Ajax - Willem II 20-8-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Sandro » di aug 23, 2016 5:26 pm

Arthur schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Dat vind ik wel weer erg gemakkelijk. Spelers kunnen toch wel zelf nadenken en bepalen wat ze moeten doen bij standaardsituaties? Zeker als je kennelijk weet hoe het moet, want vorig jaar deden diezelfde spelers het wél goed?
Ze krijgen nu andere opdrachten, dat is de enige logische verklaring.
Of ze voeren dezelfde opdrachten nu even niet goed uit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Bert » di aug 23, 2016 5:42 pm

Spelers zijn geen robots. Als je ze een andere opdracht geeft dan gaan ze die niet van de ene op de andere dag uitvoeren zoals de opdrachtgever deze bedoelt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Sandro » di aug 23, 2016 5:55 pm

Ja, spelers zijn geen robots. Dat betekent ook dat ze dezelfde opdracht niet altijd op dezelfde manier uitvoeren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Trab » di aug 23, 2016 6:06 pm

Ze voeren precies uit wat Bosz wil. Geen mensen bij de doelpalen bij corners en verdedigen op 1 lijn bij vrije trappen. Dat kan je de spelers niet kwalijk nemen, dat is wat Bosz wil.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Sandro » di aug 23, 2016 6:10 pm

Als ze precies uitvoeren zoals Bosz het voor ogen heeft dan is hij wel een hele lousy coach. Meteen mee stoppen dan maar. Op naar de volgende!

Over hoeveel tegengoals uit corners en vrije trappen hebben we het nou eigenlijk? We zijn net een paar wedstrijden bezig. En Cillessen zat er minstens een keer naast, wat doe je daar als Bosz zijnde aan?

Ik vind het persoonlijk veel belangrijker hoe we in open spel spelen. En dat was zo slecht tegen Willem II. Ik hoop echt dat het in ieder geval voor een deel aan de instelling lag (onze spelers hadden niet bepaald zin om hard te lopen en de ruimtes klein te houden). Als dat zo is dan hebben we morgen, en de rest van het seizoen, nog een kans.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 23, 2016 7:06 pm

Bert schreef:Spelers zijn geen robots. Als je ze een andere opdracht geeft dan gaan ze die niet van de ene op de andere dag uitvoeren zoals de opdrachtgever deze bedoelt.
Het zijn ook geen debielen. Je mag van een prof verwachten dat ie begrijpt en kan uitvoeren wat van hem gevraagd wordt en als ie het niet begrijpt vraagt ie uitleg.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Trab » di aug 23, 2016 7:50 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Als ze precies uitvoeren zoals Bosz het voor ogen heeft dan is hij wel een hele lousy coach. Meteen mee stoppen dan maar. Op naar de volgende!

Over hoeveel tegengoals uit corners en vrije trappen hebben we het nou eigenlijk? We zijn net een paar wedstrijden bezig. En Cillessen zat er minstens een keer naast, wat doe je daar als Bosz zijnde aan?

Ik vind het persoonlijk veel belangrijker hoe we in open spel spelen. En dat was zo slecht tegen Willem II. Ik hoop echt dat het in ieder geval voor een deel aan de instelling lag (onze spelers hadden niet bepaald zin om hard te lopen en de ruimtes klein te houden). Als dat zo is dan hebben we morgen, en de rest van het seizoen, nog een kans.
Twee. 1 tegen Paok en 1 tegen Roda. Maar dat gaan er nog veel meer worden als hij hier aan vasthoudt. Bosz wil veel mensen voorin houden om snel te kunnen counteren. Dat is een keuze. Iedereen staat echter 1 tegen 1 achterin en ieder kopduel dat verloren wordt is bijna een zekere goal doordat er niemand bij de palen staat.
Tegen Willem II was het misschien gedeeltelijk instelling. Alhoewel, als ik Riedewald en Dijks zie staan bij de 1e tegengoal dan vraag ik mij überhaupt af of ze enig benul hebben hoe ze moeten staan in het veld. Duidelijk is in ieder geval dat ze niet met de organisatie bezig zijn maar puur met hun zelf. Een ander punt is dat we weliswaar 9 middenvelders hebben, maar bijna allemaal komen ze het beste tot hun recht op een middenveld in de punt naar achteren. Nouri,Sinkgraven als linkshalf, Bazoer,Klaassen,vde Beek, Gudelj, Schone als rechtshalf, Riedewald en Frenkie De Jong als midmid. We hebben dus eigenlijk geen controlerende middenvelders die achter een 10 kunnen spelen. Daarvoor heb je types als een Nigel de Jong nodig, een Kante. Dat soort types die er kort op zitten. Gudelj kan het nog enigszins, maar dat is de enige. Dus in hoeverre kan je het types als van Beek en Sinkgraven kwalijk nemen als ze als controlerende middenvelder worden opgesteld tegen Willem II? Waarom kijkt Bosz niet gewoon naar de selectie en kiest hij wat het beste past? Maw een middenveld met de punt naar achteren. Bij Vitesse boekte hij succes met Vejinovic in de punt naar achteren en een middenvelder (vde Heijden) in de laatste linie. Waarom ook niet bij Ajax? We hebben nu een spits (Traore) die in tegenstelling tot Milik een bal kan vasthouden en ook veel in de bal komt. Wat dat betreft begrijp ik Bosz niet en graaft hij z'n eigen graf als hij hiermee doorgaat.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 23, 2016 9:28 pm

