Iedere twee, drie weken is het de slechtste wedstrijd ooit, leuk als we zo doorgaan. Vijf tot zeven jaar zou het duren, de zeven magere jaren komen eraan?
Niet scherp zijn? Kan gebeuren, het is maar een wedstrijd voor plaatsing voor de CL

Moderator: mods
www.ajax.nlBosz: 'We hadden vanavond niets in te brengen'
Peter Bosz reageerde na afloop van de pijnlijke nederlaag in Rusland teleurgesteld. Hij stelde dat Ajax niet met lef durfde te voetballen. ,,We zijn terecht uitgeschakeld.”
,,Ik had al vrij snel in de gaten dat we angstig waren in het veld. Vanaf de eerste minuut waren we slordig in balbezit. We durfden niet met lef te voetballen. En dat was nodig om hier een goed resultaat te halen. De druk stond er natuurlijk op bij deze wedstrijd, al hebben we jongens die al het een en ander hebben meegemaakt.”
Bosz vervolgt: ,,Dit was een totaal andere wedstrijd dan de heenwedstrijd (1-1, red.). We hadden in Amsterdam alleen meer moeten scoren. Vanavond hadden we niks in te brengen. We zijn terecht uitgeschakeld en Rostov terecht door naar de Champions League.”
Gigantische kans laten liggen
,,Het was na afloop stil in de kleedkamer. Ik heb op dat moment bewust weinig gezegd. Iedereen weet dat we het slecht gedaan hebben en dat we een gigantische kans hebben laten liggen. We waren gewoon niet goed genoeg. Over twee duels was Rostov beter. En als we zo spelen als vandaag dan hebben we ook helemaal niks te zoeken in de Champions League.”
Omdat dat het makkelijkste excuus is?Waarom is er altijd het geneuzel over het gemis aan lef of zoals Klaassen zei dat het om de instelling ging.
Sandro_Calaaabro schreef:Omdat dat het makkelijkste excuus is?Waarom is er altijd het geneuzel over het gemis aan lef of zoals Klaassen zei dat het om de instelling ging.
Tuurlijk wel. Zo klinkt het alsof er alleen wat aan de instelling hoeft te veranderen. Oftewel, het zou vanaf de volgende wedstrijd zo maar weer goed kunnen gaan als ze een betere instelling tonen. Kluitje in het riet.Mano schreef:Sandro_Calaaabro schreef:Omdat dat het makkelijkste excuus is?khraa schreef:Waarom is er altijd het geneuzel over het gemis aan lef of zoals Klaassen zei dat het om de instelling ging.
Gebrek aan lef vind ik geen slap excuus.
Zeg jij tegen je chef dat je er niks van kan en eigenlijk je baan niet aankan?Khraa schreef:Maximale zelfreflectie?
Want die had gisteren het verschil gemaakt? Die jongen is nog niet eens wedstrijdfit. Siem is exact hetzelfde als dat wat we al hebben ook.zeux schreef:En dan dient de kans op ervaring zich aan - Siem - en dan durven ze niet.
Misschien staat er geen 150 miljoen cash op de bank, zoals Iniesta zegt (hoeveel wel?), maar kan Ajax werkelijk niet een risico van een aantal miljoen op Siem nemen? In de wetenschap dat het lastig is om spelers van kwaliteit én ervaring naar A'dam te krijgen.
psv durft het dus wel.
Hij is niet exact hetzelfde. Het ging er over dat ervaring ontbreekt. Dat we met een (veel) te jong team in het veld staan. Dat is een probleem dat zich niet tot Rostov beperkt. Dus ik kijk naar het seizoen, niet die ene wedstrijd.Peter schreef:Want die had gisteren het verschil gemaakt? Die jongen is nog niet eens wedstrijdfit. Siem is exact hetzelfde als dat wat we al hebben ook.zeux schreef:En dan dient de kans op ervaring zich aan - Siem - en dan durven ze niet.
