Ajax - Standard Liege 14-08-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door GangstaRiB » wo aug 08, 2018 9:21 pm

Ajax is aan haar stand verplicht te winnen. Als dat niet lukt tegen (met alle respect) Luik dan weet ik het even niet meer. Wedstrijd hierna tegen een Oostblok land dat altijd meer strijd laat zien dan Ajax. Aangevuld met een degelijke tropische verrassing gaat dat ook weer een aardige horde worden.

Dat is wat mij het meeste tegenviel van Ajax in de uitwedstrijd. Na 0-2 denken dat je er bent. Maar itt eredivisie ploegen strijden buitenlandse ploegen wel door tot het gaatje.

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mr. Ajax » do aug 09, 2018 7:51 am

Ze gingen er na de 0-2 inderdaad iets te makkelijk over denken. Daar haal je dan de 'ervaring' voor, om dit soort fouten te voorkomen. Helaas niet gelukt.

Is Dolberg fit voor volgende week?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » do aug 09, 2018 8:35 am

Luik weet wat het te doen staat. Druk zetten op Ajax, opkomende backs veelvuldig inzetten.

Ajax weet wat het te doen staat. voetballen! Als je je onder de druk kan uit voetballen en als je de bal hebt, bepaal jij het tempo.
Wat Ajax vooral niet moet doen, is wat men deed in de 2de helft. lange ballen en middenveld overslaan.

Waar ik bang voor ben, is dat Ten Hag een 'aanpassing' maakt die Ajax helemaal niet past.
Dat Ajax daardoor de kluts kwijt is en al 0-2 staat bij rust voordat hij ingrijpt


Als Ajax eruit gaat, is het verdiend. Als je niet afmaakt terwijl tegenstander op slachtbank ligt, dan verdien je geen CL. Dan ben je EL niveau. Iets wat we eigenlijk allang weten.

En als de Jong, De Ligt en Ziyech dan vertrekken dan is dat maar zo. Zij waren het die ervoor zorgden dat ze de CL niet haalde dus even in de spiegel kijken kan geen kwaad maar is altijd erg veel gevraagd voor een voetballer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » do aug 09, 2018 8:38 am

Mr. Ajax schreef: Is Dolberg fit voor volgende week?

Wat denk je zelf?
Die gast heeft een heel jaar geen bal aangeraakt. fit/niet fit :confused.gif:
als hij blessure vrij is, is hij nog steeds niet fit. Dit is niet het moment om hem op te stellen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 09, 2018 8:47 am

Yopii schreef:Niets met arrogantie te maken, het middenveld van gisteren komt in de omschakeling veel tekort. Je speelt dan met twee jongens die vooral vooruit denken en een slak. Geen wonder dat je overlopen wordt.

In balbezit ging het wel redelijk, dat is ook niet zo vreemd als je ziet wie er speelden.

Ik zou Eiting en Van de Beek gewoon opstellen, dan heb je meer balans. Maar ja, wat moet je dan Frenkie?

Die wil niet achterin spelen; daar heb je bovendien Blind al.
Er schijnt een club uit Spanje interesse te hebben...?

Even zonder dollen: Frenkie was niet bepaald goed tegen Standard. Hij rendeert beter centraal achterin. Daar hebben we nu Blind en De Ligt (nog) staan. Moeten we hem niet gewoon voor de hoofdprijs verkopen en Ziyech nog een jaartje houden?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 09, 2018 8:48 am

Yopii schreef:Niets met arrogantie te maken, het middenveld van gisteren komt in de omschakeling veel tekort. Je speelt dan met twee jongens die vooral vooruit denken en een slak. Geen wonder dat je overlopen wordt.

In balbezit ging het wel redelijk, dat is ook niet zo vreemd als je ziet wie er speelden.

Ik zou Eiting en Van de Beek gewoon opstellen, dan heb je meer balans. Maar ja, wat moet je dan Frenkie?

Die wil niet achterin spelen; daar heb je bovendien Blind al.
Er schijnt een club uit Spanje interesse te hebben...?

Even zonder dollen: Frenkie was niet bepaald goed tegen Standard. Hij rendeert beter centraal achterin. Daar hebben we nu Blind en De Ligt (nog) staan. Moeten we hem niet gewoon voor de hoofdprijs verkopen en Ziyech nog een jaartje houden?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 09, 2018 8:48 am

Yopii schreef:Niets met arrogantie te maken, het middenveld van gisteren komt in de omschakeling veel tekort. Je speelt dan met twee jongens die vooral vooruit denken en een slak. Geen wonder dat je overlopen wordt.

