Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE
Moderator: mods
Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !
Met die camera's in de Arena kan je aan het eind van het seizoen inderdaad mijn sproeten tellen.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Als het misgaat is het is hooguit mogelijk om een deel van de schuldigen te herkennen. Het is nog maar de vraag of je daar de volledige schade kan incasseren.
De vergelijking met engeland vind ik een beetje misplaatst. Lekker rustig in de stadions, maar de hooligans gaan elkaar nu gewoon te lijf in kroegen en metrostations en op straat. De engelsen hebben het hooliganprobleem niet opgelost maar verplaatst.
Voor wat betreft het voorbeeld met het gesloopte vliegtuig: het maakt nogal een verschil of ik een gewone voor iedereen toegankelijke lijnvlucht neem of met een besloten groep clubkaarthouders een vliegtuig huur. In het eerste geval zitten de kosten van vandalisme in de algemene ticketprijs verwerkt, in het tweede geval worden de kosten wel degelijk verhaald op de huurder van het vliegtuig. In beide gevallen geldt dat de kosten door de vliegtuigpassagiers betaald worden, en niet door degenen die de bus nemen of thuisblijven. Waarom zou dat in de trein naar de Kuip anders moeten zijn? Als die onverhoopt gesloopt wordt gaat de rekening naar de huurder (Ajax), en Ajax moet zelf weten hoe die het vervolgens regelt met de onderhuurders (waaronder jijzelf).
De vergelijking met engeland vind ik een beetje misplaatst. Lekker rustig in de stadions, maar de hooligans gaan elkaar nu gewoon te lijf in kroegen en metrostations en op straat. De engelsen hebben het hooliganprobleem niet opgelost maar verplaatst.
Voor wat betreft het voorbeeld met het gesloopte vliegtuig: het maakt nogal een verschil of ik een gewone voor iedereen toegankelijke lijnvlucht neem of met een besloten groep clubkaarthouders een vliegtuig huur. In het eerste geval zitten de kosten van vandalisme in de algemene ticketprijs verwerkt, in het tweede geval worden de kosten wel degelijk verhaald op de huurder van het vliegtuig. In beide gevallen geldt dat de kosten door de vliegtuigpassagiers betaald worden, en niet door degenen die de bus nemen of thuisblijven. Waarom zou dat in de trein naar de Kuip anders moeten zijn? Als die onverhoopt gesloopt wordt gaat de rekening naar de huurder (Ajax), en Ajax moet zelf weten hoe die het vervolgens regelt met de onderhuurders (waaronder jijzelf).
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
-
- AT Toto winner 15/16
Wat zijn precies de extra meerkosten voor Jantje en Pietje de belastingbetaler die niks met voetbal hebben als je in elke wagon 2 ME'ers meestuurd? Die lui zijn op dat moment toch effectief hun job aan het bezigen waarvoor ze een salaris ontvangen, na mijn idee geen extra kosten voor de maatschappij, maar ik ben ook maar een simpele ziel hoor.
- Giacomo Puccini
Volledig mee eens! Deze hele discussie over de bekerfinale had nooit gevoerd hoeven worden als de Nederlandse ordehandhavers minder halfzacht hadden opgetreden.Kowalczyk schreef:I've said it a million times and I will say it once again...
In Nederland doen we altijd alsof het niet haalbaar is, en praktisch onuitvoerbaar, maar je zult er toch écht naar toe moeten dat je de lui er tussenuit trekt die de zaak verknallen. In Engeland doen ze het ook. Goed opgeleide, beresterke arrestatieteams de meute in - en de gasten er tussenuit trekken die zich schuldig maken aan vandalisme en geweld. En die moet je vervolgens juridisch doormidden breken als een droge drol: een claim aan hun reet hangen waar ze van hun leven niet meer vanaf komen, en de rest van hun leven meldingsplicht op dagen dat hun club speelt.
Pak de daders en laat de rest met rust. Waar een wil is, is een weg. In Engeland weet inmiddels elke hooligan dat je maar beter niet in een stadion gepakt kan worden wegens ordeverstoring, want ze meppen je plat als een vlieg op de muur.
Zo moet het. En niet anders.
K.
