Roda JC-Ajax 4-10-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Toppie

Re: Roda JC-Ajax 4-10-2009

Bericht door Toppie » zo okt 04, 2009 2:19 pm

Ajaciedjuh schreef:Wat een onzin. Als het 4 tot 6-0 was geweest, was het terecht geweest. Door klasse keepen staan ze niet achter. Ze worden totaal weggespeeld.

Als telt niet en zo is Pisvee al jaren zakelijk en bij slechte wedstrijden winner geworden. Maar ik hoop dat Ureg, wint maar ik ben bang van niet.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 04, 2009 2:20 pm

Toppie schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat een onzin. Als het 4 tot 6-0 was geweest, was het terecht geweest. Door klasse keepen staan ze niet achter. Ze worden totaal weggespeeld.

Als telt niet en zo is Pisvee al jaren zakelijk en bij slechte wedstrijden winner geworden. Maar ik hoop dat Ureg, wint maar ik ben bang van niet.
Ik deel je angst wel. Voetbalwet: als je de kansen zelf niet benut .....

Ajax was vandaag slecht, maar psv nog veel slechter.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 04, 2009 2:22 pm

Donderdag JL krijgt ajax het voor elkaar om bij een 0-1 in te zakken als zak "stront"en krijgt de 1-1... Top dank je wel Ajax.

Vandaag komt Ajax weer op voorsprong en kunnen 2 spelers een bal niet afpakken van een tegenstander... Waarom omdat ze niet kijken naar de bal.
De 3e man laat zijn man lopen op hopla weer een zak "stront"1-1

De 2-1 was weer een zeer sterk potje verdedigen... van onze nieuwe l-back in Oranje :biggrin.gif: :biggrin.gif: Jongen wordt wakker en gaat lekker iets anders doen. Als je kijkt hoe hij mee verdedigde en met welke snelheid dat ging.

Het voordeel van de onterechte "rode"kaart is dat er misschien een betere l-back opstaat.

Daarnaast ga je hopen dat Suarez eens flink geblesseerd raakt... Waarom... Dit Ajax zonder hem is een zeer middelmatige club. Totaal afhankelijk van hem.
Misschien gaan er dan wat "ogen"open dat deze selectie totaal niet klopt.
Als Ajax zo doorgaat dan ga je met grote vrees vrezen voor de uitwedstrijden naar Twente,Utrecht en kakkerlakken , Az in de toekomst

Dank je wel Ajax voor deze prestatie. Iedere keer overtreffen jullie jezelf weer.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 04, 2009 2:23 pm

Zie je toch vaak , dat ze net zoals Ajax een Europese wedstrijd in hun benen hebben zitten.Waarom altijd op die kut donderdag voetballen.

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 04, 2009 2:24 pm

mattie schreef:Donderdag JL krijgt ajax het voor elkaar om bij een 0-1 in te zakken als zak "stront"en krijgt de 1-1... Top dank je wel Ajax.

Vandaag komt Ajax weer op voorsprong en kunnen 2 spelers een bal niet afpakken van een tegenstander... Waarom omdat ze niet kijken naar de bal.
De 3e man laat zijn man lopen op hopla weer een zak "stront"1-1

De 2-1 was weer een zeer sterk potje verdedigen... van onze nieuwe l-back in Oranje :biggrin.gif: :biggrin.gif: Jongen wordt wakker en gaat lekker iets anders doen. Als je kijkt hoe hij mee verdedigde en met welke snelheid dat ging.

Het voordeel van de onterechte "rode"kaart is dat er misschien een betere l-back opstaat.

Daarnaast ga je hopen dat Suarez eens flink geblesseerd raakt... Waarom... Dit Ajax zonder hem is een zeer middelmatige club. Totaal afhankelijk van hem.
Misschien gaan er dan wat "ogen"open dat deze selectie totaal niet klopt.
Als Ajax zo doorgaat dan ga je met grote vrees vrezen voor de uitwedstrijden naar Twente,Utrecht en kakkerlakken , Az in de toekomst

Dank je wel Ajax voor deze prestatie. Iedere keer overtreffen jullie jezelf weer.