In balbezit ging het wel redelijk, dat is ook niet zo vreemd als je ziet wie er speelden.

Ik zou Eiting en Van de Beek gewoon opstellen, dan heb je meer balans. Maar ja, wat moet je dan Frenkie?

Die wil niet achterin spelen; daar heb je bovendien Blind al.
Er schijnt een club uit Spanje interesse te hebben...?

Even zonder dollen: Frenkie was niet bepaald goed tegen Standard. Hij rendeert beter centraal achterin. Daar hebben we nu Blind en De Ligt (nog) staan. Moeten we hem niet gewoon voor de hoofdprijs verkopen en Ziyech nog een jaartje houden?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » do aug 09, 2018 9:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Even zonder dollen: Frenkie was niet bepaald goed tegen Standard. Hij rendeert beter centraal achterin. Daar hebben we nu Blind en De Ligt (nog) staan. Moeten we hem niet gewoon voor de hoofdprijs verkopen en Ziyech nog een jaartje houden?

Ja zeker een optie.
Ik zou dan wel voorstellen om een rammer van een CV te halen en blind door te schuiven naar VM.
Blind als CV vind ik wat kwetsbaar.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door elliquido » do aug 09, 2018 11:36 am

Cruijff schreef:Ik open 't wedstrijdtopic, want we spelen de return op de 14e. Lijkt me logisch.


Wat verwachten jullie ervan? Ik denk wij moeten nu, alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnenn :smile-ajax.gif: in de CL kwalificatie:
https://www.youtube.com/watch?v=7WjIYxB6uEU
daar gaat de goede reeks. Je jinxed het topic. Ajax uitgeschakeld en dat is dan jouw schuld :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Gaizka1985 » do aug 09, 2018 11:56 am

Opvallend genoeg zijn we dik favoriet voor a.s. dinsdag bij de bookmakers:

Ajax = 1,35 Gelijk = 4,75 Luik = 7,50

Dit zijn 'Barcelona quoteringen'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 12:37 pm

elliquido schreef:
Cruijff schreef:Ik open 't wedstrijdtopic, want we spelen de return op de 14e. Lijkt me logisch.


Wat verwachten jullie ervan? Ik denk wij moeten nu, alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnenn :smile-ajax.gif: in de CL kwalificatie:
https://www.youtube.com/watch?v=7WjIYxB6uEU
daar gaat de goede reeks. Je jinxed het topic. Ajax uitgeschakeld en dat is dan jouw schuld :ajaxsmiley.gif:

:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:
Sinds die KNVB directeur dat zei won Oranje trouwens wel het merendeel van de resterende potten. Niet genoeg om het toernooi te halen :smallgrin.gif: maar toch. :smile-ajax.gif:

Vond trouwens echt dat Albert Mantingh, de commentator op Ziggo, de boel dinsdag jinxte. Die zei in rust dat hij het bij deze stand én vandaag én over twee wedstrijden niet meer fout kon zien gaan. :frusty.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » do aug 09, 2018 1:43 pm

Tegen Lyon en Schalke gingen we met ruime voorsprong de 2de wedstrijd in...
uiteindelijk billenknijpen...

dat verwacht ik nu weer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Arthur » vr aug 10, 2018 10:50 am

Scheelt wel dat we toen de 2e wedstrijd uit speelden.

Yopii
Berichten: 19173
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Yopii » vr aug 10, 2018 10:58 am

Ajax zal zeker kansen krijgen, kan me niet voorstellen dat Standard het achterin dicht houdt. Het zou moeten kunnen lukken, denk dat het 60/40 is.

Veel hangt af van de opstelling. Wéér Schöne vermindert de kansen aanmerkelijk.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 10, 2018 12:07 pm

Ik denk ook 60/40 inderdaad, wat zou het lekker zijn als we deze ronde overleven en play offs mogen spelen om CL deelname!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Cruijff » vr aug 10, 2018 12:41 pm

Mano schreef:Tegen Lyon en Schalke gingen we met ruime voorsprong de 2de wedstrijd in...
uiteindelijk billenknijpen...

dat verwacht ik nu weer.
Arthur schreef:Scheelt wel dat we toen de 2e wedstrijd uit speelden.
Is qua loting een voordeel geweest denk ik. Ajax thuis of uit scheelt dag en nacht.
Als Ajax in een uitwedstrijd eerst een kleine dan wel (middel)grote nederlaag had geleden dan was dat in de return niet meer gerepareerd.

