OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door wimpey » di jul 25, 2017 7:48 am

Dante ken ik. Het schijnt een jonge ploeg te zijn. Klasse en talent zullen ze hebben, anders eindig je over 38 wedstrijden niet effe boven Lyon.

Ik zie dat ze 5 spelers hebben aangetrokken. Da's niet eerlijk, als ze een echte club zouden zijn zouden ze spelers van Jong Nice hebben gepromoveerd. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 25, 2017 7:51 am

Cyprien is geweldig. Wordt gelinkt aan alle topclubs.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 25, 2017 7:53 am

Dijks is dus de nieuwe linksback, maar Keizer gaf aan dat hij dan liever voor Dankerlui kiest. Heerlijk dit. We geven die Dijks mee dat hij niet mag vertrekken en vervolgens zit hij niet bij de selectie omdat jongens als Dankerlui beter zijn. :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 25, 2017 8:10 am

Lionel schreef:Cyprien is geweldig. Wordt gelinkt aan alle topclubs.
Volgens transfermarkt.de heeft ie z'n kruisband gescheurd. :blush.gif:

En heeft aanvaller Pléa een meniscus-probleem.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 25, 2017 8:57 am

Peter schreef:Dijks is dus de nieuwe linksback, maar Keizer gaf aan dat hij dan liever voor Dankerlui kiest. Heerlijk dit. We geven die Dijks mee dat hij niet mag vertrekken en vervolgens zit hij niet bij de selectie omdat jongens als Dankerlui beter zijn. :biggrin.gif:
Kleine kanttekening, ik begrijp dat dit is omdat Dankerlui de hele voorbereiding heeft meegemaakt en Dijks niet omdat die zou vertrekken. Het blijft een vreemde constructie maar hier is wel iets voor te zeggen gezien het moment van de beslissing.

Of het betekent dat het echt een beslissing van het TH is en dat Keizer het helemaal niet in hem ziet zitten. Dat gaan we de komende weken wel merken.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 25, 2017 9:09 am

Nog een kleine kanttekening: Dijks is 'maar' de vervanger van Riedewald he. Die was 3e keus op LB (4gever, Sinkgraven), LCV (4gever, De Ligt) en VM (Schöne, Beek).

Ik maak me v.w.b. Keizer meer zorgen om z'n vasthoudendheid v.w.b. Schöne en dat ie in Kluivert een betere rechtsbuiten dan Neres ziet.

Ik lees dat Nice 4-5-1 speelt. Daar zet Ajax dus Beek, Schöne, Ziyech tegenover. We zagen tegen Lyon hoeveel ruimte er in de as lag. Just saying... :blush.gif:

Wanneer Ajax als tegen Lyon om de as heen voetbalt, straft Nice de onvermijdelijke fouten echt wel af. Dolberg zal actiever in het open spel moeten zijn om überhaupt tot aanvalsspel te kunnen komen. En het middenveld zal veel balvaster moeten zijn. Ziyech en Schöne verklootten tegen Lyon vrijwel ieder balbezit. Dus ik ben allesbehalve positief gestemd.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 25, 2017 9:22 am

Ik ben ook niet positief gestemd, maar dat is enkel en alleen gebaseerd op het gegeven dat Nice derde werd in hun competitie. Ik ken de club echter helemaal niet. Ik geen idee hoe sterk ze zijn. En volgens mij zijn er maar heel weinig op AT die het wel weten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 25, 2017 9:25 am

wimpey schreef:Nog een kleine kanttekening: Dijks is 'maar' de vervanger van Riedewald he. Die was 3e keus op LB (4gever, Sinkgraven), LCV (4gever, De Ligt) en VM (Schöne, Beek).
Klopt, Viergever is natuurlijk gewoon de eerste keuze op die positie.

Ik heb van Ajax dit seizoen nog niets gezien dus over het huidige spel kan ik niets zeggen. Maar als ik naar het beschikbare materiaal kijk is het middenveld inderdaad het grootste probleem. Met Klaassen zijn we daar tactisch inzicht, loopvermogen en een aanjager kwijt. Het lijkt me niet realistisch om te verwachten dat Van de Beek die rol zomaar helemaal overpakt.