Dat is ook het kenmerk van vorig seizoen. :blush.gif:

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » zo okt 04, 2009 2:28 pm

Toppie schreef:

Het zou me erg verbazen als psv hier geen drie punten meeneemt!!
Dit soort wedstrijden weten ze daar meestal wel te winnen, in tegenstelling tot ons aller Ajax.

Nog even over de rode kaart van Urby. Ik kan met deze rode kaart leven, mits er de rest van het seizoen dezelfde strenge straffe staan op overtredingen van achteren, wat het natuurlijk gewoon was. Ik verwacht wel van de mannen uit Zeist dat er nu op deze manier wordt door gegaan en niet alleen bij Ajax even de moraalridder willen uithangen.

Verder kun je nqtuurlijk een keer tegen een gelijkspel aanlopen, in een wedstrijd die je ook had kunnen verliezen.....de rest loopt ook nog wel wat punten mis gedurende de rest van het seizoen, aan ons om dit natuurlijk niet te vaak te laten gebeuren.
:ajaxscarf.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo okt 04, 2009 2:30 pm

Was gewoon een terechte rode kaart. Urby had nooit daar een overtreding mogen maken. Het is alleen jammer dat Braamhaar niet consequent is, want anders had Hadouir allang niet meer in het veld gestaan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 04, 2009 2:31 pm

Toppie schreef:Zie je toch vaak , dat ze net zoals Ajax een Europese wedstrijd in hun benen hebben zitten.Waarom altijd op die kut donderdag voetballen.
Dat heeft met de voorgaande seizoenen te maken :blush.gif: . En daar komen we niet vanaf als we zo doorgaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 04, 2009 2:33 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 04, 2009 2:33 pm

Zlatan Son of God schreef:Was gewoon een terechte rode kaart. Urby had nooit daar een overtreding mogen maken. Het is alleen jammer dat Braamhaar niet consequent is, want anders had Hadouir allang niet meer in het veld gestaan.
Dat is de essentie. Ik ben ook voor dat dit soort overtredingen worden afgestraft, maar dan wel overal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 04, 2009 2:33 pm

Vedette-10- schreef:Jol klonk berust en zei dat Ajax terecht niet had verloren. :blush.gif:
Op de radio?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 04, 2009 2:34 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo okt 04, 2009 2:34 pm

Zlatan Son of God schreef:Was gewoon een terechte rode kaart. Urby had nooit daar een overtreding mogen maken. Het is alleen jammer dat Braamhaar niet consequent is, want anders had Hadouir allang niet meer in het veld gestaan.
Volgende wedstrijd met Atouba. :excited.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo okt 04, 2009 2:36 pm

Ajaciedjuh schreef:
Vedette-10- schreef:Jol klonk berust en zei dat Ajax terecht niet had verloren. :blush.gif:
Op de radio?
Jol, deed een beetje te luchtig. RODA had een muur staan en daar heeft Ajax het altijd moeilijk mee etc.. blablabla..

Wat een onzin, er lagen ruimtes genoeg. Ajax voetbalde gewoon niet.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 04, 2009 2:36 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 04, 2009 2:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 04, 2009 2:42 pm

Zlatan Son of God schreef:Jol, deed een beetje te luchtig.
Is alleen maar goed dat 'ie naar buiten toe zijn gezicht in de plooi houdt en de vuile was niet buiten hangt. Die rust doet de club alleen maar goed.

Reken er maar niet op dat hij intern ook zo vergoeilijkend praat.

K.
Still alive...

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 04, 2009 2:43 pm

Zo´n statische ploeg als Roda moet je met dynamiek aan gort spelen. Echter, we speelden met Aisatti, Sulejmani en Pantelic.

