PSV - Ajax 20-03-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: PSV - Ajax 20-03-2016

Bericht door InnerHarbour » ma mar 21, 2016 4:17 pm

Oh als je een feit constateert ben je calimero, lachen. :smile-ajax.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma mar 21, 2016 4:19 pm

Bén jij niet gewoon Johan Derksen? :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 21, 2016 4:36 pm

Nou hebben ze me van een hoop beschuldigd in mijn leven maar nog nooit dat ik een langharige linkse overjarige hippie zou zijn. :smallgrin.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma mar 21, 2016 4:38 pm

:ajaxsmiley.gif:

Nee dat van die lange haren zal wel niet kloppen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 21, 2016 5:25 pm

IH heeft meer haar dan je, met name ook aan de hand van zijn Avatars de afgelopen jaren op dit forum verwacht. :smile-ajax.gif:
InnerHarbour schreef:Oh als je een feit constateert ben je calimero, lachen. :smile-ajax.gif:
Ik denk niet dat je een feit constateert. :smile-ajax.gif: Feyenoord lijkt wel bewust gespaard te worden in het programma, ze weten dat een deel van de kijkers het niet fijn vindt als op een harde manier benoemd wordt dat Feyenoord het zo beroerd doet als dat ze het ook doen. :smallgrin.gif:

Maar dat Ajax daar telkens aan de beurt komt vind ik zeker geen feit. De Boer behandelen ze altijd met veel egards, over Bazoer, Klaassen en Milik hoor je ze eigenlijk nooit dat die een slechte wedstrijd spelen terwijl die dat toch wel regelmatig doen.

De afgelopen jaren kwam vooral PSV vaak aan de beurt, logisch ook als je daar spelers had als Manolev en Toivonen, figuren met een kapsel als Lestienne :smallgrin.gif: een loser als Narsingh of wanneer Van de Gijp over Bruma / ( Bruna ! :smallgrin.gif: ) constateert dat ie beter ken zinge als voetballuh. :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 21, 2016 5:32 pm

Derksen is een erkend Ajax hater die zich jarenlang heeft ingehouden vanwege de verkoop van VI, van der Gijp heb ik al uitgelegd en over Boskamp hoeven we het niet te hebben, Kraay, is zo'n aanstellerig ordinair mannetje als die aan de beurt is kijk ik niet eens, Wim Kieft is een aardige relativerende man die niet veel op heeft met de dingen waar ik ook niet veel mee op heb, die deugd dus. :hypocrite.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma mar 21, 2016 5:37 pm

Als Van der Gijp iemand belachelijk maakte dan was het Manolev wel...

Persoonlijk luister ik ook het liefst naar Kieft. Tussen het jasjes gooien door zegt Kraay ook een hoop zinnige dingen over voetbal vind ik.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 21, 2016 5:53 pm

InnerHarbour schreef:Wim Kieft is een aardige relativerende man die niet veel op heeft met de dingen waar ik ook niet veel mee op heb, die deugd dus. :hypocrite.gif:
De toon die Kieft heeft bevalt mij altijd wel. Als hij live commentaar geeft doet hij dat ook op een manier alsof hij zelf nog als spits in het veld staat en begint ie te zuchten of te mopperen als iemand bijvoorbeeld een enorme kut bal geeft of als de scheids er zwaar naast zit.

Kieft heeft wel kijk op het spelletje, ik heb zijn ff biografie gelezen, kan me trouwens niet voorstellen dat mij zou gebeuren wat hem overkwam. :blush.gif:
InnerHarbour schreef:Derksen is een erkend Ajax hater die zich jarenlang heeft ingehouden vanwege de verkoop van VI, van der Gijp heb ik al uitgelegd en over Boskamp hoeven we het niet te hebben, Kraay, is zo'n aanstellerig ordinair mannetje als die aan de beurt is kijk ik niet eens,
Derksen heeft ook de meest extreme dingen over trainers van bijvoorbeeld PSV, Twente of Vitesse geroepen. Derksen is niet zozeer een hater van één club maar een ras opportunist. Wat hij de ene week roept kan een paar speelronden weer geheel gedraaid zijn als is hij een windvaan.

