AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Mano » di apr 23, 2019 8:14 am

ik hoop dat je gelijk hebt. :hypocrite.gif:

ik zit de laatste tijd pas rustig als Ajax voor staat, :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 8:17 am

Mano schreef:ik hoop dat je gelijk hebt. :hypocrite.gif:

ik zit de laatste tijd pas rustig als Ajax voor staat , :excited.gif:
Ah mooi Mano dan ben jij dus diegene die een heel rustig weekend, kalm zaterdagavondje en ontspannen laatste 10 minuten van Groningen - Ajax heeft gehad :smile-ajax.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Mano » di apr 23, 2019 8:27 am

wordt een onrustige maand voor me :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door wimpey » di apr 23, 2019 8:33 am

Wouter schreef:Lafbek Slutsky gaat voor een 5-4-1-opstelling met Buitink als eenzame spits. Zo kansloos. Ajax voetbalt daar zo doorheen. Vitesse zou alleen een kansje maken als ze er vroeg op klappen en Ajax een slechte dag heeft. Gefeliciteerd met de overwinning vast.
Vitesse heeft recent vaak gewonnen in de Arena. Een 0-2, 0-1, 0-4 en 1-2 schieten me zo te binnen. Ze zijn beter dan jij ons wilt doen geloven.

Ik denk dat het weer een zware pot wordt. Lees dat Ajax met Dolberg begint, vraag me af of dat verstandig is. Waar Huntelaar Ajax energie geeft, lijkt het er wel op alsof Dolberg's verkramping aanstekelijk werkt.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Mr. Ajax » di apr 23, 2019 8:47 am

wimpey schreef:
Ik denk dat het weer een zware pot wordt. Lees dat Ajax met Dolberg begint, vraag me af of dat verstandig is. Waar Huntelaar Ajax energie geeft, lijkt het er wel op alsof Dolberg's verkramping aanstekelijk werkt.
Vind het ook niks. Dolberg springt niet eens op bij luchtduels. Staat er lekker naar te kijken. Daar word ik echt gek van. Ik zie dan nog liever die Traore.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door zeux » di apr 23, 2019 8:51 am

Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef:
Ik denk dat het weer een zware pot wordt. Lees dat Ajax met Dolberg begint, vraag me af of dat verstandig is. Waar Huntelaar Ajax energie geeft, lijkt het er wel op alsof Dolberg's verkramping aanstekelijk werkt.
Vind het ook niks. Dolberg springt niet eens op bij luchtduels. Staat er lekker naar te kijken. Daar word ik echt gek van. Ik zie dan nog liever die Traore.
Dolberg lijkt iedere motivatie voor Ajax-wedstrijden te ontberen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 9:06 am

wimpey schreef: Vitesse heeft recent vaak gewonnen in de Arena. Een 0-2, 0-1, 0-4 en 1-2 schieten me zo te binnen. Ze zijn beter dan Wouter ons wilt doen geloven.
De aanvoerder is ook bekend met de recente statistieken:
https://www.ajaxinside.nl/de-ligt-waars ... en-gepakt/

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Monkey Tonk » di apr 23, 2019 9:54 am

Veltman zegt dat hij tijdens zijn blessure op de tribune veel geleerd heeft. Die komt meteen op niveau terug. Dolberg is ergens in een wazig dromenland. Als je niet speelt kun je nog altijd taktisch sterker worden door veel over voetbal na te denken. Het zit verkeerd tussen zijn oren. Spelers bij Ajax lopen over van het zelfvertrouwen, en hij is de uitzondering zonder zelfvertrouwen. Een Ajax-spits zonder zelfvertrouwen kan niet. Hij heeft mazzel dat Hunt er even uitligt, maar als hij het zelf niet afdwingt is het een van zijn laatste duels voor Ajax.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Mr. Ajax » di apr 23, 2019 9:55 am

