Ajax - OGC Nice 02-08-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Ajax - OGC Nice 02-08-2017

Bericht door Marillion » ma jul 31, 2017 8:03 pm

Ajax kan alleen maar vooruit voetballen. Ik denk daarom dat er van twee gedachtes geen sprake zal zijn. Al helemaal niet in een thuiswedstrijd.

Hopelijk zetten we de trend uit de laatste Europese thuisduels door en scoort Ajax snel. Ik verwacht sowieso dat het publiek er voor 100% achter gaat staan en een vroege voorsprong zou dat nog verder aanwakkeren.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » di aug 01, 2017 8:03 am

Lees in de T dat er een eerbetoon aan Nouri komt voor de wedstrijd:
De Telegraaf schreef: Eerbetoon aan Nouri rond duel met Nice
2 uur geleden
Rond het thuisduel met OGC Nice houden de fans van Ajax morgen in samenwerking met de club een eerbetoon aan Appie Nouri. De speler van Ajax heeft ernstige en blijvende hersenschade.

Aan de Noord- en Zuidzijde van de ArenA – de Bijlmer/ArenA- en de Strandvlietkant – worden grote doeken met een afbeelding van de middenvelder gehangen en op de grote schermen in het stadion wordt een clip van Ajax TV met beelden van Nouri getoond.

Tijdens de warming-up houden de supporters een sfeeractie. Er is bewust voor gekozen om dat vóór de wedstrijd te doen om de spelers tijdens het belangrijke duel in de voorronde van de Champions League niet te veel af te leiden. De verwachting is wel dat er in de 34e minuut wordt geapplaudisseerd voor het Ajax-talent, dat altijd met nummer 34 speelde.

De grasmat waar OGC Nice vanavond op traint, is gisteren gelegd. Dat kon pas op maandag, omdat er afgelopen weekeinde in het stadion twee concerten van U2 werden gehouden. Overigens hadden de Fransen vorige week precies hetzelfde probleem. Daar trad Celine Dion op.

Het is de verwachting dat Mitchell Dijks tegen Nice dit seizoen voor het eerst deel uitmaakt van de Ajax-selectie. De stand-in van basisspeler Nick Viergever doorstond de test tegen Hull City vrijdag goed.
Hoop dat die grasmat het een beetje houdt...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 01, 2017 10:42 am

Ga er maar vanuit dat het gras slecht is. Het is simpelweg veel te kort dag om een goede mat neer te leggen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 01, 2017 11:24 am

Dat worden weer mooie glij- en glibberpartijen. Hopen dat niemand geblesseerd raakt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 01, 2017 11:30 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 01, 2017 11:38 am

Dit kan je niet menen, op zo'n veld moet Ajax de volgende ronde van de voorronde CL zien te bereiken? Dat accepteer je toch niet als Ajax zijnde dat de Arena je met zo'n veld opscheept.
YNWA

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 01, 2017 12:51 pm

Volstrekt belachelijk dit. Is zoveel belangrijk voor Ajax. En dan speel je op zo een mat.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 01, 2017 3:30 pm

Neres kan nog niet zo goed meeverdedigen als Kluivert vlgs Keizer, dus Kluivert zal wel spelen.
I think I lost my fucking headache

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 01, 2017 3:43 pm

Mooi meegenomen maar volgens mij moet een aanvaller vooral goed kunnen aanvallen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 01, 2017 4:49 pm

Ah, na z'n restverdediging is Keizer nu vooral bezig hoe onze rechtsbuiten moet meeverdedigen.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 01, 2017 5:00 pm

Toch logisch?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 01, 2017 6:09 pm

Alexander schreef:Ah, na z'n restverdediging is Keizer nu vooral bezig hoe onze rechtsbuiten moet meeverdedigen.
Wat is hier niet logisch aan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 02, 2017 7:49 am

Zin in!
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo aug 02, 2017 8:59 am

VK:
Een Ajacied kan niet jong genoeg in de basis staan

Ajax treedt tegen Nice aan met een gemiddelde leeftijd van nog geen 22,5 jaar

Almaar jonger wordt de basisploeg van Ajax. De laatste twee seizoenen bedroeg de gemiddelde leeftijd net geen 23 jaar, waar die een decennium geleden nog uitkwam op bijna 27 jaar. Woensdagavond, als thuis ten koste van Olympique Nice de laatste voorronde van de Champions League moet worden bereikt, stuurt coach Keizer een ploeg het veld in van nog geen 22,5 jaar.

Door: Bart Vlietstra 2 augustus 2017, 02:00

En misschien wordt het nóg gekker. Op de deur van de 31-jarige basisspeler Lasse Schöne klopt - what's in a name - Frenkie de Jong, pas twintig lentes oud. Wordt die wissel doorgevoerd dan komt de gemiddelde leeftijd van Ajax op nog geen 21,5 jaar uit.

