De voorbereiding 2024: Zweetparels

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii

Re: De voorbereiding 2024: Zweetparels

Bericht door Yopii » di jul 23, 2024 5:10 pm

Alleen al de uitstraling van Pasveer... ik vind hem helemaal niets. :blush.gif:

Ik denk dat het een manier is om Ramaj richting uitgang te krijgen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze werkelijk vertrouwen op een keeper van 41 die blessuregevoelig is.

T82

Bericht door T82 » di jul 23, 2024 5:40 pm

Yopii schreef:
di jul 23, 2024 5:10 pm
Alleen al de uitstraling van Pasveer... ik vind hem helemaal niets. :blush.gif:
Wel een mooie vent die Pasveer, maar niet iemand als eerste keeper van Ajax. Ramaj daarentegen heeft een goede uitstraling die bij Ajax past. Niet het belangrijkste, maar met grijze muizen als Gaaei en Tahirovic ga je de oorlog ook niet winnen.

Mano

Bericht door Mano » di jul 23, 2024 6:43 pm

Neefkens schreef:
di jul 23, 2024 4:43 pm
@Mano: Ahhh dus Farioli is ook al bagger? :smallgrin.gif:

Geduld is een schone zaak. We hebben nog geen enkele officiele wedstrijd gespeeld, de transferperiode is nog maar net begonnen en het is nu al allemaal klote. Lachwekkende post.
Farioli wordt (weer) binnen gehaald als de grote verlosser maar deze man heeft wat potjes in turkije getraind en een klein seizoen Nice.
alles daarvoor was hij assistent of keeper trainer. En nu mag hij het wespennest leiden genaamd Ajax.

Schreuder was ook geweldig als assistent (volgens sommige) maar als hoofdcoach was allemaal maar matig.
De stats van Farioli waren ook niet dusdanig dat hij er met kop en schouder boven uit stak.

dus Ja! ik zet mijn vraagtekens bij deze coach.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » di jul 23, 2024 6:47 pm

Het mooie is dat het echte vergif, Berghuis gewoon mag blijven en al dikke mik is met de coach. :excited.gif:
Deze gozer heeft de gave om elke coach voor zich te winnen in de eerste weken.
Maar als het erop aankomt, is altijd de eerste die zijn kop laat hangen of zijn taken los laat.

de man is echt pure vergif voor een club.

Hij kan alleen 'okay' functioneren als hij in de pikorde no. 8/9 of 10 is (dan houdt ie zijn bek en doet hij plichtmatig wat er moet gebeuren) maar zodra hij denkt dat hij bij de top 3 hoort, gaat je team naar de klote.
Heel snel dumpen die mafklapper.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 23, 2024 7:01 pm

Het valt toch nog wel mee met dat verlosser gehalte? Ja, mensen hopen erop dat hij meer uit deze groep weet te halen. En het bevalt dat hij extreem gedreven overkomt. Maar ik heb nog niemand zien roepen dat we het lek boven hebben of zo.

Zijn aanstelling is gezien zijn korte loopbaan echt wel een gok. Tegelijkertijd lijkt hij wel onderdeel van een nieuwe generatie trainers. Jonge mensen die enorm gemotiveerd zijn en er erg veel tijd in steken om alles tot in de perfectie in orde te krijgen. Ik verwacht geen wonderen zonder een succesvolle renovatie maar heb wel vertrouwen in dat hij er in ieder geval veel meer een elftal van moet kunnen maken dat als één geheel speelt. Als dat lukt doen we al snel om plek 3 mee.

Om echt mee te doen hebben we natuurlijk echt wel een aantal gunstige transfers nodig. Zo realistisch is iedereen wel schat ik in.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 23, 2024 7:15 pm

Mano schreef:
di jul 23, 2024 6:43 pm
Je zei dat hij bagger is, wel iets anders dan vraagtekens.

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 23, 2024 7:57 pm

Voor onze Italiaanse vriend is het wel te hopen dat we donderdag winnen. Anders staat de druk er gelijk vol op.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 23, 2024 9:47 pm

Ik dacht nog eens even terug aan Bodo uit; naast de kou in al mijn vezels herinner ik me het optreden van Ramaj. Dat zie ik een veertiger op goal niet doen.