Nu overrompelde en verraste Ajax de veel rijkere clubs Schalke 04 en O. Lyon in de heenwedstrijd en in de returns ging het maar net niet fout.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Cruijff » vr aug 10, 2018 12:43 pm

Gaizka1985 schreef:Ik denk ook 60/40 inderdaad, wat zou het lekker zijn als we deze ronde overleven en play offs mogen spelen om CL deelname!
Dat sowieso.
Als we dit niet overleven....

....Dan knip ik van woede m'n seizoenkaart doormidden.
Om vervolgens Ajax te bellen :blush.gif: dat ik ivm verlies een vervangende kaart wil aanvragen want als Ajax supporter leer je het nooit om de club rationeel te benaderen en gewoon de rug toe te keren. :blush.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 10, 2018 1:55 pm

Cruijff schreef:
Gaizka1985 schreef:Ik denk ook 60/40 inderdaad, wat zou het lekker zijn als we deze ronde overleven en play offs mogen spelen om CL deelname!
Dat sowieso.
Als we dit niet overleven....

....Dan knip ik van woede m'n seizoenkaart doormidden.
Om vervolgens Ajax te bellen :blush.gif: dat ik ivm verlies een vervangende kaart wil aanvragen want als Ajax supporter leer je het nooit om de club rationeel te benaderen en gewoon de rug toe te keren. :blush.gif:
Dat vraag ik me inderdaad wel eens af, of er een punt zal komen waarop ik bijvoorbeeld geen seizoenskaart meer neem. Ik kan me er vooralsnog niks bij voorstellen, maar heb het in mijn vriendenkring en ook op AT zien gebeuren: mensen die stoppen met op frequente basis naar Ajax te gaan. Is dat iets wat iedereen kan overkomen, of...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Cruijff » vr aug 10, 2018 2:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Cruijff schreef:
knip ik van woede m'n seizoenkaart doormidden.
Om vervolgens Ajax te bellen :blush.gif: dat ik ivm verlies een vervangende kaart wil aanvragen want als Ajax supporter leer je het nooit om de club rationeel te benaderen en gewoon de rug toe te keren. :blush.gif:
Dat vraag ik me inderdaad wel eens af, of er een punt zal komen waarop ik bijvoorbeeld geen seizoenskaart meer neem. Ik kan me er vooralsnog niks bij voorstellen, maar heb het in mijn vriendenkring en ook op AT zien gebeuren:
Een degradatie van Ajax naar de Jupiler League / Keuken Kampioen Competitie zou voor mij in ieder geval geen reden voor het omslagpunt zijn.
Mocht dat gebeuren dan ga ik gewoon nog steeds naar wedstrijden van Ajax tegen FC Eindhoven, Telstar en Veendam.

Ik weet dat Veendam niet meer bestaat, maar mocht de toekomst zich zo gek bewegen dat Ajax een divisie lager belandt, dan hoop ik dat er tegelijkertijd bewegingen ontstaan die clubs als Veendam en Haarlem weer laten terugkeren.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:mensen die stoppen met op frequente basis naar Ajax te gaan. Is dat iets wat iedereen kan overkomen, of...
Het kan allerlei factoren hebben, denk ik.
Sowieso zal het fanatisme dat in je zit een rol spelen. Dan is de mate waarin iemand zich naar buiten toe uit 'als een heel fanatieke' ook lang niet exact hetzelfde als het fanatisme dat echt van binnen zit.

In de tijd dat ik voor het eerst ging was het in stadions een stuk gevaarlijker dan nu. Je kon, niet alleen op de Diemenzijde, best op je smoel worden geslagen. Als je dan 3 dagen nadat iemand je bij een Europacup pot op je smoel sloeg, met je kakelverse blauwe oog in het weekend gewoon weer op de tribune stond dwong dat wel respect af. Op de een of andere manier voelde je je zelfs meer thuis in het stadion als je met anderen in het stadion weleens heibel had gehad.

Ik ken mensen die na de eerste keer dat voor hun gevoel fysiek geweld dreigde, nooit meer zijn gegaan.
Wij kennen / bijna heel AT kent iemand die nadat hij het idee had dat hij op Zuid werd bedreigd, van Zuid naar Noord is verkast.
https://www.scholieren.com/boek/8520/vak-127

Yopii
Berichten: 19173
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Yopii » za aug 11, 2018 2:25 pm

@Weekend Cees: natuurlijk kan dat iedereen overkomen.

