FC Twente - Ajax, KNVB Bekerfinale, 08-05-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jesse

Re: FC Twente - Ajax, KNVB Bekerfinale, 08-05-2011

Bericht door Jesse » zo mei 08, 2011 7:39 pm

Zuidema schreef:
Jöhnk schreef: Is alleen de motivatie om kampioen te worden dan niet genoeg?
Nee. Dit is net het extra wat Ajax moet hebben. Geen wolkjeswerk. Getergd. Helemaal gefocust op een revanche. Thuis, in een kolkende arena. Tegen een Twente dat duidelijk niet onoverwinnelijk is.
Exact. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 08, 2011 7:40 pm

Zuidema schreef:
Nee. Dit is net het extra wat Ajax moet hebben. Geen wolkjeswerk. Getergd. Helemaal gefocust op een revanche. Thuis, in een kolkende arena. Tegen een Twente dat duidelijk niet onoverwinnelijk is.
Als dat de opbrengst van vandaag is dan tekent iedereen er natuurlijk blind voor. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat het helpt. Maar het zal een hele klus worden. Vandaag krijgen we een 2-0 voorsprong niet eens over de streep. Je moet er toch niet aan denken dat je dat volgende week nog een keer overkomt? :eusa_silenced.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 08, 2011 7:41 pm

Komen ze weer met het lied van liverpool :excited.gif:
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 08, 2011 7:46 pm

Marillion schreef:
Zuidema schreef:
Als dat de opbrengst van vandaag is dan tekent iedereen er natuurlijk blind voor. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat het helpt. Maar het zal een hele klus worden. Vandaag krijgen we een 2-0 voorsprong niet eens over de streep. Je moet er toch niet aan denken dat je dat volgende week nog een keer overkomt? :eusa_silenced.gif:
Als dat de oprengst is dan vind ik dat eerlijk gezegd triest. Je hebt volgende week de kans om EINDELIJK de titel weer eens te pakken. Bovendien: vorig seizoen 1 punt, JC-schaal 1-0, bekerfinale 3-2. Hoeveel motivatie is er nodig? En Twente begint 'een beetje' een angstgegner te worden. Of zijn ze gewoon beter? Either way, ik kan hier niets positiefs in ontdekken. De druk wordt groter en groter en Twente pakt de prijzen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 08, 2011 7:47 pm

Balans dit seizoen tegen FC Twente: twee keer verloren (nu en in de Johan Cruijff schaal) en een gelijkspel. Bovendien drie keer van PSV gewonnen. Verdienen daarom het kampioenschap?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 08, 2011 7:48 pm

Vooronderzoekje, anyone?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 08, 2011 7:48 pm

Marillion schreef: Vandaag krijgen we een 2-0 voorsprong niet eens over de streep. Je moet er toch niet aan denken dat je dat volgende week nog een keer overkomt? :eusa_silenced.gif:
Nee, dat zou vreselijk zijn. Een groot drama natuurlijk. Zeker in dé wedstrijd van het seizoen. Toch zou het mij verbazen dat we een voorsprong in de Arena niet vast zullen houden. Deze wedstrijd kon na de 2-2 al alle kanten op. Straks het thuisvoordeel, tegen een echt niet geweldig Twente. Ik geloof er wel in. Aan FdB de taak om de jongens nu helemaal op scherp te zetten. Materiaal genoeg daarvoor.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 08, 2011 7:51 pm

Deze keer ging het gelijk op (Twente misschien iets meer kansen, maar zeker niet duidelijk beter). Volgende week gaat het thuisvoordeel de doorslag geven. :smile-ajax.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 08, 2011 7:52 pm

Ik vond Twente er niet onoverwinnelijk uitzien. Ze drukten 1e kwartier na rust even (zouden ze dat kunnen? Hun momenten kiezen? Of was Ajax toen even de kluts kwijt? Ben er nog niet uit!) en kregen net als Heerenveen kansen door hoge balken vanaf de flanken. Maar achterin zit het ook niet waterdicht bij ze.

Overigens vond ik Cvitanich weer niet slecht invallen. Had Greg zijn mentaliteit maar...

Khraa

Bericht door Khraa » zo mei 08, 2011 7:52 pm

In ieder geval moet het centrale duo zich eens achter de oren krabben. Ik heb volgens mij 3 a 4 vrije kopkansen vlak voor Vermeer gezien.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 08, 2011 7:52 pm

Fok het iPhone woordenboek. Balken = ballen

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 08, 2011 7:54 pm

Khraa schreef:In ieder geval moet het centrale duo zich eens achter de oren krabben. Ik heb volgens mij 3 a 4 vrije kopkansen vlak voor Vermeer gezien.
Dat viel me ook op, ja. Spitsen komen er makkelijk voor.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 08, 2011 7:58 pm

Wat ontzettend frustrerend om een wedstrijd vanuit het buitenland te volgen. En dan nog met zo'n k.. einduitslag.
Breekpunt de 1-2 net voor rust?

Volgende week kan ik het zelf weer zien en dan deze uitslag naar de vergetelheid spellen.
Ik heb nu een ontzettend klote gevoel. Wie waren de pluspunten en wie vielen door het ijs?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 08, 2011 8:00 pm

Face it, over de gehele linie heeft FC Twente een beter elftal dan Ajax. Ajax heeft het lastig met doorkomende mensen en kopsterke spelers. Voor FC Twente is het een fijne gedachte dat ze volgende week aan een gelijkspel genoeg hebben. Die gaan Ajax het spel laten maken en slaan dan toe in de omschakeling of uit een standaardsituatie. Ajax moet zsm scoren, en niet één, maar meerdere. Een 1-0 voorsprong zie ik zeker niet uitspelen.
Laatst gewijzigd door D_skilled op zo mei 08, 2011 8:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mei 08, 2011 8:01 pm

Ajaciedjuh schreef:Wat ontzettend frustrerend om een wedstrijd vanuit het buitenland te volgen. En dan nog met zo'n k.. einduitslag.
Breekpunt de 1-2 net voor rust?