Ajax wil na drie jaar zonder prijzen komend seizoen per se oogsten, maar lijkt weer even lak te hebben aan de opvatting dat daar veel ervaring voor benodigd is. De laatste drie kampioenschappen (tweemaal PSV en eenmaal Feyenoord), waren gebouwd op een geroutineerd fundament. Al bereikte Ajax met zijn jonge ploeg wel de Europa League-finale en deed het de laatste twee seizoenen tot op de laatste dag mee om de titel.

Is Ajax beter af met puisten in plaats van rimpels? Die 'oude' ploeg van het seizoen 1997-1998 won overtuigend de dubbel. Maar met een bijna net zo rijpe basisformatie reikte Ajax de twee seizoenen erop tot beschamende eindklasseringen: zesde en vijfde.

Kenneth Perez
Ruim 24 jaar was het basiselftal waarmee Ajax de Champions League (1994/1995) bemachtigde en een jaar later de finale haalde. De laatste vier landstitels (2010/2011 tot en met 2014/2015) kwamen tot stand met een ploeg van dik 23,5 jaar.

Niemand die in Amsterdam de noodklok luidt. Sterker nog: de meerderheid lijkt de wissel De Jong voor Schöne wel te zien zitten. Extreem hoog opgegeven werd er van de nog geen twintig minuten durende invalbeurt van Frenkie de Jong vorige week tegen Olympique Nice op het middenveld. Hij zette diverse aanvallen op, doch aan de overzijde hield Ajax open huis. 1-1 werd het, maar het had ook 1-3 of 3-1 kunnen zijn. Coach Keizer miste de laatste tien minuten de balans, zei hij gisteren.

Columnist en Ajax-fan Henk Spaan hoopt vurig op kansen voor De Jong. 'Irrationele angst voor een vermeend gebrek aan verdedigende kracht bij aangeboren klasse' heeft zijn favoriete club vorig seizoen zelfs de titel gekost, zo schreef hij afgelopen zaterdag stellig in Het Parool.

Hij vertegenwoordigt een binnen de club en onder supporters breedgedragen gevoel: gooi het goede, jonge spul direct de Arena in. 'Bij andere clubs moet de jongere speler zich ten opzichte van de oudere bewijzen. Bij Ajax is het andersom', zegt analyticus Kenneth Perez, die als speler en jeugdtrainer aan Ajax verbonden was.

De voetballer Perez werd zelfs twee keer naar Ajax gehaald vanwege zijn klasse en routine, maar zag coaches dan toch kiezen voor jongere, zelfgekweekte spelers.

Toch is ook hij pleitbezorger van een vlotte doorstroming. 'Als een speler goed genoeg is, en dat zijn ze bij Ajax vaak al op jonge leeftijd, dan juich ik het toe. Uiteindelijk heeft die meer toekomst. Maar dan moet de balans wel goed zijn. Zeker in de as moet je wat vaste spelers hebben. Maar als ik centrumverdediger De Ligt zie, dan zie ik geen jochie van 17, maar een vent.'

Veredeld A1
Ajax houdt zich vergeleken met de vorige zomer, waarin het fors investeerde, nog koest deze transferperiode, terwijl het toch twee basisspelers (Klaassen en Traoré) zag vertrekken. De club jaagt in Zuid-Amerika op jong talent, was dichtbij het aantrekken van de 20-jarige Braziliaanse aanvaller Richarlison, maar wil niet al te ver de nek uitsteken.

Er is vertrouwen in de aanstormende lichting, die onder de vertrokken coach Bosz al eerder de kans had mogen krijgen, wat het technisch beleidsorgaan van Ajax (het zogeheten technisch hart) betreft.

'Sommige talenten hebben meer potentieel dan degenen die nu op hun positie spelen. Dat kan er pas uitkomen als ze ervaring opdoen op dat hogere niveau', zei prominent technisch hart-lid Dennis Bergkamp recentelijk in VI.

Dennis Bergkamp
Een veredeld A1 hoeft het vlaggeschip ook niet te worden van Bergkamp. 'Ik ben niet achterlijk. Ajax moet gewoon presteren. Klaar. Maar bij talenten van de buitencategorie is het de uitdaging ze zo snel mogelijk langdurige kansen te bieden. Daar moet je niet te lang het stempel 'jong en talentvol' op drukken.'

Volgens Bergkamp, die een brugfunctie heeft tussen de hoogste jeugdelftallen en het eerste, is die vlotte doorstroom mogelijk, omdat jeugdspelers bij Ajax fysiek meer worden uitgedaagd. 'Er wordt intensiever getraind en spelers worden niet snel gewisseld. Het liefst laten we ze drie wedstrijden per week spelen. Zo willen we ze sneller klaar hebben voor het eerste.'

Dat lukt kennelijk zo goed dat de vaandeldragers van de vorige talentenlichting, Bazoer, Riedewald, Tete en El Ghazi, alweer zijn verkocht. 'Het gaat wel erg snel,' stelt Perez. 'Met name Tete en ook Riedewald vind ik perfecte spelers. Misschien zijn ze té snel aan het doorselecteren.'

