VVV-Venlo - Ajax 21-08-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: VVV-Venlo - Ajax 21-08-2011

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 21, 2011 3:47 pm

Ik verwachte dat de Boer de selectie mentaal scherper had. Lullig punteverlies kan altijd een keer, maar dat was dit niet. Dit was een lullige instelling. Sig was de enige AjaXied die wel op niveau speelde. De rest voetbalde met een zachte g.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 21, 2011 3:48 pm

Volledig mee eens, Voetske. Ik ben momenteel echt razend over de stuitende arrogantie waarmee het merendeel van de Ajax-spelers deze wedstrijd meende te kunnen afwerken. En dat is niet voor de eerste keer.

Wel vind ik dat dit niet alleen aan de spelers ligt. Frank heeft hierin ook zijn aandeel. Door koppig vast te blijven houden aan een opstelling die duidelijk niet klopt. Vooral de middenlinie zet de hakken niet in het zand, heeft geen dynamiek en zoekt de tegenstander ook niet op. De desbetreffende spelers worden ook niet gecorrigeerd hierin. Met name Janssen, De Jong en Eriksen zijn uitzonderlijk matig bezig en doen niet wat ze moeten doen, mogen blijkbaar gezellig verder doorkloten van Frank.

Bovendien, als Ajax eindelijk wel wakker is in deze wedstrijd en de vereiste agressie en snelheid soms laat zien, draait Frank met een paar merkwaardige wissels de boel eigenhandig de nek om.

Wat een ongelooflijke klotenzooi. :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo aug 21, 2011 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 21, 2011 3:49 pm

D_skilled schreef:Dit gelijkspel is voor een heel groot deel op de conto van de Boer te schrijven. Hij is tactisch door de mand gevallen.
Zo is het, Blind mag helemaal niet meer in de basis spelen, want Anita doet het veel beter en is meer bezig met voorchecken en die lamlul uit Arnhem is geen schim meer van vorig seizoen. Die loopt als een opa over het veld. Daarbij maakt de Boer elke keer verkeerde keuzes. Ik ben blij dat die derde ster er is dan kunnen we weer 5 tot 10 jaar wachten op het 31e kampioenschap.

VVV een lachertje BTW Mickey speelde weer echt ouderwets...... slecht :1evil.gif:

Trouwens dei Eriksen speelde op 50% en gaf slechte ballen. De Jong is te vaak vleugmatiek en traag

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 21, 2011 4:00 pm

Demosthenes schreef:
Ajaciedjuh schreef:Blind is een prima alternatief voor Vertonghen. Voor back is hij niet wendbaar genoeg en te weinig snelheid. Hetzelfde geldt overigens voor Vertonghen om eea maar in perspectief te plaatsen.

Zoals de meeste hier: Ajax met Anita, Eriksen en Janssen is een stuk beter/stabieler/sterker.
Boerrigter is minimaal 1 klasse beter dan Ebic. Een goede aanvaller erbij die vanaf de flank en spits kan spelen heeft dut elftal ook nodig.

Puntverlies hebben ze puur aan zichzelf te wijten, maar een paar kansen benutten en we hadden een hele andere middag gehad.
MOTM: Kolbein
Een verdediger bij Ajax is op de flank niet wendbaar en te langzaam, hoe kan hij dan in het centrum wel wendbaar zijn en wel snel? In het centrum komen tegenstanders van links en rechts! In mijn jeugd werden de slechtste voetballers als back opgesteld (Nee, ik niet!) Een back hoeft maar twee zaken te beheersen: niet binnendoor laten passeren en geen voorzet laten geven, bij Blind gebeurt dat wel.

Boerrigter minimaal één klasse sterker dan Ebecilio? Boerrigter rolde zeker in z'n eentje de (niet-)verdediging van VVV op?

... maar we hadden een andere middag gehad? Ja, als Feyenoord vandaag 43 keer had gescoord zou mijn middag er ook anders hebben uitgezien.

