FC Timisoara - Ajax 02-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: FC Timisoara - Ajax 02-12-2009

Bericht door raymon » do dec 03, 2009 2:20 pm

Enganche schreef:
Giacomo Puccini schreef:Anita is te klein, legt daardoor zijn tegenstander geen strobreed in de weg. Drama, wordt nooit wat met die knul.
Wat dacht je van je grote vriend Alderweireld? Zijn man schiet totaal ongehinderd binnen.
Dat is een probleem van veel verdedigers, bal eroverheen en dan blind met z'n allen teruglopen zonder te kijken waar je directe tegenstander is. Aan de andere kant, je moet ook je back rugdekking geven dus op zich kun je het niet alleen Toby kwalijk nemen. Waarom kon die bal over de verdediging worden gespeeld?

Overigens, de tweede helft heeft Demy, behalve bij de goal, de bal alleen achteruit gespeeld. Om wanhopig van te worden! Ajax was zich duidelijk aan het sparen voor zondag. Op zich niet zo raar maar tegen 9 man mag je best wat meer pressie voetballen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 2:25 pm

Waarom? Die gasten waren lekker aan het schoppen. Laat die bal maar lekker rustig rondgaan.. Van der Wiel en Urby waren er al uitgehaald, Suarez had al een paar doodschoppen gekregen. Gewoon goed uitgespeeld. Als ze zondag maar winnen!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 03, 2009 2:45 pm

Enganche schreef:Wat dacht je van je grote vriend Alderweireld? Zijn man schiet totaal ongehinderd binnen.
Toby moet nog veel leren. Heel veel.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 2:46 pm

Zou gek zijn als hij al uitgeleerd zou zijn..
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 03, 2009 2:49 pm

Inderdaad, zou toch een behoorlijke prestatie zijn voor iemand die net 25 wedstrijdjes in Ajax-1 erop heeft zitten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do dec 03, 2009 3:13 pm

Ik vind dat ie het hartstikke goed doet, Toby.

Zie 'm graag spelen.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 3:21 pm

Ik ook.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 03, 2009 3:44 pm

Zie je wel? Toby zit nog in de fase dat iedereen alles wat hij doet prachtig vindt.

Over een tijdje gaan de eisen omhoog en wordt hij afgerekend op die foutjes. Eens kijken hoe hij daarmee omgaat.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 03, 2009 3:47 pm

Misschien maakt hij over een tijdje die foutjes niet meer, weten wij veel.

We moeten Alderweireld beoordelen op de wedstrijden die hij nu speelt, terwijl we in ogenschouw nemen hoe oud hij is en hoeveel ervaring hij heeft. En tot nu toe doet hij het gewoon goed.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 3:54 pm

Precies. Als hij over een jaar nog steeds dezelfde fouten maakt wordt hij daarvoor afgestrafd hoor!!
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 03, 2009 4:01 pm

Raymon schreef:
Enganche schreef:
Giacomo Puccini schreef:Anita is te klein, legt daardoor zijn tegenstander geen strobreed in de weg. Drama, wordt nooit wat met die knul.
Wat dacht je van je grote vriend Alderweireld? Zijn man schiet totaal ongehinderd binnen.
Dat is een probleem van veel verdedigers, bal eroverheen en dan blind met z'n allen teruglopen zonder te kijken waar je directe tegenstander is. Aan de andere kant, je moet ook je back rugdekking geven dus op zich kun je het niet alleen Toby kwalijk nemen. Waarom kon die bal over de verdediging worden gespeeld?
Vertonghen gaf de back al rugdekking. Alderweireld had gewoon kort op z'n man kunnen en moeten zitten. Neemt niet weg dat hij het over het algemeen redelijk doet hoor. Ik ben nog niet kapot van hem, maar hij heeft natuurlijk wel een bepaalde basis die vrij degelijk is (ook in fysiek opzicht). Daarnaast duurt de ontwikkeling van een voetballer zeker tot z'n 28ste, dus wellicht dat er nog voldoende rek in zit.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 03, 2009 6:24 pm

Weet je wat ik (weer) het mooie aan dit Ajax vind? De veerkracht. Net als tegen Vitesse heb ik me geen moment zorgen gemaakt dat we het niet zouden kunnen omzetten. Heerlijk!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 03, 2009 8:28 pm

Een makkie. Jammerlijk dat we de laatste 30 minuten zo ongeinspireerd liepen te ballen. Vooral aan de Zeeuw ergerde ik me gruwelijk. Balletje onder de voet en de bal als medicinbal rondspelen.

goodfella

Bericht door goodfella » do dec 03, 2009 9:08 pm

joey schreef:Zie je wel? Toby zit nog in de fase dat iedereen alles wat hij doet prachtig vindt.

Over een tijdje gaan de eisen omhoog en wordt hij afgerekend op die foutjes. Eens kijken hoe hij daarmee omgaat.
Frank de Boer maakte na 4 jaar nog ongelofelijke fouten, dus Alderweireld krijgt gewoon nog een kalenderjaar de kans.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 03, 2009 9:25 pm

goodfella schreef: Frank de Boer maakte na 4 jaar nog ongelofelijke fouten, dus Alderweireld krijgt gewoon nog een kalenderjaar de kans.
De kans? Die jongen is goed bezig. Heeft de stap van opleiding naar het eerste toch redelijk verwerkt. Hij is rustig, steekt fysiek goed in elkaar en heeft een goede lange bal. Zaak dat ie zich blijft ontwikkelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 03, 2009 11:01 pm

goodfella schreef:Frank de Boer maakte na 4 jaar nog ongelofelijke fouten, dus Alderweireld krijgt gewoon nog een kalenderjaar de kans.
Welnee. Frank maakte juist heel weinig fouten. Hij is niet voor niets van het begin af onomstreden geweest. Frank is een van de weinige spelers uit de opleiding geweest die NOOIT op de bank heeft gezeten. Toen hij eenmaal in de basis stond (hij was pas achttien) bleef hij in de basis, jaar na jaar na jaar, tot het moment dat hij naar Barcelona vertrok. Niets wisselvalligheid, niets dip, hij presteerde meteen. (Dit in tegenstelling tot zijn broer overigens.)

Op fouten zoals Alderweireld maakt (zijn man kwijtraken, verkeerd opstellen, enz) kon je Frank sowieso nooit betrappen. Iedereen had het over zijn 'fouten' omdat hij een keer een te korte terugspeelbal gaf en nog eens zoiets, maar feitelijk stelde dat weinig voor. Zeker niet in vergelijking met wat hij allemaal goed deed. Frank heeft altijd perfect begrepen hoe hij zich moest opstellen, hoe hij een kopduel moest aangaan, aan welke kant hij moest dekken, enz. Hij werd er zelden uitgelopen door een snellere speler en in de lucht zelden geklopt door een langere speler. Frank was gewoon een kanjer.

Of Alderweireld dat niveau ooit gaat halen, moet ik nog zien. Dan zou hij zich echt heel goed moeten ontwikkelen. Voorlopig heeft hij echt niet het niveau dat De Boer had op dezelfde leeftijd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do dec 03, 2009 11:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do dec 03, 2009 11:38 pm

El Clavo schreef:Weet je wat ik (weer) het mooie aan dit Ajax vind? De veerkracht. Net als tegen Vitesse heb ik me geen moment zorgen gemaakt dat we het niet zouden kunnen omzetten. Heerlijk!
Helemala mee eens. Eindelijkw eer eens het gevoel van "Leuk dat je tegen ons weet te scoren, maar dat maakt geen flikker uit, we winnen toch wel". Gewoon doorzetten deze vorm, te beginnen zondag!
Op naar de vierde ster!

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr dec 04, 2009 7:45 am

Raymon schreef: Ajax was zich duidelijk aan het sparen voor zondag. Op zich niet zo raar maar tegen 9 man mag je best wat meer pressie voetballen.
Mee eens. Prima dat je op steady-state overstapt als de buit binnen is, er wacht immers nog een loodzware klus in Utrecht. Maar ook dan had ik tegen 10 en later zelfs 9 man in aanvallend opzicht wel wat meer inventiviteit willen zien. Leuk en aardig dat je tegen 9 man het balletje zo gemakkelijk (maar nog veel te langzaam) laat rondgaan op het middenveld, maar wat meer daadkracht naar voren was me zeker welkom geweest. Hoe zijn je aanvalspatronen om dat blok van 9 te breken? Had je toen gemakkelijk op kunnen experimenteren, de afvallende bal was toch steeds weer voor Ajax. Helaas zag ik een schrijnend stuk armoede in het aanvalsspel van Ajax. Ik hoop dat het een gebrek aan scherpte is geweest en een middenveld dat niet meer al teveel risico wilde nemen. Maar het idee blijft aan me knagen, dat we überhaupt amper de basics in de pocket hebben om tegen 9 man goed, doordacht aanvalsspel (positiespel) op de mat te leggen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 04, 2009 8:19 pm

joey schreef:Ik heb hem ook nooit iets bijzonders gevonden (vanavond niet gezien), maar ik wil Wimpey een beetje plagen. :666.gif: :blush.gif: Die jongen heeft wel lang stilgestaan door die blessure van hem.
Wat heb ik misdaan?

Donald anticipeerde een aantal keren goed op Pantelic, die regelmatig naar links uitweek en zo een speler uit het centrum wegtrok. Op die momenten ging Donald goed diep om gebruik te maken van de ontstane ruimte.

Aan de bal en in de omschakeling was het niet veel soeps. Die jongen heeft een sterk lichaam, maar dat gebruikt ie weinig. Z'n inbreng bij balbezit was vergelijkbaar met die van Enoh. En in de omschakeling liep ie achteruit i.p.v. druk te zetten of een mannetje op te pakken. Matige speler i.m.o. Maar Jol heeft nu eenmaal wel wat met spelers met enige fysiek.

De Zeeuw was met afstand de beste middenvelder. Zette Donald vrij voor de keeper (inleiding pingel 1), had de assist op Pantelic en bood Suarez een niet te missen kans voor een leeg doel.

Beetje jammer dat je verongelijkt zegt (terwijl je de wedstrijd niet hebt gezien) dat Suarez er niets van bakte. Hij speelde nl. een prima eerste helft, hij was met Pantelic de enige die bij de les was. Maar in de 2e helft speelde ie als een pupil. 2 pingels, een kans voor open doel missen, een totaal onnodige kaart pakken. Die jongen heeft een geweldig potentieel, maar hij zal toch echt nog een flink stuk moeten groeien om interessant te zijn voor een van die eliteclubs waar ie naar toe wil.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 04, 2009 11:03 pm

Let's face it: deze wedstrijd was niet representatief meer, in de tweede helft. Dat zegt me niet zoveel. Wel: de wijze waarop we weer terugkwamen van een achterstand. Dit Ajax is serieus wat verder dan 3 maanden geleden. We zijn er nog lang niet, maar er lijkt zowaar wel degelijk een stijgende lijn in te zitten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Starring

Bericht door Starring » za dec 05, 2009 7:43 pm

Zuidema schreef:
Raymon schreef: Ajax was zich duidelijk aan het sparen voor zondag. Op zich niet zo raar maar tegen 9 man mag je best wat meer pressie voetballen.
Mee eens. Prima dat je op steady-state overstapt als de buit binnen is, er wacht immers nog een loodzware klus in Utrecht. Maar ook dan had ik tegen 10 en later zelfs 9 man in aanvallend opzicht wel wat meer inventiviteit willen zien. Leuk en aardig dat je tegen 9 man het balletje zo gemakkelijk (maar nog veel te langzaam) laat rondgaan op het middenveld, maar wat meer daadkracht naar voren was me zeker welkom geweest. Hoe zijn je aanvalspatronen om dat blok van 9 te breken? Had je toen gemakkelijk op kunnen experimenteren, de afvallende bal was toch steeds weer voor Ajax. Helaas zag ik een schrijnend stuk armoede in het aanvalsspel van Ajax. Ik hoop dat het een gebrek aan scherpte is geweest en een middenveld dat niet meer al teveel risico wilde nemen. Maar het idee blijft aan me knagen, dat we überhaupt amper de basics in de pocket hebben om tegen 9 man goed, doordacht aanvalsspel (positiespel) op de mat te leggen.
Mee eens! Al vrees ik dat het perfectioneren van het aanvalsspel naar Ajax-maatstaven niet echt een grote aandachtspunt van Jol is. Het bleek ons al eerder fataal tegen FC Twente!
AFCA!

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 11:18 am

Hadden ze donderdag maar gewoon 10x meer gescoord :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie