Vitesse - Ajax 29-11-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Dr. Living Stoned
Founding Father

Re: Vitesse - Ajax 29-11-2009

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 4:39 pm

ik las ergens ook dat ie zijn seizoenskaart was, weet je daar wat van?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 29, 2009 5:03 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 29, 2009 5:08 pm

Stond Greene geen buitenspel toen hij de bal via de rug van zijn medespeler kreeg en waaruit hij de bal teruglegde op Stevanovic? Een twijfelgeval wat mij betreft.

Overigens is Greene het lachertje van vandaag. Op een gegeven moment haalde hij de ballen bij zijn verdedigers op. Hou me vast. Vedette neigingen.

Overigens vond ik het een prima wedstrijd van Ajax. Ik heb wel genoten.
Laatst gewijzigd door goodfella op zo nov 29, 2009 5:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » zo nov 29, 2009 5:08 pm

We hebben november qua wedstrijden achter ons liggen en WE DOEN NOG MEE OM DE TITEL. Ik heb de wedstrijd niet gezien, weet dat de kampioen weinig tegendoelpunten krijgt, maar ook wat dat betreft liggen we op schema.

Voor mijn gevoel zijn uitwedstrijden tegen Utrecht, Groningen, Heerenveen en Roda de moeilijke uitwedstrijden (op die tegen de top na) en die hebben we al voor 50% gehad (en al zeven punten). Blijft RKC-uit over, hopen dat Jan Vertonghen nu wel doet waarvoor hij door Ajax wordt betaald.
Of hij goed genoeg is voor Barcelona of Madrid of weet ik wie...? Interesseert me geen lor. Zolang hij hier is, wil ik dat hij top is voor ons. En als hij gaat, wil ik dat hij de hoofdprijs opbrengt. Daarna boeit het me niet meer. De vraag of hij goed genoeg is voor Barcelona is voor mij persoonlijk totaal irrelevant, net als de vraag hoe goed of slecht hij zou zijn als hij voor RKC Waalwijk speelde.
Suarez is voor mij ook alleen belangrijk als hij voor Ajax speelt (welke speler uit Zuid-Amerika droomt van Ajax?) en volgens mij is iemand die topscorer is en de meeste assists op zijn naam heeft staan belangrijk, naast zijn voetballende kwaliteiten (Hij is toch als één van de drie spelers van Uruquay gekozen "bij de beste 22" van de kwalificatieronde voor het WK, dat is niet niks) Hij houdt twee verdedigers bezig, ook al is hij niet in vorm.

Kijk de records maar na, ik denk dat hij in de winter weinig doelpunten maakt, hij komt weer in maart (als hij blijft).

Suarez na Ajax? We zullen zien; ik hoop dat hij een Huntelaarachtig bedrag oplevert en mocht hij het daarna net zo "goed" doen als KJH, ach! Slecht voor de naam van Ajax, maar voor de rest niet interessant, zoals KJH ...
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 29, 2009 5:10 pm

Weet je Aristides, die doelpunten van Popov, Landzaat en Pelle reken ik niet eens mee. Dat overkomt je. Je staat ruim voor.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 29, 2009 5:11 pm

Peter schreef:Vitesse gooide vorig jaar al die pannenkoeken het veld op. De wedstrijd na het daadwerkelijke incident.
Heracles zat er nog tussen.

Wedstrijd niet gezien, 1-5, prima.

Het 'verslag' hier geeft aan dat het allesbehalve prima was. :smallgrin.gif:

Prima voor Ajax dat Pantelic z'n ding doet. Suarez is gewoon pissed off dat hij niet meer het mannetje is, dat is een trend die al enige weken waarneembaar is. Hopelijk zet ie zich daar overheen...

