Ajax - NEC 27-01-2010 (KNVB-beker)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Ajax - NEC 27-01-2010 (KNVB-beker)

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 27, 2010 10:15 pm

Benji schreef:Joey, het zegt genoeg dat Eriksen er voetbaltechnisch en tactisch bovenuit stak, al werd hij een paar keer fysiek afgetroefd.
Klopt. Als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld Sneijder, Van der Vaart en Aissati, dan is hij wel een heel stuk sneller. Daarmee kan hij zijn gebrek aan duelkracht compenseren. Dit kan een hele goede voetballer worden, maar hij zal rustig gebracht worden, en terecht. 17 Jaar is nog heel jong, en het elftal is al piepjong en fysiek matig.
Ajax!

Khraa

Bericht door Khraa » wo jan 27, 2010 10:15 pm

Rommedahl was vandaag tot de verlenging de beste man. Iemand die snapt hoe je moet lopen en regelmatig een bal dreigend voor kan krijgen. Iemand die snapt dat je zonder bal ook kan bewegen (iets wat Eriksen, die ongelukkig speelde overigens ook deed).

Het kort, strak inpassen is zooooooooo slecht. Vaak op of achter de man.

Daarnaast gaat de bal vaak de lucht in als het niet nodig is. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om bij een keer raken de bal op de grond te houden. Voornamelijk Emanuelson heeft daar een handje van. Het haalt zo veel snelheid uit het spel.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 10:16 pm

Arthur schreef:Hij mag alles, maar het komt bepaald niet consequent over. Blijkbaar hangt het er dus net vanaf welke trainer er voor de groep staat of 'voetje' negatief of positief reageert op een wedstrijd. Het niveau is net zo goed om van te huilen als onder de hele serie voorgaande trainers.
Natuurlijk hangt het van de trainer af, lijkt me heel normaal. Hij heeft blijkbaar nu meer vertrouwen in Jol dan in de voorgangers en dan kun je ook na deze wedstrijd wat positiever blijven. Niets mis mee.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 10:21 pm

Khraa schreef:Het kort, strak inpassen is zooooooooo slecht. Vaak op of achter de man.
Daarnaast gaat de bal vaak de lucht in als het niet nodig is. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om bij een keer raken de bal op de grond te houden.
Jaaawel. Dat is allemaal heel moeilijk, Khraa. :excited.gif:

Het baltempo is laag, de passing in onzuiver en de aannames zijn slecht. Dus is Ajax simpel te verdedigen. Ik vond NEC echt helemaal niet goed spelen. Bovendien stonden ze in ondertal. Dan moet je snel de bal laten gaan.

Je moet elke dag trainen op passen (hard inspelen!) en op positiespel. Ik kan me niet voorstellen dat dat ook echt gebeurt, gezien het spel. Of het lukt niet om het de spelers bij te brengen, dat kan ook. In elk geval weten de spelers duidelijk niet wat ze moeten doen. Dus doen ze maar wat.

Wij hadden het vanavond over de carriere van Urby. Over hoe vreemd het is dat hij altijd in de basis staat, ondanks zijn zwakke prestaties. In al die jaren is het niemand gelukt hem uit de basis te spelen. Dat zegt een hoop.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring

Bericht door Starring » wo jan 27, 2010 10:22 pm

Giacomo Puccini schreef:
Benji schreef:Joey, het zegt genoeg dat Eriksen er voetbaltechnisch en tactisch bovenuit stak, al werd hij een paar keer fysiek afgetroefd.
Klopt. Als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld Sneijder, Van der Vaart en Aissati, dan is hij wel een heel stuk sneller. Daarmee kan hij zijn gebrek aan duelkracht compenseren. Dit kan een hele goede voetballer worden, maar hij zal rustig gebracht worden, en terecht. 17 Jaar is nog heel jong, en het elftal is al piepjong en fysiek matig.
Waarom zou je Eriksen rustig brengen? Zijn jonge leeftijd doet er niet toe.

Eriksen is qua voetbal veruit de meest intelligente speler van alle 73 contractspelers hetgeen Ajax rijk is. Jol moet een vaste rol als spelbepaler voor Eriksen in het team creëren en type spelers als Lindgren, Enoh en De Zeeuw in dienst van de beste jongen laten spelen. Enkel de overbelasting moet je in de gaten houden..
AFCA!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 10:24 pm

Neefkens schreef: Natuurlijk hangt het van de trainer af, lijkt me heel normaal. Hij heeft blijkbaar nu meer vertrouwen in Jol dan in de voorgangers en dan kun je ook na deze wedstrijd wat positiever blijven. Niets mis mee.