Teleurstelling? Ja en nee: ja, omdat we niet gewonnen hebben, nee, omdat ik tot nu toe een slecht Ajax gezien heb, totaal niet CL-waardig, geen kampioenskandidaat.
Een back moet veel wendbaarder zijn, dan een centrale verdediger. Dus jij vindt Vertonghen een prima back?

Maar goed, de frustratie is natuurlijk groot.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 21, 2011 4:13 pm

Zuidema schreef:Dat was Blind toch die kinderlijk eenvoudig werd uitgespeeld door Musa, Luuk? :1evil.gif:
Ach, Zuidema, het was niet geweldig nee, maar een fout kun je dit ook niet noemen. Als de bal erover wordt gegooid naar de vleugel, moet het centrum wel orgen dat er snel weer rugdekking is. Blind speelde zeker niet goed, maar zo dramatisch als hier nu wordt beweerd was het ook niet. Hij is wel meer op ijn plaats in het centrum dan op de vleugel. Er waren er genoeg die slechter speelden. Maar goed, Blind is nu eenmaal de favoriete afzeikspeler.

Belabberde instelling, daardoor geef je de 2 punten weg.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 21, 2011 4:18 pm

Dus jij vindt Vertonghen een prima back?
Zag ik hem nooit een linksback, maar hij viel me, qua felheid, 100% mee, toen hij daar speelde.

Geschrokken van F. de Boer

Op http://eredivisielive.nl/video/21781-de ... -ajax.html staat het interview met F. de Boer, na de 2-2!

Op de vraag: "Wat verwijt je je nou het meest", antwoordt F. de Boer "dat er zoveel kansen zijn gemist"! Ik vind dat een "Mario Been-antwoord", F. de Boer deed helemaal niet mee, hij zal toch niet bedoelen dat hij die opdracht heeft meegegeven?

Over Blind in de eerste helft was hij tevreden, maar is voorkomen niet beter dan genezen? Hij zei wel dat Blind bang was voor de snelheid van Musa! Bedoelt hij te zeggen dat Blind te langzaam is/Musa te snel? Wie heeft hem linksback gezet? We hebben Boilesen nog en vorige week stond Anita daar! Als trainer van een tegenstander van Blind is het toch niet zo moeilijk om te bedenken daar een snelle speler tegenover te zetten!

Hij was vol lof over Gentenaar, maar we hebben het wel over de keeper van VVV, niet over een internationale topper (Al vond ik hem bij Borussia Dortmund goed keepen, toen de eerste keeper geblesseerd was)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

999

Bericht door 999 » zo aug 21, 2011 4:20 pm

Zuidema schreef:Volledig mee eens, Voetske. Ik ben momenteel echt razend over de stuitende arrogantie waarmee het merendeel van de Ajax-spelers deze wedstrijd meende te kunnen afwerken. En dat is niet voor de eerste keer.

Wel vind ik dat dit niet alleen aan de spelers ligt. Frank heeft hierin ook zijn aandeel. Door koppig vast te blijven houden aan een opstelling die duidelijk niet klopt. Vooral de middenlinie zet de hakken niet in het zand, heeft geen dynamiek en zoekt de tegenstander ook niet op. De desbetreffende spelers worden ook niet gecorrigeerd hierin. Met name Janssen, De Jong en Eriksen zijn uitzonderlijk matig bezig en doen niet wat ze moeten doen, mogen blijkbaar gezellig verder doorkloten van Frank.

Bovendien, als Ajax eindelijk wel wakker is in deze wedstrijd en de vereiste agressie en snelheid soms laat zien, draait Frank met een paar merkwaardige wissels de boel eigenhandig de nek om.

Wat een ongelooflijke klotenzooi. :1evil.gif:
Nou, als dit tegen een andere tegenstander zou zijn geweest uit b.v. het linkerrijtje van vorig seizoen dan zou ik ook FdB bij zijn oren pakken, maar AJAX speelde tegen VVV Zuidema.

Maar goed, De Boer zal De Jong moeten laten vallen. mijn inziens, en Janssen zal of zich meer moeten laten gelden of dieper moeten spelen ( of dat nu centraal is of niet ) risicoloze balletjes in de achterste linie lukt zelfs mij nog wel ..