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef:
Ik denk dat het weer een zware pot wordt. Lees dat Ajax met Dolberg begint, vraag me af of dat verstandig is. Waar Huntelaar Ajax energie geeft, lijkt het er wel op alsof Dolberg's verkramping aanstekelijk werkt.
Vind het ook niks. Dolberg springt niet eens op bij luchtduels. Staat er lekker naar te kijken. Daar word ik echt gek van. Ik zie dan nog liever die Traore.
Dolberg lijkt iedere motivatie voor Ajax-wedstrijden te ontberen.
Het lijkt echt aan zijn karakter te liggen. Jammer, want talent heeft ie dus zeker wel, maar het houdt een keertje op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Wouter » di apr 23, 2019 10:12 am

wimpey schreef:
Wouter schreef:Lafbek Slutsky gaat voor een 5-4-1-opstelling met Buitink als eenzame spits. Zo kansloos. Ajax voetbalt daar zo doorheen. Vitesse zou alleen een kansje maken als ze er vroeg op klappen en Ajax een slechte dag heeft. Gefeliciteerd met de overwinning vast.
Vitesse heeft recent vaak gewonnen in de Arena. Een 0-2, 0-1, 0-4 en 1-2 schieten me zo te binnen. Ze zijn beter dan jij ons wilt doen geloven.

Ik denk dat het weer een zware pot wordt. Lees dat Ajax met Dolberg begint, vraag me af of dat verstandig is. Waar Huntelaar Ajax energie geeft, lijkt het er wel op alsof Dolberg's verkramping aanstekelijk werkt.
Linssen, Serero en Odegaard zijn aardige spelers, Bero ook wel. Maar de achterhoede is heel kwetsbaar. Of ze nou twee of drie prutsers centraal achterin zetten. Daarnaast gaat die rare Rus Bero rechtsachter zetten. Krankzinnig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 10:22 am

Wouter schreef: Linssen, Serero en Odegaard zijn aardige spelers, Bero ook wel. Maar de achterhoede is heel kwetsbaar.
Toch gaat het echt wel schelen dat Büttner geschorst is en er ipv een schopper gewoon een 'voetballer' met een werkend brein in de hersenpan meedoet.

Daardoor zal Vitesse beter opbouwen, minder key momenten lijden aan door beroerde timing gevaarlijke vrije trappen tegen of zomaar balverlies en dus hoeft het team ook minder vaak massaal in de achteruit. Geen Büttner in je team gaat het middenveld en de aanval die de meeste van die vuile meters na balverlies moeten lopen echt wel helpen, hoor.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door GangstaRiB » di apr 23, 2019 10:54 am

Godver... na Groningen-uit waren m'n zenuwen weer weg. Ik zag niet zoveel problemen tegen resp. Vitesse en Utrecht, maar nu ik lees hoe we de afgelopen jaren tegen ze hebben gevoetbald..... :1evil.gif:

We zijn trouwens wel de enige club die Vitesse-uit heeft gewonnen dit seizoen, toch? Zoiets dacht ik te horen laatst.

Ik hoop maar dat ze beseffen dat iedere misstap dodelijk is. En natuurlijk beseffen ze dat, maar ik hoop dat ze niet op achterstand komen waardoor je ontzettend veel arbeid en stress krijgt waardoor ze vergeten te voetballen. We zijn zo dichtbij... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door 999 » di apr 23, 2019 11:00 am


Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Chris » di apr 23, 2019 11:56 am

Allen,

dit is off topic: door een late minute change zit ik vanavond in Amsterdam, zijn er nog mogelijkheden dat ik een kaart kan krijgen voor vanavond? Heb al op de site gekeken, dat was stijf uitverkocht.

Alvast bedankt!
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door elliquido » di apr 23, 2019 12:12 pm

Wie kent cees de wolf schijnt de juiste man hier op het forum te zijn. Stuur hem anders een pm
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door wimpey » di apr 23, 2019 12:33 pm

Ajax speelt dinsdagavond een competitiewedstrijd tegen Vitesse in de Johan Cruijff ArenA. Het is maar de vraag of trainer Erik ten Hag een beroep kan doen op zijn sterkste elftal.