Hoe kun je na zo´n wedstrijd positief zijn? Allemachtig, je zou je als Ajacied nog verhangen. :confused.gif: :blush.gif: :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 27, 2010 10:24 pm

Ik vind dat jullie doordraven. Eriksen viel vandaag erg matig in. Leuk dat hij voetbalintelligentie heeft, maar hij passt nog niet strak genoeg in, is weinig dwingend en fysiek echt onder de maat. We maken hem tot een nieuwe messias, maar dat is hij nog lang niet. Sterker nog, ik vind hem nog niet klaar voor Ajax 1.

Khraa

Bericht door Khraa » wo jan 27, 2010 10:26 pm

Vandaag had Ajax de wedstrijd gewoon met 3-0 moeten winnen. Er zijn voldoende kansen geweest.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Starring

Bericht door Starring » wo jan 27, 2010 10:28 pm

Eriksen vond ik niet matig spelen. Dat is het verschil tussen jou en ik, Peter!

Eriksen 'leek' matig te spelen omdat hij vaak twee jaar eerder dé oplossing ziet als zijn medespeler. Gevolg, veel mislukte passes die in je hoofd blijven hangen. Combinaties die stranden enzovoorts. Ga eens goed op hem letten zou ik zeggen, Peter. Die jongen wil rond de 16 continue snel combinatiespel spelen.

Ander voorbeeld, zelfs Messi zou stukken minder spelen in dit team!
AFCA!

peter

Bericht door peter » wo jan 27, 2010 10:30 pm

Ik heb goed opgelet, hoor. Hij wil snel spelen, maar het was verrekte onnauwkeurig. Meerdere keren kansloos in de voeten van de verdediger zonder dat er enige aanleiding voor was. Meerdere keren simpel van de bal gezet. Kijk, die kans dat kan gebeuren.

Zelfs Messi zou minder spelen inderdaad. Maar Messi en Eriksen in één post gaat echt wat te ver. Eriksen kan een goeie worden, maar is er nog lang niet.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 27, 2010 10:31 pm

Peter schreef:Ik vind dat jullie doordraven. Eriksen viel vandaag erg matig in. Leuk dat hij voetbalintelligentie heeft, maar hij passt nog niet strak genoeg in, is weinig dwingend en fysiek echt onder de maat. We maken hem tot een nieuwe messias, maar dat is hij nog lang niet. Sterker nog, ik vind hem nog niet klaar voor Ajax 1.
Voor op zijn positie zie ik geen één speler die het beter zal doen de komende tijd, door te spelen zal die jongen groeien. Aissati/De Jong zie ik met de beste wil ter wereld niet boven die jongen uitsteken. Wie weet dat Lodeiro zich er kan manifesteren.

peter

Bericht door peter » wo jan 27, 2010 10:32 pm

Benji schreef:
Peter schreef:Ik vind dat jullie doordraven. Eriksen viel vandaag erg matig in. Leuk dat hij voetbalintelligentie heeft, maar hij passt nog niet strak genoeg in, is weinig dwingend en fysiek echt onder de maat. We maken hem tot een nieuwe messias, maar dat is hij nog lang niet. Sterker nog, ik vind hem nog niet klaar voor Ajax 1.
Voor op zijn positie zie ik geen één speler die het beter zal doen de komende tijd, door te spelen zal die jongen groeien. Aissati/De Jong zie ik met de beste wil ter wereld niet boven die jongen uitsteken. Wie weet dat Lodeiro zich er kan manifesteren.
Ik neem aan dat ze daar Lodeiro neerzetten ja. Zou anders een onbegrijpelijke aankoop zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 10:33 pm

Ben het met Peter eens, Eriksen is nog niet klaar voor Ajax 1. Wel heeft hij mogelijkheden, dat ben ik weer met Starring eens.

Overigens is dit een discussie die nergens over gaat. Zodra Lodeiro er is, verdwijnt Eriksen naar Jong Ajax.

Starring

Bericht door Starring » wo jan 27, 2010 10:35 pm

joey schreef:
Overigens is dit een discussie die nergens over gaat. Zodra Lodeiro er is, verdwijnt Eriksen naar Jong Ajax.
Dat zou eeuwige zonde zijn. Lodeiro met een vrije rol op links en Eriksen achter de spits zou ik een betere optie vinden. Anders blijf je schipperen en als team matig presteren met Urby en Sulejmani op links. Ik hoop dat het spoedig definitief over en uit is met die twee.

