Ajax - Fortuna Sittard zon 10-03-2019 16:45
Moderator: mods
Re: Ajax - Fortuna Sittard zon 10-03-2019 16:45
Allemaal leuk en aardig maar we denken toch niet serieus dat we de CL gaan winnen? Ff normaal doen allemaal.
Op Porto na hebben we twee keer heel wat geluk nodig (hebben nog steeds een flink aantal spelers op scherp staan) om überhaupt de halve finale te bereiken.
Ajax moet gewoon kampioen worden. Dan hebben we een topseizoen gedraaid. Als we nu geen kampioen worden....
Op Porto na hebben we twee keer heel wat geluk nodig (hebben nog steeds een flink aantal spelers op scherp staan) om überhaupt de halve finale te bereiken.
Ajax moet gewoon kampioen worden. Dan hebben we een topseizoen gedraaid. Als we nu geen kampioen worden....
IK GELOOF!!!!!!
Natuurlijk denken we dat wel. Kom op man, als wij daar niet in geloven??Lionel schreef:Allemaal leuk en aardig maar we denken toch niet serieus dat we de CL gaan winnen? Ff normaal doen allemaal.
Onana zei tijdens de poulefase al dat hij (dit seizoen) met Ajax de Champions League wilde winnen. Als de hele selectie dat hardop gaat roepen dan lig je er meestal meteen uit, maar er mag en moet toch echt wel een grote droom en ambitie zijn.
Jij zit telkens een hoop potjes uit internationale competities te kijken, dan zie je dat elke andere deelnemer die in de CL over is een paar zwakke plekken in de ploeg heeft die werkelijk zielig zijn.
Het 'topvoetbal' anno nu is gewoon niet zo geweldig. De CL finale van 2018 en de WK finale van 2018? Lachwekkend.
- Giacomo Puccini
Nou Lionel, de kansen zijn sinds afgelopen dinsdag verdubbeld. Van 16 ploegen naar nog maar 8. De kans is misschien maar een paar procent maar waarom zou het niet kunnen? Ajax moet nog met 3 tegenstanders afrekenen om het cuppie te winnen. Zoals iemand al zei, de route Schalke, Lyon, Man U is nog altijd een theoretische mogelijkheid. Tegen Porto liggen goede kansen. Tottenham is geen wereldploeg. Tegen wie zijn we bij voorbaat kansloos?
Begrijp me niet verkeerd, we zijn underdog. Maar blijft iedereen fit en hebben we wat geluk, dan is het mogelijk. In de kwartfinale moet je zo denken, anders hoor je daar niet thuis.
Begrijp me niet verkeerd, we zijn underdog. Maar blijft iedereen fit en hebben we wat geluk, dan is het mogelijk. In de kwartfinale moet je zo denken, anders hoor je daar niet thuis.
Ajax!
Natuurlijk hoop ik het ook.
Maar de kans dat zowel Lyon als Schalke doorgaan is toch niet meer dan 1%? Statistisch gezien zal het hoger zijn maar wie denkt dat Schalke uit bij City wint is gek.
Spurs is geen wereldploeg, Porto moeten we ook kunnen pakken maar de rest? Over twee wedstrijden?
Ik durf geen euro in te zetten op een winst van Ajax in de CL en dat zegt wel wat... Had €500 ingezet op winst Ajax afgelopen dinsdag
Maar de kans dat zowel Lyon als Schalke doorgaan is toch niet meer dan 1%? Statistisch gezien zal het hoger zijn maar wie denkt dat Schalke uit bij City wint is gek.
Spurs is geen wereldploeg, Porto moeten we ook kunnen pakken maar de rest? Over twee wedstrijden?
Ik durf geen euro in te zetten op een winst van Ajax in de CL en dat zegt wel wat... Had €500 ingezet op winst Ajax afgelopen dinsdag

IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
Statistisch gezien is de kans 12,5% dat Ajax de Champions League wint, terwijl teams als Barcelona en Manchester City minder dan 10% kans hebben. Ik vind dat toch wel een leuk gegeven 

Ajax!