Volgens Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf is de Ajax-selectie 'niet helemaal' fit na de slijtageslag van vorige week. "De Ligt is niet helemaal ongeschonden uit de wedstrijd tegen Groningen gekomen. Hij heeft een tik op het bovenbeen gehad. Hij heeft de wedstrijd kunnen volmaken, maar je zag hem na afloop wel een beetje strompelen en hij zal worden getest voor de wedstrijd tegen Vitesse", vertelt de journalist in de voetbalpodcast van de krant.

Verweij vervolgt: "Het is wel de verwachting dat hij kan spelen. Hij heeft het grootste deel van de training maandag ook meegedaan. En Daley Blind is niet okselfris. Hij heeft last van zijn hak, maar ook daarvan is de verwachting dat hij kan aantreden. Het is echt een wedstrijd waarvan Ajax zegt dat ze deze over de streep moeten trekken en dan hebben ze een week voor Tottenham Hotspur."
Dit wordt loodzwaar. :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door InnerHarbour » di apr 23, 2019 12:46 pm

Stel je niet aan, thuis tegen Chelski 7, appeltje eitje voor Ajax.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 12:48 pm

wimpey schreef:
Ajax speelt dinsdagavond een competitiewedstrijd tegen Vitesse in de Johan Cruijff ArenA. Het is maar de vraag of trainer Erik ten Hag een beroep kan doen op zijn sterkste elftal.

Volgens Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf is de Ajax-selectie 'niet helemaal' fit na de slijtageslag van vorige week."

Verweij vervolgt: "Het is wel de verwachting dat hij kan spelen. Hij heeft het grootste deel van de training maandag ook meegedaan. En Daley Blind is niet okselfris. Hij heeft last van zijn hak, maar ook daarvan is de verwachting dat hij kan aantreden. Het is echt een wedstrijd waarvan Ajax zegt dat ze deze over de streep moeten trekken en dan hebben ze een week voor Tottenham Hotspur."
Dit wordt loodzwaar. :blush.gif:

Als het scoreverloop meezit hoeft dat niet perse.
Een vroeg doelpuntje voor de rust of net in de 2e helft lekker snel vallen, publiek komt er sowieso flink achter en dan kun je tegen Vitesse ook juist lekker vrij spelen.

In de haven zouden ze in het Engels uitdrukken "it's not Juventus, Spurs or FC Groningen but Chelsea's 6th or 7th backup team"

Scheelt dat Odegaard & co geen schoppers zijn. Serero die kan wel aardig uitdelen.
Laatst gewijzigd door Cruijff op di apr 23, 2019 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Mr. Ajax » di apr 23, 2019 12:48 pm

Tegen Groningen zag je al dat ze niet helemaal fris waren, wat ook gewoon logisch is. Er zitten de laatste weken maar twee dagjes tussen al die (loodzware) wedstrijden. Zo'n Daley Blind zit volgens mij al tegen de 60 wedstrijden aan dit seizoen. De Ligt, Frenkie en Tadic zullen ook niet veel minder hebben gespeeld. Karakter tonen, vroeg scoren en deze over de streep trekken dus.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Gaizka1985 » di apr 23, 2019 12:49 pm

wimpey schreef:
Ajax speelt dinsdagavond een competitiewedstrijd tegen Vitesse in de Johan Cruijff ArenA. Het is maar de vraag of trainer Erik ten Hag een beroep kan doen op zijn sterkste elftal.

Volgens Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf is de Ajax-selectie 'niet helemaal' fit na de slijtageslag van vorige week. "De Ligt is niet helemaal ongeschonden uit de wedstrijd tegen Groningen gekomen. Hij heeft een tik op het bovenbeen gehad. Hij heeft de wedstrijd kunnen volmaken, maar je zag hem na afloop wel een beetje strompelen en hij zal worden getest voor de wedstrijd tegen Vitesse", vertelt de journalist in de voetbalpodcast van de krant.