Mijn vriendin vroeg: 'Wat doen we hier eigenlijk? Je doet niets anders dan mopperen.' :blush.gif: :blush.gif:

Op het moment dat je er geen lol meer in hebt, moet je er vooral mee ophouden.
Eigenlijk vond ik er geen zak meer aan vanaf het moment dat Ajax naar de Arena verhuisde. Zo groot, massaal, al die dagjesmensen, en wat een afstand tot het veld! Heb me daar nooit thuis gevoeld, al heb ik manhaftig geprobeerd eraan te wennen. Het voetbal ging bovendien van jaar tot jaar achteruit, tot ik het idee had dat ik naar FC Kopenhagen-Lyngby zat te kijken. :blush.gif:

Ben blij dat ik ermee gestopt ben. Natuurlijk volg ik Ajax nog, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, maar ik blijf er zelfs niet meer voor thuis.



Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Even zonder dollen: Frenkie was niet bepaald goed tegen Standard. Hij rendeert beter centraal achterin. Daar hebben we nu Blind en De Ligt (nog) staan. Moeten we hem niet gewoon voor de hoofdprijs verkopen en Ziyech nog een jaartje houden?
Tja...

Blind kun je beter op het middenveld zetten, voor de balans. Als CV en als linksback komt hij bovendien zwaar tekort.

Doe je dat, dan kun je Ziyech en Van den Beek opstellen, dat lijkt mij het sterkste middenveld. Schöne de Schildpad naar de veteranen, en Frenkie... :confused.gif:

Een middenveld met Ziyech (balverlies), Schöne (geen dynamiek) en De Jong (kwetsbaar in de omschakeling) werkt voor geen meter, dan is er geen beweging zonder bal en geen bijtkracht in de omschakeling. Dan ben je er volledig afhankelijk van de individuele kwaliteit in de voorhoede. Nu is die kwaliteit er wel, naar Nederlandse begrippen; in de Eredivisie zullen Tadic en Neres menige verdediging de stuipen op het lijf jagen. Internationaal is het een andere zaak, daar komt Ajax nog wel achter.


Ik ben bang dat het over een paar dagen gedaan is met de euforie, want Standard is er nu achter hoe het Ajax pijn kan doen. Heb er een hard hoofd in. Ajax zal ze moeten afbluffen, meteen erop moeten klappen en het afmaken. Blijft Standard in de wedstrijd, dan gaat het nog heel lastig worden.

Het zal wel EL worden. Ook een mooi toernooi.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door mattie » za aug 11, 2018 6:26 pm

Kijkend naar nu 45 min.. krijgt Luik een makkie
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » zo aug 12, 2018 10:16 am

Als Ajax eruit gegooid wordt, mag ik toch hopen dat ten Hag er ook uitligt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 10:25 am

Mano schreef:Als Ajax eruit gegooid wordt, mag ik toch hopen dat ten Hag er ook uitligt.
Dat mag je hopen, maar reken maar van niet.

Yopii
Berichten: 19173
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Yopii » zo aug 12, 2018 10:45 am

Mano schreef:Als Ajax eruit gegooid wordt, mag ik toch hopen dat ten Hag er ook uitligt.
Tja, de trainer krijgt altijd de schuld.

Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen. Die euforie begreep ik niet zo, want een titel kopen lukt vaker niet dan wel.

Maar gelukkig hebben we nu ervaring in de ploeg! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Laudrup » zo aug 12, 2018 10:51 am

Yopii schreef:
Mano schreef:Als Ajax eruit gegooid wordt, mag ik toch hopen dat ten Hag er ook uitligt.
Tja, de trainer krijgt altijd de schuld.

Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen. Die euforie begreep ik niet zo, want een titel kopen lukt vaker niet dan wel.

Maar gelukkig hebben we nu ervaring in de ploeg! :hypocrite.gif:
Ajax lukte het in 1997-1998, maar toen had Ajax nog 4 spelers van 1994-1995 in de ploeg. In 1999-2000 werd er ook bijna een elftal gekocht en waren de verwachtingen torenhoog. Niet bepaald een succesje (eufemisme). En exact tien jaar geleden, onder van Basten zou Ajax ook wel even kampioen worden.

L'histoire se répète ben ik bang :blush.gif:
15 mei 2011.

Plaats reactie