In dit geval moeten gewoon per trein een paar agenten en/of ME-ers worden meegstuurd, op kosten van Ajax. Vervolgens sluit Ajax nog een verzekering af om het risico van schade aan de treinen mee te dekken. De premie voor zo'n verzekering zal niet hoog zijn, want met die agenten op de trein is de kans dat er iets gesloopt wordt nihil. Deze voorzorgsmaatregelen zullen alles bijelkaar geen torenhoge kosten tot resultaat hebben. Een toeslag van 10 euro per kaartje moet voldoende zijn om de kosten te dekken. Triest dat dit nodig is, maar ik snap volledig dat de NS geen zin hebben om op te draaien voor het risico. We mogen blij zijn dat zij uberhaupt buiten de dienstregeling om hun treinen beschikbaar stellen voor vervoer van voetbalsupporters. Het is niet de taak van de overheid om agenten vrij te maken om NS treinen mee te beveiligen. Er zijn al honderden agenten die worden ingeschakeld voor de openbare orde in en om het stadion, dus op kosten van de overheid gebeurt al genoeg.
Ajax!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
KNVBDonderdag heeft de KNVB in een gesprek met Roelof Luinge aangegeven dat zijn contract niet zal worden verlengd. Daarmee komt er een einde aan een indrukwekkende carrière. Roelof Luinge (54) floot in zijn carrière tot nu toe 846 wedstrijden in het betaalde voetbal, waarvan 541 in de Eredivisie.
Zijn eerste wedstrijd in het betaald voetbal was op 29 oktober 1983: NAC-VVV (0-0). Als kroon op zijn carrière zal Roelof Luinge - indien fit - op 25 april aanstaande de KNVB bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax fluiten.
De KNVB hoopt dat Roelof Luinge in de toekomst nog een rol bij de bond wil vervullen. Het ligt voor de hand dat hij met zijn ervaring goed als coach, docent of waarnemer aan de slag kan. Daar gaan de partijen nog nader over praten.
'Kleurrijk man'
,,Roelof Luinge is een kleurrijk en ervaren man, die op zijn hoogtepunt stopt. Dat is te prijzen. Natuurlijk laten we zijn afscheid niet ongemerkt voorbij gaan. De bekerfinale is een prachtig affiche - hij verdient die wedstrijd. De KNVB hoopt na dit seizoen nog op een andere manier van zijn kennis en expertise gebruik te maken - daar gaan we nog over praten", aldus manager competitiezaken Gijs de Jong.
,,Ik heb al die jaren met veel plezier op het veld gestaan. Afscheid nemen valt me zwaar, ik was graag nog een jaar doorgegaan. De keuze ligt echter bij de KNVB en die respecteer ik. Een aanstelling bij de bekerfinale in de Kuip aan het einde van mijn carrière is natuurlijk fantastisch, aldus de recordarbiter.
Dit is ook raar. "Het is te prijzen dat hij op z'n hoogtepunt stopt", terwijl daarvoor staat dat z'n contract niet wordt verlengd en daarná dat hij nog graag een jaar was doorgegaan.
Vreemd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Ook jouw simpele ziel is contractueel mijn eigendom, bz.
ME'ers zijn er voor de openbare orde, niet voor de orde in een trein die door de ene private onderneming van de andere private onderneming is gehuurd voor een besloten evenement dat alleen voor leden toegankelijk is. Het beveiligen van een supporterstrein kost een boel extra uren die allemaal uitbetaald moeten worden inclusief onregelmatigheidstoeslag en meer van dat soort extra's, en een politieagent die zich in ME-overall hijst is zowieso al een stuk duurder dan wanneer ie gewoon als agent op straat surveilleert.
Dat zou op zich door iedereen kunnen worden opgebracht als de bekerfinale voor iedereen toegankelijk is, maar in tegenstelling tot koninginnedag of 5 mei of de huldiging op het Leidseplein is de supporterstrein voor 16,6 miljoen mensen niet toegankelijk. En dan is financiering uit de belastingpot ongepast. Het idee achter belastingheffing is dat je er dingen mee betaalt waar iedereen gebruik van kan maken.