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 29, 2009 5:15 pm

Ajax speelde weer een veredeld oefenpotje Wimpey. Iets te gemakzuchtig anders was het 1-10 geworden. Ongelofelijk dat dit Vitesse van Sparta en Roda heeft gewonnen...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo nov 29, 2009 5:17 pm

En dat PSV en Twente ternauwernood met 1-0 wisten te winnen van Vitesse. In hun eigen stadion.

Wij moeten dit ritme gewoon nu vasthouden. Leuk dat je drie keer met 5-1 wint, maar als daar één 1-0 verliespotje bij zit sta je op achterstand bij clubs die vier keer met 1-0 winnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Aristides

Bericht door Aristides » zo nov 29, 2009 5:26 pm

Prima voor Ajax dat Pantelic z'n ding doet. Suarez is gewoon pissed off dat hij niet meer het mannetje is, dat is een trend die al enige weken waarneembaar is. Hopelijk zet ie zich daar overheen...
Niet het mannetje? Hij is 22, gaat naar het WK, is basisspeler bij Uruguay, topscorer in Nederland, meeste assists op zijn naam (vandaag twee?), gekozen in zo'n "Zuid-Amerikaans all-star team", wat dat ook inhoudt, is deze competitie al enkele keren op en neer gevlogen naar Zuid-Amerika (Nee, hij zegt niet af om naar een concert met balalaika-rap te gaan), moet zelfs tegen ploegen als AGOVV het verschil maken!

Ik herinner me nog dat Van Gaal ene Jari Litmanen een paar weken rust gaf, hem naar Finland liet gaan om sterker terug te komen (prachtige documentaire toen). Ik hoop niet dat Ajax dat doet met Suarez, we zijn te veel afhankelijk van hem, maar waarom hem laten starten in de volgend thuiswedstrijd, we zijn toch zo goed, ondanks zijn aanwezigheid?

Hij is niet in vorm? Kan, het is "winter" (is voetbal niet een sport voor een overhemd in het zonnetje?), maar zie het verschil met ene Pedro, ook 22 (ze schelen drie maanden) die gezien zijn leeftijd en kunnen voorzichtig wordt gebracht door Barcelona, Suarez moet te veel doen of denkt dat hij te veel moet doen en mag af en toe wat minder zijn. Welke Ajacied/22-jarige speelt het hele jaar op zijn niveau?

Beloki

Bericht door Beloki » zo nov 29, 2009 5:27 pm

Vragen, vragen...
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 5:30 pm

meeste assists op zijn naam (vandaag twee?),
Volgens Jol 3 :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 29, 2009 5:36 pm

Aristides schreef: Niet het mannetje? Hij is 22, gaat naar het WK, is basisspeler bij Uruguay, topscorer in Nederland, meeste assists op zijn naam (vandaag twee?), gekozen in zo'n "Zuid-Amerikaans all-star team", wat dat ook inhoudt, is deze competitie al enkele keren op en neer gevlogen naar Zuid-Amerika (Nee, hij zegt niet af om naar een concert met balalaika-rap te gaan), moet zelfs tegen ploegen als AGOVV het verschil maken!
Sinds Pantelic en De Zeeuw zich nadrukkelijker manifesteren, is Suarez minder nadrukkelijk in beeld. Hetgeen zich regelmatig vertaalt in geirriteerd gedrag en egoisme. Dat zou zelfs de grootste Suarez-fan moeten (kunnen) concluderen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo nov 29, 2009 5:52 pm

Synchroon lopend met het sterke spel van Ajax zondagmiddag liep het zwakke optreden van de arbitrage. Helaas werd Vitesse bij een 1-2 stand (wederom) een zuivere strafschop ontnomen en dat de scheidsrechter bij een 4-1 stand slechts een vrije trap gaf nadat een Ajacied invaller Nilsson een directe scoringskans ontnam, mag ook wel erg curieus genoemd worden. Het was zeker niet meer van invloed op het het duel dat na de 3-1 van Pantelic al gespeeld was, maar consequent was het in ieder geval niet. Of in dit geval waarschijnlijk wel...
Op Vitesse.nl zijn ze boos op de scheids. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Aristides