Keepers gaan langer mee dan veldspelers, maar slechts een enkeling gaat door tot 40 (+) en dan was ie ook van hoog niveau. Niet alleen is Pasveer dat niet, maar als je zo oud bent, ben je gewoon minder snel en atletisch dan een twintiger.

Ik zou het een bizarre keus vinden. En dan is ook nog de vraag: wie is tweede keeper straks? Rulli of Ramaj?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 23, 2024 9:59 pm

Mee eens. Ik kan ook echt niet bedenken waarom je deze keuze zou maken.

Natuurlijk kun je een algemeen verhaal houden. De beste keeper moet onder de lat dus als de trainer denkt dat Pasveer beter is moet 'ie spelen. Maar in de recente geschiedenis was Ramaj zeker niet foutloos maar heeft 'ie toch echt wel een betere indruk gemaakt dan Pasveer. En daar komt dus bij dat hij ook nog voor een transferwaarde en toekomst staat. Bij de verlening van Pasveer zagen we dat toch vooral als een soort mentor. Werkelijk niemand dacht er aan dat hij ook maar enige kans zou maken om eerste keeper te worden.

Ramaj kan nog jaren mee en kan dus in principe ook alleen maar beter worden. Waar zijn plafond ligt weet ik niet maar hij is wat mij betreft echt wel onze beste optie. Dit is een gewaagde keuze van Farioli en ik vraag me echt af hoe slim het is. Want je kunt het uittekenen. Bij de eerste de beste twijfelachtige situatie met Pasveer valt iedereen over zijn leeftijd en deze keuze heen.
Nil volentibus arduum

Valerius

Bericht door Valerius » di jul 23, 2024 10:20 pm

Ik vind het ook verrassend en een beetje vreemd. Ik vraag me echt af of er niet meer achter zit... Bijvoorbeeld Kroes die weet dat er concrete interesse is voor Ramaj en tegen Farioli zegt: die gaan we sowieso verkopen binnenkort dus als ik jou was zou ik hem niet opstellen.
Maar ja, normaal gesproken gaat Kroes niet over de opstelling natuurlijk, dus ik weet het ook niet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jul 23, 2024 11:46 pm

Mano schreef:
di jul 23, 2024 6:47 pm
Het mooie is dat het echte vergif, Berghuis gewoon mag blijven en al dikke mik is met de coach. :excited.gif:
Maar als het erop aankomt, is altijd de eerste die zijn kop laat hangen of zijn taken los laat.

Hij kan alleen 'okay' functioneren als hij in de pikorde no. 8/9 of 10 is (dan houdt ie zijn bek en doet hij plichtmatig wat er moet gebeuren) maar zodra hij denkt dat hij bij de top 3 hoort, gaat je team naar de klote.
Precies dit. En ze foppen er allemaal in.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano

Bericht door Mano » wo jul 24, 2024 7:57 am

Marillion schreef:
di jul 23, 2024 7:01 pm
Het valt toch nog wel mee met dat verlosser gehalte? Ja, mensen hopen erop dat hij meer uit deze groep weet te halen. En het bevalt dat hij extreem gedreven overkomt. Maar ik heb nog niemand zien roepen dat we het lek boven hebben of zo.

Zijn aanstelling is gezien zijn korte loopbaan echt wel een gok. Tegelijkertijd lijkt hij wel onderdeel van een nieuwe generatie trainers. Jonge mensen die enorm gemotiveerd zijn en er erg veel tijd in steken om alles tot in de perfectie in orde te krijgen. Ik verwacht geen wonderen zonder een succesvolle renovatie maar heb wel vertrouwen in dat hij er in ieder geval veel meer een elftal van moet kunnen maken dat als één geheel speelt. Als dat lukt doen we al snel om plek 3 mee.

Om echt mee te doen hebben we natuurlijk echt wel een aantal gunstige transfers nodig. Zo realistisch is iedereen wel schat ik in.
ik zeg niet dat hij gaat mislukken maar zoals jezelf zegt, het is een gok.
en na 2 magere seizoenen, is gokken dan de juiste keuze?