ME'ers zijn er voor de openbare orde, niet voor de orde in een trein die door de ene private onderneming van de andere private onderneming is gehuurd voor een besloten evenement dat alleen voor leden toegankelijk is. Het beveiligen van een supporterstrein kost een boel extra uren die allemaal uitbetaald moeten worden inclusief onregelmatigheidstoeslag en meer van dat soort extra's, en een politieagent die zich in ME-overall hijst is zowieso al een stuk duurder dan wanneer ie gewoon als agent op straat surveilleert.
Dat zou op zich door iedereen kunnen worden opgebracht als de bekerfinale voor iedereen toegankelijk is, maar in tegenstelling tot koninginnedag of 5 mei of de huldiging op het Leidseplein is de supporterstrein voor 16,6 miljoen mensen niet toegankelijk. En dan is financiering uit de belastingpot ongepast. Het idee achter belastingheffing is dat je er dingen mee betaalt waar iedereen gebruik van kan maken.
brigade zuid schreef:Wat zijn precies de extra meerkosten voor Jantje en Pietje de belastingbetaler die niks met voetbal hebben als je in elke wagon 2 ME'ers meestuurd? Die lui zijn op dat moment toch effectief hun job aan het bezigen waarvoor ze een salaris ontvangen, na mijn idee geen extra kosten voor de maatschappij, maar ik ben ook maar een simpele ziel hoor.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Ko, Thijs en BZ verwoorden precies mijn mening.
Het is gewoon schandalig dat er zo een ophef wordt gemaakt. Zet 10 ME'ers per treinstel en je bent klaar. Ros diegene die de boel loopt op te fokken helemaal in elkaar en NIEMAND, en dan ook helemaal NIEMAND doet ooit nog eens wat.. Geef je zo iemand een stadionverbod van 3 maanden (het WK wordt toch in Zuid-Afrika gespeeld en in de zomer gaat iedereen op vakantie) en een taakstraf van 20 uur dan blijf je dit soort ongein houden.
De harde hand, dat is wat we nodig hebben. Op de financiele afdeling bij Ajax en bij de bekerfinale..
Het is gewoon schandalig dat er zo een ophef wordt gemaakt. Zet 10 ME'ers per treinstel en je bent klaar. Ros diegene die de boel loopt op te fokken helemaal in elkaar en NIEMAND, en dan ook helemaal NIEMAND doet ooit nog eens wat.. Geef je zo iemand een stadionverbod van 3 maanden (het WK wordt toch in Zuid-Afrika gespeeld en in de zomer gaat iedereen op vakantie) en een taakstraf van 20 uur dan blijf je dit soort ongein houden.
De harde hand, dat is wat we nodig hebben. Op de financiele afdeling bij Ajax en bij de bekerfinale..
IK GELOOF!!!!!!
www.ad.nlAjax levert 3000 finalekaartjes in
AMSTERDAM - Ajax stelt vandaag aan de KNVB en de gemeente Rotterdam voor om op 25 april met beduidend minder Ajax-fans naar de bekerfinale in de Kuip te reizen. In plaats van 10.000, zou er nu aan 7000 fans worden gedacht. Dat meldt het AD. Bij Feyenoord wordt verheugd gereageerd op het voorstel van de concurrent.
,,Het is beter een deel van de aan ons toegewezen kaarten niet af te nemen. Daarmee wordt zowel het vervoers- als het veiligheidsprobleem voor ons verkleind. We hopen dat de KNVB daarmee instemt,'' zegt woordvoerder Miel Brinkhuis namens Ajax.
Bij Feyenoord wordt verheugd gereageerd op het voorstel. ,,Ons grootste probleem is dat we heel veel van onze fans moeten teleurstellen,'' zo stelt woordvoerder Raymond Salomon van de Rotterdamse club. ,,Dus als er om wat voor reden ook eventueel meer kaarten onze kant opkomen, dan nemen we die in grote dank af.''
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij denkt dat de kaartjes achter de goal waar ajacieden zouden gaan zitten, nu in handen komen van f'ers?Duke schreef:http://www.ad.nlBij Feyenoord wordt verheugd gereageerd op het voorstel. ,,Ons grootste probleem is dat we heel veel van onze fans moeten teleurstellen,'' zo stelt woordvoerder Raymond Salomon van de Rotterdamse club. ,,Dus als er om wat voor reden ook eventueel meer kaarten onze kant opkomen, dan nemen we die in grote dank af.''