Bericht door Aristides » zo nov 29, 2009 6:02 pm

wimpey schreef:
Aristides schreef: Niet het mannetje? Hij is 22, gaat naar het WK, is basisspeler bij Uruguay, topscorer in Nederland, meeste assists op zijn naam (vandaag twee?), gekozen in zo'n "Zuid-Amerikaans all-star team", wat dat ook inhoudt, is deze competitie al enkele keren op en neer gevlogen naar Zuid-Amerika (Nee, hij zegt niet af om naar een concert met balalaika-rap te gaan), moet zelfs tegen ploegen als AGOVV het verschil maken!
Sinds Pantelic en De Zeeuw zich nadrukkelijker manifesteren, is Suarez minder nadrukkelijk in beeld. Hetgeen zich regelmatig vertaalt in geirriteerd gedrag en egoisme. Dat zou zelfs de grootste Suarez-fan moeten (kunnen) concluderen.
Nee.

Ik ben alleen maar blij dat anderen scoren, want in het begin van het seizoen was het alleen Suarez die Ajax op de been hield. Stel dat hij toen ook niet zou hebben gescoord, waar zou Ajax nu staan? Zijn waarde is af te leiden uit zijn daden!

Ik accepteer nu voor de derde winter dat hij minder in vorm is (Daar begon ik ook over) Ajax is meer dan Suarez! Waarom nu weer een soort "hallelujah-gevoel', we winnen zonder Suarez! Wees blij dat we een voor Ajax moeilijke uitwedstrijd winnen.

Laten we voor Suarez nu eens dezelfde criteria hanteren als voor die andere 22-jarigen. Hij is een gewoon mens en kan (iets) beter voetballen dan de meesten onder ons. Hij kan in mijn ogen beter voetballen dan de andere aanvallers van Ajax, maar daarover zal ik wel van mening verschillen met anderen. Ik heb liever Suarez dan Kennedy, maar ieder ander mag Kennedy prefereren, stel er maar elf op!

Er is geen irritatie bij een voetballer die twee assists heeft, naar het WK gaat enz. er is irritatie bij iemand (Wimpey, het is niet persoonlijk) bij de kijker, bij de fan van een concurrent in de spits, bij iemand die gewoon geen fan is, bij de KHJ-fan, want daar is m.i.veel op terug te voeren: de controverse KJH-Suarez, geen controverse bij de spelers, die willen wel winnen en weten maar al te goed wie belangrijk is voor een overwinning! De animositeit tussen de fans, wie is er beter?

Voor mij is die laatste vraag een paar jaar geleden al beantwoord :ajaxsmiley.gif:

Ik heb liever dat Ajax nu kampioen wordt waarbij Suarez niet meer scoort en geen assist op zijn naam heeft en speler-x topscorer wordt dan dat Ajax tweede wordt met 165 doelpunten voor, waarvan 67 door Suarez met 38 assists! Waarom ik in dat opzicht verschil van velen hier, is mij een raadsel.

Wouter

Bericht door Wouter » zo nov 29, 2009 6:03 pm

En dat PSV en Twente ternauwernood met 1-0 wisten te winnen van Vitesse. In hun eigen stadion.
Dat komt voor een groot deel door een andere tactiek. Bos besloot in de rust opeens om 1-op-1 te gaan spelen achterin, wat natuurlijk een enorme misser is. Welke mafkees doet dat tegen deze aanvallers? Tegen PSV en Twente werd juist heel verdedigend gespeeld.

Voor rust was Vitesse niet eens zo heel veel minder dan Ajax, ookal waren ze tien minuten lang de kluts kwijt na het vertrek van Velthuizen, de enige goede speler die we hebben. Met een onpartijdige scheidsrechter had Vites gewoon een strafschop gekregen (de zoveelste strafschop die Vitesse door de neus is geboord dit seizoen, zucht). Bossen deed wel meer rare dingen; geen kaart bij een handsbal die voorkwam dat Vitesse in scoringspositie kwam bijvoorbeeld.

