Ajax - Atalanta Bergamo 09-12-2020

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: Ajax - Atalanta Bergamo 09-12-2020

Bericht door Ramona » di dec 08, 2020 4:05 pm

Ajax Rules schreef:
di dec 08, 2020 3:46 pm
Ja, heb je misschien gelijk in.

Kun je iemand met lichte griep eigenlijk iets geven om 2 uur te kunnen presteren?
Zou ik persoonlijk niet willen, ook gezien zijn hartproblemen. Gezondheid staat ver boven voetjebal, m.i..

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di dec 08, 2020 4:58 pm

Zeux schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di dec 08, 2020 12:12 pm
Het is niet leuk om te zeggen, maar ik geloof niet dat we het gaan redden.
Dit is zo'n moment als een paar jaar geleden.

Wat is 'wijsheid'?
Doorgaan en dan in de volgende ronde sneuvelen? (heb niet het gevoel dat Ajax zo sterk is dat we het dit keer tegen de 'grote jongens' kunnen bolwerken) Of gewoon naar de EL gaan, waar we meer kansen hebben?

CL is het platform waar we moeten staan, maar misschien is EL realistischer.
Doorgaan natuurlijk! Deze wedstrijd moeten we overleven. Maakt niet uit hoe. Als we maar winnen. Na de winterstop gaan we knallen met Kudus terug.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 08, 2020 7:33 pm

Ik denk zeker dat we in de EL betere kansen hebben om wat verder te komen. Al denk ik eerlijk gezegd ook dat we voor beide toernooien niet goed genoeg zijn om echt ver te komen. Doelstelling moet echter altijd het hoogst haalbare zijn en dat is winnen en door naar de volgende ronde van de CL. Dat is goed voor de uitstraling van de club en goed voor de inkomsten. Beide kunnen we goed gebruiken.

Minstens zo belangrijk is voor mij dat het mogelijk voor een positieve impuls zorgt. Die hebben we nodig. Ook om in de Eredivisie voor de titel te gaan.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 08, 2020 8:44 pm

Marillion schreef:
di dec 08, 2020 7:33 pm
Ik denk zeker dat we in de EL betere kansen hebben om wat verder te komen. Al denk ik eerlijk gezegd ook dat we voor beide toernooien niet goed genoeg zijn om echt ver te komen. Doelstelling moet echter altijd het hoogst haalbare zijn en dat is winnen en door naar de volgende ronde van de CL. Dat is goed voor de uitstraling van de club en goed voor de inkomsten. Beide kunnen we goed gebruiken.

Minstens zo belangrijk is voor mij dat het mogelijk voor een positieve impuls zorgt. Die hebben we nodig.
Mee eens.
Ajax is weliswaar dit jaar zeker niet één van de 4 beste clubs van Europa, maar met wat mazzel en twee keer een gunstige loting kun je wel opeens bij de laatste 8 of laatste 4 terechtkomen. Of je in de EL wél een reeks neerzet of gewoon weer over de eerste horde struikelt is altijd een enorm groot vraagteken.

Gewoon overwinteren, in een direct duel Atalanta kloppen, over ze heen klappen en in de aankomende loting voor de knock-out weer tussen die 16 overgebleven CL teams zitten, geeft een boost die nog maanden doorwerkt.

Trab schreef:
di dec 08, 2020 4:58 pm
Zeux schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di dec 08, 2020 12:12 pm
Het is niet leuk om te zeggen, maar ik geloof niet dat we het gaan redden.
Wat is 'wijsheid'?
Doorgaan en dan in de volgende ronde sneuvelen? (heb niet het gevoel dat Ajax zo sterk is dat we het dit keer tegen de 'grote jongens' kunnen bolwerken) Of gewoon naar de EL gaan, waar we meer kansen hebben?

CL is het platform waar we moeten staan, maar misschien is EL realistischer.
Doorgaan natuurlijk! Deze wedstrijd moeten we overleven. Maakt niet uit hoe. Als we maar winnen. Na de winterstop gaan we knallen met Kudus terug.

Ten Hag is regelmatig een verwarring zaaiende gozer met zijn teksten.

Ten Hag in het ene pre match interview: "Het is geen ramp als we de volgende ronde niet halen."
Ten Hag in het andere pre match interview: "Ajax hoort bij de beste zestien van Europa."