Huh? Eerst krijg je met veel gezeur nog 10.000 ipv de normale 15.000 kaartjes. Allemaal vol lof (terecht) over het besluit van Aboutaleb. En vervolgens lever je er vrijwillig weer 3000 in?! De KNVB zal er wel niks meer van snappen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
WAT EEN TERINGLEIJERSDuke schreef:http://www.ad.nlAjax levert 3000 finalekaartjes in
AMSTERDAM - Ajax stelt vandaag aan de KNVB en de gemeente Rotterdam voor om op 25 april met beduidend minder Ajax-fans naar de bekerfinale in de Kuip te reizen. In plaats van 10.000, zou er nu aan 7000 fans worden gedacht. Dat meldt het AD. Bij Feyenoord wordt verheugd gereageerd op het voorstel van de concurrent.
,,Het is beter een deel van de aan ons toegewezen kaarten niet af te nemen. Daarmee wordt zowel het vervoers- als het veiligheidsprobleem voor ons verkleind. We hopen dat de KNVB daarmee instemt,'' zegt woordvoerder Miel Brinkhuis namens Ajax.
Bij Feyenoord wordt verheugd gereageerd op het voorstel. ,,Ons grootste probleem is dat we heel veel van onze fans moeten teleurstellen,'' zo stelt woordvoerder Raymond Salomon van de Rotterdamse club. ,,Dus als er om wat voor reden ook eventueel meer kaarten onze kant opkomen, dan nemen we die in grote dank af.''
IK GELOOF!!!!!!
Compleet belachelijk en onvoorstelbaar, inderdaad.Rishi schreef:WAT EEN TERINGLEIJERSDuke schreef:http://www.ad.nlAjax levert 3000 finalekaartjes in
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Onbegrijpelijk. Het enige wat dit scheelt is tijd qua vervoer. Er kan nog steeds een mega-schade ontstaan. Alle 'problemen' bestaan nog steeds.
Maak je je zo hard dat je evenveel kaarten wil. Evenveel of we komen niet waren zzelfs de stoere woorden. Om even later bijna 1/3 weer terug te geven.
Maak je je zo hard dat je evenveel kaarten wil. Evenveel of we komen niet waren zzelfs de stoere woorden. Om even later bijna 1/3 weer terug te geven.

Op naar de vierde ster!
In het buitenland staan fans van twee rivaliserende clubs gewoon door elkaar heen, hier zijn we niet in staat om een wedstrijd te organiseren met 10.000 ajacieden en 10.000 feyenoorders in een stadion van 50.000 man. Eigenlijk is het te triest om waar te zijn.
Echt hoor.. die club van ons he... Wat moeten we er nou mee?
IK GELOOF!!!!!!
Wat een vreemde oplossing. Alsof 7000 supporters geen trein kunnen slopen.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Wat is dit nu weer voor een gepolder?!? echt he... soms denk ik dat ik gek aan het worden ben.. maar volgens mij ligt het niet aan mij toch dat ik het niet snap?
-
Mensen, doe eens rustig. Het gaat nu niet om het slopen van treinen, maar puur om de tijd dat het lastig voor 14u georganiseerd kan worden. Bovendien gaan de overgebleven kaarten NIET naar Feyenoord, Ajax neemt er gewoon 10.000 af en als we er wat minder verkopen gooien we de overgebleven kaartjes gewoon door de shredder.
Als er 7000 verkocht zijn, gaat Ajax die andere 3000 dan ook in de verkoop gooien? Anders komt het er toch gewoon op neer dat Ajax minder fans mee wil nemen?Thijs schreef:Mensen, doe eens rustig. Het gaat nu niet om het slopen van treinen, maar puur om de tijd dat het lastig voor 14u georganiseerd kan worden. Bovendien gaan de overgebleven kaarten NIET naar Feyenoord, Ajax neemt er gewoon 10.000 af en als we er wat minder verkopen gooien we de overgebleven kaartjes gewoon door de shredder.
