Maar dit is ook het leukste natuurlijk, geen salonremises of B elftallen in de laatste ronde(s) omdat een ploeg al geplaatst is. Ik vind dit op zich wel een interessant idee voor een competitie.Yopii schreef: ↑vr aug 30, 2024 3:29 pm
Ik moet er ook enorm aan wennen. Heb er totaal geen gevoel bij. Voorheen wist je tenminste hoeveel punten Ajax nodig had, bovendien kon je de onderlinge verhoudingen inschatten.
Ik weet niet of ik dit zo'n verbetering vind.
Het is echt raar, tegen twee Turkse clubs spelen, en dan twee keer thuis. Geen zogenaamde heksenketel en zo.
Loting Europa League
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Loting Europa League
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
Ik ben wel positief, iedere wedstrijd/punt is nu van belang i.v.m. de klassering op de ranglijst. In de poule variant had je vaak dat de grote clubs de 2 laatste wedstrijden met een B-elftal speelden. Daarnaast is het goed dat de onderste 8 geen vangnet hebben, (zowel in de CL als in de EL).Yopii schreef: ↑vr aug 30, 2024 3:29 pm
Ik moet er ook enorm aan wennen. Heb er totaal geen gevoel bij. Voorheen wist je tenminste hoeveel punten Ajax nodig had, bovendien kon je de onderlinge verhoudingen inschatten.
Het is echt raar, tegen twee Turkse clubs spelen, en dan twee keer thuis. Geen zogenaamde heksenketel en zo.
Praag uit (1 punt)
Lazio thuis (1 punt)
Tel Aviv thuis (3 punten)
Sociedad uit (0 punten)
Galatasaray thuis (1 punt)
Quarabag uit (1 punt)
Besiktas thuis (1 punt)
RFS (letland) uit (3 punten)
Als ik kritisch/realistisch kijk schat ik dat Ajax op een punt of 10 uit zou komen, dat zal misschien net genoeg zijn om de play offs te halen.
Ik ook, sta er wel open voor. Ben benieuwd hoe het uitpakt.raymon schreef: ↑vr aug 30, 2024 5:15 pmMaar dit is ook het leukste natuurlijk, geen salonremises of B elftallen in de laatste ronde(s) omdat een ploeg al geplaatst is. Ik vind dit op zich wel een interessant idee voor een competitie.Yopii schreef: ↑vr aug 30, 2024 3:29 pm
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Dat je minder kans hebt op geregisseerde uitslagen is inderdaad wel een voordeel van deze opzet.
Nil volentibus arduum
Het is een bizarre competitieopzet met als enig doel meer wedstrijden te kunnen verkopen. Dit is natuurlijk geen lang leven beschoren. Als we een aantal jaar verder zijn zullen we hier nog weleens aan terugdenken. Zo van "O ja toen kon je er als 9e uit liggen met boven je alleen maar clubs waar je niet tegen had gespeeld."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Klopt, dus je moet bij de beste 75% horen om door te gaan. In dat licht bezien is er dus niks veranderd tov de huidige situatie, behalve dat je sowieso doorgaat in dezelfde competitie (ipv een competitie lager).
En op zich ook meer leuke affiches ipv tegen iedereen 2 keer. Maargoed, het is nu dus blijkbaar de hele dag wachten tot dat speelschema online komt. Ik hoop op tijd anders kan ik dus niks de rest van de dag.
En op zich ook meer leuke affiches ipv tegen iedereen 2 keer. Maargoed, het is nu dus blijkbaar de hele dag wachten tot dat speelschema online komt. Ik hoop op tijd anders kan ik dus niks de rest van de dag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
Ja dat is wel waardeloos, dit.
-
Nou, wat een loze kutdag is dit zeg. Komt het nog?
-
Kan me niet voorstellen dat het vanavond nog bekend wordt?
Moet je ook nog schildjes kunnen lezen. :-)
26-09: Besiktas (thuis)
03-10: Slavia Praag (dank Jinne) (uit)
24-10: Qarabag (uit)
07-11: Maccabi (thuis)
28-11: Sociedad (uit)
12-12: Lazio (thuis)
23-01: RFS --> FK Rīgas Futbola Skola (even opgezocht :-) ) (uit)
30-01: Galataseray
26-09: Besiktas (thuis)
03-10: Slavia Praag (dank Jinne) (uit)
24-10: Qarabag (uit)
07-11: Maccabi (thuis)
28-11: Sociedad (uit)
12-12: Lazio (thuis)
23-01: RFS --> FK Rīgas Futbola Skola (even opgezocht :-) ) (uit)
30-01: Galataseray
Laatst gewijzigd door zeux op za aug 31, 2024 7:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Letland en San Sebastian here we come!