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di dec 08, 2020 9:51 pm

Marillion schreef:
di dec 08, 2020 3:19 pm
Blind die niet helemaal topfit is zou ik lekker op de tribune laten plaatsnemen eerlijk gezegd.

Dan kun je beter Martinez het vertrouwen geven.
Inderdaad, en Martinez maakte de laatste paar keer een prima indruk!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 08, 2020 9:55 pm

Cruijff schreef:
di dec 08, 2020 8:44 pm
.....
Ten Hag is regelmatig een verwarring zaaiende gozer met zijn teksten.

Ten Hag in het ene pre match interview: "Het is geen ramp als we de volgende ronde niet halen."
Ten Hag in het andere pre match interview: "Ajax hoort bij de beste zestien van Europa."
Op zich kan dit prima naast elkaar bestaan natuurlijk. Ik ben het er ook mee eens dat het geen ramp zou zijn. Wel een stevige teleurstelling.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » di dec 08, 2020 10:07 pm

Ik vrees een wedstrijd, waarin Ajax verschrikkelijk geforceerd met constant de turbo erop op zoek gaat naar de 1-0 (en 2-0?) en zich zo compleet voorbij holt. Met veel misverstanden over en weer en talloze unforced errors in passing en aannames. Om over het doldrieste schieten op doel maar te zwijgen. Een half uur voor tijd is de tank dan compleet leeg bij Ajax en pakt Atalanta toch nog de benodigde doelpunten om door te gaan. Als ze dat al niet eerder gedaan hebben. Het plan-B van EtH (3-4 spitsen inbrengen en pompen maar) zal ook nu weer niet helpen. Alhoewel Huntelaar in blessuretijd een niet te missen kans op het bevrijdende doelpunt traditioneel toch nog mist.

Zo. Dit rampscenario wordt mijn insteek voor de wedstrijd. Hopelijk valt het dan toch nog mee. :eusa_pray.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo dec 09, 2020 7:05 am

weet iemand waar dit op internet te volgen is? Op de website van Veronica?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano

Bericht door Mano » wo dec 09, 2020 8:37 am

Zuidema schreef:
di dec 08, 2020 10:07 pm
Ik vrees een wedstrijd, waarin Ajax verschrikkelijk geforceerd met constant de turbo erop op zoek gaat naar de 1-0 (en 2-0?) en zich zo compleet voorbij holt. Met veel misverstanden over en weer en talloze unforced errors in passing en aannames. Om over het doldrieste schieten op doel maar te zwijgen. Een half uur voor tijd is de tank dan compleet leeg bij Ajax en pakt Atalanta toch nog de benodigde doelpunten om door te gaan. Als ze dat al niet eerder gedaan hebben. Het plan-B van EtH (3-4 spitsen inbrengen en pompen maar) zal ook nu weer niet helpen. Alhoewel Huntelaar in blessuretijd een niet te missen kans op het bevrijdende doelpunt traditioneel toch nog mist.

Zo. Dit rampscenario wordt mijn insteek voor de wedstrijd. Hopelijk valt het dan toch nog mee. :eusa_pray.gif:
Ik denk dat je niet heel ver van de waarheid afzit :hypocrite.gif:
1-0 voorstaan en toch eraf gaan omdat je maar blijft aanvallen met 9 man. :excited.gif:

wordt een kamikaze wedstrijd
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 09, 2020 8:38 am

Als ik sommige ATers goed begrijp is het eigenlijk een zegen vanavond te moeten werken en zo weinig mogelijk van de wedstrijd kunnen zien. :eusa_silenced.gif:

:frusty.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Ajax - Atalanta Bergamo 09-12-2020

Bericht door Trab » wo dec 09, 2020 9:45 am

Ik doe niet mee aan negativiteit. Welke club heeft een talent als Gravenberch? Man man man. Wat een uitstraling heeft die goser. Rechte rug, lang, sierlijk, altijd een smile op z’n gezicht. Tegenstander staat al met 1-0 achter als ze naast hem het veld op komen. Straks met Kudus erbij hebben we twee van zulke kanjers. Dan hebben we nog onze 3 D’s. Daley, Davy en Dusan. Daley altijd heerlijk nonchalant. Kauwgompie in zijn bek. Al wordt ie opgejaagd door 10 man blijft ie nog rustig en speelt hem naar de juiste kleur. Davy ook zo rustig. Echte Ajacied. Geeft alles om te winnen. Dusan onze captain. Fabelachtige techniek. Vind altijd een gaatje in een volle 16. Dan hebben we nog onze argentijnse terriër op links en onze leipe mocro op rechts die blijven gaan en onze Braziliaanse samba voorin. Wie doet ons wat? Dus ik zeg:

90 MINUTEN LANG,
VOOR ONZE CLUB UIT AMSTERDAM,
GEKKENHUIS OP DE TRIBUNE,
NIEMAND DIE ONS STOPPEN KAN

Come on Ajax!! Vreet ze op!! Wij zijn Ajax wij zijn de beste!!

Laatst gewijzigd door Trab op wo dec 09, 2020 9:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 09, 2020 9:52 am

Met Tadic in de spits en de twee Brazilianen op de vleugels heb ik er alle vertrouwen in.

Neem ik het zelf op de koop toe dat Labyad op 10 speelt. En Nico en Nous fit. Anders wordt het chaos.
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo dec 09, 2020 9:54 am

Ramona schreef:
wo dec 09, 2020 8:38 am
Als ik sommige ATers goed begrijp is het eigenlijk een zegen vanavond te moeten werken en zo weinig mogelijk van de wedstrijd kunnen zien. :eusa_silenced.gif:

Dat is zeker een mazzeltje voor u, Vrouwe Ramona. Het voorkomt zeer waarschijnlijk een hoop onnodig lijden. Ik adviseer u dan ook pas te gaan kijken naar Ajax rond 20.50 uur. Op Teletekst 812/4. :666.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 09, 2020 10:34 am

:biggrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo dec 09, 2020 10:57 am

Vermoedelijke opstelling: Twijfelgevallen verschijnen gewoon aan de aftrap
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag gewoon kan beschikken over vrijwel alle spelers. David Neres, Nicolás Tagliafico, Noussair Mazraoui en Daley Blind waren twijfelachtig, maar lijken allemaal in de basis te gaan starten.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Gravenberch, Labyad, Klaassen, Antony, Tadic, Neres

Vermoedelijke opstelling Atalanta: Gollini, Toloi, Romero, Djimsiti, Hateboer, Freuler, De Roon, Pessina, Gosens, Gomez, Zapata
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 09, 2020 11:17 am

We hebben Atalanta toch al 1x zien spelen? Op basis van die wedstrijd zou ik ze niet al te hoog de hemel in prijzen. Ik vond het een heel matig team eigenlijk.

Ajax weet zich altijd zo slecht te belonen. Tegen Liverpool waren we heus de mindere, maar het zal dan ook niet snel gebeuren dat je daar een overwinning steelt he. Of van van mijn part een 0-2 voorsprong tegen Atalanta vast weet te houden. We vliegen er vaak uit op het moment dat je denkt 'goh eigenlijk best onnodig'.

Ik denk dat we dit gewoon kunnen halen, hoor. Zelf zonder Daley maar met Martinez. Overigens wel zaak dat onze Braziliaanse vleugelflitsers een goede dag hebben, want dat hield niet over tegen Liverpool.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 09, 2020 11:18 am

Eens.

Als je soms eens ziet hoeveel mazzels andere teams hebben. Hoevaak heeft Ajax de laatste jaren een overwinning gestolen?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 09, 2020 11:28 am

999 schreef:
wo dec 09, 2020 10:57 am
Vermoedelijke opstelling: Twijfelgevallen verschijnen gewoon aan de aftrap
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag gewoon kan beschikken over vrijwel alle spelers. David Neres, Nicolás Tagliafico, Noussair Mazraoui en Daley Blind waren twijfelachtig, maar lijken allemaal in de basis te gaan starten.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Gravenberch, Labyad, Klaassen, Antony, Tadic, Neres

Vermoedelijke opstelling Atalanta: Gollini, Toloi, Romero, Djimsiti, Hateboer, Freuler, De Roon, Pessina, Gosens, Gomez, Zapata
Labyad :excited.gif:

Middenveld is de belangrijkste linie maar bij Ten Hag altijd het ondergeschoven kindje.