Misschien staat er geen 150 miljoen cash op de bank, zoals Iniesta zegt (hoeveel wel?), maar kan Ajax werkelijk niet een risico van een aantal miljoen op Siem nemen? In de wetenschap dat het lastig is om spelers van kwaliteit én ervaring naar A'dam te krijgen.
psv durft het dus wel.
Het ontbreekt bij Ajax aan kwaliteit en Bosz heeft geen enkel benul wat hij aan het doen is. Opbouwen via de opbouwend matige backs, bizarre veldbezettingen, geen diepgang, spelhervattingen laten we lopen (verdedigend en aanvallend), geen gogme, geen creativiteit, geen buitenspelers met een actie. Er klopt niets van.
Niet echt. Meteen een rij kampioenschappen. Het probleem was fase 2, waarin mensen niet meer op dezelfde lijn zaten. Aan de ene kant was het recente succes, en het vasthouden aan die formule. Aan de andere kant was de lijn Cruijff/Jonk. Het wegsturen van Jonk was een belangrijke graadmeter. Daarmee werd tegen de lijn Cruijff ingezet. En dus in feite tegen de revolutie. Geen enkele beweging heeft kans van slagen als mensen verschillende richtingen uit willen. Er is te lang doorgeborduurt op de lijn FdB, omdat die kampioenschappen opleverde. Daardoor zie je nu een vacuum. Bij een formule Cruijff kan het nooit voorkomen dat spelers geen begrip van ruimte hebben. Waar dacht je dat al die aanwijzingen van Cruijff op het veld over gingen? Ruimte. Positioneel begrip.zeux schreef:Die revolutie was een accident waiting to happen.
Als ik een les verpruts, dan ga ik in ieder geval niet me verschuilen dat ik niet scherp genoeg begonnen was. Dan ga ik me of extra inhoudelijk verdiepen of didactisch een andere aanpak kiezen. Verbetering van jezelf begint met het onderkennen van de dingen die je niet goed gedaan hebt. Als ze echt denken dat het komt door een gebrek aan lef of scherpte, dan wordt het een heel lang seizoen.Mano schreef:Zeg jij tegen je chef dat je er niks van kan en eigenlijk je baan niet aankan?Khraa schreef:Maximale zelfreflectie?![]()
Het is de taak van jouw chef om door jouw bullshit heen te kijken en jou te vervangen voor iemand die wel die baan aankan.
Dus wie faalt er nu echt??
Vooral die kwalificatie voor de CL toen, ik weet niet eens meer tegen wie en het was echt niet perfect, maar er werd heel hard ingepast, en heel veel met 1 of 2 keer raken gecombineerd. Een paar weken later kregen we het toen nog aanzienlijke Milan aan het bibberen.Toppie schreef:Ik krijg steeds meer heimwee naar het seizoen van Jol met Pantelic en Suarez toen speelde we echt 10x beter maar voor alle Jol haters kijk even op YT toen was het kwa spelpositie 10x spectaculairder dan het zooitje van de laatste jaren. Ik ben bang dat we terug gaan naar de begin jaren 2000![]()
Niemand zegt dat het geen kwaliteitsissue is? Dat staat allang vast!Peter schreef:Grappig hoe de nadruk nu weer wordt gelegd op leeftijd. Siem heeft leeftijd en is dus iets wat we zoeken. Hij is niet fit, geen creatieve speler, geen 6 en wil niet in de spits. Maakt niet uit! Hij heeft leeftijd.
Ajax is te jong? Cillessen is 27, Viergever is 27, Veltman is 24, Schone is 30, Klaassen is 23, Gudelj is 24, Younes is 23. Dat is niet te jong. Nee, dat is een kwaliteitsissue. Pogba, Matuidi, Kante zijn 23, 29, 25. Het middenveld Klaassen, Gudelj en Schone is dus even oud. KWALITEIT.