Voorin was Traore lang niet altijd geweldig maar met name in de Europese duels was hij wel heel aanwezig en verzette hij ook veel arbeid. De tegenstander had daar zijn handen vol aan. Daar staat nu lichtgewicht Kluivert die misschien een keer een geslaagde actie zal hebben maar vorig seizoen verder eigenlijk liet zien dat Europees voetbal nog wel even iets anders is als een goede Eredivisie wedstrijd. Als de tegenstander daar gebruik van maakt (idem met Younes op de andere flank) loop je het risico dat ze over ons middenveld heen lopen. En wie gaat er dan duels winnen en het elftal op sleeptouw nemen? Ik heb werkelijk geen idee. Schöne is de enige ervaren man in die linie maar hij is er het type niet voor. Die heeft zijn handen bovendien vol aan zijn eigen spel.

Met de wetenschap dat Nice vorig seizoen kennelijk beter was dan Lyon is het dan helder dat het een zware avond gaat worden.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 25, 2017 9:32 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Cyprien is geweldig. Wordt gelinkt aan alle topclubs.
Volgens transfermarkt.de heeft ie z'n kruisband gescheurd. :blush.gif:

En heeft aanvaller Pléa een meniscus-probleem.
Serieus? Dan winnen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 25, 2017 9:34 am

@ Wimpey: 4-5-1 speelden ze met Belhanda en Plea op de vleugels. 4-3-3 in balbezit.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 25, 2017 9:46 am

Nice-Coach Lucien Favre vor dem kursweisenden Duell mit Ajax
Nizzas Saison unter erschwerten Bedingungen hält für Lucien Favre gleich zum Auftakt eine tückische Aufgabe bereit. In der Champions-League-Qualifikation wartet Europa-League-Finalist Ajax Amsterdam.

Das türkisfarbene Meer funkelt, die Touristen vergnügen sich an den wunderbaren Stränden der Côte d'Azur. Der Sommer ist ein Segen, den Fussballern des Olympique Gymnaste Club de Nice hingegen macht die sengende Hitze zu schaffen. "Es ist unglaublich heiss, wir wären besser in den Bergen", meldet Lucien Favre aus dem südfranzösischen Treibhaus. "Wir gehen schon 9 Uhr morgens auf den Platz." Die zweite Trainings-Lektion hat er angesichts der hohen Temperaturen auf den späten Nachmittag verlegt.

Favre ist flexibel. Nicht nur der Natur wegen musste er sein Programm in den vergangenen Wochen anpassen. Weil der Klub während der Meisterschaftspause in der eigenen Arena bis Mitte Juli keine Testpartien austragen durfte, tourte Favre mit seiner Equipe quer durch Europa - von Nyon via Gent über Prag bis an den Tegernsee. Der Popstar Céline Dion und ihre Konzert-Entourage genossen derweil ein Heimspiel im OGC-Stadion.

Seit knapp einem Monat entwirft der Romand einen neuen taktischen Plan, um im Nachgang zur besten Klub-Kampagne der letzten 41 Jahre dem Druck der finanzkräftigen Liga-Konkurrenz standhalten zu können. Er reizt in der täglichen Methodik alles aus. Zusammen mit seinem Stab hat er neue Trainingsformen entworfen. "Es geht immer weiter, man darf nie stehen bleiben und muss immer wieder etwas Neues erfinden." Hinter der für Favre-Equipen typischen System-Vielfalt steckt nicht primär ein Haufen Geld, sondern enorm viel Detail- und Knochenarbeit.

Der Coach war im Rahmen der fünf Testspiele auch bereit, eine Abreibung wie in Prag (1:4) zu riskieren. Das sei eine gute Gelegenheit gewesen, den Akteuren aufzuzeigen, was an Athletik, Konzentration und taktischer Auffassungsgabe nötig sei, um auch auf internationaler Ebene eine gute Figur zu machen. "Manchmal tut das gut."

