AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » wo okt 20, 2010 3:31 pm

Afijn, Enoh eruit, De Zeeuw eruit, Anita eruit, Emanuelson eruit, Alderweireld vergeet zo af en toe iets, De Jong speelt als een krant, heb ik allemaal gelezen hiero .. vergeet ik er zeker nog een paar .. Wordt wel zeer dunnetjes dan in het veld .. :aai.gif: :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » wo okt 20, 2010 3:43 pm

999 schreef:Afijn, Enoh eruit, De Zeeuw eruit, Anita eruit, Emanuelson eruit, Alderweireld vergeet zo af en toe iets, De Jong speelt als een krant, heb ik allemaal gelezen hiero .. vergeet ik er zeker nog een paar .. Wordt wel zeer dunnetjes dan in het veld .. :aai.gif: :smallgrin.gif:
Urby hoeft er niet uit van mij, maar de rest is inderdaad niet veel soeps. Face it: Ajax speelt gewoon niet goed en met veel vechtvoetbal lukt het Ajax de moeilijkere potjes binnen te halen. Gisteren was zo'n wedstrijd, afgelopen keer tegen Feyenoord toen het laatste kwartier erg moeilijk was en Groningen-uit was ook vechten tot het laatste fluitsignaal.

Ajax begint stormachtig, maar daarna zakt het naar een twijfelachtig niveau. Je zag Auxerre gisteren het heft in handen nemen na de 1-0... Ajax deed er voetballend niks aan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Bert » wo okt 20, 2010 3:49 pm

Het heft in handen? Heeft Auxerre ook maar één moment het heft in handen gehad? Zelfs met een man meer creëerde Auxerre 0,0.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » wo okt 20, 2010 3:53 pm

Bertje schreef:Het heft in handen? Heeft Auxerre ook maar één moment het heft in handen gehad? Zelfs met een man meer creëerde Auxerre 0,0.
Ik vond ze na de 1-0 sterker dan Ajax. Ajax liep toen erg achteruit, net zoals tegen Milan. Auxerre werd niet gevaarlijk, maar Ajax werd teruggedrongen en Verthongen had een aantal kansloze passes naar Suarez en El-Ham die gelijk de bal inleverden.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Michael_B » wo okt 20, 2010 3:56 pm

Auxerre sterker dan Ajax na de 1-0...? Welke pot heb jij zitten kijken? Ajax was oppermachtig tot de rode kaart van Ooijer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 3:58 pm

Als je voorstaat en de tegenstander weet totaal niks af te dwingen heb je het heft in handen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Scherrer » wo okt 20, 2010 3:58 pm

Hahaha, Ajax werd teruggedrongen door een sterker Auxerre? Goed, laat ik er verder maar niet te veel op ingaan. Auxerre was genant slecht, Ajax was na de 1-0 ook slecht maar is werkelijk geen seconde teruggedrongen. Dat we minder ver naar voren speelden had er mee te maken dat Ajax in een slakken-tempo speelde en het wel leek te geloven. Het had echt niets met Auxerre te maken.

Auxerre het heft in handen... :drecul.gif:
***

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Feest » wo okt 20, 2010 3:59 pm

Nee, dan kijk je naar een matige pot.

Ennuh, Thijs: Vak 406?!? Schandelijk slechte kaarten voor scouts.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » wo okt 20, 2010 4:01 pm

De Dominee schreef:Auxerre sterker dan Ajax na de 1-0...? Welke pot heb jij zitten kijken? Ajax was oppermachtig tot de rode kaart van Ooijer.
Misschien kijk ik minder met een rood-witte bril? Of misschien verwacht ik meer 'voetbal' (in de breedste zin van het woord) van Ajax? Ik vond Ajax niet goed spelen, ondanks de overwinning en prachtige goals. Te weinig slimheid, te veel fouten, trage spelverdeling, regelmatig het middenveld overslaand..... In het stadion kon je goed zien dat Sulejmani en De Zeeuw geen flauw benul van elkaars loopacties hadden, waardoor de achterste linie de bal niet kwijt kon en de bal op goed geluk naar voren werd gerost.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Michael_B » wo okt 20, 2010 4:01 pm

Per ongeluk :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 4:03 pm

Feest schreef: Ennuh, Thijs: Vak 406?!? Schandelijk slechte kaarten voor scouts.
Even los van het feit dat ik geen algemeen directeur ben en er dus ook weinig zin in heb om me voor alles waar ik totaal niks mee te maken heb te gaan verdedigen, wat is er mis met vak 406?

Je zit hoog, hebt een prima overzicht en het is op de middellijn. Zijn de duurste plekken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Feest » wo okt 20, 2010 4:04 pm

Ik eis 106. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Daily Blind » wo okt 20, 2010 4:04 pm

Feest schreef:Nee, dan kijk je naar een matige pot.

