovic ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo sep 26, 2010 6:34 pm

Zuidema schreef:
Is dat zo? Ik heb AT en de AT-ers een tijdje niet erg intensief gevolgd, het valt me nu gewoon op. Maar goed, moet ik nou dekking zoeken?
Op jouw leeftijd ? :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 6:53 pm

999 schreef:
Zuidema schreef:
Op jouw leeftijd ? :smallgrin.gif:

Hehe... :666.gif:
Ook deze ouwe lul wil graag nog wat langer mee...

Maar goed, ik heb me dus vergist. Goede zaak, een scherpe pen blijft belangrijk. We motten hier niet inkakken op AT. :biggthumpup.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 26, 2010 8:20 pm

Nog langer? Je moet op je hoogtepunt stoppen!
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 9:05 pm

:drecul.gif:

Heer Lucas, wie zegt dat ik al op mijn hoogtepunt ben... :666.gif:

Bovendien: opkomst én ondergang, natuurlijk. Het hoort er allemaal bij. :zuidema.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 26, 2010 9:08 pm

Ik zou dat niet voor mijn rekening durven nemen.
Ondergang hoort er inderdaad bij, maar de meeste mensen proberen dat toch enigszins buiten de spotlights te houden. Je bent natuurlijk meer dan welkom, want zeer gemist, maar nu een rentree heeft wel wat weg van het opstellen van Tahamata a.s. dinsdag tegen Milan.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 9:19 pm

Dank voor uw betrokkenheid, maar deze romanticus gaat graag groots en meeslepend en plein publique ten onder. :bis.gif:

En ik moest wel terugkomen, ik kon niet anders. Wegblijven was beyond my power. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 26, 2010 9:50 pm

Ach, zo lang je maar niet roept dat iedereen eruit moet.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2010 9:57 pm

Nee hoor, dat is zeker niet mijn stiel.

Zijn er mensen die zoiets zeggen? Best wel fundamentalistisch dan. Erg zwart-wit en extreem.

En wie moeten er dan voor in de plaats komen? Niet-capabele vriendjes zeker? Lijkt me niet wenselijk. :yelclap.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 26, 2010 10:37 pm

Ajax Rules schreef:Opvallend trouwens dat Theo Jansen nu toch nog een soort carriere lijkt te gaan krijgen. Had ik een paar jaar geleden echt niet meer gedacht.
Talent heeft hij altijd gehad, maar hij heeft veel te lang alles op 80 procent geprobeerd.

Plaats reactie