Volgende week kan ik het zelf weer zien en dan deze uitslag naar de vergetelheid spellen.
Ik heb nu een ontzettend klote gevoel. Wie waren de pluspunten en wie vielen door het ijs?
Het breekpunt was de 3-2 uiteraard. Daarvoor kon het nog alle kanten op.
Ik zei van tevoren al dat hij erin zou gaan, juist omdat hij zo onterecht was.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 08, 2011 8:01 pm

Ik hoop dat ze zo gaan spelen, D_Skilled. Verdedigend zijn ze kwetsbaar.

Als ze zo spelen zoals in de tweede helft, is Ajax kansloos.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mei 08, 2011 8:04 pm

D_skilled schreef:Face it, over de gehele linie heeft FC Twente een beter elftal dan Ajax. Ajax heeft het lastig met doorkomende mensen en kopsterke spelers. Voor FC Twente is het een fijne gedachte dat ze volgende week aan een gelijkspel genoeg hebben. Die gaan Ajax het spel laten maken en slaan dan toe in de omschakeling of uit een standaardsituatie. Ajax moet zsm scoren, en niet één, maar meerdere. Een 1-0 voorsprong zie ik zeker niet uitspelen.
Twente is inderdaad net iets beter, maar daarom zal het thuisvoordeel net de doorslag geven volgende week. Het feit dat Twente genoeg heeft aan een gelijkspel is juist een nadeel voor hun, in ieder geval in de eerste fase van de wedstrijd.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo mei 08, 2011 8:18 pm

Wat ik werkelijk niet snap is dat sommige hier zeggen... Dat Twente terecht gewonnen heeft...

FF kijken
1: speel het uit tot aan de rust en je gaat rusten met 2-0
2: Als ik als coach tegen iemand uit de F1 zeg dat je de volgende keer je tegenstander aan de buitenkant moet houden.. V/D Wiel werkelijk waar gaat een jaar op vakantie ofzo.. :icon_frown.gif: :furious3.gif: :frusty.gif:
3: Blom

maakt Ebecilio de 2-3 dan win je gewoon.. Tuurlijk hebben ze kansen gehad maar uitgerekend sterker, echt niet.

Ik ben dus een slecht verliezer..
Weer op zoek naar een Interim coach..

jabu

Bericht door jabu » zo mei 08, 2011 9:00 pm

999 schreef:Die van Janko net terug gezien, maar dat is gewoon rood ..

Zijn daar nog beelden van?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 08, 2011 9:49 pm

Mag het toch hopen. Was een overduidelijke overtreding, maar die blinde Blom fluit voor een vrije trap voor Twente. Wij zeiden toen gelijk al dat die bal er in ging (en zo geschiedde).

Vond Ajax in de eerste helft vrij aardig voetballen, al had ik meer verwacht van Eriksen. Het was veel strijd en dan sneeuwt die jongen toch wat onder. Weinig bepalend en vrij onzichtbaar.

Ebecilio ging voorop en liet zien dat hij er voor wil gaan. Kan ik wel waarderen. Iets wat ik minder kan waarderen is 'Tha Greg'. Ik ben he-le-maal klaar met die vent. Opsodemieteren.

Ik heb eigenlijk wel een goed gevoel overgehouden aan dit duel. Klinkt gek, maar ik vond Twente wat tegenvallen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mei 08, 2011 9:52 pm

Jammer, meer niet. Op naar volgende week!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 08, 2011 9:56 pm

Ik lees hier dat Twente kwetsbaar is, maar dat is Ajax zeker ook. Het gemak waarmee Twente die achterstand wegpoetste... Twente is niet bang voor Ajax. Dat is wel duidelijk.

Volgende week zal het een stuk beter moeten. Anders gaat het niet lukken.

Ik hoop niet dat Ebicilio dan dertig keer op het doel gaat schieten, alleen omdat zijn schotje vandaag door Brama tot doelpunt werd gepromoveerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mei 08, 2011 10:02 pm

joey schreef:Ik lees hier dat Twente kwetsbaar is, maar dat is Ajax zeker ook. Het gemak waarmee Twente die achterstand wegpoetste... Twente is niet bang voor Ajax. Dat is wel duidelijk.
Waarom zou Twente bang voor Ajax moeten zijn? Hebben ze geen enkele reden toe. Net als dat Ajax niet bang voor Twente hoeft te zijn trouwens.

Open vizier, alles of niets...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 08, 2011 10:05 pm

De westrijd is dan natuurlijk volledig anders. Ajax voetbalt met het mes op de keel. Een tegendoelpunt en het wordt heel lastig. Daarom zal Ajax per se beter moeten verdedigen dan vandaag, want vandaag ging er achterin van alles mis.

Heeft iemand een wekker voor Van der Wiel?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 08, 2011 10:12 pm

Joey, kun jij mij vertellen waarom vd Wiel nog beginnersfouten maakt? Misschien is het kwalitatief wel niet zo'n goede speler als we dachten. Hij hangt momenteel in z'n ontwikkeling, zoals een aantal in de selectie. Keer op keer dezelfde fouten, dan denk je hoe is het mogelijk. Waarschijnlijk zijn ze gauw tevreden en vol van zichzelf. Ze willen allemaal naar een grote topclub, terwijl ze in topwedstrijden als eerste door de mand vallen. Dragende spelers, my ass.

Plaats reactie