Stel dat deze scheidsrechters even 'de fout' van vorige week (Feyenoord - PSV) willen rechtzetten

Moderator: mods
Dan moeten de scheidsrechters dat bij Feyenoord dan maar doen :)Mano schreef: ↑di mei 10, 2022 1:37 pmHeb in de NBA weleens meegemaakt dat de scheidsrechters een statement wilde maken en een team echt kapot hebben gefloten. Omdat een speler wedstrijd ervoor respectloos was.
Stel dat deze scheidsrechters even 'de fout' van vorige week (Feyenoord - PSV) willen rechtzetten![]()
"Jari Litmaten reikt woensdagavond kampioensschaal uit'
Het Algemeen Dagblad meldt dat Jari Litmanen woensdagavond de kampioensschaal zal uitreiken als Ajax de landstitel behaalt. De Fin droeg zelf van 1992 tot en met 1999 en van 2002 tot en met 2004 het rood-wit van Ajax. Hij werd vier keer landskampioen en won ook de Champions League en Wereldbeker voor clubs.
Woensdag minuut stilte vanwege overlijden Jody Lukoki
Ajax meldt via de officiële kanalen dat voorafgaand aan de kampioenswedstrijd tegen sc Heerenveen een minuut stilte zal worden gehouden vanwege het overlijden van Jody Lukoki. De oud-speler van Ajax overleed maandag op 29-jarige leeftijd. Ajax zal het duel bovendien ook met rouwbanden spelen.
999 schreef: ↑di mei 10, 2022 2:05 pmZag net een opmerking waarom niet Serdar Gözübüyük"Jari Litmaten reikt woensdagavond kampioensschaal uit'
Het Algemeen Dagblad meldt dat Jari Litmanen woensdagavond de kampioensschaal zal uitreiken als Ajax de landstitel behaalt. De Fin droeg zelf van 1992 tot en met 1999 en van 2002 tot en met 2004 het rood-wit van Ajax. Hij werd vier keer landskampioen en won ook de Champions League en Wereldbeker voor clubs.
Woensdag minuut stilte vanwege overlijden Jody Lukoki
Ajax meldt via de officiële kanalen dat voorafgaand aan de kampioenswedstrijd tegen sc Heerenveen een minuut stilte zal worden gehouden vanwege het overlijden van Jody Lukoki. De oud-speler van Ajax overleed maandag op 29-jarige leeftijd. Ajax zal het duel bovendien ook met rouwbanden spelen.
Ik heb een huid beer gevoel, maar jij zit inmiddels wel in heel diepe krochten maat.wimpey schreef:Hopelijk komt Jari niet voor niets vanuit Finland.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di mei 10, 2022 5:15 pmIk heb een huid beer gevoel, maar jij zit inmiddels wel in heel diepe krochten maat.wimpey schreef:Hopelijk komt Jari niet voor niets vanuit Finland.
De T.Brian Brobbey kan misschien toch spelen in kampioensduel Ajax
Door RONALD VAN BEUNINGEN
Updated 56 min geleden
58 min geleden
in VOETBAL
Brian Brobbey is woensdag wellicht toch beschikbaar voor Ajax in het kampioensduel met sc Heerenveen. De spits stond dinsdag weer op het trainingsveld, zo is te zien op beelden die Ajax heeft vrijgegeven.
Brobbey viel zondag geblesseerd uit in het uitduel met AZ (2-2). Trainer Erik ten Hag wist na afloop van de wedstrijd in Alkmaar niet of zijn spits een kuitblessure of kramp had. Brobbey opende de score in Alkmaar. Hij maakte na de winterstop ook belangrijke doelpunten in uitduels met PSV, FC Utrecht en NEC. Ajax huurt Brobbey in de tweede helft van het seizoen van RB Leipzig en onderzoekt de mogelijkheid hem definitief over te nemen.
Ajax is voor de 36e keer kampioen van Nederland als het van sc Heerenveen wint in een uitverkochte Johan Cruijff ArenA. De club verdedigt in de laatste twee speelronden een voorsprong van 4 punten op PSV, dat woensdag NEC ontvangt. Ajax sluit de competitie zondag af met een uitwedstrijd tegen Vitesse. PSV speelt dan tegen PEC in Zwolle.
Ajax mist tegen sc Heerenveen de geblesseerde Antony, Lisandro Martínez, Ryan Gravenberch, Remko Pasveer en Perr Schuurs.
Dat zeker. Ajax moet net zo beginnen als dat ze tegen AZ deden. Dan heb ik er wel vertrouwen in.
De T.WINKELEN IN WINTER LUCRATIEF
Sébastien Haller ontbrekende schakeltje in 2021 en Brian Brobbey lijkt Ajax landstitel in 2022 te bezorgen
AMSTERDAM De beste koopjes, met de hoogste slagingsgarantie, doen de clubs meestal op de zomertransfermarkt. Maar Ajax bewijst al twee seizoenen op rij dat winkelen in de winterstop lucratief kan zijn. Vorig jaar werd Sébastien Haller voor 22,5 miljoen euro overgenomen van West Ham United en de Franse Ivoriaan bleek het ontbrekende schakeltje om de dubbel te bemachtigen. Dit seizoen bleek Brian Brobbey een schot in de roos. „Hij is zijn huursom dubbel en dwars waard, want hij lijkt Ajax het kampioenschap op te leveren”, beschrijft ESPN-analist Kenneth Perez de onschatbare waarde van de RB Leipzig-huurling.
Het aantrekken van de spits, die een half jaar daarvoor transfervrij uit Amsterdam was vertrokken, bleek een van de laatste acties van Marc Overmars, die begin februari ontslag nam wegens grensoverschrijdend gedrag. De directeur voetbalzaken speelde in op de deelname van Haller aan de Afrika Cup, waardoor de eerste spits onder meer twee traditioneel loodzware uitduels zou missen.