-
- AT Toto winner 15/16
Niet lullig bedoeld hoor.. maar jij hebt makkelijk lullen met je uitkaart. Je gaat als club zijnde toch niet vrijwillig minder kaarten afnemen, terwijl dit voor velen de wedstrijd van de eeuw is.Thijs schreef:Mensen, doe eens rustig. Het gaat nu niet om het slopen van treinen, maar puur om de tijd dat het lastig voor 14u georganiseerd kan worden.
- Giacomo Puccini
Onacceptabel.
10.000 is al veel te weinig. Een omslachtige Polder-oplossing. Wat we straks krijgen is een halfleeg stadion met 7.000 fans van Ajax, 10.000 fans van Feyenoord, 15.000 'neutrale fans' op de midden tribunes en 300 mongolen in de neutrale vakken die nog steeds de boel op stelten zetten omdat je in Nederland er toch wel mee weg komt als je je asociaal gedraagt.
Ajax en Feyenoord moeten zich niet laten gebruiken voor een wedstrijd die ze maar voor een handjevol van hun eigen fans mogen spelen. Gewoon boycotten die finale als hij niet voor de eigen fans gespeeld kan worden. We hebben het voor elkaar in Nederland, we kunnen helaas geen bekerfinale meer organiseren. We willen zo nodig de Olympische Spelen en een WK voetbal naar Nederland halen, maar kunnen niet eens onze eigen bekerfinale organiseren! Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
10.000 is al veel te weinig. Een omslachtige Polder-oplossing. Wat we straks krijgen is een halfleeg stadion met 7.000 fans van Ajax, 10.000 fans van Feyenoord, 15.000 'neutrale fans' op de midden tribunes en 300 mongolen in de neutrale vakken die nog steeds de boel op stelten zetten omdat je in Nederland er toch wel mee weg komt als je je asociaal gedraagt.
Ajax en Feyenoord moeten zich niet laten gebruiken voor een wedstrijd die ze maar voor een handjevol van hun eigen fans mogen spelen. Gewoon boycotten die finale als hij niet voor de eigen fans gespeeld kan worden. We hebben het voor elkaar in Nederland, we kunnen helaas geen bekerfinale meer organiseren. We willen zo nodig de Olympische Spelen en een WK voetbal naar Nederland halen, maar kunnen niet eens onze eigen bekerfinale organiseren! Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Ajax!
Dan moet je kijken naar degenen die treinen slopen en stadions afbreken.Giacomo Puccini schreef:Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Ach van AJAX snap ik ook niks.. de finale was nog niet bekend of die directeur van ons riep al dat we voor een eerlijke verdeling gingen en daarbij voor een zo hoog mogelijk aantal.. krijg je er 10.000, oke geen 15.000 waar we op hoopten maar toch tevredenheid.. gaan die mongolen uit zichzelf weer kaarten inleveren... naja het zal wel aan mij liggen.
Dit wordt billenknijpen straks bij de sigarenboer.. volgens Thijs zijn er zo'n 3500 uitkaarthouders, gaat er maar vanuit dat iedereen er 1tje afneemt.. blijven er 3500 over. Tja krijg je toch weer een soort van flitsverkoop ben ik bang. Hoe zie jij dat Thijs.. denk je dat ik nog een goede kans maak als ik er om 9 uur sta. Ik mag hopen dat er alleen verkocht wordt via ticketbox en niet online?!?
Dit wordt billenknijpen straks bij de sigarenboer.. volgens Thijs zijn er zo'n 3500 uitkaarthouders, gaat er maar vanuit dat iedereen er 1tje afneemt.. blijven er 3500 over. Tja krijg je toch weer een soort van flitsverkoop ben ik bang. Hoe zie jij dat Thijs.. denk je dat ik nog een goede kans maak als ik er om 9 uur sta. Ik mag hopen dat er alleen verkocht wordt via ticketbox en niet online?!?
