Benfica - Ajax 07-11-2018
Moderator: mods
Re: Benfica - AFC Ajax wo 7-11, 21:00
Lijkt me wel dat je daar Neres opstelt en geen Donny/Dolberg.
IK GELOOF!!!!!!
Tegen Benfica heeft Ajax de meeste kansen weg gegeven. Zelfs Bayern kwam niet aan dat aantal.
Nu gaan we ontdekken of het eenmalig was.
Ik hoop met Neres. Die jongen liep lange tijd 1 op 1 m.b.t. assists en dan lees ik dat Ten Hag zegt dat zijn rendement omhoog moet
Nu gaan we ontdekken of het eenmalig was.
Ik hoop met Neres. Die jongen liep lange tijd 1 op 1 m.b.t. assists en dan lees ik dat Ten Hag zegt dat zijn rendement omhoog moet

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Het lijkt me dat we ons defensief gaan versterken. Wat mij betreft spelen we met Wober naast de Ligt en Daley op het middenveld. In de spits weer met Tadic, en Neres en Ziyech op de flanken.
Zou ik ook doen ja.Alexander schreef:Het lijkt me dat we ons defensief gaan versterken. Wat mij betreft spelen we met Wober naast de Ligt en Daley op het middenveld. In de spits weer met Tadic, en Neres en Ziyech op de flanken.
Wober met De Ligt. Middenveld dan met Blind Schone/Donny en Frenkie. Laat de drie voorin het maar uitzoeken met Frenkie.
IK GELOOF!!!!!!
Toch wel knap hoe Schöne zich jaar in, jaar uit handhaaft. Ook dit seizoen speelt hij - ondanks z'n enkele overduidelijke gebreken - weer een goede rol. Is balvast en z'n trap bezorgt de ploeg een makkelijke avond in Heerenveen en bijna de winst in München.Lionel schreef: Wober met De Ligt. Middenveld dan met Blind Schone/Donny en Frenkie. Laat de drie voorin het maar uitzoeken met Frenkie.
EtH zal ongetwijfeld voor Blind i.p.v. Wöber kiezen. Logisch, want in een centraal duo moet je niet teveel snijden. Benieuwd of Tadic als 'valse' 9 speelt. Voordeel is dat je (m.i.) dan tot het beste veldspel komt. Nadeel is dat je qua afronding en qua diepgang voorin geen typische spits hebt. Dus ik denk dat Dolberg speelt.
Aan de ene kant zou ik niet teveel snijden centraal achterin maar Benfica zal ongetwijfeld met 1 of misschien wel twee reuzen spelen.
Frenkie in een vrijere rol zou ik wel willen zien.
Frenkie in een vrijere rol zou ik wel willen zien.
IK GELOOF!!!!!!
Ik zou met Neres, Donny en Ziyech achter Tadic starten.
ALs Dolberg nou aan de lopende band aan het scoren was zou ik dat overwegen. Maar de meeste kansen en doelpunten komen toch niet van hem maar van de spelers achter hem. Ik denk niet dat we met Tadic in de spits dan teveel (of uberhaupt) aan scorend vermogen inleveren.wimpey schreef:Lionel schreef: Benieuwd of Tadic als 'valse' 9 speelt. Voordeel is dat je (m.i.) dan tot het beste veldspel komt. Nadeel is dat je qua afronding en qua diepgang voorin geen typische spits hebt. Dus ik denk dat Dolberg speelt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
Ik zou Tadic op 10 zetten en Dolberg en Neres beide laten spelen.Lionel schreef:Voor de diepgang zou ik Neres gebruiken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
En Donny bank?Ajaciedjuh schreef:Ik zou Tadic op 10 zetten en Dolberg en Neres beide laten spelen.Lionel schreef:Voor de diepgang zou ik Neres gebruiken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
yep. Afhankelijk van hoe de wedstrijd gaat, zou je hem kunnen brengen voor Schöne.Mr. Ajax schreef:En Donny bank?Ajaciedjuh schreef:Ik zou Tadic op 10 zetten en Dolberg en Neres beide laten spelen.Lionel schreef:Voor de diepgang zou ik Neres gebruiken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Monkey Tonk
Ajax is +0.25 underdog bij de bookmakers.
Error Index: Benfica 2 - Ajax 0 (voordeel Ajax)
Error Index: Benfica 2 - Ajax 0 (voordeel Ajax)
- Giacomo Puccini
Schöne opstellen in een Europese uitwedstrijd is vrij roekeloos, die kan het niet belopen en het gaat te snel voor hem. Ik zou Neres en Donny laten spelen.
Ajax!
-
Zou ik zeer zeker doen, maar ik vrees dat Ten Hag Willem II thuis niet weet te onderscheiden van Benfica uit, zich herinnert dat Blind MOTM was afgelopen zaterdag en hem daarom maar weer centraal achterin zet morgenavond.Lionel schreef:Zou ik ook doen ja.Alexander schreef:Het lijkt me dat we ons defensief gaan versterken. Wat mij betreft spelen we met Wober naast de Ligt en Daley op het middenveld. In de spits weer met Tadic, en Neres en Ziyech op de flanken.
Wober met De Ligt. Middenveld dan met Blind Schone/Donny en Frenkie. Laat de drie voorin het maar uitzoeken met Frenkie.
https://www.nu.nl/249152/video/samenvat ... n-0-2.html
Ik vind het wel mee vallen , aanvallend dat Benfica , had met 0-4 achter moeten staan Zie ruime samenvatting
Ik vind het wel mee vallen , aanvallend dat Benfica , had met 0-4 achter moeten staan Zie ruime samenvatting