Boskamp is een enorme Feyenoorder, maar is daar gewoon eerlijk over. Bovendien is Feyenoorder zijn lang niet altijd een pretje. :smallgrin.gif: Op buitensporige Ajax haat kan ik hem niet betrappen, hij kijkt ook die Youth League potjes en is over de Ajax A1 een stuk positiever dan jij. Mbt Duitsers kan hij wel regelmatig hard en bot uit de hoek komen. :smallgrin.gif:

Kraay jr is een acteur, dat hele toneelstukje moet je geen seconde serieus nemen.

Wilfred Genee. Is een presentator die razend snel schakelt, mensen soms flink gaat etteren en enorm kan lopen zuigen... (Niet alleen bij die Kraay) Hij lijkt soms mij wel. :smallgrin.gif:

Tot slot Gertjan Verbeek: die zit er best vaak: waarvoor heeft hij deze schnabbel nodig? Hij heeft voor meerdere jaren een contract bij een club die dit jaar nog naar de Bundesliga wil :smile-ajax.gif: zou hij zich daar niet eens op gaan richten? :smile-ajax.gif:

Arthur

PSV - Ajax 20-03-2016

Bericht door Arthur » ma mar 21, 2016 5:58 pm

Cruijff schreef:
Derksen heeft ook de meest extreme dingen over trainers van bijvoorbeeld PSV, Twente of Vitesse geroepen. Derksen is niet zozeer een hater van één club maar een ras opportunist. Wat hij de ene week roept kan een paar speelronden weer geheel gedraaid zijn als is hij een windvaan.
Wat me vooral altijd van hem tegenvalt is dat hij de ene week iemand compleet kan fileren, maar als diegene een week later bij hem aan tafel zit is hij ineens poeslief.

Sandro

Bericht door Sandro » ma mar 21, 2016 6:17 pm

Cruijff schreef: Derksen heeft ook de meest extreme dingen over trainers van bijvoorbeeld PSV, Twente of Vitesse geroepen. Derksen is niet zozeer een hater van één club maar een ras opportunist. Wat hij de ene week roept kan een paar speelronden weer geheel gedraaid zijn als is hij een windvaan.
Die is al jaren over de houdbaarheidsdatum. Die doet het echt voor de centen nog. Hij had jaren geleden moeten stoppen en lekker met muziek bezig moeten gaan.
Cruijff schreef:Boskamp is een enorme Feyenoorder, maar is daar gewoon eerlijk over. Bovendien is Feyenoorder zijn lang niet altijd een pretje. :smallgrin.gif: Op buitensporige Ajax haat kan ik hem niet betrappen, hij kijkt ook die Youth League potjes en is over de Ajax A1 een stuk positiever dan jij. Mbt Duitsers kan hij wel regelmatig hard en bot uit de hoek komen. :smallgrin.gif:
Een echte volkse voetbalman. Hij valt ook vaak hele perioden stil als het weer eens niet over voetbal gaat :smallgrin.gif:

Cruijff schreef:Kraay jr is een acteur, dat hele toneelstukje moet je geen seconde serieus nemen.
Tuurlijk acteert hij, maar hij praat wel lekker snel en energiek. Als je gewoon let op wat hij zegt in plaats van het gedoe erom heen dan slaat hij best weleens de spijker op z'n kop.
Cruijff schreef:Tot slot Gertjan Verbeek: die zit er best vaak: waarvoor heeft hij deze schnabbel nodig? Hij heeft voor meerdere jaren een contract bij een club die dit jaar nog naar de Bundesliga wil :smile-ajax.gif: zou hij zich daar niet eens op gaan richten? :smile-ajax.gif:
Geen idee, maar hij is een vriendje van Van der Gijp. Wellicht heeft hij ermee te maken.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 21, 2016 6:20 pm