Mano

Bericht door Mano » wo jul 24, 2024 7:59 am

Neefkens schreef:
di jul 23, 2024 7:15 pm
Mano schreef:
dan moet je terug naar school, of naar opticien
De coach, we gaan het zien, maar is niet iemand met een mega-trackrecord.
kan ook dat hij er niet veel van gaat bakken. We weten eigenlijk weinig tot niets van hem. Op X lees ik weer allemaal mooie berichten maar die las ik ook over Schreuder, Steijn en andere koekenbakkers.
Hij gaat al snel ontdekken dat zijn spelers er weinig van kunnen en komt dan met een catanaccio variant (blijft een italiaan) om te overleven. Deze spelers hebben nl. geen eigen inzicht of voetbalgogme.

Mano

Bericht door Mano » wo jul 24, 2024 8:02 am

Mr. Ajax schreef:
di jul 23, 2024 11:46 pm
Mano schreef:
di jul 23, 2024 6:47 pm

Precies dit. En ze foppen er allemaal in.
hij verkloot hiërarchie en groepsdynamiek. Echt meteen dumpen deze vent.
beste actie van Feyenoord ooit, zichzelf verlossen van vergif en concurrent ermee opzadelen

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2024 8:04 am

Berghuis (en z'n bijna naamgenoot -wijn eveneens) vertrouw ik ook voor geen meter. Zowel sportief als persoonlijk.

Hij heeft om onduidelijke redenen een sportieve - en financiële status binnen Ajax, die hij in 3 jaar tijd echter hoogst zelden heeft waar weten te maken. Noem me 5 memorabele wedstrijden van Berghuis: ik herinner ze me niet. En dan heb ik het natuurlijk niet over de assist op z'n kakkerlak-vrienden in 2022 en z'n rode kaart in Marseille he.

En voor de rest: we zien het wel. De verwachtingen zijn laag na Sar, Schreuder, Mislintat, Steijn en Schippie. Ik ga morgenavond kijken in de hoop dat ze er iets van bakken.

Mano

Bericht door Mano » wo jul 24, 2024 8:13 am

eens! Bergwijn is ook uit het verkeerde hout gesneden. Heeft ook een over het paard gestilde status verkregen.
Maar hierbij hoop ik dat hij voor het geld gaat en ons verlaat.

Berghuis is slimmer, die weet dat hij er overal op achteruit gaat. Die probeert zijn dure contract uit te zingen en dan nog 1x ergens ballen tegen serieus tekengeld.
Dit is echt een luis.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 24, 2024 8:43 am

Mano schreef:
wo jul 24, 2024 7:59 am
Neefkens schreef:
di jul 23, 2024 7:15 pm
Mano schreef:
dan moet je terug naar school, of naar opticien
De coach, we gaan het zien, maar is niet iemand met een mega-trackrecord.
kan ook dat hij er niet veel van gaat bakken. We weten eigenlijk weinig tot niets van hem. Op X lees ik weer allemaal mooie berichten maar die las ik ook over Schreuder, Steijn en andere koekenbakkers.
Hij gaat al snel ontdekken dat zijn spelers er weinig van kunnen en komt dan met een catanaccio variant (blijft een italiaan) om te overleven. Deze spelers hebben nl. geen eigen inzicht of voetbalgogme.
Rustig maar hoor, een bril heb ik al en school is al wel heel lang geleden… :ajaxsmiley.gif:

Ik reageerde op deze post van je:
kijken hoe snel we Kroes uitkotsen als hij alleen maar bagger haalt. :hypocrite.gif:
hij is tot nu toe goed op weg. (Henderson, Traore, Farioli)

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 24, 2024 8:55 am

Eigenlijk kunnen we nog niets over Farioli zeggen. Hij heeft tot nu toe bij kleine clubs gewerkt. Ajax is a different cook. Reactievoetbal past niet bij de status van onze club.

Wat zeggen al die jubelverhalen: de spelers zijn fit. Dat zal vast, maar andere clubs hebben ook fitte spelers. Daarbij blijf je rennen als het team niet goed staat.

Wat de spelers roepen, zegt me weinig. Die willen een basisplaats. Dan is het niet verstandig om te laten weten dat de trainer k*t is. Hoe reageren ze als ze buiten de basis of zelfs buiten de selectie vallen?

Van de laatste oefenwedstrijd zag ik alleen de tweede helft, die was bagger. Op die manier gaan we het nog lastig krijgen tegen Vojvodina, laat staan binnenkort tegen F. Het zal veel beter moeten.

