Ajax - Standard Liège 29-09-2016
Moderator: mods
-
Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016
Ik vind 19 uur toch wel een waardeloze aanvangstijd zeg. Zit je met werk en de avondspits. Maar goed, de agenda is weer zo ingekleed dat ik op tijd in de Arena zou moeten kunnen zijn. Ik ben vooral benieuwd of Bosz het aandurft wederom met Sinkgraven als LB te spelen en hoe het middenveld eruit ziet. Verder kan ik werkelijk niet inschatten van welk niveau Standard is.
Denk dat ze hun Standard niveau zullen halen. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ajaciedjuh
Dijks is ziek, dus Sinkgraven speelt zeker.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind 19 uur toch wel een waardeloze aanvangstijd zeg. Zit je met werk en de avondspits. Maar goed, de agenda is weer zo ingekleed dat ik op tijd in de Arena zou moeten kunnen zijn. Ik ben vooral benieuwd of Bosz het aandurft wederom met Sinkgraven als LB te spelen en hoe het middenveld eruit ziet. Verder kan ik werkelijk niet inschatten van welk niveau Standard is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Of hij zet Viergever of Riedewald daar neer. Meer defensieve zekerheid.Ajaciedjuh schreef:Dijks is ziek, dus Sinkgraven speelt zeker.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind 19 uur toch wel een waardeloze aanvangstijd zeg. Zit je met werk en de avondspits. Maar goed, de agenda is weer zo ingekleed dat ik op tijd in de Arena zou moeten kunnen zijn. Ik ben vooral benieuwd of Bosz het aandurft wederom met Sinkgraven als LB te spelen en hoe het middenveld eruit ziet. Verder kan ik werkelijk niet inschatten van welk niveau Standard is.
Ik hoop dat hij Sink laat staan zodat er aanvallend ook nog wat gepresteerd wordt.
Wie gaat nu de passes verzorgen, nu Ziyech er niet is....
Ik zou alleen Ziyech vervangen door Gudelj of Bazoer, de rest laten staan. Schöne de rol van Ziyech geven of Klaassen?
Ik las ook dat hij (Bosz) voorzichtig met Dolberg wil omgaan omdat hij nog jong is en vorig jaar een zware blessure heeft gehad. Grote kans dat Dolberg dus niet begint maar Traore of Cassierra. Als Traore begint, zal El Ghazi wel van rechts komen.
Als hij Traore in de spits zet, speel je dus gewoon weer zoals begin van het seizoen alleen met Sink ipv Dijks.
Kijken of er dan voetbal op de mat komt of we weer gaan dozenschuiven...
Wie gaat nu de passes verzorgen, nu Ziyech er niet is....
Ik zou alleen Ziyech vervangen door Gudelj of Bazoer, de rest laten staan. Schöne de rol van Ziyech geven of Klaassen?
Ik las ook dat hij (Bosz) voorzichtig met Dolberg wil omgaan omdat hij nog jong is en vorig jaar een zware blessure heeft gehad. Grote kans dat Dolberg dus niet begint maar Traore of Cassierra. Als Traore begint, zal El Ghazi wel van rechts komen.
Als hij Traore in de spits zet, speel je dus gewoon weer zoals begin van het seizoen alleen met Sink ipv Dijks.
Kijken of er dan voetbal op de mat komt of we weer gaan dozenschuiven...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
De Telegraaf vermoedt dat Dolberg wel start. Slechts één wijziging tov de wedstrijd tegen PEC. Ik moet zeggen dat het me bevalt als Bosz inderdaad niet te veel zou veranderen.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana; Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven; Klaassen, Schöne, Gudelj; Traoré, Dolberg, Younes.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Zou mij ook bevallen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Mij ook, al zie ik liever Tete dan Veltman en zou ik Gudelj graag vervangen door Bazoer of Nouri.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Gudelj i.p.v. Ziyech is de beste in NL vervangen door 13 in een dozijn. Ik snap die Gudelj-Fetisj niet, die jongen is hooguit geschikt om op en neer langs de zijlijn te draven. Typisch een speler die de bal niét moet hebben, al zijn er steeds weer figuren te vinden die zichzelf en hem wijsmaken dat ie een goede voetballer is.Mano schreef:Zou mij ook bevallen.