Helaas ben ik bang dat we nog genoeg van deze arrogante instelling te zien zullen krijgen van dit AJAX.Persoonlijk heb ik niet idee dat dit elftal, zeg een wedstrijdje of 10-11 geconcentreerd, in tempo, zonder arrogantie, zonder verstoppertje te spelen een reeks neer kan zetten.Zelfs dan kun je punten laten liggen, maar dan heb je in ieder geval datgene gedaan wat je van een/deze AJAX spelers mag verwachten.

Verder blijf ik er bij dat Stigherson zich veel minder met het spel zou moeten bemoeien, ook nu weer zie je dat men de bal niet kwijt kan op het moment dat hij zich veels te ver laat inzakken en zich gaat bemoeien moet het middenveldsspel.Er is bijna nooit iemand die er dan "overheen " gaat.Siem heeft daar trouwens ook de snelheid niet voor.Daarbij laat de tegenstander(s) dat tegenwoordig ook bijna nooit meer gebeuren.Verder kan een speler x verzaken, maar niet bijna het hele elftal.Bedoel omdat speler x niet doet wat ie moet doen wil nog niet zegegn dat speler x-w-z dat dan ook maar moet doen.

Kortom, AJAX moet zich heel diep schamen voor dit puntenverlies en de eerste de beste speler of trainer die met een excuus aan komt zetten een flinke trap onder zijn luie gat geven ...

Btw:Gilissen wordt ik ook niet warm of koud van, waarom FdB met alle geweld deze keeper wil ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 21, 2011 4:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo aug 21, 2011 4:26 pm

D_skilled schreef:Dit gelijkspel is voor een heel groot deel op de conto van de Boer te schrijven. Hij is tactisch door de mand gevallen.
En daar ben ik tenminste het volledig mee eens. Waarom hij b.v. in vredesnaam Eriksen daar de hele wedstrijd lang liet rond huppelen is my een raadsel. Die jongen heeft ook een traptechniek van het niveau van een reserve van een meisjes kostschool team.
vdW was beter dan ik hem ooit verleden jaar zag en schei uit over Jansen, die jongen wordt consequent verkeerd gebruikt. Nou maar hopen dat de Turken er niets van bakken en Hiddink gehaald kan worden in welke functie dan ook.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 21, 2011 4:34 pm

LucaS schreef:Maar goed, Blind is nu eenmaal de favoriete afzeikspeler.
Sorry voor mijn sneer, maar op zulke momenten zie je opnieuw dat ie verdedigend tekort komt. Een 1 tegen 1 is niet echt aan hem besteed. En rugdekking hoef je helaas niet verwachten van ons Vlaamse Koningskoppel. Die hebben het verdedigend al druk genoeg met zichzelf.

Hij is voor mij overigens niet de favoriete afzeikspeler. Ik zag hem bv een prima steekpass op Sulejmani geven en hier en daar was ie best wel redelijk bezig in het controlerende werk. Het is niet allemaal kommer en kwel bij Blind. Maar ik vind hem zoals gezegd als pure verdediger wel te licht voor Ajax-1. En opbouwend/opkomend sla ik Boilesen ook zeker een tikkie hoger aan. Jij bent enthousiast over Blind, ik niet.
Belabberde instelling, daardoor geef je de 2 punten weg.
Dat zeker. Maar ook dan is er nog wel wat meer aan het handje bij Ajax. Hopelijk gaan de ogen nu eindelijk eens open.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 21, 2011 4:54 pm

Ach, het is al járen hetzelfde. Geef Ajax de ruimte en het kan aardig voetballen. Maar o wee als dat niet gebeurt...

Thuis durven ploegen meer, vandaar dat Ajax vaker in de problemen komt in uitwedstrijden.

Daley Blind is te slap en te traag voor de achterste lijn en voor de middenlinie zijn er betere spelers. Daar komt De Boer ook achter.
Het stinkt aan alle kanten!

