PSV - Ajax 23-09-2018
Moderator: mods
Re: PSV - AFC Ajax zondag 23 september 16:45
Wimpey heeft natuurlijk wel gelijk wat betreft de mannen. Zonder de Ligt is alleen Nico iemand die een duel kan winnen. Het hele middenveld bestaat uit lieverdjes. Schone en Eiting zijn prima voetballers, maar er wordt meer gevraagd in dit soort wedstrijden. Dan mis je dus een breker op 6. Maar goed, dat hebben we voor het seizoen ook al meerdere keren aangegeven.
Wat mij betreft gaat Ten Hag het in soort wedstrijden toch omgooien. De Ligt dan achterin samen met Schuurs of Wober. En dan Blind samen met Frenkie en Beek op het middenveld.
Wat mij betreft gaat Ten Hag het in soort wedstrijden toch omgooien. De Ligt dan achterin samen met Schuurs of Wober. En dan Blind samen met Frenkie en Beek op het middenveld.
- InnerHarbour
En dan wordt PSV met 2 punten voorsprong kamioen, liggen ze in Eindhoven niet wakker van hoor.Boabdil schreef: PSV pakken we thuis wel.
YNWA
- InnerHarbour
Met een omgebouwd wijf als VM ga je het ook niet redden.Alexander schreef:Wimpey heeft natuurlijk wel gelijk wat betreft de mannen. Zonder de Ligt is alleen Nico iemand die een duel kan winnen. Het hele middenveld bestaat uit lieverdjes. Schone en Eiting zijn prima voetballers, maar er wordt meer gevraagd in dit soort wedstrijden. Dan mis je dus een breker op 6. Maar goed, dat hebben we voor het seizoen ook al meerdere keren aangegeven.
YNWA
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heb je Schuurs wel eens gezien? Die komt veel tekort. Die jongen zou ik dus nooit opstellen.Alexander schreef:Wimpey heeft natuurlijk wel gelijk wat betreft de mannen. Zonder de Ligt is alleen Nico iemand die een duel kan winnen. Het hele middenveld bestaat uit lieverdjes. Schone en Eiting zijn prima voetballers, maar er wordt meer gevraagd in dit soort wedstrijden. Dan mis je dus een breker op 6. Maar goed, dat hebben we voor het seizoen ook al meerdere keren aangegeven.
Ik vond het debuut van Gravenberch trouwens ook onnodig? Is toch geen lol aan om je debuut bij een 3-0 te maken? Waarom deed Ten Hag dit?
Op dit moment is hij nog net iets jonger dan Seedorf was die ook debuteerde op zijn 16e.Peter schreef:Ik vond het debuut van Gravenberch trouwens ook onnodig? Is toch geen lol aan om je debuut bij een 3-0 te maken? Waarom deed Ten Hag dit?
Was puur om van hem even de jongste Ajax debutant ooit te maken vrees ik.

Op deze manier haakt hij ook niet aan.Peter schreef: Heb je Schuurs wel eens gezien? Die komt veel tekort. Die jongen zou ik dus nooit opstellen.
In de oefenwedstrijd tegen Anderlecht in het OS was hij niet goed, maar wie wel die avond?
Heeft wel lengte en specifieke kwaliteiten als kop kracht, scorend vermogen, een vaak doeltreffend afstandsschot (wie weet had je dat tegen Heracles al kunnen gebruiken om die 1-1 te voorkomen, dat ga je nooit weten.)
En in ieder geval is deze jongen van jongs af aan gewend om tegenstanders te verdedigen, voor Mazraoui, Eiting, F. de Jong en Blind geldt dat allemaal niet.
Ik heb Schuurs dit seizoen ook een aantal keer in Jong gezien en ben het dan ook eens met Peter - die jongen is er (nog?) niet klaar voor. Heb eigenlijk niet kunnen ontdekken waarom hij als toptalent wordt/werd bestempeld en binnengehaald, want ik vind het vooralsnog niks bijzonders.