Laten we nu niet VI Inside deze topic vervuilen!
:1evil.gif:

Nog iets positiefs uit de wedstrijd: geen onnodige kaart opgelopen, al kreeg Veltman wel heel makkelijk een gele kaart.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 21, 2016 6:24 pm

Ajaciedjuh schreef:Nog iets positiefs uit de wedstrijd: geen onnodige kaart opgelopen, al kreeg Veltman wel heel makkelijk een gele kaart.
Ja, dat was echt een optelsom kaart.

Bij PSV nu onder meer Guardado en Pröpper op scherp. Bij Ajax in totaal 6 man.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 21, 2016 8:34 pm

De kaartenlast op het middenveld van Ajax blijft wel een risico. We lopen toch de kans dat je in één keer twee spelers moet vervangen. En laten we vooral niet denken dat we er nu wel zijn want dan gaat het meteen mis, zie NEC thuis.
Nil volentibus arduum

Historicus

Bericht door Historicus » ma mar 21, 2016 9:15 pm

Demosthenes schreef:
Historicus schreef:Sneijder kan best wel eens gelijk hebben... http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/647 ... -aan-.html
Zou inderdaad kunnen, maar voor een historicus geeft je toch weinig argumenten om dat gelijkspel (1-1) te onderbouwen. :ajaxsmiley.gif:

Welkom, een historicus op AT kan geen kwaad en trek je niets van mijn reactie aan, doet niemand hier.
Dank je! Wilde de argumentatie dit keer aan Sneijder overlaten. Erg blij met de overwinning!

zeux

Bericht door zeux » ma mar 21, 2016 10:11 pm

Prachtig shot van Proshots!

(edit: techies, hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat beelden van hoge resolutie niet buiten beeld vallen?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 22, 2016 2:44 pm

Deze wilde je laten zien? :-)

Afbeelding

zeux

Bericht door zeux » di mar 22, 2016 6:36 pm

Maar dan de panorama-versie. Dat is er juist zo mooi aan, het groothoek-shot.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 22, 2016 7:13 pm

Je kunt niet alles hebben.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 23, 2016 4:12 pm

Viergever won afgelopen zondag slechts 20% van zijn duels :blackcat.gif: ..... Mike 100% :ajaxsmiley.gif:

http://www.ajaxlife.nl/updates/van-der- ... -tegen-psv
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo mar 23, 2016 4:15 pm

Ik zou Nick voor zijn optreden dan ook een vier geven. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 6:03 pm

Ajaciedjuh schreef:Viergever won afgelopen zondag slechts 20% van zijn duels :blackcat.gif: ..... Mike 100% :ajaxsmiley.gif:

Tellen alle keren dat de scheidsrechter tegen Milik fluit dan als gewonnen duel? :confused.gif: Milik kreeg van Kuipers de hele tijd vrije trappen tegen.

Ik heb toch echt een andere wedstrijd gezien. Viergever was, met Veltman, de beste man achterin. Vd Hoorn won idd veel in de lucht maar liep bij minimaal 2 situaties met dat motorische gebrek van hem zo erg te stunten dat Viergever echt zijn kont gered heeft.
Idem dito bij een situatie met Cillessen in de 1e helft die een bloedlinke inspeelbal gaf.
beelzebub schreef:Ik zou Nick voor zijn optreden dan ook een vier geven. :ajaxsmiley.gif:
Die woordspeling heb je al eens eerder gemaakt. :smile-ajax.gif: Op de Belgische tv zei de commentator tijdens een EL wedstrijd AZ-Anderlecht ook een keer "Viergever, speelt ook met 4" :smile-ajax.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 23, 2016 6:39 pm

Van der Hoorn speelde ongeëvenaard goed tegen PSV
Analyse
23 maart 2016 om 14:47
Man, wat was Van der Hoorn goed tegen PSV. © Pro Shots

Mike van der Hoorn heeft wat over zich heen gekregen sinds hij bij Ajax speelt. Hij zou niet goed genoeg zijn en werd dan ook in de categorie miskoop geplaatst. Maar we hebben zondag allemaal kunnen zien dat hij een prima verdediger is. En met prima doen we hem tekort. Hij speelde heel goed, foutloos zelfs.