Had trouwens de indruk dat Ajax moe was. Zowel lichamelijk als in de koppies. Van de zonnige zijde, de voorgaande seizoenen hadden we deze pot verloren.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 04, 2009 2:45 pm

wimpey schreef:Van de zonnige zijde, de voorgaande seizoenen hadden we deze pot verloren.
Ja, zeker weten.

Het zijn wel dure punten, hoor... Twee tegen Sparta en twee tegen Roda... Pffff. Die zie ik PSV niet gauw verkloten. Zij verklootten er dan weer twee tegen VVV, maar dit soort fouten moet je niet te veel gaan maken.

K.
Still alive...

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » zo okt 04, 2009 2:45 pm

Vedette-10- schreef:
Het was totaal geen rood van Emanuelson, je ziet dat hij zijn been intrekt omdat hij zich bij het inzetten van de tackle bedenkt omdat Hadiour de bal weer beschermde. In die fractie van een seconde zag hij kans om de bal af te pakken d.m.v. een tackle, maar toen hij zag dat hij er niet bij kon. Dan is het geen smerige tackle, een lichte overtreding omdat hij hem niet doorzet. Net alsof Emanuelson een smeerlap is, ik snap gewoon niet waarom ze nou juist bij hem het zo bestraffen. Belachelijk!
Wat een onzin! Domme overtreding van achteren, en daar kan een scheidsrechter gewoon rood voor geven. Niet zeuren! Wel hoop ik zoals al door meerde hier is gezegd dat ze allemaal en overal zo gaam fluiten en niet alleen bij Ajax.
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 04, 2009 2:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » zo okt 04, 2009 2:57 pm

Vedette-10- schreef:Luister nou a.u.b.: ik geef aan dat hij zich bedenkt tijdens zijn actie omdat die bal opeens goed werd afgeschermd, daarom gaat hij er niet meer met een gestrekt been naar de bal en is het geen gemene tackle. Als hij zag dat hij er niet bij kon en toch hij zou zijn actie doorzetten dan was het een smerige tackle en rood, maar dat was niet het geval!
Ik luister wel hoor, beetje met tegenzin moet ik wel zeggen. Grappig te ze lezen hoe je de overtreding tot op de fractie van een seconde uitkleedt, weet wat lle betrokkenen doen en denken. Ik zie het gewoon als een overtreding van achteren....en daar kan rood op staan. Ik zeg niet dat hij perse rood moest geven, van mij was een gele kaart ook voldoende geweest. Maar je kan zien dat ze in Zeist ook naar Studio Voetbal kijken waar ze al weken pleiten voor rode kaarten voor dit soort overtredingen.

999

Bericht door 999 » zo okt 04, 2009 3:05 pm

wimpey schreef:Zo´n statische ploeg als Roda moet je met dynamiek aan gort spelen. Echter, we speelden met Aisatti, Sulejmani en Pantelic.

Had trouwens de indruk dat Ajax moe was. Zowel lichamelijk als in de koppies. Van de zonnige zijde, de voorgaande seizoenen hadden we deze pot verloren.
Tja. links om rechts om we missen een killer in de voorhoede.Eentje die wel raad zou weten van die drie kansen het eerste kwartier.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 04, 2009 3:10 pm

999 schreef:
wimpey schreef:Zo´n statische ploeg als Roda moet je met dynamiek aan gort spelen. Echter, we speelden met Aisatti, Sulejmani en Pantelic.

Tja. links om rechts om we missen een killer in de voorhoede.Eentje die wel raad zou weten van die drie kansen het eerste kwartier.
Een scorende / creatieve middenvelder is ook welkom. Het liefst met kopkracht.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 04, 2009 3:16 pm

Met die 3 die ik noemde speel je voetbal uit stilstand. Makkelijk te verdedigen.

Jol heeft 8 posities goed ingevuld. Nu die laatste 3 nog. De invulling van vandaag was niet goed.

Plaats reactie