Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 20, 2013 7:14 pm

Marillion schreef:Wat mij betreft beoordelen we Blind op zijn actuele prestaties. Die vind ik goed genoeg om zijn contract te verlengen.
In dat contract staat ook een bedrag. Een bedrag dat - naar verluidt - vrij hoog was in de jaren dat Daley Blind zijn dagen in Jong Ajax en Groningen sleet.

Zijn zaakwaarnemer zal redeneren dat dát bedrag op de Blind-van-toen van toepassing was. En dat dat bedrag omhoog moet. Ajax echter heeft z'n salarisstructuur omgegooid. Geen 1.4 M voor Atouba en 1+ M voor Sno meer. De tijd dat de papa van Daley Überkneuzen met miljoenen mocht verblijden, is voorbij.

Ajax zal willen wachten op Boilesen én de afweging willen maken of het met de (naar verluidt dus nu al vrij dure) Blind verder wil. Dat is voor Blind niet leuk. Voor Ajax was het ook niet 'leuk' dat zijn salaris jarenlang opliep, terwijl dat niet gepaard ging met enige vorm van prestaties.

Nogmaals: Blind was er al jaren geleden uit gebeukt wanneer ie een andere achternaam zou hebben gehad. Hij mag Ajax en m.n. FdB op z'n blote knieen danken voor het geboden geduld en vertrouwen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 7:16 pm

Met dank aan Vermeer en natuurlijk Lexie maakte het niet uit. Maar het was dus geen strafschop.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 7:22 pm

wimpey schreef:Nogmaals: Blind was er al jaren geleden uit gebeukt wanneer ie een andere achternaam zou hebben gehad. Hij mag Ajax en m.n. FdB op z'n blote knieen danken voor het geboden geduld en vertrouwen.
Is niet relevant voor de vraag of je nu met hem door wil gaan.

Vraag 1 is of Ajax verder wil met Blind. Vraag 2 is of club en speler er uit komen voor wat betreft zijn contract. Als ze er financieel niet uitkomen binnen het nieuwe salarishuis dan is het niet anders. Ajax moet vasthouden aan het nieuwe salarishuis. Ik denk dat er voor Blind toekomst is en dat hij ook in het nieuwe salarishuis een mooi salaris kan verdienen. Maar als het inderdaad zo is dat hij nu (veel?) meer verdiend dan snap ik ook wel dat het een lastige afweging kan zijn. Mensen leveren nu eenmaal niet graag salaris in. Maar goed, we zien het in februari wel.

Koeman stond overigens al binnen zodra de sneeuw naar beneden kwam. Die had er zeker niet zo'n zin meer in. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 20, 2013 7:24 pm

999 schreef:Nou heeft Bind een zeer goede AJAX - Feyenoord gespeeld
:smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door 999 » zo jan 20, 2013 7:34 pm

InnerHarbour schreef:
999 schreef:Nou heeft Bind een zeer goede AJAX - Feyenoord gespeeld
:smallgrin.gif:
Tja, als jij niet kan zieken dan leef jij niet meer ... Min ventje ...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door raymon » zo jan 20, 2013 7:39 pm

Je kunt ook zeggen dat de beleidsbepalers van toen het goed hebben gezien en nu voor een prikkie de beste linksback van Nederland hebben spelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2013 8:19 pm

Koeman zegt Studio Voetbal af: 'Verlies verwerken, bron: AD. vanwege het weer tweet hij. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 20, 2013 8:23 pm

999 schreef:
InnerHarbour schreef:
999 schreef:Nou heeft Bind een zeer goede AJAX - Feyenoord gespeeld
:smallgrin.gif:
Tja, als jij niet kan zieken dan leef jij niet meer ... Min ventje ...
Ossepossie. :aai.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door 999 » zo jan 20, 2013 8:26 pm

InnerHarbour schreef:
999 schreef:
InnerHarbour schreef: :smallgrin.gif:
Tja, als jij niet kan zieken dan leef jij niet meer ... Min ventje ...
Ossepossie. :aai.gif:
Het is Ossiepossie ... Maar goed ...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2013 9:33 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Nee, het is geen complot... Erg onbeschoft en zeer waarschijnlijk een sneu houdinkje vanwege zijn vader.
Dus wel een complot. :hypocrite.gif:

Vaker last van hersenspinsels de laatste tijd, Luuk?
Hersenspinsel? Ik spreek slechts een vermoeden uit. Dat in tegenstelling tot velen hier die precies weten wat Daley verdient.
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door columbus » zo jan 20, 2013 10:12 pm

Los van het feit wat Blind verdient, verdiende, of gaat verdienen snap ik Ajax in deze zaak niet zo goed.