Toch lag het niet aan de scheidsrechter dat Vitesse verloor, maar door een gebrek aan kwaliteit, onbenullig gedrag van Bos (waarom stond Sprockel er gvd niet in? De enige verdediger die kan koppen..) en gewoon de kwaliteit die met name De Zeeuw en Pantelic etaleerden, vooral in de tweede helft.

Daarnaast is Vitesse mentaal zo vreselijk zwak dit jaar. Dat kon je zien op het moment dat Velthuizen eruit geschopt werd door Vertonghen. In plaats van dat het hele team die Belg aanvliegt, vinden ze het wel best allemaal. Net als in de tweede helft. En zodra ze achter staan, weet je zeker dat ze verliezen. Bah, wat een schijtploeg hebben wij toch dit jaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 29, 2009 6:11 pm

@Wouter: ondanks dat je vast erg teleurgesteld bent, lijkt dit me de juiste analyse. Zo heb ik de wedstrijd ook gezien, in ieder geval.

Aristides: controverse KJH-Suarez? :confused.gif:
Ik begin overigens steeds meer overeenkomsten tussen Suarez en Huntelaar te zien (al zijn er natuurlijk ook genoeg verschillen). Het balverlies is niet te tellen, maar de goals (en assists) blijven komen. Enerzijds knap, anderzijds moet Suarez daar iets gaan doen. Anders redt hij het -net als KJH- niet in de top. Hij moet leren doseren. Ik geloof er, itt bijvoorbeeld joey, niet in dat hij dit ter plekke in Barcelona of Londen wel even leert. Hij moet het bij Ajax leren.

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 29, 2009 6:17 pm

Ik vond niet dat Verthongen veel aan te rekenen viel bij die actie. Hij probeerde Velthuizen nog te ontwijken.

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 29, 2009 6:18 pm

Goh, het heerlijke gevoel zit nog steeds in mijn lijf. Ajax weer gewonnen! Maar ik had liever een 1-6 gehad, die 4 en 5 doelpuntjes beginnen te vervelen.
I think I lost my fucking headache

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 6:21 pm

"Veldhuizen er uitgeschopt" jezus wat een jankerd, maar troost je, johnk geeft je gelijk..

Wouter

Bericht door Wouter » zo nov 29, 2009 6:21 pm

LucaS schreef:Goh, het heerlijke gevoel zit nog steeds in mijn lijf. Ajax weer gewonnen! Maar ik had liever een 1-6 gehad, die 4 en 5 doelpuntjes beginnen te vervelen.
Bah. Dit doet me weer denken aan de jaren negentig. Hadden Ajacieden ook altijd een grote mond en ook altijd de scheidsrechter mee... :1evil.gif: :confused.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 29, 2009 6:22 pm

Niet zo serieus nemen, Wouter. Ik ben gewoon heel blij!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 6:23 pm

LucaS schreef:Goh, het heerlijke gevoel zit nog steeds in mijn lijf. Ajax weer gewonnen! Maar ik had liever een 1-6 gehad, die 4 en 5 doelpuntjes beginnen te vervelen.
drie weekjes ala Ajax onder MVB voetballen maar weer :)

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 29, 2009 6:24 pm

Bassie heeft de basis gelegd! :smallgrin.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 6:25 pm

Wouter schreef:Bah. Dit doet me weer denken aan de jaren negentig. Hadden Ajacieden ook altijd een grote mond en ook altijd de scheidsrechter mee... :1evil.gif: :confused.gif:
said it before, wat een jankerd

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 6:26 pm

LucaS schreef:Bassie heeft de basis gelegd! :smallgrin.gif:
:drecul.gif:

Plaats reactie