-
Ik ben met élke overwinning op Fortuna tevreden, al is het maar een spuuglelijke 1-0. Iedereen is nog vol van Madrid (anders ik wel); focus op Fortuna en PEC is een enorme psychische omschakeling.
Wat ik trouwens nu al verraderlijk vind: AZ uit. Een pot die kort na de kwartfinale CL loting wordt gespeeld en écht een recept om de jonge selectie off guard te krijgen omdat ze alleen maar even aan nieuwe glorie in de CL denken en de focus op de competitie net even een paar procentjes minder is.
Wat ik trouwens nu al verraderlijk vind: AZ uit. Een pot die kort na de kwartfinale CL loting wordt gespeeld en écht een recept om de jonge selectie off guard te krijgen omdat ze alleen maar even aan nieuwe glorie in de CL denken en de focus op de competitie net even een paar procentjes minder is.
Maar je verliest elk seizoen ook duizenden euro's met online bets op allerlei wedstrijden en combinaties die je fout voorspelt dus wat dat betreft ben je echt een ras opportunist.Lionel schreef:
Wat heeft Schalke het een paar weken geleden verkloot. 2-1 voor met 11 tegen 10 man. Tot nu toe heb ik allerlei thuisploegen telkens zien falen. Man United tegen PSG, daarna PSG tegen Man U. Dortmund tegen de Spurs ook.Lionel schreef:Natuurlijk hoop ik het ook.
Naast Porto moet je Atletico Madrid en de Spurs kunnen hebben als je eenmaal in de finale staat.
Bij Tottenham Hotspurs zullen ze het ons ook net iets meer gunnen als het een halve finale ipv kwartfinale is. Dan gaat de revival van Ajax nog veel harder viral in Engeland dan nu al het geval is. De club die met afstand het aller laagste budget heeft die niet de halve finale maar ook de finale haalt, Engelsen houden van dat soort verhalen.
En bovendien is deze fase van het toernooi voor Tottenham veel ongebruikelijker dan voor ons.
Hoe weet jij nou dat ik duizenden euro's verlies? 
Wie denkt dat wij Atletico pakken is gek.

Wie denkt dat wij Atletico pakken is gek.
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
Een paar weken geleden pakte Real Atletico ook, dus zo gek lijkt me dat niet.
Ajax!
Dat heb je mezelf verteld welke bets er gruwelijk mis gingen.Lionel schreef:Hoe weet jij nou dat ik duizenden euro's verlies?![]()
Blind op Barca en nog een paar grote clubs inzetten gaat niet altijd werken, zij morsen best regelmatig.
Atletico is ook gewoon te pakken hoor.Lionel schreef:Wie denkt dat wij Atletico pakken is gek.
Hebben al genoeg potten verloren dit seizoen, bijvoorbeeld ook in hun CL poule die ze niet wonnen.
Een team dat heel makkelijk in staat is om het hoofd te verliezen met domme kaarten en met een speelwijze waarmee ze met name zelf enorme risico's op blessures lopen.
Zeker in een eventuele halve finale is er bij hen een ongezond grote druk. Een finale in eigen stadion, dat is nogal een inzet. En dan is die plaaggeest Real die al hun kansen op ECI prijzen jaren achtereen telkens verpest er al uit dus de druk nog veel groter. Dat kan hartstikke fout gaan voor Atleti.
In interlands met Frankrijk bleken De Ligt, De Jong en een in de Kuip zeldzaam ijzersterk spelende Blind ook niet bang voor Griezmann & co.
-
Dit topic is exemplarisch voor wat ik net bedoelde: het gaat niet over Fortuna, maar de CL...
Novacovic is beter n vorm dan Benzema
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
- AT Toto winner 15/16
Gaat niet gebeuren, maar ik blijf zeggen SPELERS SPAREN.
Ook met een paar wissels kun je makkelijk van Fortuna en Zwolle winnen. Dat het aan het begin van het seizoen een keer mis ging ligt aan de instelling, niet aan de kwaliteit van de spelers want de wissels van Ajax zijn stuk voor stuk beter dan de basisspelers van Fortuna en Zwolle.