Als Ajax van dat dure contract af willen kunnen ze toch simpel zeggen: "We verlengen niet, je salaris vinden we te hoog. Daarom hebben we liever dat je uitkijkt naar een nieuwe club.". Daarnaast snap ik het gehak op die jongen niet zo goed. Iedereen hier op AT zou een dergelijk contract ondertekenen. Los van het feit of het allemaal klopt wat er gesuggereerd wordt.

Mocht Ajax gokken op een Boilesen is dat een flinke gok. Die jongen heeft nog geen 20 wedstrijden gespeeld in Ajax 1, is van glas en heeft hamstrings die niet mee willen werken en nog strakker staan als de snaren op een gitaar.

Op dit moment is Blind een prima Ajax-speler en de misschien wel de beste linksback op de Nederlandse velden.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Yopi » zo jan 20, 2013 10:27 pm

Als Blind zich slecht behandeld voelt, moet hij vooral vertrekken. Big deal. :excited.gif:

Maar ik schat in dat hij rustig blijft zitten, hoor. Hij krijgt nergens wat hij bij Ajax heeft.

Ik heb het liever over de wedstrijd van vandaag. 3-0, die uitslag staat. :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door Yopi op zo jan 20, 2013 10:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Thijs » zo jan 20, 2013 10:28 pm

Ik had echt een topdag. Had m'n twee personeelskaarten uitgeleend aan vrienden van me die voor Feyenoord waren. Ze zaten op de (nieuwe) rij 1, vlak voor de camera.

En elke keer als ik op m'n schermpje naar de herhaling van een van de Ajax-doelpunten keek zag ik ze live balen omdat die camera ze steeds in beeld nam, hahaha. Ik heb me echt kapot gelachen. :biggrin.gif:

Zo en nu lekker nagenieten in bed met Studio Voetbal. 3-0, prima!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door peter » zo jan 20, 2013 10:32 pm

Zo spectaculair vond ik Blind overigens helemaal niet. In de omschakeling was het helemaal niet zo goed. Komt ook door Fischer, want die liet z'n man ook nog wel eens lopen. Uiteraard hadden ze het beter voor mekaar dan een van Rhijn, want die werd helemaal zoek gespeeld door Boetius. Defensief oh zo zwak die van Rhijn.

Beste man was Siem de Jong, by a clear mile. Moisander was op gepaste afstand tweede. Die jongen liet maar weer eens zien dat hij er staat in een topduel.

Al met al een matte klassieker eigenlijk. Ik vond het allemaal wat 'gelaten'. We wisten na 10 minuten dat we een makkie hadden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 10:36 pm

Ik vind de klassieker eigenlijk ieder jaar een beetje matter worden. Zal misschien ook een beetje met mijn beleving te maken hebben maar het is echt een saaie bedoeling. Is in de Kuip overigens precies zo. Volgens mij is het de bedoeling dat er volgend jaar weer uit supporters mee mogen. Misschien krijgen we dan weer iets meer sfeer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Rednose » ma jan 21, 2013 12:00 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:Wat mij betreft beoordelen we Blind op zijn actuele prestaties. Die vind ik goed genoeg om zijn contract te verlengen.
In dat contract staat ook een bedrag. Een bedrag dat - naar verluidt - vrij hoog was in de jaren dat Daley Blind zijn dagen in Jong Ajax en Groningen sleet.

Zijn zaakwaarnemer zal redeneren dat dát bedrag op de Blind-van-toen van toepassing was. En dat dat bedrag omhoog moet. Ajax echter heeft z'n salarisstructuur omgegooid. Geen 1.4 M voor Atouba en 1+ M voor Sno meer. De tijd dat de papa van Daley Überkneuzen met miljoenen mocht verblijden, is voorbij.

Ajax zal willen wachten op Boilesen én de afweging willen maken of het met de (naar verluidt dus nu al vrij dure) Blind verder wil. Dat is voor Blind niet leuk. Voor Ajax was het ook niet 'leuk' dat zijn salaris jarenlang opliep, terwijl dat niet gepaard ging met enige vorm van prestaties.
Nogmaals: Blind was er al jaren geleden uit gebeukt wanneer ie een andere achternaam zou hebben gehad. Hij mag Ajax en m.n. FdB op z'n blote knieen danken voor het geboden geduld en vertrouwen.
Tja, als de naam "Blind" valt ontstaat er bij jou enige kortsluiting heb ik het idee.
Beetje sneu.
Die jongen staat gewoon al een tijd lekker te ballen. Natuurlijk mag hij blij zijn met vertrouwen van FdB, maar hij beschaamt het toch niet?
En dat salaris.....pas als je met harde cijfers komt-ook die van andere spelers- ben je geloofwaardig. Nu zoek je alleen de stok!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Demosthenes » ma jan 21, 2013 7:02 am

Dat Blind zich handhaaft vind ik opvallend, had ik niet verwacht, maar tegelijkertijd kan hij verwachten dat hij geen aanbieding krijgt, hij wordt aan het lijntje gehouden? Ajax is bezig met een andere linksback? Wel bezig zijn met contracten die in 2014 aflopen, maar niet met een die in 2013 afloopt, zegt mij genoeg.