Alles gewonnen
Voor wie het niet gelooft, we hebben statistieken die het bewijzen, met dank aan Opta. Van der Hoorn ging in Eindhoven achttien duels aan en won ze allemaal. Niet zo gek dus dat we Luuk de Jong totaal niet gezien hebben tijdens PSV - Ajax. Van der Hoorn was gewoon té goed. Daardoor maakte het ook niet uit dat Nick Viergever maar 20 procent van zijn duels won.
Speler Duels Gewonnen Luchtduels Gewonnen
Veltman 15 66,7% 2 50%
Van der Hoorn 18 100% 13 100%
Viergever 10 20% 6 16,7%
Dijks 11 63,6% 4 75%

Tabel 1: Duels Ajaxverdedigers tegen PSV.

verder..

I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 6:46 pm

Ja, mooi verhaal.

Die Mike heeft niet het Ajax niveau, krijgt nimmer het Ajax niveau, gaat nooit meer dan een (ook nog eens matige) middenmoter worden.

Stop dat achterwerk van hem maar helemaal vol met veren. Lijkt me erg slim, kunnen we meteen alweer opschrijven wie er over anderhalve week oerdom in de fout gaat tegen PEC Zwolle om die koppositie meteen weer terug uit handen te geven. :blush.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 23, 2016 7:15 pm

LucaS schreef:
Van der Hoorn speelde ongeëvenaard goed tegen PSV
Analyse
23 maart 2016 om 14:47
Man, wat was Van der Hoorn goed tegen PSV. © Pro Shots

Mike van der Hoorn heeft wat over zich heen gekregen sinds hij bij Ajax speelt. Hij zou niet goed genoeg zijn en werd dan ook in de categorie miskoop geplaatst. Maar we hebben zondag allemaal kunnen zien dat hij een prima verdediger is. En met prima doen we hem tekort. Hij speelde heel goed, foutloos zelfs.

Alles gewonnen
Voor wie het niet gelooft, we hebben statistieken die het bewijzen, met dank aan Opta. Van der Hoorn ging in Eindhoven achttien duels aan en won ze allemaal. Niet zo gek dus dat we Luuk de Jong totaal niet gezien hebben tijdens PSV - Ajax. Van der Hoorn was gewoon té goed. Daardoor maakte het ook niet uit dat Nick Viergever maar 20 procent van zijn duels won.
Speler Duels Gewonnen Luchtduels Gewonnen
Veltman 15 66,7% 2 50%
Van der Hoorn 18 100% 13 100%
Viergever 10 20% 6 16,7%
Dijks 11 63,6% 4 75%

Tabel 1: Duels Ajaxverdedigers tegen PSV.

verder..

Wat een geleuter. Als hij slecht is dan wordt hij helemaal afgebrand en speelt hij een keer goed dan is hij meteen mister perfect. Beoordeel hem gewoon op wat je op lange termijn van hem gezien hebt en dan heeft hij simpelweg niet het Ajax niveau.

Arthur

Bericht door Arthur » wo mar 23, 2016 11:00 pm

Hij was tegen PSV zeker vrij goed, maar dat kwam ook omdat Ajax vrij teruggetrokken speelde. Wat er gebeurt als we meer naar voren spelen zag je de wedstrijd ervoor nog tegen NEC. Als Tete straks weer fit is mag VDH gewoon weer banken.

Plaats reactie