Die (zu) frühe Prüfung

Favre bereitet Nice auf den nächsten europäischen Schritt vor. Ein Jahr nach der weitgehend unspektakulären Gruppenphase in der Europa League tritt der Verein mit dem 42-Millionen-Euro-Haushalt im Vorprogramm der Champions League auf. Die Perspektiven sind allerdings ungünstig. In der 3. Qualifikationsrunde treffen die Südfranzosen auf Ajax Amsterdam. "Ein grosser Name, der etwas auslöst bei den Fans", sagt Favre über den niederländischen Rekordchampion zur Nachrichtenagentur sda. Die Euphorie vor Ort ist tatsächlich beeindruckend gross - innert 36 Stunden waren die über 30'000 Tickets für die Allianz Riviera vergriffen.

Von einem Amsterdamer Ausverkauf will der Schweizer Trainer nichts wissen. "Sie haben genau zwei Stammspieler verloren - keinen mehr! Für uns wird diese Aufgabe sehr schwierig." Aber mit einem Kontrahenten dieser Stärkeklasse sei aufgrund ihres geringen Koeffizienten im UEFA-Ranking zu rechnen gewesen.

"Unser Problem wird sein, dass wir noch weit davon entfernt sind, komplett zu sein." Stammkeeper Yoan Cardinale verpasste wegen einer Schulterluxation den Grossteil der Vorbereitung, Wylan Cypriens Reha-Phase dauert bis zum nächsten März. "Das Timing ist nicht gut. Ich habe für unsere Startelf noch keine definitive Lösung gefunden", betont der Mann, der vom englischen Magazin "FourFourTwo" im Weltranking der Coaches auf Position 13 geführt wird.

Für den Geschmack des Romands kommt die erste wichtige Prüfung des Jahres zu früh. Er ortet speziell wegen der Rückkehr des universal einsetzbaren Ricardo Pereira zu Porto und dem nicht erneuerten Leih-Kontrakts mit Younès Belhanda (zu Galatasaray) in der kreativen Zone Raum für weitere Transfers. Selbst den späten Absprung namhafter Professionals schliesst Favre nicht kategorisch aus. Bis anhin hat die Vereinsleitung vier Neue im einstelligen Euromillionenbereich akquiriert, unter ihnen den 33-jährigen französischen EM-Teilnehmer Christophe Jallet von Lyon. Und sie hat unter Auslotung der finanziellen Grenzen den gut dotierten Vertrag mit dem schillernden Topskorer Mario Balotelli bis 2019 verlängert. "Kompensiert haben wir die Abgänge noch nicht", stellt Favre klar.

Ajax bereits durchleuchtet

So ungünstig der Zeitpunkt sein mag: Nice dürfte Ajax seinerseits vor Probleme stellen. Wer Paris Saint-Germain in der Ligue 1 vom Thron stösst, dem ist zuzutrauen, auch die Nummer 2 der Eredivisie hart zu bedrängen - zumal Favre den Gegner bereits intensiv geröntgt hat. "Wenn man stabil verteidigt und sich in der Rückwärtsbewegung geschickt verhält, bekommen sie Probleme."

Für den weiteren Verlauf der Saison ist das nicht unerheblich. Im Vergleich zur Konkurrenz im Ausland operiert Nice auf relativ bescheidenem Lohnniveau. Die Kaderplanung hängt durchaus mit dem Europacup-Kalender zusammen. Nice kann unter optimalen Umständen eine attraktive Adresse für Professionals der mittleren Gehaltsklasse sein. Scheitert der OGC indes früh, fehlt selbst auf nationaler Ebene der wirtschaftliche Spielraum.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jul 25, 2017 10:00 am

Als Ziggo 'm niet op het open kanaal gooit of je hebt geen Ziggo... De wedstrijd wordt ook live uitgezonden op Eurosport. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 25, 2017 10:10 am

Dan zit je in het 'afvoerputje' hoor als Eurosport het uitzend. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 25, 2017 10:12 am

