Kan ook een kwestie zijn van 'niet-onder-de-indruk-zijn-van-Ajax'.Arthur schreef:Zal deels ook wel een combinatie van bijgeloof en indekken tegen een deceptie zijn. Ik geloof er in dat Ajax het gaat halen en spreek dat ook uit, want aan bijgeloof doe ik niet en de deceptie zal toch wel enorm zijn als ze het verknallen.Sandro_Calaaabro schreef:Ik vind het knap hoe stellig sommigen hier kunnen beweren dat we geen enkele kans maken op de titel als je drie wedstrijden voor het einde evenveel punten hebt als psv en een beter doelsaldo.
Ajax - FC Utrecht 17-04-2016
Moderator: mods
-
Re: Ajax - FC Utrecht 17-04-2016
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Overigens moet dat gezeik over die penalty niet te lang duren, ik bedoel ik denk dat alle vier de bovenste clubs in de eredivisie wel eens een onterechte penalty voor of tegen hebben gekregen dit seizoen ..
Blij met de punten ...
Ja, vooral die club op nummer drie.
Toch is het amusant. Zo'n Van Hanegem die helemaal leegloopt in zijn column, of zo'n agrariër die aangifte doet wegens??? Genieten.
Toch is het amusant. Zo'n Van Hanegem die helemaal leegloopt in zijn column, of zo'n agrariër die aangifte doet wegens??? Genieten.
-
Van Hanegem is over de datum, maar PSV heeft dit seizoen wel degelijk pech met de arbitrage.Jöhnk schreef:Ja, vooral die club op nummer drie.
Hoeveel penalty's heeft Ajax dit seizoen gekregen, terecht of onterecht maakt mij niet uit. Wordt dat ergens bijgehouden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Demosthenes schreef:Van Hanegem is over de datum, maar PSV heeft dit seizoen wel degelijk pech met de arbitrage.Jöhnk schreef:Ja, vooral die club op nummer drie.
Hoeveel penalty's heeft Ajax dit seizoen gekregen, terecht of onterecht maakt mij niet uit. Wordt dat ergens bijgehouden?
Ehmm Demo, er zijn op dit moment twee clubs in degradatiegevaar die zich dit seizoen serieus bekocht door de arbitrage mochten voelen tijdens de wedstrijd met PSV.
De Boer in VI:

Waarom in godsnaam uberhaupt beginnen met zo'n experiment in zo'n belangrijke wedstrijd, die sowieso altijd al lastig zat is.Ajax-trainer Frank de Boer denkt daags na het 2-2 gelijkspel tegen FC Utrecht met gemengde gevoelens terug aan de gekozen tactiek voor het duel met de Domstedelingen. Een 3-4-3-formatie met een vierkant op het middenveld is volgens de coach in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.
FC Utrecht, dat onder trainer Erik ten Hag meestal in een 4-4-2-systeem speelt, werd door de Amsterdammers bestreden met drie verdedigers en liefst vier middenvelders. De vertrouwde 4-3-3-formatie werd zo voor even aan de kant geschoven. 'Ik sta nog steeds achter de speelwijze, maar mijn spelers waren wel uit hun comfortzone', analyseert De Boer op het clubkanaal.
Toch gaat die speelwijze met een vierkant in het midden zeker voor de laatste drie competitieduels de ijskast in. De conclusie van De Boer is helder na de remise: 'We kantelden de ruit als het ware naar een vierkant. Ik denk dat onze ploeg daar nog niet klaar voor is. Dat moet ik accepteren. Het is ook niet erg om dat te moeten constateren. Een 3-4-3 is geen probleem, maar dan wel met een ruit op het middenveld. Dat zijn ze bekend mee. Dan krijg je man tegen man en is het veel simpeler. Nu was het meer nadenken.'
Door het puntenverlies van Ajax is concurrent PSV een stap dichterbij gekomen. De topclubs hebben evenveel punten, maar het doelsaldo is in het voordeel van de ploeg van De Boer. Woensdagavond wacht een uitwedstrijd tegen SC Heerenveen. 'We moeten deze wedstrijd een plek geven en volle kracht vooruit naar Heerenveen. Ik heb er nog alle vertrouwen in, laat dat duidelijk zijn.'

- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Snap ik ook niet, zeker omdat Utrecht 3 middenvelders heeft die makkelijk in de 16 komen. Hopelijk morgen gewoon weer 433, dan komt het allemaal wel goed.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat je dan een foute tactische keuze maakt is één, maar dat je het vervolgens niet verandert en ook met droge ogen gaat beweren dat je domineerde...
Tja.
Tja.
De keuze snap(te) ik ergens wel. Maar je hebt godverdomme 90 minuten de tijd om deze te veranderenPeter schreef:Dat je dan een foute tactische keuze maakt is één, maar dat je het vervolgens niet verandert en ook met droge ogen gaat beweren dat je domineerde...
Tja.

IK GELOOF!!!!!!
Ik snap het eerlijk gezegd niet, en wel op basis van deze quote:
Met een 4-3-3 formatie moeten we toch ook gewoon kunnen winnen van Utrecht?
We hebben in onze defensie te maken met personele problemen. Dat is in het centrum heel behoorlijk opgevangen door Van der Hoorn en Viergever maar die twee lopen wel op hun tenen. Het is dan gewoon niet handig om het elftal te veranderen. Hou gewoon vast aan de formatie die de afgelopen weken de punten heeft gepakt. Nu maak je het je eigen spelers bewust moeilijker en daar zijn ze niet aan toe.....De vertrouwde 4-3-3-formatie werd zo voor even aan de kant geschoven. 'Ik sta nog steeds achter de speelwijze, maar mijn spelers waren wel uit hun comfortzone', analyseert De Boer op het clubkanaal....
Met een 4-3-3 formatie moeten we toch ook gewoon kunnen winnen van Utrecht?
Nil volentibus arduum
Het is gewoon een slechte tactiek. Een vierkant op het middenveld. Geen backs. Hoe verzin je het?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je ziet bij Ajax veel te vaak dat de opbouw via de backs verloopt. Komt ook omdat het centrum moeite heeft om in te schuiven en/of om het spel te verleggen. Door dan met die jongens te kiezen voor 3-4-3, dan pleeg je zelfmoord. Zie je zo'n Gudelj dus zo ver inzakken dat hij tussen een VdHoorn en Viergever in staat.
Knap staaltje coaching.
Knap staaltje coaching.
Utrecht speelt weliswaar 4-4-2, maar speelt wel veel over de flanken (opkomende backs, en spitsen die veel uitwijken). Dan is het natuurlijk waanzin om zelf alleen buitenspelers op de flanken op te stellen. Je buitenspelers zijn immers gedwongen om tot aan de eigen zestien de backs van Utrecht op te vangen. Dat kost zo veel kracht, dat het rendement in aanvallend opzicht enorm afneemt (ra-ra waarom zouden de buitenspelers tegen Utrecht hun loopacties steeds te laat ingezet hebben...).Jöhnk schreef:Het is gewoon een slechte tactiek. Een vierkant op het middenveld. Geen backs. Hoe verzin je het?
Inderdaad een slechte tactiek.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Gewoon 1 op 1 met snelheid achterin. Het mannetje meer op het middenveld buit je dan zowel bij balbezit als bij balverlies uit.Lionel schreef: De keuze snap(te) ik ergens wel.
Enfin, nog 3 wedstrijden De Boer hoop ik.