Maar risico's nemen, ook dat is heel erg Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 02, 2017 10:23 am

Wordt een emotionele avond. Het verdriet om Appie is nog heel groot. Ik kijk er niet naar uit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 02, 2017 10:41 am

Ajax vermoedelijk met zelfde opstelling tegen Nice

Zowel De Telegraaf als het Algemeen Dagblad spreken de verwachting uit dat Marcel Keizer vanavond met dezelfde elf zal gaan starten als in het uitduel vorige week tegen Nice. Voorin lijkt Justin Kluivert, die meer diepgang heeft, de voorkeur te krijgen boven David Neres. Keizer vindt bovendien dat Neres op het vlak van meeverdedigen nog meer moet leren. Lasse Schöne zag hoe Frenkie de Jong hem uitstekend verving in de tweede helft, maar de ervaren Deen lijkt nog niet te hoeven vrezen voor zijn basisplaats.
Krijg je dat weer, het is net of ik F. de Boer hoor praten. Als zo'n Neres nog lang moet banken ten favoure van Kluivert maak je zo'n jongen wel een beetje kapot.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 02, 2017 11:09 am

Alexander schreef:Wordt een emotionele avond. Het verdriet om Appie is nog heel groot. Ik kijk er niet naar uit.
Zeker, maar ik kijk er om diezelfde reden eigenlijk wel naar uit. We kunnen natuurlijk niets meer doen aan de dramatische gebeurtenis. Wat we wel kunnen is een mooi eerbetoon organiseren zoals eerder in Geuzenveld. Ik denk dat het de familie kracht zal geven en ik denk ook dat het goed is voor de club om uiting te geven aan de gevoelens. Hopelijk geeft het ook kracht aan het elftal om een goede prestatie neer te zetten.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 02, 2017 12:38 pm

Marillion schreef:
Alexander schreef:Wordt een emotionele avond. Het verdriet om Appie is nog heel groot. Ik kijk er niet naar uit.
Zeker, maar ik kijk er om diezelfde reden eigenlijk wel naar uit. We kunnen natuurlijk niets meer doen aan de dramatische gebeurtenis. Wat we wel kunnen is een mooi eerbetoon organiseren zoals eerder in Geuzenveld. Ik denk dat het de familie kracht zal geven en ik denk ook dat het goed is voor de club om uiting te geven aan de gevoelens. Hopelijk geeft het ook kracht aan het elftal om een goede prestatie neer te zetten.
Heb dit ook. Het team naar de winst schreeuwen.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 02, 2017 12:43 pm

Emotie kan ook verlammend werken, ik kan niet voorspellen hoe dat vanavond uitpakt.

Wel vrees ik voor de momenten dat en Van de Beek en De Jong spelen, want dat De Jong bijna scoort tegen Nice geeft misschien vertrouwen, maar op dat moment dat De Jong in scoringspositie komt (https://youtu.be/41lC-AaiUXg?t=370) staat Van de Beek net buiten de zestien (even later te zien in de opname). Moet Zyech voorkomen dat een counterspits van Nice een-op-een met Onana komt?

Die laatste aanval kan dodelijk zijn. Nice heeft minimaal één vrijstaande middenvelder, zie https://youtu.be/41lC-AaiUXg?t=430 waar er zelfs twee vrij staan en Ajax in de laatste minuut rustig een-op-een verdedigt

Over de grasmat, klinkt erg amateuristisch, als het bericht juist is.:
'Alle zoden zijn nu gelegd en nog geen 48 uur na het optreden van U2 ligt er weer een grasmat tussen de steeds roder wordende tribunes. Het is nu zaak om bijtijds wat lijnen te trekken, zodat Nice er dinsdag op kan trainen', schrijft de supportersvereniging.

In tegenstelling tot Nice kwam Ajax nog niet in actie op het nieuwe gras. 'Ajax maakt woensdag in de warming-up pas kennis met de ondergrond', valt er te lezen.
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... dag-gelegd
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 02, 2017 7:45 pm

Op Eurosport ook te zien...

Schitterend eerbetoon..Nu knallen..
Weer op zoek naar een Interim coach..

zeux

Bericht door zeux » wo aug 02, 2017 7:49 pm

Oh boy.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 02, 2017 7:49 pm

mattie schreef:Op Eurosport ook te zien...

Schitterend eerbetoon..Nu knallen..
Nice heeft naar je geluisterd.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 02, 2017 7:50 pm

:blush.gif:

Slechter kunnen we niet beginnen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 02, 2017 7:50 pm

zeux schreef:Oh boy.

Mijn god weer een sterk staaltje meelopen en verdedigd
Weer op zoek naar een Interim coach..

columbus

Bericht door columbus » wo aug 02, 2017 7:51 pm

Begint op de helft van Nice, half druk zetten en vervolgens achteruit lopen als een kip zonder kop. Zonde zonde zonde

Plaats reactie