Mijn geniale goedkope route naar Bakoe had in de laatste 5 speelronden moeten vallen, het is helaas ronde nr 3 geworden. Maar toch blij met de uitkomst, twee leuke tripjes.
Mijn geniale goedkope route naar Bakoe had in de laatste 5 speelronden moeten vallen, het is helaas ronde nr 3 geworden. Maar toch blij met de uitkomst, twee leuke tripjes.
-
Ik ga in ieder geval naar San Sebastián! Vliegtickets op Bilbao zijn binnen. Bakoe en Praag gaan agendatechnisch niet lukken. Riga overweeg ik, maar vraag me af hoeveel uitkaarten we daar krijgen met dat hyperkleine stadionnetje…
-
Overigens is hiermee wel de mogelijke trip naar de Copa Libertadoresfinale van de baan, maar ja, toch ook even EU recht redden..
-
Daar spelen ze niet. Ik heb wat Letse voetbalaccounts gecheckt en ze geven daar aan dat het 95% zeker is dat ze in het 'Daugava-stadion' spelen (dus niet het Skonto Riga-stadion en al helemaal niet hun eigen mini-stadionnetje).
https://eng.lsm.lv/article/culture/spor ... d.a562412/
Het checkt wel alle boxen aan de op cult-meter.
1) sintelbaan
2) geen dak
3) wedstrijd is om 22.00 uur lokale tijd
4) temperatuur is waarschijnlijk tussen de -5 en 5 graden
5) sneeuw?
Maar ziet er wel uit als iets waarbij een redelijk uitvak mogelijk is, geen idee hoeveel Letten hier voor warmlopen. Op social media halen ze iig Steven Berghuis aan die in Bialystok tegen Ziggo zei dat ie met plaatsing voor de EL liever niet meer naar Polen of Servië wilde:
https://x.com/LV_footballnews/status/18 ... 2043419922
Haha, dit wordt wat daar..
https://eng.lsm.lv/article/culture/spor ... d.a562412/
Het checkt wel alle boxen aan de op cult-meter.
1) sintelbaan
2) geen dak
3) wedstrijd is om 22.00 uur lokale tijd
4) temperatuur is waarschijnlijk tussen de -5 en 5 graden
5) sneeuw?
Maar ziet er wel uit als iets waarbij een redelijk uitvak mogelijk is, geen idee hoeveel Letten hier voor warmlopen. Op social media halen ze iig Steven Berghuis aan die in Bialystok tegen Ziggo zei dat ie met plaatsing voor de EL liever niet meer naar Polen of Servië wilde:
https://x.com/LV_footballnews/status/18 ... 3935544406Jackpot for Steven Berghuis.
- Level 1: Will have to travel to Eastern Europe for the game.
🫨 - Level 2: Will have to play in Eastern Europe in January.
- Level 3: Will have to play in Eastern Europe in January at 10 PM local time when it will be -10 outside.
https://x.com/LV_footballnews/status/18 ... 2043419922
Haha, dit wordt wat daar..
-
Een stadion met een capaciteit van 5.000 dus een uitval van 250… normaal gesproken red je dat nooit, maar wellicht nu wel, want het is niet uitnodigend voor een doorsnee supporter. Na Bodo dus toch misschien maar de vrieskou trotseren..
Ik denk dat ik pas een vliegticket boek als ik een kaartje voor het uitvak heb.
Ik denk dat ik pas een vliegticket boek als ik een kaartje voor het uitvak heb.
-
Echt cult zou zijn als dan de wedstrijd wordt afgelast vanwege sneeuwval! 

Als je naar San Sebastian gaat, boek een diner (of lunch) bij Rekondo!
Geweldig eten, een wijnkelder met 25.000 flessen, variërend van €30,- t/m €12.500 per fles.
Geweldig uitzicht over de stad.
een aanrader!!
Geweldig eten, een wijnkelder met 25.000 flessen, variërend van €30,- t/m €12.500 per fles.
Geweldig uitzicht over de stad.
een aanrader!!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Ah goeie tip! Ik zit te kijken naar bucketlist restaurant Azurmendi in Bilbao…
Sociedad gaat een probleem worden voor Ajax supporters. Ze hebben daar na slechte ervaringen met Benfica en Anderlecht besloten om geen kaarten ter beschikking te stellen aan Ajax. Ben benieuwd of dat nog ongedaan gemaakt kan worden door de UEFA.
Dan snap je het toch ook niet als je bij die club werkt? Iedereen heeft z'n reis en verblijf al geboekt.
Dan snap je het toch ook niet als je bij die club werkt? Iedereen heeft z'n reis en verblijf al geboekt.
Nil volentibus arduum
-
Waaronder deze jongen. Mooi kut.