Ennuh, Thijs: Vak 406?!? Schandelijk slechte kaarten voor scouts.
In de ArenA valt weinig te scouten Steef dus dat scheelt!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Daily Blind » wo okt 20, 2010 4:05 pm

Feest schreef:Ik eis 106. :headbang.gif:
De engelenbak?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Jöhnk » wo okt 20, 2010 4:07 pm

GangstaRiB schreef:
De Dominee schreef:Auxerre sterker dan Ajax na de 1-0...? Welke pot heb jij zitten kijken? Ajax was oppermachtig tot de rode kaart van Ooijer.
Misschien kijk ik minder met een rood-witte bril? Of misschien verwacht ik meer 'voetbal' (in de breedste zin van het woord) van Ajax? Ik vond Ajax niet goed spelen, ondanks de overwinning en prachtige goals. Te weinig slimheid, te veel fouten, trage spelverdeling, regelmatig het middenveld overslaand..... In het stadion kon je goed zien dat Sulejmani en De Zeeuw geen flauw benul van elkaars loopacties hadden, waardoor de achterste linie de bal niet kwijt kon en de bal op goed geluk naar voren werd gerost.
Ja, mee eens. Maar Auxerre het heft in handen? Nee, pertinent niet. Auxerre was megaslecht.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Kilroy » wo okt 20, 2010 4:14 pm

Enganche schreef: Ik vond El Hamdaoui sterk spelen. Ik krijg de laatste tijd de indruk dat een spits van sommige mensen hier werkelijk nooit balverlies mag lijden of zo (is niet aan jou gericht, Kilroy). Dat wordt echter nogal een lastig verhaal, want het is een positie waarin men nogal onder druk komt te staan. :smallgrin.gif:
Dat ben ik eens, zie die tweede goal b.v. Mijn remark was meer gericht op de indruk die ik kreeg, dat het leek of zijn hoofd er veelal niet bij was. Het kan best zijn dat ik niet zag wat hem bezig hield.

Iemand anders reageerde negatief op Enoh. Hij maakte weliswaar een paar foutjes (wie doet dat niet als controleur?), maar ik vond hem energiek, technisch goed, zeer betrokken en resoluut. Wij hebben in het verleden heel wat slechter gezien bij Ajax.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Scherrer » wo okt 20, 2010 4:15 pm

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:
De Dominee schreef:Auxerre sterker dan Ajax na de 1-0...? Welke pot heb jij zitten kijken? Ajax was oppermachtig tot de rode kaart van Ooijer.
Misschien kijk ik minder met een rood-witte bril? Of misschien verwacht ik meer 'voetbal' (in de breedste zin van het woord) van Ajax? Ik vond Ajax niet goed spelen, ondanks de overwinning en prachtige goals. Te weinig slimheid, te veel fouten, trage spelverdeling, regelmatig het middenveld overslaand..... In het stadion kon je goed zien dat Sulejmani en De Zeeuw geen flauw benul van elkaars loopacties hadden, waardoor de achterste linie de bal niet kwijt kon en de bal op goed geluk naar voren werd gerost.
Ja, mee eens. Maar Auxerre het heft in handen? Nee, pertinent niet. Auxerre was megaslecht.
Juist, GangstaRib haalt het een en ander door de war. Het is niet zo dat we Ajax goed vonden spelen, Auxerre was alleen nog een tandje slechter. Die konden er echt hélemaal niets van. Creeerden geen enkele kans in 35 minuten met 11 tegen 10. In de eerste helft liet Ajax het wat vieren na de 1-0, maar Auxerre heeft Ajax nog geen minuut vastgezet in die periode.

Het waren twee slechte teams, waarvan Auxerre duidelijk de minste was.
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » wo okt 20, 2010 4:20 pm

Zal ik dan maar weer eens gaan tellen hoeveel keer de bal op goed geluk ( krijg een deja vu gevoel opeens ) naar voren is gerost, het middenveld is overgeslagen enz ?.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Kowalczyk » wo okt 20, 2010 4:34 pm

Het percentage balbezit zegt niet álles over wie er de lakens uitdeelde, maar wel iets. En Ajax had bij rust 68% balbezit,zag ik op de schermen. Dat is een uitzonderlijk hoog percentage in CL-verband. Real Madrid haalde het bijvoorbeeld niet, in de eerste helft tegen Ajax in Bernabeu. De overmacht van Ajax was echt behoorlijk groot in de eerste helft.

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Feest » wo okt 20, 2010 5:42 pm

Zlatan Son of God schreef:
Feest schreef:Nee, dan kijk je naar een matige pot.

Ennuh, Thijs: Vak 406?!? Schandelijk slechte kaarten voor scouts.
In de ArenA valt weinig te scouten Steef dus dat scheelt!
Valt nog wel mee...