We zullen zien. In die tussentijd moet Eriksen wat aan krachttraining en voeding doen. Dat is zijn enige tekortkoming naast wedstrijdervaring op het hoogste niveau.
AFCA!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 10:41 pm

Jol gaat echt niet met Lodeiro en Eriksen spelen. Waar moet hij De Zeeuw en Enoh dan laten?

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 27, 2010 10:43 pm

joey schreef:Jol gaat echt niet met Lodeiro en Eriksen spelen. Waar moet hij De Zeeuw en Enoh dan laten?
Starring denkt aan Lodeiro i.p.v. Urby neem ik aan?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 10:45 pm

Urby wordt juist opgesteld omdat hij ook verdedigend werk kan doen. Jol heeft een zwakke verdediging, dus zet hij in de rest van het elftal spelers neer die de verdediging kunnen helpen.

Lodeiro is als 10 gehaald, heb ik begrepen.

Starring

Bericht door Starring » wo jan 27, 2010 10:45 pm

Juist, Benji.

-----------Pantelic----Suarez
Lodeiro-----Eriksen---
----Enoh---------De Zeeuw

Eventueel kan Pantelic vervangen worden.
joey schreef:
Lodeiro is als 10 gehaald, heb ik begrepen.
Voornamelijk links op de flank én als 10 heb ik uit de mond van Jol vernomen.
Laatst gewijzigd door Starring op wo jan 27, 2010 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 27, 2010 10:46 pm

Dat heb ik ook begrepen, maar niets is zo veranderlijk als het plaatje van de trainer. Daarnaast schijnt Lodeiro z'n verdedigende taken ook absoluut niet te schromen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 27, 2010 10:50 pm

Peter schreef:Ik heb goed opgelet, hoor. Hij wil snel spelen, maar het was verrekte onnauwkeurig. Meerdere keren kansloos in de voeten van de verdediger zonder dat er enige aanleiding voor was. Meerdere keren simpel van de bal gezet. Kijk, die kans dat kan gebeuren.

Zelfs Messi zou minder spelen inderdaad. Maar Messi en Eriksen in één post gaat echt wat te ver. Eriksen kan een goeie worden, maar is er nog lang niet.
Eriksen begon goed maar raakte van slag door die gemiste kans. Was trouwens een fantastische loopactie van hem. Als je dat dan vergelijkt met een Sulejmani, die vandaag nota bene op zijn favoriete positie achter de spits mocht spelen, en totaal maar dan ook totaal geen initiatief neemt zonder bal.. ik heb me er kapot aan zitten ergeren. Er waren zoveel momenten dat hij diep kon gaan of een gat kon trekken maar hij beweegt amper. Hij sjokt over het veld. Geen wonder dat het baltempo laag is. Als er niet bewogen wordt voorin dan kunnen ze achterin de bal ook niet kwijt. Zoveel talent en dan zo'n waardeloze instelling. Ik kan er met mijn pet niet bij. Je loopt toch de pollen uit het gras als je weer eens een kans krijgt lijkt mij. Ik ben echt klaar met hem. 16 miljoen of niet, ik zou hem meteen uit de selectie gooien.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 10:52 pm

Hij doet het echt niet expres, Trab. Hij kan niet beter.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 27, 2010 10:52 pm

Het viel me ook op dat Sulejmani eigenlijk naast Pantelic speelde i.p.v. achter hem; Eriksen speelde ook zo tegen NAC, maar vandaag stond hij echt als 10 geposteerd.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jan 27, 2010 10:58 pm

Nou thuis loten tegen die kakkerlakken en in de finale tegen Go ahead Eagles :headbang.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 27, 2010 10:58 pm

joey schreef:Hij doet het echt niet expres, Trab. Hij kan niet beter.
Dat moet er nog bij komen dat hij expres doet. Kan niet beter? Hij speelde bij Heerenveen de pannen van het dak. Is het dan een kwestie van druk? Ik heb het gevoel dat hij in zo'n vormcrisis zit dat hij totaal niet weet hoe hij moet lopen en maar wat doet.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 27, 2010 10:59 pm

Trab schreef:
joey schreef:Hij doet het echt niet expres, Trab. Hij kan niet beter.
Dat moet er nog bij komen dat hij expres doet. Kan niet beter? Hij speelde bij Heerenveen de pannen van het dak. Is het dan een kwestie van druk? Ik heb gevoel dat hij in zo'n vormcrisis zit dat hij totaal niet weet hoe hij moet lopen en maar wat doet.
Fysiek Trab, fysiek. Die jongen heeft een kapotte knie.

Plaats reactie