Maar ik vind dan ook dat Ajax nadrukkelijker bezig met hem zou moeten zijn. Ga ermee aan d slag. Individuele trainingen, waar mogelijk mee laten doen in het eerste, dat soort werk. Achter De Ligt moeten we gewoon een verdediger hebben staan. In de huidige selectie moet dat dus of Schuurs of Wober zijn. Meer smaken hebben we niet.
Maar ik vind dan ook dat Ajax nadrukkelijker bezig met hem zou moeten zijn. Ga ermee aan d slag. Individuele trainingen, waar mogelijk mee laten doen in het eerste, dat soort werk. Achter De Ligt moeten we gewoon een verdediger hebben staan. In de huidige selectie moet dat dus of Schuurs of Wober zijn. Meer smaken hebben we niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Na Blind en de ligt hebben we geen volwaardig alternatief, snap nog steeds niet waarom we in godsnaam Viergever hebben laten gaan. Dat kost ons gewoon het kampioenschap.
precies en Ajax ook, dus per saldo wordt je geen kampioen.brigade zuid schreef:Goh dat hoor ik nou elk jaar, Psv laat nog wel punten liggen, Fnoord laat nog wel punten liggen...Monkey Tonk schreef:Psv laat echt nog wel punten liggen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Bij Ajax denk je altijd aan spelers als Olsen, Bergkamp, Litmanen maar daar stonden ook altijd spelers tegenover als Lerby, Wouters en Davids. Als de wedstrijd extra inzet vroeg, stonden die laatste 3 op.
In het Ajax van de laatste 5 jaar zat nooit zo'n speler.
Tegen PSV kan je verliezen, je hebt nu wel al je jokers dit seizoen al verspeeld en moet dus elke punt pakken vanaf nu wil je serieus kans op de titel maken.
Denk dat PSV eerder een 3de ster heeft dan Ajax een 4de
In het Ajax van de laatste 5 jaar zat nooit zo'n speler.
Tegen PSV kan je verliezen, je hebt nu wel al je jokers dit seizoen al verspeeld en moet dus elke punt pakken vanaf nu wil je serieus kans op de titel maken.
Denk dat PSV eerder een 3de ster heeft dan Ajax een 4de
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Heel leuk het gehak op Blind. Maar het is toch aan EtH om dan een complementair iemand ernaast op te stellen?
Of überhaupt die kan verdedigen als je Mazraoui, Blind, Eiting en Schone opstelt?
Waarom niet bij een 3-0 voorsprong tegen Vitesse of Groningen Wober opstellen? Natuurlijk is hij er nu niet klaar voor. Die jongen speelt amper. Een keertje linksback.
Waarom vasthouden aan Eiting terwijl dat ook tegen AEK niet liep?
Leuk hoor, je niet aanpassen aan de tegenstander maar het is ook fucking arrogant en bovendien nog dommer.
Of überhaupt die kan verdedigen als je Mazraoui, Blind, Eiting en Schone opstelt?
Waarom niet bij een 3-0 voorsprong tegen Vitesse of Groningen Wober opstellen? Natuurlijk is hij er nu niet klaar voor. Die jongen speelt amper. Een keertje linksback.
Waarom vasthouden aan Eiting terwijl dat ook tegen AEK niet liep?
Leuk hoor, je niet aanpassen aan de tegenstander maar het is ook fucking arrogant en bovendien nog dommer.
IK GELOOF!!!!!!
Amsterdamse bluf & arrogantie wordt door spelers en/of coaches nogal door elkaar gehaald.
Heb toch weer de samenvatting gekeken, en die 3-0 vind ik nog steeds geflatteerd. Met een beetje verdediger ipv Frenkie krijg je in de 2-0 en de 3-0 niet tegen. We speelden zonder verdediging. Verder had de 2-0 afgekeurd moeten worden wegens hinderlijk buitenspel. Had ik gisteren live niet door, maar leek me nu in de herhaling toch wel duidelijk. Lozano liep De Jong in de weg (wat niet wegneemt dat De Jong daar beter op had moeten anticiperen).