De Toekomst daarentegen. :confused.gif: :aai.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 5:50 pm

Je bent dan ook geen Piet de Visser :hypocrite.gif:

Ik vond Ajax voetballend ook niet bijzonder. Pas als Suarez de bal heeft gebeurt er iets. Het middenveld staat zo vaak stil, de zijlijnen zijn amper bezet en ze spelen elkaar de bal zoooooooooooooooooooo traag toe. Daar word je niet vrolijk van.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door wimpey » wo okt 20, 2010 7:16 pm

Bertje schreef:Het heft in handen? Heeft Auxerre ook maar één moment het heft in handen gehad? Zelfs met een man meer creëerde Auxerre 0,0.
Pcs. Ik heb geen moment in de rats gezeten dat Auxerre nog eens zou scoren. Kansloze ploeg. Noem mij trouwens een goede Franse ploeg. Ik zie ze niet.
Peter schreef: De sfeer was inderdaad opperbest en dan met name in de laatste 20 minuten. De scheids leek gevoelig voor de fluitconcerten en het joelen van het publiek, trouwens.
Die Oliech ook. Eerst kreeg ie een bak herrie over zich heen na die 'blessure' en z'n eerste geel. Je zag op TV dat die jojo z'n kop verloor. Het gefluit hield aan en toen maakte ie die handsbal. Met dank aan de 12e man. Mentaal niet de sterkste, die gozer. :biggthumpup.gif:
Enganche schreef: Ik vond Ooijer verder overigens sterk spelen. Leuk om te zien dat mijn voorspelling dat hij voldoende speeltijd van Alderweireld af zou pakken is uitgekomen. Ajax heeft echt wel wat aan Ooijer.
Ik vond Ooijer ook degelijk spelen. Die rode kaart is hem vergeven, want wat Voetske zegt snijdt ook hout. Wanneer Stekel die Oliech neerhaalt of erin geluisd wordt, ben je nog verder van huis.

Overigens heeft ook Alderweireld dit seizoen een aantal sterke wedstrijden gespeeld. Dat wordt voor het gemak nogal eens vergeten. En Oleguer viel behoorlijk in, 1 moment waarbij ie buitenspel ophief, maar ik zag hem bijv. ook een keer doordekken over de middenlijn. Met die 3 RCV's naast Vertonghen moet Ajax het seizoen door kunnen komen.

Onder de streep vind ik, persoonlijk, dat alleen Sulejmani helemaal niets in Ajax-1 te zoeken heeft. Hij vult die 2 voorin totaal niet aan en z'n inbreng zowel bij balbezit als balverlies is eigenlijk nihil. Triest. Ik zou Ajax, bijv. gisteren, liever met Eriksen naast De Zeeuw hebben zien spelen. Een man meer op het middenveld, wat meer controle, een aanspeelpunt extra.
Enoh óf Lindgren lijkt me trouwens ook wel het proberen waard. Na die 1-0 liepen we weer die bal naar voren te lellen doordat ze zich niet aanbieden of ballen verspeelden. Waarbij Lindgren momenteel m.i. wel beduidend belangrijk en beter is dan Enoh.

Urby was weer goed (Zé Roberto anyone, zeker na het bezoek aan de kapper) en VDW zijn we na de winterstop kwijt, dat kan niet anders. Foutloos, oppermachtig.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 7:28 pm

Afbeelding

Haha, erg leuke foto. :biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo okt 20, 2010 11:39 pm

Prachtige foto inderdaad! :drecul.gif:

Heb hier nog wat sfeerimpressies zoals beloofd:

De eerste haatgevoelens worden geuit

En het fluiten ging maar door

En de laatste 5 minuten van de wedstrijd
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » do okt 21, 2010 9:17 am

De T. van vandaag ..
Urby Emanuelson neemt zichzelf rode kaart van routinier kwalijk
EXCUSES AAN OOIJER

AMSTERDAM – Urby Emanuelson kon zich na afloop van Ajax-Auxerre (2-1) wel voor zijn hoofd slaan. De Ajacied speelde een voortreffelijke wedstrijd, maar wist zijn ’gebruikelijke foutje’ niet te voorkomen. „Ik had op dat moment, op die plaats moeten beseffen dat ik linksback was en de bal gewoon naar de buitenkant moeten spelen. Je weet dat Auxerre met die snelle spits op zulk balverlies loert. Ik moet mezelf de rode kaart van André Ooijer aanrekenen. Daardoor speelden we 35 minuten met tien man en kwam de winst in gevaar”, was hij kritisch.

„Ik ben na afloop naar hem toegegaan en heb ’Sorry André’ gezegd. Daarna hebben we uitgebreid over de situatie gesproken. Gelukkig hebben we de wedstrijd nog gewonnen. Anders had ik echt heel slecht geslapen, ben ik bang.”

Plaats reactie