Ajax - Willem II 21-9-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Cruijff » wo sep 21, 2016 12:24 pm

Demosthenes schreef:
Cassierra verdient sowieso ook zeker weer een kans!
Onzin, je kunt hem net zo goed rechtsback zetten en dan zeggen dat hij een kans verdient. Zet Tete linksbuiten, misschien grijpt hij zijn kans. :drecul.gif:

Ajax kiest voor Traore/Dolberg in de spits, dat is de enige plek waar Casierra een kans kan krijgen en als hij daar niet staat, zet hem dan op de bank of laat hem met Jong Ajax meedoen.
Mwa Cassierra verdient gewoon speeltijd, laat ik het zo zeggen.
Het is een snelle aanvaller die ook in Colombia lang niet altijd als pure 9 heeft gespeeld want daar speelden ze vaak met 2 spitsen en met zijn rushes en met snelle counters zorgde hij daar vaak voor (tegen)aanvallen vanaf de zijkant.

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 21, 2016 12:37 pm

Duke schreef:
Alexander schreef:Sinkie wordt ook de hoer van het elftal zo zeg.
Misschien ziet Bosz wel een linksback in Sinkgraven. Hij zou niet de eerste zijn die van middenveld/voorhoede in de achterhoede terecht komt.
Daar lijkt het wel op ja. Laat hem aub overtuigen vanavond.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 21, 2016 12:41 pm

Beetje jammer dat De Ligt moet debuteren naast prut als Westerman, maar wel leuk dat hij meedoet.
Ik had stiekem ook wel op Nouri en Cerny gehoopt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 21, 2016 12:55 pm

Arthur schreef:Beetje jammer dat De Ligt moet debuteren naast prut als Westerman, maar wel leuk dat hij meedoet.

Ik had stiekem ook wel op Nouri en Cerny gehoopt.
Nouri en Cerny hopelijk invalbeurten. Wat is eigenlijk de status van Cerny? :blush.gif: Onder Bosz komt hij er niet aan de pas, als hij vorig seizoen wel speeltijd kreeg gebeurden er altijd goede dingen. :blush.gif:
Arthur schreef:Beetje jammer dat De Ligt moet debuteren naast prut als Westerman,.
Dat De Ligt naast Westermann moet debuteren is helemaal niet jammer. Ervaring met een ultra jong jonkie ernaast, interessant om te zien. Mogelijk steekt het jonkie er ver bovenuit en kan hij fouten van de ervaren man met succes corrigeren.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 21, 2016 1:22 pm

Zoals het in goede tijden ging, de debutant was de uitblinker? Op AT zal dat wel het geval zijn. Ik hoop op een foutloze wedstrijd, fouten maken doet hij maar in Jong Ajax.
Dat De Ligt naast Westermann moet debuteren is helemaal niet jammer. Ervaring met een ultra jong jonkie ernaast, interessant om te zien. Mogelijk steekt het jonkie er ver bovenuit en kan hij fouten van de ervaren man met succes corrigeren.
Wat Casierra betreft: als Ajacied hoop ik dat hij uitblinkt, waar hij ook speelt, al is het als linksback. Hij krijgt echter niet de kans om in de spits te spelen, is daar nummer 3 na Traore en Dolberg, maar op 11 is hij ineens tweede man? Hij speelde in een 4-4-2 systeem aan de linkerkant? Ik heb wat beelden gezien, maar volgens mij kwam hij dan eerder van rechts, maar dat maakt niet veel uit, bij Ajax moet een buitenspeler nog steeds aan de zijlijn blijven, zie het Ziyech-verhaal en aan de zijlijn heeft Casierra niet gespeeld, voordat hij naar Ajax kwam.

Draai het eens om, zet hem in de spits en Dolberg linksbuiten. Dat is 'vloeken in de AT-kerk', maar waarom niet? Het is een bekerwedstrijd en Ajax is geen cupfighter, zal wel weer verliezen van PEC of Feyenoord-uit. Het vetgedrukte hieronder is door mij gedaan.
Eén van de mensen die onder de indruk was van Kasper, was dus scout Olsen, drie en een half jaar geleden. 'Ik wilde hem eigenlijk een jaar eerder naar Ajax brengen, maar omdat hij het zo naar zijn zin had bij Silkeborg, was het beter om te wachten.' Een jaar later kwam hij alsnog. 'Ik ben zo blij dat ik hem naar Ajax heb gebracht. Je kon gewoon zien dat hij exceptionele kwaliteiten heeft. Snelheid, techniek, voetballend goed en intelligent. Hij kan daarnaast op vier posities uit de voeten; als rechtsbuiten, linksbuiten, nummer tien en spits.'

Op die laatste positie debuteerde en scoorde hij in Ajax 1. Olsen had allang gezien dat hij een goede spits voor Ajax kon zijn. 'Hij was snel, goed in de lucht, technisch goed, goed overzicht… Ik was ervan overtuigd dat hij in de spits kon spelen bij Ajax. Ik heb nooit aan hem getwijfeld. Ik heb hem veel zien spelen en er gebeurt altijd wat als hij aan de bal is. Eén keer ging ik naar Kopenhagen om hem te zien en na drie minuten schoot hij de bal al als een raket in de kruising. Dat was geweldig.' Steffensen: 'Het maakt niet uit waar Kasper speelt of doorbreekt. Als je het hem nu zou vragen, denk ik dat hij het liefst in de spits staat, maar hij kan ook aan de zijkanten een grote speler worden.' Flemming: 'Hij heeft altijd aan de buitenkant gespeeld en dan was links zijn beste positie. Dan kon hij naar binnen komen en hard schieten.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... er-dolberg
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 21, 2016 1:35 pm

Demosthenes schreef:Zoals het in goede tijden ging, de debutant was de uitblinker? Op AT zal dat wel het geval zijn. Ik hoop op een foutloze wedstrijd, fouten maken doet hij maar in Jong Ajax.
Wat Casierra betreft: als Ajacied hoop ik dat hij uitblinkt, waar hij ook speelt, al is het als linksback. Hij krijgt echter niet de kans om in de spits te spelen, is daar nummer 3 na Traore en Dolberg, maar op 11 is hij ineens tweede man? Hij speelde in een 4-4-2 systeem aan de linkerkant? Ik heb wat beelden gezien, maar volgens mij kwam hij dan eerder van rechts, maar dat maakt niet veel uit,
In Colombia kwam hij over beide zijkanten regelmatig door.
Je balbehandeling moet in Colombia overigens best goed zijn. De velden zijn daar namelijk een stuk slechter dan hier. Nog slechter dan het veld van de Arena? :smallgrin.gif: Ja. :smile-ajax.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 21, 2016 1:47 pm

Ik heb niet de indruk dat Bosz het bekertoernooi erg belangrijk vindt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 21, 2016 2:07 pm

Duke schreef:Ik heb niet de indruk dat Bosz het bekertoernooi erg belangrijk vindt.
of dekt hij zich in tegen weer een zeperd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 21, 2016 2:33 pm

Het team van vanavond heeft 40 miljoen gekost ofzo..
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 21, 2016 2:42 pm

Dat lijkt me een tikje overdreven, maar er zitten wel een paar spelers bij waarvan je wat mag verwachten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 21, 2016 2:45 pm

Weten we zeker dat dit de opstelling wordt?

Uit de voetballerij ken ik helaas meer dan genoeg voorbeelden van een trainer die één dag voor de wedstrijd tactisch traint met de basiself die hij voor ogen heeft. Een dag later ziet hij zijn opstelling in de krant staan en, heel kinderachtig, hij voert een paar wijzigingen door. Das écht héél kinderachtig, maar trainers doen dit. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 21, 2016 2:50 pm

Draai het eens om, zet hem in de spits en Dolberg linksbuiten. Dat is 'vloeken in de AT-kerk', maar waarom niet?
Waarom is dat vloeken in de AT-kerk dan?

Spelers op de voor hen sterkste positie zetten is nu eenmaal niet des Ajax. Ik lees dat Sinkgraven als linksback aan de ba(c)k mag vanavond. Al schijnt Ziyech op het middenveld te staan tegen Willem II...

Ik meen me een interview met Bosz te herinneren, waarin hij stelt Cassierra op termijn als spits te zien, maar nu nog meer als iemand die er omheen speelt.

Toch wel benieuwd naar (mogelijke) debutanten. Misschien dat ik mezelf vanavond 90 minuten Ajax aandoe.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo sep 21, 2016 4:21 pm

Ik denk dat Willem II met 2 spitsen speelt en Ajax met 3 verdedigers achterin. Kan me niet voorstellen dat Sinkgraven linksback staat. Die speelt gewoon linkshalf.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 21, 2016 5:22 pm

Dolberg wordt op AT gezien als onze 'Hoop in Bange Dagen', maar hij is, zoals iemand schreef 'pas achttien' (over twee weken wordt hij negentien) en niet de oplossing voor de problemen van Ajax, Dolberg is als spits afhankelijk van wat er achter hem gebeurd en daar gebeurt niet veel creatiefs.

Dolberg linksbuiten zetten, waar hij volgens de kenners uit het artikel in AS goed kan spelen (zijn beste positie?), kan voor Casierra inhouden dat hij op de plaats speelt waar hij gewend is om te spelen, maar bij Ajax krijgt hij die kans niet met Traore en Dolberg voor hem. Waarom is hij gehaald met al die jonge spitsen die Ajax nog heeft? Dolberg linksbuiten zetten heb ik, buiten dat ik het schrijf, nog bij niemand gelezen, m.a.w. op AT wordt dat niet als mogelijkheid gezien?

Of er op andere fora zo ook over Dolberg wordt gedacht als op AT weet ik niet, maar vorig seizoen zou Van de Beek Ajax hebben kunnen redden, maar wie heeft het nog over hem? Dit seizoen is dat tot nu toe Dolberg, na vanavond zal De Ligt daar aan worden toegevoegd, maar Ajax moet zich niet richten op nog jongere spelers. Volgend jaar Unuvar?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 21, 2016 5:24 pm

Trab schreef:Ik denk dat Willem II met 2 spitsen speelt en Ajax met 3 verdedigers achterin. Kan me niet voorstellen dat Sinkgraven linksback staat. Die speelt gewoon linkshalf.
Wat betekent dat De Ligt mag debuteren in een driemansverdediging, met een Duitser die in Ajax 1 vooral opviel door onvermogen en een rechtsback die vorig jaar basisspeler was maar nu constant gepasseerd wordt? :blackcat.gif:

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 21, 2016 5:50 pm

Duke schreef:Ik heb niet de indruk dat Bosz het bekertoernooi erg belangrijk vindt.
Ik kan hem geen ongelijk geven, is toch een mooie gelegenheid om andere jongens de kans te geven?

999

Bericht door 999 » wo sep 21, 2016 7:19 pm

Die opstelling slaat natuurlijk nergens op ...
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 21, 2016 7:41 pm

999 schreef:Die opstelling slaat natuurlijk nergens op ...
Ajax heeft nog steeds op iedere plaats een speler die beter is dan die van Willem II; het verschil zit in de spelopvatting, wat laat je die spelers doen (Weten ze wat ze moeten of mogen doen?)

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 21, 2016 8:00 pm

Lekkker voor Bazoer ook, kan alleen maar helpen om zichzelf weer een beetje op orde te krijgen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 21, 2016 8:08 pm

Lijkt het ergens op? (kan niet kijken vanavond)

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 21, 2016 8:13 pm

Dit team speelt een stuk beter voetbal dan Ajax-1. Mooie speler, die De Ligt. :biggthumpup.gif:

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo sep 21, 2016 8:23 pm

Sinkgraven als linksback doet me qua stijl wel wat denken aan Maxwell. Waarschijnlijk gaat dat tegen sterkere tegenstanders niet werken, maar zal dit experiment wel eens vaker willen zien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 21, 2016 8:27 pm

Gaizka1985 schreef:Lijkt het ergens op? (kan niet kijken vanavond)
Het lijkt zowaar op voetbal. Dat was lang geleden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 21, 2016 8:32 pm

Willem II is wel heel slecht. Nog steeds heel veel ruimtes tussen de linies bij Ajax, dat hierdoor niet echt pressie kan spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arthur

Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Arthur » wo sep 21, 2016 8:36 pm

Bert schreef:Willem II is wel heel slecht. Nog steeds heel veel ruimtes tussen de linies bij Ajax, dat hierdoor niet echt pressie kan spelen.
Is dat uberhaupt nog wel het plan? Volgens mij zijn ze daar alweer van teruggekomen.

Plaats reactie