Na die twee gelukstreffers waren we het een beetje kwijt, en dan valt die 3-0 weer omdat De Jong geen verdediger is en Bergwijn veel te makkelijk het strafschopgebied in laat sprinten.
Er wordt nu gedaan alsof psv gisteren de sterren van de hemel heeft gespeeld, maar dat is objectief bekeken natuurlijk lang niet het geval.
Ik blijf er ook bij dat Eiting voorlopig op de bank moet plaatsnemen. Frenkie met Schone op het middenveld en Ziyech, Tadic en Donny/Neres (die jongen is even uit vorm) ervoor.
Het doet pijn, maar laten we het niet groter maken dan het is en vooral niet meegaan in het gelul in de media; twee dagen voor de wedstrijd schreef diezelfde media over het fantastisch beleid van Overmars en Van der Sar, vanochtend is er kennelijk weer 'leven in de slangenkuil' en dat soort onzin. Niveautje... Het is nog vroeg in het seizoen en we hebben een goede selectie die toch wel goed kan voetballen.
Na die twee gelukstreffers waren we het een beetje kwijt, en dan valt die 3-0 weer omdat De Jong geen verdediger is en Bergwijn veel te makkelijk het strafschopgebied in laat sprinten.
Er wordt nu gedaan alsof psv gisteren de sterren van de hemel heeft gespeeld, maar dat is objectief bekeken natuurlijk lang niet het geval.
Ik blijf er ook bij dat Eiting voorlopig op de bank moet plaatsnemen. Frenkie met Schone op het middenveld en Ziyech, Tadic en Donny/Neres (die jongen is even uit vorm) ervoor.
Het doet pijn, maar laten we het niet groter maken dan het is en vooral niet meegaan in het gelul in de media; twee dagen voor de wedstrijd schreef diezelfde media over het fantastisch beleid van Overmars en Van der Sar, vanochtend is er kennelijk weer 'leven in de slangenkuil' en dat soort onzin. Niveautje... Het is nog vroeg in het seizoen en we hebben een goede selectie die toch wel goed kan voetballen.
Ik irriteer mij ook erg aan het opportunisme van velen. Woensdag was het geweldig en nu opeens klopt er niks meer van. En iedereen weet het beter. 

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Mr. Ajax, je vergeet voor het gemak wel even dat Onana een rode kaart had moeten krijgen en Frenkie de Jong een strafschop tegen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Strafschop tegen?Wouter schreef:Mr. Ajax, je vergeet voor het gemak wel even dat Onana een rode kaart had moeten krijgen en Frenkie de Jong een strafschop tegen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Monkey Tonk
Ajax is gewoon prima bezig. Ik kan me niet zo'n paniekerige reactie op een nederlaag herinneren. Typisch Nederlands dat je niet teveel kan ophemelen, maar wel meteen keihard mag neersabelen. Gelukkig is Ajax niet reprensatief voor de Hollandse truttigheid, maar op deze manier jaag je de spelers wel snel weg over de grenzen.Mr. Ajax schreef:
En dan is VI nog niet eens begonnen. :-)Mr. Ajax schreef: Het doet pijn, maar laten we het niet groter maken dan het is en vooral niet meegaan in het gelul in de media; twee dagen voor de wedstrijd schreef diezelfde media over het fantastisch beleid van Overmars en Van der Sar, vanochtend is er kennelijk weer 'leven in de slangenkuil' en dat soort onzin. Niveautje...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
In de competitie hebben we alleen tegen Vitesse aardig gespeeld, de rest was matig tot slecht. Europees was het wel goed.
Wouter, Luuk De Jong had eerder een rode kaart moeten krijgen voor aanstellerij, en Frenkie De Jong een strafschop tegen? Waar heb je het over man?Wouter schreef:Mr. Ajax, je vergeet voor het gemak wel even dat Onana een rode kaart had moeten krijgen en Frenkie de Jong een strafschop tegen.