- Giacomo Puccini
Ik ben niet naief ofzo, ik snap ook wel dat het niet de kaboutertjes zijn die treinen verbouwen en rellen veroorzaken in en om stadions. Mijn vraag is retorisch. Een uiting van frustratie over het feit dat wij in Nederland het zover hebben laten komen dat we ons laten terroriseren door een klein groepje raddraaiers. Niet alleen in het voetbal, maar dat hoef ik denk ik niemand uit te leggen. Het is te gemakkelijk om alleen die raddraaiers daar op aan te kijken, want rotte appels zul je altijd en overal houden. De asocialen krijgen in Nederland helaas te veel aandacht en ruimte om zich asociaal te gedragen. Het signaal is dat slecht gedrag wordt beloond en goed gedrag bestraft. En we glijden weer verder af, als we de bekerfinale op deze manier laten verzieken. De bekerfinale zou één van de hoogtepunten van het voetbalseizoen moeten zijn!joey schreef:Dan moet je kijken naar degenen die treinen slopen en stadions afbreken.Giacomo Puccini schreef:Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Ajax!
-
BZ, even vooraf: als het aan mij ligt gaan we met 15.000 man, en ben jij er helemaal bij (want ik weet hoezeer je er wakker van ligt ;)). Ik geef alleen even de kant van Ajax weer, omdat het hier anders 25 posts achter elkaar hetzelfde riedeltje is van 'waar is Ajax toch mee bezig, kutclub, ze haten ons', etc.
Even mijn zicht op wat ik ervan weet en hoe het is gegaan.
Ajax haalt de bekerfinale na de 0-6 op GAE. Wij willen die finale spelen met 15.000 man, logisch, en net zoveel als Feyenoord. Daarna komt het gedoe 'Wat gaat Aboutaleb doen'.
Aboutaleb zegt: Jullie zijn welkom, maar dan maar met 10.000 man, EN de finale begint om 14.00 u 'smiddags, EN het moet allemaal op naam verkocht worden, EN er mag alléén met een treincombi gereisd worden.
Even voor de goede orde: Tegen PSV en AZ gingen we met 8 treinen en 295 bussen naar de finale, die toen om 18.00u begon.
Nou, in principe zijn we allang blij met die 10.000 man, maar er zijn een aantal fricties:
* Die 10.000 man moeten dus voor 12.45u ongeveer allemaal in De Kuip zijn, wat inhoudt dat de eerste trein om 08.00u moet gaan rijden, terwijl er om de 20 minuten een trein met 1100 man moet vertrekken. Inclusief fouillering en controle op legitimatie. Wordt een hels karwei.
* Er ligt een fikse verzekering op die treinen, waar Ajax blijkbaar niet het risico voor wil dragen (dit verneem ik echter alleen uit de media)
Kortom, als de finale gewoon om 18u was geweest, en we hadden met bussen mogen rijden, dan was er al helemaal geen enkel probleem geweest.
Nogmaals, wat mij betreft vertrekken we om 6u sochtends, als we er maar met zoveel mogelijk man bij kunnen zijn.
Even mijn zicht op wat ik ervan weet en hoe het is gegaan.
Ajax haalt de bekerfinale na de 0-6 op GAE. Wij willen die finale spelen met 15.000 man, logisch, en net zoveel als Feyenoord. Daarna komt het gedoe 'Wat gaat Aboutaleb doen'.
Aboutaleb zegt: Jullie zijn welkom, maar dan maar met 10.000 man, EN de finale begint om 14.00 u 'smiddags, EN het moet allemaal op naam verkocht worden, EN er mag alléén met een treincombi gereisd worden.
Even voor de goede orde: Tegen PSV en AZ gingen we met 8 treinen en 295 bussen naar de finale, die toen om 18.00u begon.
Nou, in principe zijn we allang blij met die 10.000 man, maar er zijn een aantal fricties:
* Die 10.000 man moeten dus voor 12.45u ongeveer allemaal in De Kuip zijn, wat inhoudt dat de eerste trein om 08.00u moet gaan rijden, terwijl er om de 20 minuten een trein met 1100 man moet vertrekken. Inclusief fouillering en controle op legitimatie. Wordt een hels karwei.
* Er ligt een fikse verzekering op die treinen, waar Ajax blijkbaar niet het risico voor wil dragen (dit verneem ik echter alleen uit de media)
Kortom, als de finale gewoon om 18u was geweest, en we hadden met bussen mogen rijden, dan was er al helemaal geen enkel probleem geweest.
Nogmaals, wat mij betreft vertrekken we om 6u sochtends, als we er maar met zoveel mogelijk man bij kunnen zijn.