Ajax - FC Groningen 4 december 2016 16:45
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Groningen 4 december 2016 16:45
AEG of Cerny en AEG schopt er 2 in 

Gooi El Ghazi er maar gelijk weer in. Dan mag hij laten zien wat hij waard is.
Nil volentibus arduum
elliquido schreef:Traore geblesseerd, aderlating

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Om de persoon AEG niet verder de afgrond in te schoppen.. Is namelijk al genoeg gedaan , hoort hij nu in de basis te starten.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ik zal Traore niet missen... sterker nog, van mij mag hij in de winter weer huiswaarts keren! Hij was gehaald als spits, maar daar volledig overbodig, op rechts hebben we met Cerny en AEG gelijkwaardige spelers.
AEG was inderdaad goed de laatste maanden. Vooral 010 uit...
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zal mij benieuwen, maar hij zat nog bij Jong Ajax op de bank afgelopen week. En dat was niet omdat hij geblesseerd was...
-
De weken ervoor scoorde hij zeer geregeld. En van de Cerny tegen Pana thuis kreeg ik geen warme gevoelens.Peter schreef:Zal mij benieuwen, maar hij zat nog bij Jong Ajax op de bank afgelopen week. En dat was niet omdat hij geblesseerd was...
Precies, en het is allebei aangekochte eigen jeugd, dus de stellingen zouden puur op kwaliteiten betrokken kunnen worden.
I think I lost my fucking headache
Volgens Valentijn Driessen zou Cerny spelen. Dat lijkt me een goed idee.
-
De laatste keer dat FC Groningen uit bij Ajax wist te winnen, was in de 33e speelronde van het seizoen 1993/1994 toen Ajax al kampioen was en Stefan Pettersson afscheid nam van het thuispubliek in De Meer.
Ajax-FC Groningen eindigde op 3 mei 1994 in 0-2 met doelpunten van Harris Huizingh en Ronald Hamming. Bij Groningen speelde Michael Reiziger op het middenveld.
De opstelling van Ajax die dag: Stanley Menzo; Sonny Silooy [Dan Petersen]; Danny Blind; Frank Rijkaard; Frank de Boer; Stefan Pettersson; Jari Litmanen; Edgar Davids; Finidi George [Nwankwo Kanu]; Peter van Vossen; Marc Overmars.
Op Youtube staat deze samenvatting: https://youtu.be/fDJnGh3Mu5Y
Ajax-FC Groningen eindigde op 3 mei 1994 in 0-2 met doelpunten van Harris Huizingh en Ronald Hamming. Bij Groningen speelde Michael Reiziger op het middenveld.
De opstelling van Ajax die dag: Stanley Menzo; Sonny Silooy [Dan Petersen]; Danny Blind; Frank Rijkaard; Frank de Boer; Stefan Pettersson; Jari Litmanen; Edgar Davids; Finidi George [Nwankwo Kanu]; Peter van Vossen; Marc Overmars.
Op Youtube staat deze samenvatting: https://youtu.be/fDJnGh3Mu5Y
Ja, dat was een prestatie op zich. Om met die selectie thuis van FC Groningen te verliezen. Als ik me niet vergis speelden zij nog tegen degradatie overigens. Het afscheid van Pettersson was er niet minder om. 

Nil volentibus arduum
Nou ja, met Van Vossen in de spits...
Gekke Louis.
Gekke Louis.

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat was wel een dingetje ja.
Zijn enige geslaagde actie in een Ajax shirt was dat doelpunt in Eindhoven bij de 1-4.