Ook met een paar wissels kun je makkelijk van Fortuna en Zwolle winnen. Dat het aan het begin van het seizoen een keer mis ging ligt aan de instelling, niet aan de kwaliteit van de spelers want de wissels van Ajax zijn stuk voor stuk beter dan de basisspelers van Fortuna en Zwolle.
Ben er morgen ook weer bij
. Ben het een beetje met Cees eens - als die 3 punten maar binnen worden gehaald, en het maakt me ook niet uit hoe.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Ter vergelijk: Spurs winnen dinsdag in en van Dortmund, vandaag verliezen ze van het Fortuna van Engeland...
Ik zie liever dat de sterkste opstelling (mits honderd procent fit) de voorsprong op het scorebord zet. Doen ze dat goed dan kun je op tijd spelers rust geven en daarmee anderen de kans. Andersom werkt het vaak toch minder.brigade zuid schreef:Gaat niet gebeuren, maar ik blijf zeggen SPELERS SPAREN.
Winnen is uiteraard verreweg het belangrijkste. Als we de komende drie wedstrijden winnen dan kunnen we in de thuiswedstrijd tegen PSV om de koppositie spelen. Dat moet toch voldoende motivatie bieden.
Nil volentibus arduum
Barcelona ligt er woensdag ook uit, als Lyon 1x scoort telt die dubbel 

Ik hoop wel dat ze bij Ajax iets meer aandacht voor deze wedstrijd hebben in vergelijking met AT. Wat dat betreft zijn de komende wedstrijden interessant. Heeft de selectie geleerd van de slechte start na de winterstop en snappen ze dat ze in deze wedstrijden spelen om een echte prijs. De schaal die moet zorgen voor een bekroning van dit seizoen.
Er is nog geen nieuws over de opstelling maar ik verwacht de variant met Dolberg i.p.v. Schöne.
Er is nog geen nieuws over de opstelling maar ik verwacht de variant met Dolberg i.p.v. Schöne.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
"op een slof en een oude voetbalschoen ..." https://www.youtube.com/watch?v=F3KL2SOKgHk
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dit topic is exemplarisch voor wat ik net bedoelde: het gaat niet over Fortuna, maar de CL...
WkCdWn heeft wel gelijk.
60% van AT zit met het hoofd nog bij de CL.
Toch, van mij mogen de spelers vandaag 90 minuten of incl wat de VAR bijtelt zelfs 96 minuten aan Real Madrid of aan de Champions League denken.
Stel je speelt gigantisch kut, creeert bijna geen kans en verdient zelfs nog geen anderhalf punt...
... ALS JE DAN denkt potverrrr we wonnen met 1-4 in Bernabeu hier zetten we onszelf toch ook niet voor schut???
En je vindt daardoor motivatie en knalt de 0-0 erin dan is dat voor mij ook goed.
Het luistert bij Ajax nog allemaal heel nauw met de enorme pieken en "de niveautje-Kozakken-Boys dalen".
Tegen Heracles was het echt niet zo dat de spelers de Eredivisie niet belangrijk genoeg vonden. Ze waren gewoon niet topsporter genoeg.
Met Roda-Ajax zei Carel Eiting dat de spelersgroep wist dat Ajax voor het eerst in 4 jaar pas weer overwinterde in de KNVB Beker.
Dus daarom begon Ajax in Kerkrade volgens eigen zeggen echt wel geconcentreerd. "Maar we waren vanavond toch niet scherp genoeg."
Trouwens...
Perr Schuurs zit bij de selectie, toch?
Perr Schuurs zit bij de selectie, toch?
-
Ajax - Fortuna Sittard zon 10-03-2019 16:45
Ik ben er sterk op tegen dat we vanmiddag een 0-0 erin knallen.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op zo mar 10, 2019 12:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Spurs lopen tegen een zeperd aan na de mooie CL.
Laten we dat niet nadoen.
Het maakt me niet hoe, als we maar winnen
Laten we dat niet nadoen.
Het maakt me niet hoe, als we maar winnen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Monkey Tonk
Ajax kan de prijzen nu ruiken. Fortuna heeft geen schijn van kans.
-
Schone speelt niet, Dolberg wel.