InnerHarbour schreef:Dan zit je in het 'afvoerputje' hoor als Eurosport het uitzend. :hypocrite.gif:
Daar kom jij ook in met zulke werkwoordspelling. :hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 25, 2017 10:13 am

:biggrin.gif:
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 25, 2017 10:37 am

Geen CL maar uefa voetbal, ik zie die kakkies al juichen nou wij als ze tegen de grote jongens moeten spelen Maar ja het gedonder begint denk ik in Amsterdam :blush.gif: :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 25, 2017 10:57 am

Wat interesseert jou die gasten nou joh. Dat hele CL voetbal is voor Nederlandse clubs per definitie gerommel in de marge. Of je nou in de voorronde struikelt of een paar keer een pak slaag krijgt in de volgende ronde. Het scheelt misschien geld maar daar hebben we toch al genoeg van.

Ik hoop natuurlijk op een goed resultaat van Ajax maar ben vooral benieuwd naar de status van het team. Hoe staan we er voor met betrekking tot de nationale competitie. Want als er iets belangrijk is dan is het om de landstitel weer terug naar Amsterdam te halen. Een nieuw Europees avontuur stel ik zeker op prijs maar als je die twee zaken zou moeten waarderen krijgt de titel echt de voorkeur.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 25, 2017 3:14 pm

InnerHarbour schreef:Dan zit je in het 'afvoerputje' hoor als Eurosport het uitzend. :hypocrite.gif:
De Europese wedstrijden van Liverpool werden zelfs daar niet getoond. :hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 25, 2017 3:19 pm

Sorry die gaan pas de volgende ronde meedoen, je weet wel die ronde die Ajax hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen. :hypocrite.gif:
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » di jul 25, 2017 5:32 pm

Die knoflookstokbrood vreters weten niet wat hen overkomt. Ajax gaat getergd en tot het bot gemotiveerd ze alle hoeken van het veld laten zien. :onfire.gif:
fucking NICE hebben we het over, je weet wel, franse clubjes waar we onze afvoerputjes spelers naar toe sturen als el ghazi en khisna. Waar peter bosz en sonny silooy grote aankopen waren. Waar zelf karim rikikikiki groots werd binnengehaald in arrogant frankrijk. Fucking frankrijk die hun uefa punten alleen maar aan monaco en PSG te danken hebben danwel mafiose lyon praktijken.

Oprotten nu met die negatieve , angsthazen , azijnpissers voorbehouden stellingen hier op dit forum. WZAWZDB !!!
HEUEUEBHHEHEHEHHEHHEHEHEHHEHUUUUEUEUEUUEUJJJJJ
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 25, 2017 5:50 pm

:biggrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 26, 2017 6:29 am

Vanavond de eerste wedstrijd om het echie, 1-1 zou een goed resultaat zijn maar het feit dat het weer ergens om gaat is al positief. :biggthumpup.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 26, 2017 6:54 am

De tussenstand is als volgt:

Code: Selecteer alles

W       D      L
Ajax          1       3      0
Balotelli     0       3      1
Dat biedt perspectief :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 26, 2017 7:04 am

elliquido schreef:.....
Oprotten nu met die negatieve , angsthazen , azijnpissers voorbehouden stellingen hier op dit forum. WZAWZDB !!!
HEUEUEBHHEHEHEHHEHHEHEHEHHEHUUUUEUEUEUUEUJJJJJ
Die negatieve mopperhouding heeft ons vorig seizoen wel een finaleplaats gebracht. Zodra we hier positief worden gaat het meestal snel mis. :smile-ajax.gif:

Maar je hebt gelijk, beetje wedstrijdspanning en enthousiasme voor de eerste echte wedstrijd van het seizoen kan geen kwaad. :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

HEUEUEBHHEHEHEHHEHHEHEHEHHEHUUUUEUEUEUUEUJJJJJ!!!!!
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo jul 26, 2017 7:12 am

Komen de terughoudende reacties ook niet voort uit het verdriet om Nouri?

Ennieweee...zin an!

Hup, AJAX!!! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:

Plaats reactie