-
Eens. Ik snap die blinde paniek niet. Liever nu verliezen en de boel op scherp krijgen dan verliezen tegen het einde van de competitie. Zondag is gebleken dat er nog werk aan de winkel is. Ik blijf het zeggen, de eerste 20 minuten waren voor Ajax en daar hadden we meer mee moeten doen. Wat daarna gebeurt is echt ongelofelijk labiel en dan verwacht je meer van Blind, Schone, Tadic en Huntelaar. Even het tempo eruit halen en de wedstrijd tot rust laten komen, maar Ajax ging na de 1-0 en na de 2-0 vrolijk naar voren voetballen rechtstreeks in de val van PSV.Monkey Tonk schreef:Ajax is gewoon prima bezig. Ik kan me niet zo'n paniekerige reactie op een nederlaag herinneren. Typisch Nederlands dat je niet teveel kan ophemelen, maar wel meteen keihard mag neersabelen. Gelukkig is Ajax niet reprensatief voor de Hollandse truttigheid, maar op deze manier jaag je de spelers wel snel weg over de grenzen.Mr. Ajax schreef:
Vond het wel frusterend dat de vorig jaar overbodige Luuk de Jong, nu als het scharnier werkt. Dat moest Ajax toch wel kunnen neutraliseren? Ben geen Blind-hater, maar hij trad (weer) niet op. Begin toch wel te verdenken dat Blind sr. een mooi dealtje voor Blind jr. heeft weten te maken. Een PL salaris en lekker thuis stampot komen eten.
Whitey on the moon.
- Monkey Tonk
Lijkt me daarom vooral een mentale kwestie. Opladen voor een wedstrijd. Misschien is het niet nodig om elke wedstrijd in NL 100 procent scherp te zijn, maar je moet die knop wel altijd om kunnen zetten. Ook tijdens een wedstrijd. Als Ajax dat kan leren dan tap je uit een onoverwinnelijk vaatje. Wat niet kan bij Ajax is geintimideerd of timide zijn. Hoe ga je met tegenslag om? Je kunt natuurlijk niet bij het eerste beetje tegenslag als een speculaaspoppetje omvallen, zodat de score van 1-0 naar 3-0 uitloopt voordat je met je ogen kunt knipperen. Ajax moet tussen de oren altijd de kat zijn op het veld, en nooit de muis. Genoeg talent en voetballend vermogen. Nu nog het mes tussen de tanden.brigade zuid schreef:In de competitie hebben we alleen tegen Vitesse aardig gespeeld, de rest was matig tot slecht. Europees was het wel goed.
Duw in de rug met de hand. Dat dient buiten het strafschopgebied bestraft te worden met een directe vrije trap en erbinnen met een strafschop. Dat journalisten een regel hebben verzonnen dat er alleen een strafschop gegeven hoeft te worden bij zware overtredingen (en sommige scheidsrechters dat irritant genoeg ook denken) is onzin, volgens de regels is het gewoon een strafschop.Mr. Ajax schreef:Wouter, Luuk De Jong had eerder een rode kaart moeten krijgen voor aanstellerij, en Frenkie De Jong een strafschop tegen? Waar heb je het over man?Wouter schreef:Mr. Ajax, je vergeet voor het gemak wel even dat Onana een rode kaart had moeten krijgen en Frenkie de Jong een strafschop tegen.
Onana geeft een elleboogstoot. Dat is een slaande beweging en dus rood. Of het nou een harde stoot is of niet. Hoe lang Luuk de Jong op de grond blijft doorrollen doet niet ter zake.
- InnerHarbour
Dit is gewoon niet waar. Bij PSV speelde in die tijd o.a. spelers als Marcelo, Pieters, Willems, Bouma, van Bommel, Strootman, Wijnaldum, Toivonen, Matavz, Lens, Mertens, Depay. Die waren gewoon beter dan wat er nu loopt.Boabdil schreef:Toen was PSV kwalitatief veel minder dan nu. PSV heeft voor Nederlandse begrippen gewoon een prima ploeg.
YNWA
Ondanks dat we potentieel heel veel goede jeugdspelers hebben en veel gaan cashen aan het eind van de rit zonder prijzen is m.i het vertrek van TH en TH essentieel dat we schoon schip maken