Verweij vervolgt: "Het is wel de verwachting dat hij kan spelen. Hij heeft het grootste deel van de training maandag ook meegedaan. En Daley Blind is niet okselfris. Hij heeft last van zijn hak, maar ook daarvan is de verwachting dat hij kan aantreden. Het is echt een wedstrijd waarvan Ajax zegt dat ze deze over de streep moeten trekken en dan hebben ze een week voor Tottenham Hotspur."
Dit wordt loodzwaar. :blush.gif:
Inclusief voorronde CL is dit natuurlijk een loodzwaar seizoen, hopelijk loopt het allemaal goed af qua blessures, maar geen onnodige risico's nemen wat mij betreft!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door GangstaRiB » di apr 23, 2019 12:50 pm

wimpey schreef:
Ajax speelt dinsdagavond een competitiewedstrijd tegen Vitesse in de Johan Cruijff ArenA. Het is maar de vraag of trainer Erik ten Hag een beroep kan doen op zijn sterkste elftal.

Volgens Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf is de Ajax-selectie 'niet helemaal' fit na de slijtageslag van vorige week. "De Ligt is niet helemaal ongeschonden uit de wedstrijd tegen Groningen gekomen. Hij heeft een tik op het bovenbeen gehad. Hij heeft de wedstrijd kunnen volmaken, maar je zag hem na afloop wel een beetje strompelen en hij zal worden getest voor de wedstrijd tegen Vitesse", vertelt de journalist in de voetbalpodcast van de krant.

Verweij vervolgt: "Het is wel de verwachting dat hij kan spelen. Hij heeft het grootste deel van de training maandag ook meegedaan. En Daley Blind is niet okselfris. Hij heeft last van zijn hak, maar ook daarvan is de verwachting dat hij kan aantreden. Het is echt een wedstrijd waarvan Ajax zegt dat ze deze over de streep moeten trekken en dan hebben ze een week voor Tottenham Hotspur."
Dit wordt loodzwaar. :blush.gif:
Wordt tijd dat anderen opstaan.
Deze wedstrijd moet snel in het slot gegooid worden. Dan kun je eventueel vroeger wisselen en kun je Veltman naar het centrum halen en Kristensen laten opdraven.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door wimpey » di apr 23, 2019 12:54 pm

InnerHarbour schreef:Stel je niet aan, thuis tegen Chelski 7, appeltje eitje voor Ajax.
De druk staat er vol op en Ajax mist aanjager Huntelaar. Ajax kan ook niet uit een schier oneindig reservoir aan kwaliteitsspelers putten he.

Bovendien komt het uitermate ongelegen dat de CVs niet fit zijn. Die waren in Turijn en Groningen Ajax' besten.

Nee, dit wordt zwaar.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door InnerHarbour » di apr 23, 2019 12:59 pm

Cruijff schreef:
In de haven zouden ze in het Engels uitdrukken "it's not Juventus, Spurs or FC Groningen but Chelsea's 6th or 7th backup team"
Juist, Ajax ruikt de finish, die zitten in een flow. Als men in die betonbak nu eens sfeer maakt zonder die debiele vlaggetjes en al zingend achter de ploeg gaat staan lopen de spelers eroverheen.
YNWA

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Monkey Tonk » di apr 23, 2019 1:00 pm

Je komt ineens bij de Europese top. Andere en rijkere Europese toppers hebben natuurlijk een veel bredere selectie.

Drie finales in de competitie, en drie finales in de CL ... De trainer kan het nooit maken, maar ik zou de fitheid voor de CL het allerhoogste belang geven. Ajax moet ook kunnen winnen van Vitesse zonder de Ligt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door InnerHarbour » di apr 23, 2019 1:13 pm

Monkey Tonk schreef:Europese toppers hebben natuurlijk een veel bredere selectie.
Die hebben ook echte tegenstanders, jullie spelen tegen het zoveelste reserveteam van Abramovitsj uit de Mickey Mouse competitie. Oprollen, een week vrij -wat die Europese toppers niet hebben- en er dan vol in tegen die nagemaakte Argentijn en zijn diving squat. :biggthumpup.gif:
YNWA

Plaats reactie