Mano

Bericht door Mano » wo dec 09, 2020 11:31 am

ik verwacht een zenuwachtig Ajax.

Als ze spelen zoals ze kunnen spelen, dan kunnen ze echt wel winnen alleen ik voorzie een slordig Ajax waardoor men tegen counters aanloopt.
Slordig door zenuwachtig/gehaast spel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » wo dec 09, 2020 11:40 am

Trab schreef:
wo dec 09, 2020 9:45 am
Ik doe niet mee aan negativiteit. Welke club heeft een talent als Gravenberch? Man man man. Wat een uitstraling heeft die goser. Rechte rug, lang, sierlijk, altijd een smile op z’n gezicht. Tegenstander staat al met 1-0 achter als ze naast hem het veld op komen. Straks met Kudus erbij hebben we twee van zulke kanjers. Dan hebben we nog onze 3 D’s. Daley, Davy en Dusan. Daley altijd heerlijk nonchalant. Kauwgompie in zijn bek. Al wordt ie opgejaagd door 10 man blijft ie nog rustig en speelt hem naar de juiste kleur. Davy ook zo rustig. Echte Ajacied. Geeft alles om te winnen. Dusan onze captain. Fabelachtige techniek. Vind altijd een gaatje in een volle 16. Dan hebben we nog onze argentijnse terriër op links en onze leipe mocro op rechts die blijven gaan en onze Braziliaanse samba voorin. Wie doet ons wat? Dus ik zeg:

90 MINUTEN LANG,
VOOR ONZE CLUB UIT AMSTERDAM,
NIEMAND DIE ONS STOPPEN KAN

Come on Ajax!! Vreet ze op!! Wij zijn Ajax wij zijn de beste!!

:ajaxscarf.gif: :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 09, 2020 11:57 am

Zuidema schreef:
wo dec 09, 2020 9:54 am
Ramona schreef:
wo dec 09, 2020 8:38 am

Dat is zeker een mazzeltje voor u, Vrouwe Ramona. Het voorkomt zeer waarschijnlijk een hoop onnodig lijden. Ik adviseer u dan ook pas te gaan kijken naar Ajax rond 20.50 uur. Op Teletekst 812/4. :666.gif:
Nou, nou, nou, WAT een vertrouwen in ons aller AJAX. Ik baal als een stekker eerlijk gezegd dat ik moet werken.
Ik geef het advies graag terug; ben vanavond teletekstsupporter. Beter voor uw hart! :666.gif: :smallgrin.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo dec 09, 2020 12:06 pm

Mano schreef:
wo dec 09, 2020 11:31 am
ik verwacht een zenuwachtig Ajax.

Als ze spelen zoals ze kunnen spelen, dan kunnen ze echt wel winnen alleen ik voorzie een slordig Ajax waardoor men tegen counters aanloopt.
Slordig door zenuwachtig/gehaast spel.
Ik verwacht dit dus ook. En ik had dolgraag een ander voorgevoel gehad. Ajax gaat volgens mij vanavond jakkeren en forceren en schiet zichzelf daarmee juist in de voet. Met daarnaast het huidige gezwalk van Ajax door steeds weer dezelfde problemen midden en achterin en de matige reputatie van Ajax in dit soort wedstrijden krijg ik die knop maar niet om. Maar ik krijg hierin graag ongelijk. Heel erg graag.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo dec 09, 2020 12:25 pm

Ramona schreef:
wo dec 09, 2020 11:57 am

Ik geef het advies graag terug; ben vanavond teletekstsupporter. Beter voor uw hart! :666.gif: :smallgrin.gif:
Bedankt. Misschien ga ik dat wel doen. Ajax kost me soms jaren van mijn leven. Maar uw werk en een falend Ajax lijkt mij ook een bar slechte combi. Daarom nogmaals, ook voor u: TT 812/4, pas om 20.50. En niet eerder aub. :eusa_pray.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 09, 2020 12:34 pm

Aftrap is toch gewoon zoals altijd om 21u? :hypocrite.gif:
Dan heb je ook geen wedstrijdstress. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo dec 09, 2020 12:36 pm

Ik ga proberen om deze wedstrijd te kijken... Als er geen reet aan is rol ik gewoon m'n bed weer in.

Plaats reactie