Zijn enige geslaagde actie in een Ajax shirt was dat doelpunt in Eindhoven bij de 1-4.
Nil volentibus arduum
In een Klassieker in de Kuip heeft Van Vossen toch ook weleens namens Ajax gescoord?
Zijn er overigens op een tube kanaal beelden van het afscheid van Stefan Pettersson? Was onovertroffen, maar ik heb er de afgelopen 23 jaar nooit meer (uitgebreide) beelden van teruggezien.
Zijn er overigens op een tube kanaal beelden van het afscheid van Stefan Pettersson? Was onovertroffen, maar ik heb er de afgelopen 23 jaar nooit meer (uitgebreide) beelden van teruggezien.
-
Absoluut niet! Ouderwets Bengaals vuurwerk, dikke Chinese mat enzo.. Stond vanaf dat seizoen op vak O, was een beetje klaar met vak F. Als ik me niet vergis waren we de wedstrijd ervoor landskampioen geworden, dus Ajax geloofde het verder wel.Marillion schreef:Ja, dat was een prestatie op zich. Om met die selectie thuis van FC Groningen te verliezen. Als ik me niet vergis speelden zij nog tegen degradatie overigens. Het afscheid van Pettersson was er niet minder om.
In de Arena kan ik me overigens nog een knettergekke 4-3 herinneren en speelde Robben nog bij Grun.
Klopt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Absoluut niet! Ouderwets Bengaals vuurwerk, dikke Chinese mat enzo.. Stond vanaf dat seizoen op vak O, was een beetje klaar met vak F. Als ik me niet vergis waren we de wedstrijd ervoor landskampioen geworden, dus Ajax geloofde het verder wel.Marillion schreef:Ja, dat was een prestatie op zich. Om met die selectie thuis van FC Groningen te verliezen. Als ik me niet vergis speelden zij nog tegen degradatie overigens. Het afscheid van Pettersson was er niet minder om.
Nogmaals, als iemand ergens beelden van het afscheid van Pettersson heeft... die zie ik graag nog eens terug.
Klopt, in het (kampioens)seizoen 2001-2002 moet die knotsgekke pot zijn geweest. Robben, toen nog met donzig haar, scoorde ook nog en maakte een aantal gebaartjes naar het publiek. Dat Ajax directeur Leo Beenhakker wat te bijdehand tegen zijn moeder was geweest zat hem niet lekker.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:In de Arena kan ik me overigens nog een knettergekke 4-3 herinneren en speelde Robben nog bij Grun.
Die knettergekke 4-3 was overigens rete belangrijk. Ajax was in een felle strijd met PSV verwikkeld om de 1e plaats en kon zich toen echt geen puntverlies veroorloven. De landstitel, de eerste sinds 1998, werd toen immers ook pas op de laatste speeldag binnengehaald (NEC uit.)
Klopt, was er ook nog bij. Held van de avond was volgens mij ene Nikos Machlas.Cruijff schreef:Klopt, in het (kampioens)seizoen 2001-2002 moet die knotsgekke pot zijn geweest. Robben, toen nog met donzig haar, scoorde ook nog en maakte een aantal gebaartjes naar het publiek. Dat Ajax directeur Leo Beenhakker wat te bijdehand tegen zijn moeder was geweest zat hem niet lekker.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:In de Arena kan ik me overigens nog een knettergekke 4-3 herinneren en speelde Robben nog bij Grun.
Die knettergekke 4-3 was overigens rete belangrijk. Ajax was in een felle strijd met PSV verwikkeld om de 1e plaats en kon zich toen echt geen puntverlies veroorloven. De landstitel, de eerste sinds 1998, werd toen immers ook pas op de laatste speeldag binnengehaald (NEC uit.)

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Volgens het AD spelen van Beek en Cerny.. jammer had graag Cerny en AEG gezien.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Volgens de VI ook. Ik ben absoluut gecharmeerd van Cerny, maar die jongen moet wel iets meer gaan laten zien... Vorige week was ie rond de 70ste minuut fysiek al helemaal op. Dat kan toch echt niet.mattie schreef:Volgens het AD spelen van Beek en Cerny.. jammer had graag Cerny en AEG gezien.
-
Opstellingen
Ajax: Onana; Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven; Van de Beek, Schone, Ziyech; Cerny, Dolberg, Younes.
FC Groningen: Padt; Hateboer, Reijnen, Larsen, Van Nieff; Tibbling, Bacuna, Jenssen, Rusnak; Van Weert, Mahi.
Ajax: Onana; Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven; Van de Beek, Schone, Ziyech; Cerny, Dolberg, Younes.
FC Groningen: Padt; Hateboer, Reijnen, Larsen, Van Nieff; Tibbling, Bacuna, Jenssen, Rusnak; Van Weert, Mahi.
oké kom op mensen als je deze opstelling 6 maanden geleden had genoemd dan zou je toch vierkant uitgelachen worden en zouden ze zeggen voor de JL?
Onana; Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven; Van de Beek, Schone, Ziyech; Cerny, Dolberg, Younes
Nu is de hele wereld opeens anders...
Onana; Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven; Van de Beek, Schone, Ziyech; Cerny, Dolberg, Younes
Nu is de hele wereld opeens anders...
En dik ook. De kakkies hebben goed uitgehaald en ze stonden al voor op doelsaldo.