Persoonlijk vind ik dat Schöne, o.b.v. wat hij dit seizoen presteert, veel meer aanspraak mag maken op een basisplaats dan vd Beek (die m.i. het gelijk van de trainer met grote regelmaat bewijst).Giacomo Puccini schreef:Schöne opstellen in een Europese uitwedstrijd is vrij roekeloos, die kan het niet belopen en het gaat te snel voor hem. Ik zou Neres en Donny laten spelen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Je kunt ze moeilijk vergelijken want andere type spelers (en andere positie). Schone is de man van de pass en de vrije trap, VdBeek van de ruimtes belopen en kansen krijgen. Denk dan ook dat je met Schone, Blind en De Jong teveel passers krijgt en te weinig lopers.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
Matchday!! Ik baal stevig dat ik niet in Lissabon kan zitten ivm agendaperikelen en ben goed zenuwachtig aan het worden!
Lasse Schöne is structureel onderschat. Nog altijd.wimpey schreef:Persoonlijk vind ik dat Schöne, o.b.v. wat hij dit seizoen presteert, veel meer aanspraak mag maken op een basisplaats dan vd Beek (die m.i. het gelijk van de trainer met grote regelmaat bewijst).Giacomo Puccini schreef:Schöne opstellen in een Europese uitwedstrijd is vrij roekeloos, die kan het niet belopen en het gaat te snel voor hem. Ik zou Neres en Donny laten spelen.
Het is waar dat hij niet de snelste is. Maar zou het toeval zijn dat hij eigenlijk altijd speelt in de beste periodes van Ajax?
Nil volentibus arduum
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Jij kan iig nog kijken; ik mag werken...Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Matchday!! Ik baal stevig dat ik niet in Lissabon kan zitten ivm agendaperikelen en ben goed zenuwachtig aan het worden!

Fijne wedstrijd gewenst allemaal!

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Helaas niet; ik ren de hele avond rond. Wel weer goed voor mijn conditie.999 schreef:Jij kan luisteren ...
Maar goed: AAAAAAAAAAAJJJJJAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX!!!

Prestatie van AJAX is natuurlijk super.Maar we zijn er nog steeds niet.Vond Benfica in Amsterdam best goed voetballen, snelle combinaties en best goede kansen gecreëerd.Wel ontzettend geërgerd aan de Portugeze vallende ziekte. Wat ik nog mis bij dit AJAX is de genadeloosheid, het afstraffen van fouten, of keihard benutten van kansen.B.v. tegen WII die kansen van Neres en de Jong.
Maar Portugezen uit is altijd een zeer lastige klus ...
Maar Portugezen uit is altijd een zeer lastige klus ...
Blij met de punten ...
Ik ben z'n naam kwijt maar die gast die vanaf de linkerkant speelde (tegenover Mazraoui dus) was sterk. Kwam een paar keer gevaarlijk door.
Mijn gevoel is nog steeds slecht. Ajax is de laatste weken minder goed dus ik verwacht een nederlaag. Uiteraard kom ik daar vanavond graag op terug.
Mijn gevoel is nog steeds slecht. Ajax is de laatste weken minder goed dus ik verwacht een nederlaag. Uiteraard kom ik daar vanavond graag op terug.

Nil volentibus arduum