Mano

Bericht door Mano » wo jul 24, 2024 8:58 am

Neefkens schreef:
wo jul 24, 2024 8:43 am

Rustig maar hoor, een bril heb ik al en school is al wel heel lang geleden… :ajaxsmiley.gif:
i know :biggthumpup.gif:
Ik reageerde op deze post van je:
kijken hoe snel we Kroes uitkotsen als hij alleen maar bagger haalt. :hypocrite.gif:
hij is tot nu toe goed op weg. (Henderson, Traore, Farioli)
Als je hierin het gewicht op Bagger legt, dan ben je wel met een luizenkam bezig.
ik ben duidelijk aan het overdrijven. het is ook een What if

Mano

Bericht door Mano » wo jul 24, 2024 9:01 am

Yopii schreef:
wo jul 24, 2024 8:55 am
Eigenlijk kunnen we nog niets over Farioli zeggen. Hij heeft tot nu toe bij kleine clubs gewerkt. Ajax is a different cook. Reactievoetbal past niet bij de status van onze club.

Wat zeggen al die jubelverhalen: de spelers zijn fit. Dat zal vast, maar andere clubs hebben ook fitte spelers. Daarbij blijf je rennen als het team niet goed staat.

Wat de spelers roepen, zegt me weinig. Die willen een basisplaats. Dan is het niet verstandig om te laten weten dat de trainer k*t is. Hoe reageren ze als ze buiten de basis of zelfs buiten de selectie vallen?

Van de laatste oefenwedstrijd zag ik alleen de tweede helft, die was bagger. Op die manier gaan we het nog lastig krijgen tegen Vojvodina, laat staan binnenkort tegen F. Het zal veel beter moeten.
Na Schreuder, Steijn en Schippie ga ik niet meer (vooraf) op de banken staan.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 24, 2024 10:31 am

Ik ook niet.

Voorlopig zie ik daar ook geen reden toe. Alleen met enthousiasme kom je er niet, dat enthousiasme is zo weg als de resultaten tegenvallen.

Ik maak me met name zorgen over het aankoopbeleid. Als ik namen oor als Rosario, Weghorst, Namli, Sandler, Rugani, dan word ik daar niet vrolijk van.

Weghorst zal er vast een paar maken, maar die jongen aardt nergens.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2024 10:51 am

We hebben een kwalitatief zeer matige selectie. Dus moeten we maar hopen op een bovengemiddeld goede trainer, met inzichten die niet veel trainers hebben. Of Farioli zo'n trainer is, zullen we snel genoeg weten.

We zijn wel wat gewend de laatste 2 jaar. Trainers die basale zaken als fitness, weerbaarheid en een aanpak van spelen er niet in krijgen. Aankopers die lukraak met tientallen miljoenen smijten. Wat dat betreft zou je denken dat het niet slechter kan.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 24, 2024 10:54 am

Nou ja, het kan wel slechter: als je de laatste spelers met transferwaarde inruilt voor spelers die geen transferwaarde hebben.

Overigens kun je best een eind komen met een gedreven selectie, zelfs als die kwalitatief niet geweldig is, in Nederland dan.

De extra kwaliteit zou uit de opleiding moeten komen. Helaas..

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2024 11:18 am

Yopii schreef:
wo jul 24, 2024 10:54 am
Nou ja, het kan wel slechter: als je de laatste spelers met transferwaarde inruilt voor spelers die geen transferwaarde hebben.
Water... lippen. Wellicht verpatsen ze Ramaj met de gedachte er qua selectie beter uit te komen. Ramaj is geen Neuer he. We moeten het niet extrapoleren...
De extra kwaliteit zou uit de opleiding moeten komen. Helaas..
Ajax heeft een paar meevallers nodig. Janse, Fitz-Jim, Baas o.i.d. Spelers die verrassen en basisspeler (kunnen) worden op een naar Ajax-begrippen aanvaardbaar niveau.

À propos Janse en Baas, die op LCV een behoorlijke voorbereiding draaien. Misschien verpatsen ze Kaplan wel? :confused.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 24, 2024 11:44 am

Janse heeft een mooie crosspass, maar hij moet nog veel leren. Aan de goede kant verdedigen, bijvoorbeeld.

Plaats reactie