Ajax - PAOK Saloniki 26-07-2016
Moderator: mods
Re: Ajax - PAOK Saloniki 26-07-2016
Hij heeft ook geen rugnummer gekregen, dat is ook vrij duidelijk. Al zal Bosz ongetwijfeld weten waarom Serero naar Jong Ajax verbannen is, dus die vraag had hij best kunnen beantwoorden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Volgens mij is hij volgend seizoen einde contract. Dan zal Ajax hem nu kennelijk willen zien vertrekken.
Vreemde beslissing in dat geval. Ik zou die jongen gewoon bij de groep houden zolang hij onder contract staat. Als wisselspeler kan hij nog een keer van pas komen. Bovendien heb ik niet de indruk dat het een lastige jongen is.
Vreemde beslissing in dat geval. Ik zou die jongen gewoon bij de groep houden zolang hij onder contract staat. Als wisselspeler kan hij nog een keer van pas komen. Bovendien heb ik niet de indruk dat het een lastige jongen is.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies.
Denk overigens dat we dezelfde 11 mogen verwachten als tegen L'OM. Heel misschien dat Younes er nog in komt en dat Cassiera doorschuift naar het centrum, maar voor de rest verwacht ik geen wijzigingen.
Denk overigens dat we dezelfde 11 mogen verwachten als tegen L'OM. Heel misschien dat Younes er nog in komt en dat Cassiera doorschuift naar het centrum, maar voor de rest verwacht ik geen wijzigingen.
www.vi.nlKlaassen merkt niet veel verschil tussen Bosz en De Boer
Davy Klaassen kan niet wachten om aan het seizoen te beginnen. De aanvoerder van Ajax wil een deceptie zoals vorig seizoen tegen Rapid Wien dinsdag hoe dan ook voorkomen tegen PAOK.
Ajax speelt in de voorronde van de Champions League om 20.45 uur tegen PAOK. Klaassen weet nog goed hoe het vorig seizoen over twee duels tegen Rapid helemaal misliep. 'Tegen Rapid Wien begonnen we nog vrij goed. Die klap kwam toen hard aan, dat willen we nu voorkomen. Je wil doorgaan, winnen en dat met mooi spel. Maar dat wilden we vorig jaar ook. Dat scenario willen we nu voorkomen en daar hebben we het binnen de groep ook over gehad. We hebben veel vertrouwen in een goede afloop.'
Met Peter Bosz heeft Ajax een nieuwe trainer, maar heel veel merkt Klaassen daar niet van. 'Het is natuurlijk altijd even wennen, maar heel veel is er niet veranderd. Uiteindelijk willen alle trainers bij Ajax hetzelfde voetbal spelen. Deze trainer heeft weer wat andere kleine regeltjes, maar veel meer is het niet. We gaan nu nog meer druk zetten en vooruit spelen. Of dat veel energie kost? Als het niet goed gaat wel. In de oefenwedstrijd tegen Olympique Marseille (2-2, red.) ging het goed. Dat moeten we uitbouwen.'
Een duidelijk verschil tussen De Boer en Bosz is dat laatstgenoemde zijn ploeg een dag voor een Europese wedstrijd pas laat in de middag laat trainen, waar De Boer voorheen altijd koos voor een ochtendtraining. 'Ik train een dag voor de wedstrijd altijd het liefst op de tijd waarop de wedstrijd een dag later is. Omdat we dinsdag om 20.45 uur spelen, kan dat nu niet. Daarom kies ik voor een training om 16.00 uur. Ik vind dat er veel te veel tijd zit tussen een laatste training en een wedstrijd als je in de ochtend traint.'
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Dat wordt dan weer genieten dit seizoen, of snapt Klaassen Bosz niet? Het kan ook zijn dat ik de berichten over 5 seconden e.d. niet begrepen heb, dat het betekent na 5 seconden zijn we terug in de verdediging o.i.d. Op hoop van zegen maar weer.Met Peter Bosz heeft Ajax een nieuwe trainer, maar heel veel merkt Klaassen daar niet van. 'Het is natuurlijk altijd even wennen, maar heel veel is er niet veranderd. Uiteindelijk willen alle trainers bij Ajax hetzelfde voetbal spelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Re: Ajax - PAOK Soloniki 26-07-2016
InnerHarbour schreef:Waarom speelt Ajax eigenlijk nog steeds 433? Is dat uit nostalgische oogpunt?
Omdat het in functionele opzicht het meest geschikt is voor het soort voetbal wat Ajax wilt spelen, mits goed uitgevoerd natuurlijk. Hoog druk zetten, bal snel veroveren op de helft van de tegenstander.
Herr Klopp doet het bij jouw havenslaven volgens mij niet veel anders trouwens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik zou trouwens met Westermann naast Veltman beginnen, al lever je dan wel fors aan snelheid in ten opzichte van Riedewald. Veltman moet het ook niet van zijn pure snelheid hebben. Vind ik wel een flinke risico wil je met veel ruimte in de rug spelen. Maar ja... Roeien met die riemen.
Riedewald op 6, Klaassen rechts en Donny links (ook niet ideaal, hij kan (nog?) niet mee in de fysieke duels). Voorin zou ik met El Ghazi op rechts beginnen, Cerny links, en Cassiera of Dolberg (degene die ze vandaag lekkerder raakte zeg maar...) in de spits. Weet niet of Dolberg al 90 minuten aan kan op dit niveau. Zivkovic is trouwens ook nog mee.
---------------------Cillessen------------------
--Tete---Veltman---Westermann---Dijks--
-----------------Riedewald--------------------
-----------Klaassen-----------Donny-----------
--El Ghazi---------Cassiera------------Cerny--
Zoiets.
Riedewald op 6, Klaassen rechts en Donny links (ook niet ideaal, hij kan (nog?) niet mee in de fysieke duels). Voorin zou ik met El Ghazi op rechts beginnen, Cerny links, en Cassiera of Dolberg (degene die ze vandaag lekkerder raakte zeg maar...) in de spits. Weet niet of Dolberg al 90 minuten aan kan op dit niveau. Zivkovic is trouwens ook nog mee.
---------------------Cillessen------------------
--Tete---Veltman---Westermann---Dijks--
-----------------Riedewald--------------------
-----------Klaassen-----------Donny-----------
--El Ghazi---------Cassiera------------Cerny--
Zoiets.
- Ajaciedjuh
Cerny is op links veel minder, dan op rechts. Ik vind Cerny een groot talent, maar in de voorbereiding heeft hij nog niks laten zien. Ik zou Younes laten spelen en anders Cassierra als hij nog niet fit genoeg is.
Westermann maakt een betere indruk dan Viergever. Ervaring en kopkracht voegt hij toe. Verwacht overigens dat Bosz met Viergever begint. Riedewald zal ongetwijfeld op 6 spelen ivm afwezigheid van Gudelj en blessure Bazoer.
Het gaat bijna weer beginnen. Ik heb er wel zin in!
Westermann maakt een betere indruk dan Viergever. Ervaring en kopkracht voegt hij toe. Verwacht overigens dat Bosz met Viergever begint. Riedewald zal ongetwijfeld op 6 spelen ivm afwezigheid van Gudelj en blessure Bazoer.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Opvallend dat Zivkovic is geselecteerd en niet Muric. Met Dolberg en Cassierra hebben we al 2 spitsen in de selectie. Cassierra toch op links?
Boer toch 2e keeper of alleen in de grote wedstrijden!?
Boer toch 2e keeper of alleen in de grote wedstrijden!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik kan niet wachten, ben momenteel in Nederland dus kan EINDELIJK een Europese wedstrijd live kijken!
Younes was toch niet helemaal fit? Ook als ie fit is kan ie nog geen 90 minuten aan. Ik zou toch maar voor Cerny en El Ghazi kiezen (mogen van mij veelvuldig van flank wisselen).Ajaciedjuh schreef:Cerny is op links veel minder, dan op rechts. Ik vind Cerny een groot talent, maar in de voorbereiding heeft hij nog niks laten zien. Ik zou Younes laten spelen en anders Cassierra als hij nog niet fit genoeg is.
Er zijn voor morgen overigens al hartstikke veel kaarten verkocht.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Slim van Ajax, want niet veel mensen hebben Ziggo...Cruijff schreef:Er zijn voor morgen overigens al hartstikke veel kaarten verkocht.

Weer op zoek naar een Interim coach..
Of Cai Westland.mattie schreef:Slim van Ajax, want niet veel mensen hebben Ziggo...Cruijff schreef:Er zijn voor morgen overigens al hartstikke veel kaarten verkocht.![]()

Maar vrijwel iedereen heeft SBS6, toch?
Of vinden die deze live uitzending een te dure productie?

-
Ik heb wel een goed gevoel over de wedstrijd van morgen, ik vond de 1e helft tegen Marseille veelbelovend. Daarnaast heb ik vertrouwen in Peter Bosz die voetbal wil spelen vanuit de Cruijf filosofie: 1 doelpunt meer maken dan de tegenstander en het publiek vermaken.
Voor wat het waard is, bij Unibet is Ajax voor de wedstrijd van morgen dik favoriet, overwinning staat op slecht 1,65 keer je inleg!
Voor wat het waard is, bij Unibet is Ajax voor de wedstrijd van morgen dik favoriet, overwinning staat op slecht 1,65 keer je inleg!
- Ajaciedjuh
Volgens Telesport, speelt hetzelfde elftal als tegen Marseille. Dus geen Younes, maar Cassierra op linksbuiten en Viergever linker centrale verdediger. Riedewald op 6.
Bazoer en Gudelj ontbreken hè.
Bazoer is niet helemaal fit en Gudelj geschorst omdat hij tegen Molde, toen het toch al helemaal nergens meer om ging, nog een oerdomme gele kaart pakte.
Zelfde opstelling als tegen Marseille ben ik blij mee. Dat betekent dus Cassierra vanaf links en Dolberg in de punt. Met zo'n formatie en ook nog eens met een rechtsbuiten moet je wel 3 goals kunnen maken. Ik zeg 3-0.
Bazoer is niet helemaal fit en Gudelj geschorst omdat hij tegen Molde, toen het toch al helemaal nergens meer om ging, nog een oerdomme gele kaart pakte.
Zelfde opstelling als tegen Marseille ben ik blij mee. Dat betekent dus Cassierra vanaf links en Dolberg in de punt. Met zo'n formatie en ook nog eens met een rechtsbuiten moet je wel 3 goals kunnen maken. Ik zeg 3-0.
-
Dit keer misschien maar een of twee fouten? De Griekse nummer 4 zal echt niet na iedere fout scoren, de mythe dat Europees een fout direct wordt afgestraft, alsof het spelen buiten Nederland zorgt voor foutloze voetballers.Viergever linker centrale verdediger.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ach, ik lees overall dat Gudelj er geen pepernoot van kan, dus die missen we toch niet.Cruijff schreef:Bazoer en Gudelj ontbreken hè.

Salvador Dali
Salvador Dali
Klopt, Demo.
Toch denk ik dat met echt wederom Viergever in de basis minimaal één fout wel een tegentreffer gaat opleveren.
Mijn voorspelling wordt dus 3-0 / 3-1.
Toch denk ik dat met echt wederom Viergever in de basis minimaal één fout wel een tegentreffer gaat opleveren.
Mijn voorspelling wordt dus 3-0 / 3-1.
- InnerHarbour
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Toch besloten om vanavond maar even kaarten te halen, maar nu zie ik dat m'n clubcard is verlopen. Die dingen kun je op geen enkele manier verlengen op de site he? En dan vragen ze je naar je gebruikersnaam en inloggegevens.
Iemand nog een suggestie hoe ik aan wat kaarten kan komen?

Een 'gezocht' advertentie zetten op Marktplaats of op Ebay?Peter schreef:Iemand nog een suggestie hoe ik aan wat kaarten kan komen?
Verder heb je nog sites als Ticketswap of Viagogo waarvan de laatste erg commercieel is maar waar de prijs gaandeweg de dag nog wel als een plumpudding inzakt tot onder de kostprijs.
Clubcard 'verlengen' kan online volgens mij niet, een nieuwe clubcard aanvragen wel voor 6 euro en die is dan 5 jaar geldig. Dat kun je natuurlijk ook gewoon op gegevens van een partner, gezinslid [vroeger kwamen zelfs (uit)kaarten incl foto van je hond op naam van een huisdier voorbij

Op onder meer de hoofdtribune zijn een paar plaatsen naast elkaar vrij, Zuid 1e ring vak 128 geloof ik ook. Verder zie ik alleen nog een paar losse plaatsen, wellicht kan Thijs ons vertellen of we vanavond in de Arena al boven de 51.000 man uitkomen.
InnerHarbour schreef:1-3 lijkt mij.

Ik zie dat de wedstrijd ook op het vrije kanaal van Ziggo Sport te zien zal zijn.
https://ontdek.ziggo.nl/sport/event/ajax-paok

https://ontdek.ziggo.nl/sport/event/ajax-paok
Salvador Dali
Salvador Dali
De website is echt zwaar kut!Peter schreef:Toch besloten om vanavond maar even kaarten te halen, maar nu zie ik dat m'n clubcard is verlopen. Die dingen kun je op geen enkele manier verlengen op de site he? En dan vragen ze je naar je gebruikersnaam en inloggegevens.![]()
IK GELOOF!!!!!!