Belgen (op Jöhnk na een kutvolk, vind ik) liggen 99 van de 100 keer met de kont in de goal. Om zo'n muur te slechten heb je baltempo en inventiviteit nodig. Beweeglijkheid, korte combinaties, steekpass. Met Klaassen én Gudelj wordt dat lastig. Dat zijn lopers die gestuurd moeten worden. Vanavond zullen ze weer in de rol van stuurman worden gedrongen. Echt geen toeval dat Ajax met hen tot stoflongenvoetbal komt en met een andere middenveldbezetting ineens aardig voetbal op de mat legt. Dus ik verwacht geen leuk voetbal vanavond.
Vraag me ook af of 3 wedstrijden in 8 dagen voor een spits van 18 niet wat veel is. Iets met roofbouw. Ze hebben er voor ettelijke miljoenen een uit Colombia gehaald. Zou die dan eigenlijk niet gewoon beter moeten zijn op dit moment? Hij is ook nog eens een half jaar ouder dan Dolberg....
Huilen in het bos kunnen we allemaal....wimpey schreef:Gudelj i.p.v. Ziyech is de beste in NL vervangen door 13 in een dozijn. Ik snap die Gudelj-Fetisj niet, die jongen is hooguit geschikt om op en neer langs de zijlijn te draven. Typisch een speler die de bal niét moet hebben, al zijn er steeds weer figuren te vinden die zichzelf en hem wijsmaken dat ie een goede voetballer is.Mano schreef:Zou mij ook bevallen.
Belgen (op Jöhnk na een kutvolk, vind ik) liggen 99 van de 100 keer met de kont in de goal. Om zo'n muur te slechten heb je baltempo en inventiviteit nodig. Beweeglijkheid, korte combinaties, steekpass. Met Klaassen én Gudelj wordt dat lastig. Dat zijn lopers die gestuurd moeten worden. Vanavond zullen ze weer in de rol van stuurman worden gedrongen. Echt geen toeval dat Ajax met hen tot stoflongenvoetbal komt en met een andere middenveldbezetting ineens aardig voetbal op de mat legt. Dus ik verwacht geen leuk voetbal vanavond.
Vraag me ook af of 3 wedstrijden in 8 dagen voor een spits van 18 niet wat veel is. Iets met roofbouw. Ze hebben er voor ettelijke miljoenen een uit Colombia gehaald. Zou die dan eigenlijk niet gewoon beter moeten zijn op dit moment? Hij is ook nog eens een half jaar ouder dan Dolberg....
Wie zou jij dan willen zien spelen en waarom
-
Standaard Luik is waarschijnlijk de zwakste ploeg in de poule, daar moet je thuis geen problemen mee hebben, ongeacht wie er speelt. Bosz wil overwinteren en denkt dat met deze spelers te kunnen doen. Wie weet worden we verrast, scoort Gudelj uit een vrije trap, is Younes in staat om zijn tegenstander te passeren en is Traore inderdaad zo goed. Ajax moet weer Ajax worden, uitgaan van voluit op de aanval spelen, druk zetten enz.
Wat Dolberg betreft: Ajax is (terecht, gezien zijn blessuregevoeligheid, intensere trainingen, zwaardere tegenstanders) voorzichtig met hem, hij heeft in de maand september 141 minuten voor Ajax 1 gespeeld (https://www.whoscored.com/Players/322163) dat is niet extreem veel. Tel daar 90 minuten bij, meer zullen het er niet worden, dan is dat minder dan één wedstrijd per week. Ik geloof dat hij niet in Jong Ajax heeft gespeeld, wel 20 minuten (http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/449127_ ... denemarken) voor Jong Denemarken, de tweede wedstrijd heeft hij toen niet meegedaan door een blessure. Na volgende week kan hij vaker spelen, omdat hij dan negentien is?
Cassierra deed afgelopen week wel één helft mee met Jong Ajax (één doelpunt) en wordt achter de hand gehouden, misschien om Younes te vervangen, gaat Traore in de spits, El G. kan rechtsbuiten spelen, mogelijkheden genoeg.
Wat Dolberg betreft: Ajax is (terecht, gezien zijn blessuregevoeligheid, intensere trainingen, zwaardere tegenstanders) voorzichtig met hem, hij heeft in de maand september 141 minuten voor Ajax 1 gespeeld (https://www.whoscored.com/Players/322163) dat is niet extreem veel. Tel daar 90 minuten bij, meer zullen het er niet worden, dan is dat minder dan één wedstrijd per week. Ik geloof dat hij niet in Jong Ajax heeft gespeeld, wel 20 minuten (http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/449127_ ... denemarken) voor Jong Denemarken, de tweede wedstrijd heeft hij toen niet meegedaan door een blessure. Na volgende week kan hij vaker spelen, omdat hij dan negentien is?

Cassierra deed afgelopen week wel één helft mee met Jong Ajax (één doelpunt) en wordt achter de hand gehouden, misschien om Younes te vervangen, gaat Traore in de spits, El G. kan rechtsbuiten spelen, mogelijkheden genoeg.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dolberg rust geven en sparen voor donderdag. Die jongen heeft een verleden met blessures en is mega belangrijk voor Ajax.
Onana
Tete
Sanchez
Veltman
Sinkgraven
Riedewald
Bazoer
Klaassen
Ghazi
Traore
Younes
Onana
Tete
Sanchez
Veltman
Sinkgraven
Riedewald
Bazoer
Klaassen
Ghazi
Traore
Younes
Dit gaat em niet worden.... (voor mij)Alexander schreef:Dolberg rust geven en sparen voor donderdag. Die jongen heeft een verleden met blessures en is mega belangrijk voor Ajax.
Onana
Tete
Sanchez
Veltman
Sinkgraven
Riedewald
Bazoer
Klaassen
Ghazi
Traore
Younes
Middenveld weer ouwewets zonder risico en 3 waterdragers,
geen spits die bal kan vasthouden,
geen diepgang op de vleugels, 2 spelers die eerst de bal willen hebben voordat ze gaan bewegen.
Dit is weer hotseknotsbegonia
In ieder geval Schöne op middenveld voor de pass naar voren.
Liefst dolberg in spits met Traore op de vleugel maar als Dolberg op de bank begint, dan Cassierra erin.
Ik ben niet zo'n jankerd.Mano schreef: Huilen in het bos kunnen we allemaal....
Wie zou jij dan willen zien spelen en waarom
Onana
Tete - Sanchez - Viergever - Sinkgraven
Klaassen - Schöne - Bazoer
Traoré - Cassierra - AEG
Younes bakt er niets van, Dolberg zou ik sparen, Bazoer heeft een veel hoger plafond dan Gudelj. Tete v Veltman idem. Voor Viergever is het makkelijker spelen sinds Ajax meer voetbal op het middenveld heeft. Stille kracht, doet nuttig werk.
Ik kan me wel vinden in deze opstelling. Al zou ik Younes ook prima vinden.wimpey schreef:
Onana
Tete - Sanchez - Viergever - Sinkgraven
Klaassen - Schöne - Bazoer
Traoré - Cassierra - AEG
El Ghazi (op links) of Younes is qua rendement gelijk. Bij beide moet je hopen dat ze het op hun heupen hebben...
Onana
Tete - Sanchez - Viergever - Riedewald
Bazoer - Schöne - Gudelj
AEG - Cassierra - Youness
Dolberg ,klaassen , traore moeten rust krijgen, het seizoen is nog lang en de eerste pijntjes werden al zichtbaar.
Riedewald op lb anders brand je sinkgraeven ook te snel op. tete voor veldman, laat het maar zien dan.
Tete - Sanchez - Viergever - Riedewald
Bazoer - Schöne - Gudelj
AEG - Cassierra - Youness
Dolberg ,klaassen , traore moeten rust krijgen, het seizoen is nog lang en de eerste pijntjes werden al zichtbaar.
Riedewald op lb anders brand je sinkgraeven ook te snel op. tete voor veldman, laat het maar zien dan.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Het is in ieder geval goed om te zien dat spelers met elkaar de concurrentie moeten aangaan. Hopelijk prikkelt dat spelers als AEG, Tete en Bazoer. Ze moeten stappen gaan zetten.
Whitey on the moon.
-
Dit keer naar voren.Ze moeten stappen gaan zetten.
Aad de Mos over de wedstrijd (van AS) We zullen zien of hij gelijk krijgt.
Aad de Mos verwacht donderdagavond een eenzijdige wedstrijd tussen Ajax en Standard Luik. De oudtrainer
stelt desondanks dat het 11 gaat worden in de Amsterdam ArenA. 'Ik kan me heel goed voorstellen dat Jankovic met dit Standard heel goed past tegen Ajax wat betreft de omschakeling. En met spelhervattingen, met lengte. Ajax zal problemen hebben met Raman en Belfodil, die de ballen vasthoudt. En met Trebel, dat vind ik een geweldige speler. En dan is er nog Dossevi: die gaat het Sinkgraven of Dijks verschrikkelijk moeilijk maken, daar ben ik van overtuigd', legt De Mos uit aan Het Laatste Nieuws.
'Belfodil is sterk op flankvoorzetten en daar is Ajax net heel zwak in. Verdedigen op voorzetten kunnen ze niet. Geen enkele Nederlandse club eigenlijk. En Oranje ook niet. Verdedigers kijken hier alleen maar naar de bal, niet naar hun
man. Dan zijn ze hem kwijt', vervolgt de analist, die wel een hoge pet op heeft van Peter Bosz. 'Bosz wil niet het
oeverloze geschuif achteruit. Ziyech is de straatvoetballer, die zich onttrekt van tactiek en veldbezettingen. En daar gaat een heel stel jongens in mee, waardoor je straatvoetbal krijgt op de helft van de tegenstander, wat bijna niet te
verdedigen is.'
Ziyech doet echter niet mee door een schorsing en dus moet Ajax rekenen op andere spelers. 'Dolberg is een goeie
speler. Traoré ook: mooie, elegante speler. Zoals Bailey, in mindere mate. Traoré heeft meer finesse, alle acties zijn
meer doordacht. Dolberg is dan weer een spits waar Ajax eigenlijk al vijftien jaar naar zoekt, na de periode van Van
Basten, Kieft en Bosman. Ajax heeft in tussentijd alleen nog met Petterson een beetje een goeie spits gehad. Maar nu die Dolberg: hij doet alles alsof hij nog bij de jeugd zit. Het gaat vanzelf. En het is doorspekt met voetbalintelligentie.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Zit niet echt vol geloof ik. Krijg nog steeds Facebook adds van Ajax gepusht.
Kon net nog 10 kaartjes naast elkaar krijgen op de 1e ring noord...
Kon net nog 10 kaartjes naast elkaar krijgen op de 1e ring noord...
Als Aad zegt dat er kansen liggen voor Standard, denk ik dat Ajax gaat winnen 

Na Petterson hebben we toch ook nog Ronald de Boer en Kluivert gehad. Dat waren de laatsten die echt voldeden als Ajaxspits.
De Mos strooit die Belgen bewust wat zand in de ogen.
De Mos strooit die Belgen bewust wat zand in de ogen.

Kan er even een raampje open?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
zouden die hersenloze denken dat ze hun team helpen met dat vuurwerk 

YNWA
-
Ajax speelt weer lekker. Gelijk naar voren. ik hou ervan.
Whitey on the moon.