Daar had hij ook geel voor kunnen geven, vind ik.Iniesta schreef: Net zo als dat mazraoui een black out had en volgens mij echt niet de bewust een overtreding maakt, maar meer dan terecht ee met rood af moet.

Moderator: mods
Daar had hij ook geel voor kunnen geven, vind ik.Iniesta schreef: Net zo als dat mazraoui een black out had en volgens mij echt niet de bewust een overtreding maakt, maar meer dan terecht ee met rood af moet.
Van Basten maakt een schitterende omhaal tegen Den Bosch en het is het doelpunt van het jaar. Als daar een verdediger voor een kopduel gaat is het dan in principe rood bij contact?Iniesta schreef:Je moet gewoon niet zo met je been omhoog gaan, je riskeert iemand zn neus te breken als je verkeert uitkomt.
Marillion schreef:Leuke nabeschouwing van Fox. Inclusief wat audio van de scheidsrechter en de VAR.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nog los van het feit dat De Omhaal Van Van Basten werkelijk op geen enkele manier te vergelijken is met de actie van Nous tegen Angelino, is het ronduit heiligschennis om te stellen dat Van Basten mogelijk rood had kunnen krijgen met een van de mooiste, zo niet de mooiste, Ajaxgoal uit de geschiedenis.
Geen verdediger is gek genoeg om bewust met het hoofd voor de bal te vechten als iemand een omhaal maakt. Maar degene die de omhaal maakt weet dat niet zeker, en heeft er ook geen oog voor. De omhaal ziet er schitterend uit, en de actie van Nous ziet er verschrikkelijk uit. Mooi tegen lelijk is alleen niet de afweging. Ik schat in dat Marco's been hoger was, en dat iemand die zijn kokosnoot in de baan van zijn voet had geplaatst er niet zo heel geweldig vanaf was gekomen. Uiteraard ben ik voor de omhaal, maar dan moet je ook konsekwent zijn en geen rood trekken voor incidenteel contact bij een te hoge voet.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nog los van het feit dat De Omhaal Van Van Basten werkelijk op geen enkele manier te vergelijken is met de actie van Nous tegen Angelino, is het ronduit heiligschennis om te stellen dat Van Basten mogelijk rood had kunnen krijgen met een van de mooiste, zo niet de mooiste, Ajaxgoal uit de geschiedenis.
Vind ik eigenlijk niet ter zake doenend. Zo hoog met je been hoor je op die plek niet te komen., lijkt me niet dat hij hem bewust zo zou willen raken
Eens. 1 voorwaardelijk trouwens.Boabdil schreef:Mazraoui had met zijn actie Angelino het ziekenhuis kunnen inschoppen. Het is godzijdank goed afgelopen, maar voor hetzelfde geld breekt ie zijn neus of kaak met de karatetrap van hem. Het was daarbij een totaal onnodige overtreding. Terecht rood en Nous komt er met 3 wedstrijden, waarvan 2 voorwaardelijk, schorsing er nog goed van af.
En de meerwaarde van deze discussie is....wimpey schreef:Ik lees ineens her en der dat Lozano vs Blind een pingel had moeten hebben.
Blind raakt 'm, maar kan werkelijk geen kant op, op het moment dat Lozano opstaat.