Hoorde gisteren Van Halst zeggen dat wat Boëtius deed slim was, tot voor kort was dat een schwalbe. Boëtius had altijd al wat last van "zijn slimheid". Meten met twee maten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 8:31 am

LucaS schreef:
wimpey schreef:
LucaS schreef: Nee, het is geen complot... Erg onbeschoft en zeer waarschijnlijk een sneu houdinkje vanwege zijn vader.
Dus wel een complot. :hypocrite.gif:

Vaker last van hersenspinsels de laatste tijd, Luuk?
Hersenspinsel? Ik spreek slechts een vermoeden uit. Dat in tegenstelling tot velen hier die precies weten wat Daley verdient.
Een 'zeer waarschijnlijk' vermoeden? :excited.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 8:34 am

Peter schreef: Beste man was Siem de Jong, by a clear mile. Moisander was op gepaste afstand tweede. Die jongen liet maar weer eens zien dat hij er staat in een topduel.
+ 1. Siem met kop en schouders. Stuurman van dit elftal. Moisander is een prima aankoop gebleken. Past perfect in de filosofie van FdB en kan nog jaren mee. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door 999 » ma jan 21, 2013 8:44 am

Vermeer, duidelijk.Voorkomt na de aftrap van Feyenoord ( na de 1 - 0 van AJAX ) de 1-1 en stopt na de rode kaart van van Rhijn een penaltie.En keepte verder een goede wedstrijd ....

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door jabu » ma jan 21, 2013 8:52 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:
wimpey schreef: Dus wel een complot. :hypocrite.gif:

Vaker last van hersenspinsels de laatste tijd, Luuk?
Hersenspinsel? Ik spreek slechts een vermoeden uit. Dat in tegenstelling tot velen hier die precies weten wat Daley verdient.
Een 'zeer waarschijnlijk' vermoeden? :excited.gif:
Wat is je punt, wimpey? Je verwijt Luuk in de ene post hersenspinsels om zelf er vervolgens in de direct daarop volgende post weer op los te fantaseren.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 21, 2013 9:10 am

Zoals gisteren aangegeven, vond ik Vermeer MOTM. Ik was nooit kapot van Vermeer, maar hij keept een prima seizoen. Altijd al een prima lijnkeeper geweest en 1 op 1 zeer sterk. Begint nu ook ballen op voorzetten/corners te pakken. Begint eindelijk wat rust uit te stralen.

Uiteraard speelde Siem wederom een goede wedstrijd, maar dat vind ik al heel lang. Vermeer en Fischer waren gisteren beslissend. :smile-ajax.gif:

Ik hoorde Fischer in een interview zeggen dat hij moeite had met ademhaling. Mogelijkerwijs had dat te maken met de omschakeling van Brazilië naar Nederland gaf hij aan. As zondag kunnen we een grote stap vooruit zetten! :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 9:15 am

Jabu schreef: Wat is je punt, wimpey?
Vermoedens staan in schril contrast met 'zeer waarschijnlijk', Jabu.

Lucas vermoedt dat het TH zeer waarschijnlijk een open rekening met Danny vereffent ten koste van Daley.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door 999 » ma jan 21, 2013 9:22 am

Bijja. lul maar weer recht wat krom is ...

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Laudrup » ma jan 21, 2013 9:34 am

Een dikke pluim voor Vermeer en Blind.

Verder speelde de Jong en Moisander ook prima.

Fischer speelde niet eens zo goed, maar ach, 2 doelpunten in je eerste klassieker....wat een koning! :ajaxscarf.gif:

Dan over de wedstrijd. Zoals de Boer al zei: in balbezit zeer matig, zonder bal prima. Weinig weggegeven, maar ook te onrustig gevoetbald en veel te veel balverlies. Terwijl er echt heel veel ruimte lag. Gelukkig kom je door persoonlijke fouten van Feyenoord simpel op 3-0, en dan denk je dat ze uitlopen naar 5-0.
Totdat van Boekel kortsluiting in z'n hoofd kreeg,en dacht, kom we gaan lief zijn voor Feyenoord en ze een strafschop geven. In combinatie met de rode kaart had dit nog een spannende wedstrijd kunnen opleveren. Gelukkig nam Immers de strafschop.

Conclusie? Simpele overwinning, maar het spel moet vooral in balbezit echt een stuk beter. Maar ach, ze zijn weleens slechter uit de winterstop gekomen. En de grote mondjes in Rotterdam zijn weer even gesnoerd.
15 mei 2011.

Plaats reactie