Met twee treffers in stadion Galgenwaard en het openingsdoelpunt in het Philips Stadion had Brobbey een groot aandeel in de gekoesterde zeges op FC Utrecht (0-3) en PSV (1-2). De Eindhovenaren deed hij zelfs strompelend pijn, omdat hij even daarvoor een knieblessure opliep, die hem vijf Eredivisie-wedstrijden aan de kant hield. Op bezoek bij FC Groningen leverde hij de assist bij de 1-3 van Steven Berghuis, maar in de uitwedstrijd tegen NEC was hij zijn gewicht weer echt in goud waard. De late 0-1 voorkwam dat PSV op twee punten zou komen. Tegen AZ (2-2) produceerde Brobbey de 0-1.
„Ik ben echt stomverbaasd dat een speler die een half jaar niet heeft gespeeld bij RB Leipzig, zo veel beter is geworden. Voorheen leek hij wel een trampoline en schoten de ballen van zijn voeten af, maar inmiddels heeft hij een zachte aanname. En fysiek is hij indrukwekkend. Tegen AZ zette hij bij 0-0 Pantelis Hatzidiakos weg en floot Dennis Higler alleen omdat Brobbey zo ontzettend veel sterker was”, zegt Perez met bewondering over de speler die in competitieverband gemiddeld elke 58 minuten scoort.
„In algemene zin ben ik geen voorstander van wintertransfers, omdat zeker Zuid-Amerikaanse spelers in een voor hen compleet andere wereld tijd nodig hebben om te acclimatiseren”,aldus de Deen. ,,Het grote verschil is dat Ajax in januari – en dat kan ik wél begrijpen – met Haller en Brobbey spelers haalde die de competitie goed kennen. En Brobbey is ook nog eens door Ajax opgeleid, dus je wist wat je zou krijgen.”
Voormalig Ajax-trainer Aad de Mos sluit zich daarbij aan. „Ajax heeft met Brobbey zijn eigen DNA teruggehuurd. Brian noemde het zelf al thuiskomen. Hij is blij weer even Ajacied te zijn, hoefde zich niet aan te passen, kent de kleedkamertaal en het spelsysteem. Daardoor klikte het meteen.”
Overmars en Erik ten Hag schatten dat een jaar geleden met Haller ook goed in. De spits zorgde er destijds in het eerste duel na de winterstop met een assist voor dat Ajax een vroege achterstand tegen PSV (0-2) omboog in een gelijkspel (2-2). Met twee treffers en drie assists in zijn eerste vier Eredivisie-wedstrijden zette hij de toon voor een half jaar waarin hij in competitieverband elf keer scoorde en vijf assists leverde. Daardoor was hij elke 98 minuten bij een doelpunt betrokken.
De Mos: „Met Haller en Brobbey heeft Ajax de titel gekocht en gehuurd. Overmars heeft ingeschat wat er nodig was om de schaal over de streep te trekken. De hele succesperiode-Ten Hag kan sowieso niet los worden gezien van Marc, want die heeft hem – meer dan welke voorgaande trainer dan ook – alle gereedschappen gegeven om te presteren. Én Overmars gaf hem voortdurend rugdekking, waardoor alle kikkers in de kruiwagen bleven. Ten Hag en Overmars vormden een twee-eenheid die elke coach zich wenst.”
Inmiddels ondernemen technisch manager Gerry Hamstra en diens rechterhand Klaas-Jan Huntelaar, die de taken van Overmars hebben overgenomen, een poging om Brobbey terug te kopen van RB Leipzig. Perez snapt dat. „Al zou ik er niet al mijn geld op inzetten dat hij dé Ajax-spits is voor de komende jaren. Maar een geduchte concurrent voor welke andere spits dan ook, is hij altijd. Ik ben echt onder de indruk hoe hij zich heeft ontwikkeld.”
Ha, nee.Arthur schreef: ↑wo mei 11, 2022 10:28 amIk ga het nu even jinxen voor de bijgelovigen onder ons, maar weten jullie nog dat Ko hier ooit zijn angst deelde dat PSV eerder de 3e ster zou hebben dan wij?
Zoals het nu gaat lijkt het meer dat wij eerder onze 4e ster hebben dan zij hun 3e.
Zo, wie vindt het allemaal eng dat ik dit heb gezegd?![]()
Dat is helemaal niet eng; bijgeloof slaat ook nergens op. Dat is ten onrechte causaliteit zien waar sprake is van correlatie.Arthur schreef:Ik ga het nu even jinxen voor de bijgelovigen onder ons, maar weten jullie nog dat Ko hier ooit zijn angst deelde dat PSV eerder de 3e ster zou hebben dan wij?
Zoals het nu gaat lijkt het meer dat wij eerder onze 4e ster hebben dan zij hun 3e.
Zo, wie vindt het allemaal eng dat ik dit heb gezegd?
Ach, elke club heeft te maken met periodes van slecht beleid. Kijk maar naar Manchester United bijvoorbeeld.Yopii schreef: ↑wo mei 11, 2022 12:43 pmHa, nee.Arthur schreef: ↑wo mei 11, 2022 10:28 amIk ga het nu even jinxen voor de bijgelovigen onder ons, maar weten jullie nog dat Ko hier ooit zijn angst deelde dat PSV eerder de 3e ster zou hebben dan wij?
Zo, wie vindt het allemaal eng dat ik dit heb gezegd?![]()
Toen ging het wel slecht, hè?
En de ledenraad maar konkelen...
We hadden allang ver boven de veertig moeten zitten.