De 0-1 van Rostov was toch ook een vrije trap trouwens? En die eigen goal van Gudelj tegen Sparta was ook uit een vrije trap. Dat zijn er dan 4.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Cruijff » di aug 23, 2016 10:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De 0-1 van Rostov was toch ook een vrije trap trouwens? En die eigen goal van Gudelj tegen Sparta was ook uit een vrije trap. Dat zijn er dan 4.
Klopt tegen Rostov was het een vrije trap die heel lichtjes getoucheerd werd. Een bal die echt niet te moeilijk zou zijn geweest voor bijv een Stekelenburg met een flinke reach en of iemand met de reflex van Vermeer.

Cillessen maakt de fout door een muurtje neer te zetten waar hij één hoek niet kan zien, gokt vervolgens gewoon op een krul over de muur rechts van hem. Op de 'onzichtbare' hoek dus. En zet net een pas naar rechts en grijpt dan aan de linkerzijde van hem mis op een bal die houdbaar was.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door Mano » wo aug 24, 2016 8:02 am

Trab schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Als ze precies uitvoeren zoals Bosz het voor ogen heeft dan is hij wel een hele lousy coach. Meteen mee stoppen dan maar. Op naar de volgende!

Over hoeveel tegengoals uit corners en vrije trappen hebben we het nou eigenlijk? We zijn net een paar wedstrijden bezig. En Cillessen zat er minstens een keer naast, wat doe je daar als Bosz zijnde aan?

Ik vind het persoonlijk veel belangrijker hoe we in open spel spelen. En dat was zo slecht tegen Willem II. Ik hoop echt dat het in ieder geval voor een deel aan de instelling lag (onze spelers hadden niet bepaald zin om hard te lopen en de ruimtes klein te houden). Als dat zo is dan hebben we morgen, en de rest van het seizoen, nog een kans.
Twee. 1 tegen Paok en 1 tegen Roda. Maar dat gaan er nog veel meer worden als hij hier aan vasthoudt. Bosz wil veel mensen voorin houden om snel te kunnen counteren. Dat is een keuze. Iedereen staat echter 1 tegen 1 achterin en ieder kopduel dat verloren wordt is bijna een zekere goal doordat er niemand bij de palen staat.
Tegen Willem II was het misschien gedeeltelijk instelling. Alhoewel, als ik Riedewald en Dijks zie staan bij de 1e tegengoal dan vraag ik mij überhaupt af of ze enig benul hebben hoe ze moeten staan in het veld. Duidelijk is in ieder geval dat ze niet met de organisatie bezig zijn maar puur met hun zelf. Een ander punt is dat we weliswaar 9 middenvelders hebben, maar bijna allemaal komen ze het beste tot hun recht op een middenveld in de punt naar achteren. Nouri,Sinkgraven als linkshalf, Bazoer,Klaassen,vde Beek, Gudelj, Schone als rechtshalf, Riedewald en Frenkie De Jong als midmid. We hebben dus eigenlijk geen controlerende middenvelders die achter een 10 kunnen spelen. Daarvoor heb je types als een Nigel de Jong nodig, een Kante. Dat soort types die er kort op zitten. Gudelj kan het nog enigszins, maar dat is de enige. Dus in hoeverre kan je het types als van Beek en Sinkgraven kwalijk nemen als ze als controlerende middenvelder worden opgesteld tegen Willem II? Waarom kijkt Bosz niet gewoon naar de selectie en kiest hij wat het beste past? Maw een middenveld met de punt naar achteren. Bij Vitesse boekte hij succes met Vejinovic in de punt naar achteren en een middenvelder (vde Heijden) in de laatste linie. Waarom ook niet bij Ajax? We hebben nu een spits (Traore) die in tegenstelling tot Milik een bal kan vasthouden en ook veel in de bal komt. Wat dat betreft begrijp ik Bosz niet en graaft hij z'n eigen graf als hij hiermee doorgaat.
FdB ging laatste jaar ook met punt naar voren spelen. Wellicht is dit een eis/wens van het TH? de cultuurbewaker Bergkamp.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie