De vraag is, wat is je referentiekader? We zijn al vijf jaar geen kampioen meer geworden. We zijn jaren gewend waarin we telkens een hoop wedstrijden tegen kleine tegenstanders verprutsten, en waarin we nauwelijks goed voetbal zagen. Het voetbal is nu absoluut beter. Het is ondenkbaar dat we nu een 2-1 tegen FC Volendam met kunst en vliegwerk moeten veiligstellen.Marcel schreef:Ik vind dat het wel degelijk de goede kant op gaat met Ajax. Het team is een stuk degelijker en weerbaarder dan in de jaren hiervoor. De enige wedstrijd waar we het echt hebben laten liggen was meen ik tegen Sparta. Daar hebben we onnodig punten laten liggen.
Bij PSV hebben we 3 keer gescoord, tja dat PSV 4 keer scoort is klote, maar op zich zijn we daar niet weggevaagd. Zelfde geld voor Twente uit, daar verlies je, maar ja jammer dan. Beide uitwedstrijden. Als je vooraf, of achteraf, twee wedstrijden zou moeten kiezen die je mag verliezen is sowieso PSV uit er een van. Twente is sterk dit jaar dus dat mag dan de tweede wedstrijd zijn die je kan verliezen. We krijgen ze nog thuis en dan zien we wel hoe ver Ajax is en of we van ze kunnen winnen.
Voor mij zit de winst met Jol voorlopig in het feit dat we niet onnodig punten verspelen tegen niets betekenende tegenstanders. Dat is wel eens anders geweest. We doen zelfs in europa nog mee voor de koppositie in de groep.
Nee we spelen niet werelds als Barcelona, nee we spelen niet met 11 eigen jeugd spelers en nee we rollen de echte grote ploegen niet op... maar mag je dat echt verwachten van Ajax.
In dit stadium nog niet. Ik vraag me af of we daar ooit komen en of dat uberhaupt realistisch is.
Dan kun je heel kritisch zijn en dat eisen en daar allerlei idiote theorieen op los laten, maar dan houd je ook jezelf voor de gek....
Ik heb gisteren genoten van Stekelenburg, die in de trainingspot die de tweede helft was scherp bleef. Onze verdediging, allemaal eigen jeugd. Het lefgozertje Vurnon Anita die mooie dingen laat zien op het veld, Alderweireld en Vertonghen, Gregory... Demy, the missing link. Pantelic die los komt. En zulk voetbal als in de eerste helft hebben we heel lang niet gezien. Schitterende goals, mooie aanvallen, technische hoogstandjes, Bob Marley, dat jochie in de rust die 100 euro won. Het uitblijven van goals in de tweede helft was een klein smetje, maar gistermiddag was weer echt zo'n middag waar ik heel lang naar verlangd heb. En we hebben dit seizoen al aardig wat leuke potjes gezien in de Arena. Het gegeven dat het weer leuk wordt om naar Ajax te gaan (en dan heb ik het zowel over de prestaties op het veld als de sfeer in het stadion) is misschien wel de grootste winst van deze eerste seizoenshelft.