T82

Bericht door T82 » zo aug 21, 2011 4:55 pm

Verbazingwekkend dat hier nagenoeg niet gesproken wordt over de weer eens dramatische De Jong. Voegt werkelijk niks toe, gaat à la De Zeeuw duels 'alsof' aan, sprint niet, loopt te huilen en aan z'n gezicht te plukken in de hoop dat hij bloed ziet als hij een keer een tikje krijgt... Hopeloze speler. Anita erin vrijdag.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 21, 2011 4:57 pm

Je ziet het natuurlijk wel vaker dat een veel sterker team een zwakke tegenstander onderschat. De reactie in de daarop volgende wedstrijd is vaak net zo voorspelbaar. Zit er dik in dat Vitesse volgende week keihard over de knie gaat.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 21, 2011 5:11 pm

Zuidema schreef:Sorry voor mijn sneer, maar op zulke momenten zie je opnieuw dat ie verdedigend tekort komt. Een 1 tegen 1 is niet echt aan hem besteed. En rugdekking hoef je helaas niet verwachten van ons Vlaamse Koningskoppel. Die hebben het verdedigend al druk genoeg met zichzelf.
O, geen punt, ik doelde ook niet per se op jou, het is alleen opvallend dat Blind door sommigen met een enorme gretigheid wordt afgemaakt. Vandaag al weer door meerdere mensen na een minuut of 4 (!) spelen.
Hij is voor mij overigens niet de favoriete afzeikspeler. Ik zag hem bv een prima steekpass op Sulejmani geven en hier en daar was ie best wel redelijk bezig in het controlerende werk. Het is niet allemaal kommer en kwel bij Blind. Maar ik vind hem zoals gezegd als pure verdediger wel te licht voor Ajax-1. En opbouwend/opkomend sla ik Boilesen ook zeker een tikkie hoger aan. Jij bent enthousiast over Blind, ik niet.

Ik denk dat Blind en Boilesen qua potentie niet veel voor elkaar onderdoen. Ook Boilesen laat nog wel eens een steekje vallen. Dat is ook niet meer dan logisch, gezien de ervaring van Blind en Boilesen. Wel ben ik het eens met de observatie dat Blind in het midden beter is dan op de vleugel.
Dat zeker. Maar ook dan is er nog wel wat meer aan het handje bij Ajax. Hopelijk gaan de ogen nu eindelijk eens open.
De bezetting van het middenveld kan beter. Ik zie zelf ook meer in een middenveld Eriksen-Anita-Janssen, je zag bij het schot van Janssen ook dat hij een extra gevaar kan vormen als hij meer naar voren speelt. Maar goed, ook de observatie dat Ajax met een gebruikelijke hoeveelheid arrogantie speelde, maar ook gewoon dik had moeten winnen. Er zijn wat kansen gemist hoor.

Arthur

Bericht door Arthur » zo aug 21, 2011 5:14 pm

joey schreef:Ach, het is al járen hetzelfde. Geef Ajax de ruimte en het kan aardig voetballen. Maar o wee als dat niet gebeurt...
Klopt, alleen heeft deze opmerking totaal geen betrekking op de wedstrijd van vanmiddag. Ajax kreeg genoeg ruimte van VVV en zelfs genoeg kansen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 21, 2011 5:15 pm

Spelers waren ook egoistisch, ik heb minstens twee situaties gezien waar een kopbal of tikje breed op Sigthorrson geheid een doelpunt geworden was.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 21, 2011 5:17 pm

T82 schreef:Verbazingwekkend dat hier nagenoeg niet gesproken wordt over de weer eens dramatische De Jong. Voegt werkelijk niks toe, gaat à la De Zeeuw duels 'alsof' aan, sprint niet, loopt te huilen en aan z'n gezicht te plukken in de hoop dat hij bloed ziet als hij een keer een tikje krijgt... Hopeloze speler.
De Jong is geen halfspeler, daar heeft ie de capaciteiten volgens mij eenvoudigweg niet voor. Zeker niet in een middenlinie met de punt naar achteren. Hopelijk ziet Frank het nou ook eens en grijpt ie in. Siem heeft wat mij betreft zijn kansen gehad en het krediet voor al zijn werk in de spits vorig seizoen is zo langzamerhand ook wel opgebruikt. Tijd voor de bank, tijd voor een ander.

Alexander

Bericht door Alexander » zo aug 21, 2011 5:22 pm

De Jong gewoon gebruiken als tweede spits, achter Kolbeinn. Op het middenveld heeft het gewoon geen zin. Zo snel mogelijk kiezen voor Anita, al geloof ik dat iedereen dat inmiddels vindt behalve de hoofdverantwoordelijke.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 21, 2011 6:24 pm

Een echte kans was de kopbal van Sigor..., dat was bij de 1-0 na 57 minuten.

Vertonghen zei al dat het geen hoogmoed was, geen arrogantie, dit was Ajax anno 2011.

Die Musa mag met zijn rechterbeen schieten, waar Ruiz met zijn linker mocht schieten, maakt dus allemaal niet uit, een tegenstander mag gewoon schieten, punteren, niemand die hem tegenhoudt en een keeper die verkeerd staat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

VVV-Venlo - Ajax 21-08-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 21, 2011 6:25 pm

Ik heb het eerder gezegd en blijf erbij: er moet niet alleen een keeper en een spits, maar ook nog een verdediger bijkomen. 4 goals tegen na 3 wedstrijden tegen zwakkere broeders in de Eredivisie; da's zorgwekkend.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 21, 2011 6:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb het eerder gezegd en blijf erbij: er moet niet alleen een keeper en een spits, maar ook nog een verdediger bijkomen. 4 goals tegen na 3 wedstrijden tegen zwakkere broeders in de Eredivisie; da's zorgwekkend.
Vind jij, maar wat vindt F. de Boer? Wat zegt Dennis B?

Uit het commentaar maak ik niet op dat hij zich zorgen maakt over de verdediging.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo aug 21, 2011 7:04 pm

De Boer tekent zijn eigen doodvonnis als hij niet snel Anita VM zet. Je kunt het Janssen niet kwalijk nemen dat hij zijn huidige rol niet goed invult, want het is geen controleur. Hij is niet goed aanspeelbaar, hij versnelt het spel niet, mist de agressiviteit (apathisch, reageert ipv te ageren) en breekt geen aanvallen af. Het middenveld is momenteel niet complementair aan elkaar. Drie middenvelders waarvan hun kracht aanvallend ligt. Ik neem de Boer kwalijk dat het evenwicht zoek is. Met Anita voetbal je niet alleen beter, je krijgt ook nog eens beter controle over een wedstrijd. Een manier om de zwaktes van Janssen te camoufleren is om als elftal gezamenlijk druk te zetten, maar zover is dit elftal nog lang niet.

Over Blind zullen we het maar niet hebben. Als linksback is het een grote aanfluiting.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 21, 2011 8:38 pm

Ajax koopt Janssen omdat hij bij Twente zo sterk speelde, in een aanvallende rol. Bij Ajax krijgt hij een andere rol, koop dan een andere speler! Je zet de veel scorende spits toch ook niet laatste man.

Het lijkt wel alsof trainers de geschiedenis in willen gaan omdat ze iets hebben gezien wat anderen niet zagen/iets willen nalaten, Janssen als verdediger, of Klaas Jan H. op tien (Zijn eerste wedstrijden voor Ajax)

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 21, 2011 8:47 pm

Niét mee eens. Je koopt een speler omdat hij past in je visie.
IK GELOOF!!!!!!

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo aug 21, 2011 8:47 pm

Ga vooral zo door met koppig zijn De Boer. Misschien dat je na een kansloze 3-0 bij PSV er nog steeds zo over denkt.
15 mei 2011.

Le T.

Bericht door Le T. » zo aug 21, 2011 8:49 pm

Ik heb de wedstrijd nog niet gekeken, en eerlijk gezegd lees ik hier bijna niks wat er al niet weken of zelfs maanden zat aan te komen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie