Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Thijs » ma mei 16, 2016 12:36 pm

Aanpassingen gedaan. Vanavond Rostov thuis tegen Oeral, als ze winnen worden ze waarschijnlijk 2e en is Ajax ook geplaatst in een evt. Play Off.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33982
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Duke » ma mei 16, 2016 1:50 pm

Hoho, Oeral thuis is niet makkelijk!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Thijs » di mei 17, 2016 8:35 am

Yessss Rostov - Oeral 1-0. Helemaal niets in het Oeral-gebergte! Het zijn Hunnen en nomaden tegelijk, jalalalaaaa.

Prima. In the pocket, twee keer geplaatst, wie doet ons nog wat? :ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Demosthenes » di mei 17, 2016 8:53 am

Prima. In the pocket, twee keer geplaatst, wie doet ons nog wat? :ajax.gif:
Dat weet je heel goed :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47643
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Lionel » di mei 17, 2016 10:11 am

Wie kunnen we loten in de laatste ronde, Thijs?
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Thijs » di mei 17, 2016 11:15 am

Als we doorkomen dan: Mönchengladbach, AS Roma en nog 3 die uit de 3e ronde komen. Fenerbahce, AS Monaco en dan hopelijk een club die we wél moeten kunnen hebben. Categorie Steaua/Sparta Praag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door wimpey » di mei 17, 2016 11:19 am

Thijs schreef: Categorie Steaua/Sparta Praag.
Ja, die konden we in het vrij recente verleden wel hebben... :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 17, 2016 11:21 am

Thijs schreef:Als we doorkomen dan: Mönchengladbach, AS Roma en nog 3 die uit de 3e ronde komen. Fenerbahce, AS Monaco en dan hopelijk een club die we wél moeten kunnen hebben. Categorie Steaua/Sparta Praag.
Dat zijn allemaal clubs die we 'kunnen' hebben.
Overigens ook nog maar afwachten of die clubs allemaal daadwerkelijk in de 4e voorronde terechtkomen. Hier twijfelt menigeen of Ajax in die 3e voorronde niet op z'n bek gaat, maar wie zegt dat AS Roma of Fenerbahce daar niet sneuvelt?

Lionel
Berichten: 47643
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Lionel » di mei 17, 2016 11:24 am

Fener stelt niet veel voor. Van AS Roma krijgen we pak slaag hoor. Salah tegen Dijks :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door wimpey » di mei 17, 2016 11:48 am

Lionel schreef:Fener stelt niet veel voor. Van AS Roma krijgen we pak slaag hoor. Salah tegen Dijks :smallgrin.gif:
Ajax stelt minder voor dan Fener, Molde, Rapid etc.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 17, 2016 11:49 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Fener stelt niet veel voor. Van AS Roma krijgen we pak slaag hoor. Salah tegen Dijks :smallgrin.gif:
Ajax stelt minder voor dan Fener, Molde, Rapid etc.
Gelul.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door wimpey » di mei 17, 2016 12:08 pm

Cruijff schreef: Gelul.
Gewoon naar afg. seizoen kijken. In 6 wedstrijden tegen die ploegen pakte Ajax 4 hele punten. Maar liefst.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 17, 2016 12:15 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Gelul.
Gewoon naar afg. seizoen kijken. In 6 wedstrijden tegen die ploegen pakte Ajax 4 hele punten. Maar liefst.
Ja en dat was een schande. Molde had je op hun eigen kunstgras van het veld moeten blazen maar door een 'Riedewaldje' liet je hen een goal scoren en een serie Sinkgraven flaters brachten op een presenteerblaadje een lading goals van Rapid Wien en Celtic.

In de huidige staat is het voor een Nederlandse club een pittige klus om de 4e voorronde CL te overleven, maar dat het vorig seizoen in de 3e voorronde mis ging tegen Rapid Wien was een gotspe. In het Ernst Happel Stadion creëerden we al meer kansen dan in de laatste 10 Eredivisiewedstrijden opgeteld.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 17, 2016 12:55 pm

Duke schreef:Hoho, Oeral thuis is niet makkelijk!
Edgar Manucharyan is er linksbuiten en af en toe gelegenheidsspits. :ajaxscarf.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47643
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Lionel » wo mei 18, 2016 9:44 am

Cruijff schreef:
wimpey schreef:
Cruijff schreef: Gelul.
Gewoon naar afg. seizoen kijken. In 6 wedstrijden tegen die ploegen pakte Ajax 4 hele punten. Maar liefst.
Ja en dat was een schande. Molde had je op hun eigen kunstgras van het veld moeten blazen maar door een 'Riedewaldje' liet je hen een goal scoren en een serie Sinkgraven flaters brachten op een presenteerblaadje een lading goals van Rapid Wien en Celtic.

In de huidige staat is het voor een Nederlandse club een pittige klus om de 4e voorronde CL te overleven, maar dat het vorig seizoen in de 3e voorronde mis ging tegen Rapid Wien was een gotspe. In het Ernst Happel Stadion creëerden we al meer kansen dan in de laatste 10 Eredivisiewedstrijden opgeteld.
Mee eens. Die clubs moeten we gewoon wegspelen.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14577
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 18, 2016 10:04 am

Lionel schreef:Fener stelt niet veel voor. Van AS Roma krijgen we pak slaag hoor. Salah tegen Dijks :smallgrin.gif:
Salah kan niet veel meer dan hard rennen hoor... Dijks vreet hem op, easy.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 11:14 am

Mee eens. Die clubs moeten we gewoon wegspelen.
Waarom gebeurt dat dan niet? Waarom is het Europees gezien steeds minder geworden? Steaua Boekarest was een paar jaar gelden al te sterk, nu miste Jablonec (Had er nog nooit van gehoord) gelukkig een penalty. Ik ga er niet vanuit dat Ajax die clubs moet kunnen hebben, Rapid Wien stelde toch ook niets voor (vond ik ook had ze in Oostenrijk een wedstrijd zien spelen, op tv), Ajax werd overklast, meer dan een paar jaar eerder tegen RM uit. Iemand heeft er nog een topic aan gewijd!

Vorig seizoen was het weer zo slecht, dan moet ik lachen als Cruijff schrijft dat als ..., dan ... en als ... het gaat er juist om dat die fouten wel worden gemaakt, op cruciale momenten, zoals Ajax ook niet van De Graafschap kon winnen (wel van PSV, soms gaat het goed, maar ook die wedstrijd had Ajax kunnen verliezen/gelijk kunnen spelen) Bij Ajax mogen jonge spelers die fouten maken, mag de onervaren coach fouten maken, tot het moment de spelers het gevoel hebben de eredivisie te zijn ontgroeid en dan vertrekken, wat het plan Cruijff ook omhelste, spelers langer aan Ajax binden. Nu, ruim vijf jaar verder, heb ik dat niet gezien, wel spelers die zich niet verbeteren, die blijven wel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » wo mei 18, 2016 12:14 pm

Demosthenes schreef:
Mee eens. Die clubs moeten we gewoon wegspelen.
Waarom gebeurt dat dan niet? Waarom is het Europees gezien steeds minder geworden? Steaua Boekarest was een paar jaar gelden al te sterk, nu miste Jablonec (Had er nog nooit van gehoord) gelukkig een penalty.
Tegen Jablonec had je mazzel met die penalty maar Steaua Boekarest was dus echt niet sterker dan Ajax hè.

Hoewel zo'n Roemeen met een bizarre overtreding op Eriksen in de heenwedstrijd een absolute rode kaart had moeten hebben, had je ook 11 tegen 11 met een ruimere score dan 2-0 moeten winnen.

In de uitwedstrijd liep je te kloten, naast ballen van Boerrigter op paal en lat had je sowieso ook in 3 andere situaties minimaal één uitdoelpunt moeten maken. Een stukje pech dat Kenneth Vermeer, die een track record had van 6 penalties op rij niet gepasseerd worden, er vervolgens in die strafschoppenserie geen één pakt in combinatie met zwakke knietjes van Schöne en Moisander die namens Ajax misten.

Uiteraard heb je zo'n uitschakeling dan gewoon aan jezelf te danken en niet heel erg direct aan de scheidsrechter of andere omstandigheden, maar Steaua Boekarest was kwalitatief dus echt niet beter dan Ajax.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 23, 2016 10:44 am

En weer wat tegenstanders bekend al zeker,

Steaue Boekarest
Monaco
Young Boys
FK Rostov

En dan rest nog de laatste beslissing in Griekenland, Panathinaikos of AEK Athene. De play-offs in Griekenland zijn wel spannend dus daar valt voorlopig geen pijl op te trekken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Thijs » ma mei 23, 2016 11:46 am

Op volgorde van 'heb ik het liefst':
1. Boekarest (wraak)
2. Griekse club
3. Rostov
4. Bern
5. Monaco
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8588
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Alexander » ma mei 23, 2016 11:46 am

Zal dan wel Monaco worden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door peter » ma mei 23, 2016 11:48 am

Gelet op de namen zal het dus sowieso lastig worden. :blush.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 23, 2016 12:09 pm

Thijs schreef:Op volgorde van 'heb ik het liefst':
1. Boekarest (wraak)
2. Griekse club
3. Rostov
4. Bern
5. Monaco
Ik heb liever het woord revanche, bij wraak stel ik me voor dat je een klopjacht maakt op hordes Otelullen. Dat je verkleed als accordionspeler infiltreert in de Securtate om al die gemene Steauers met hooivorken te lijf te gaan. Of dat je als een groep Feyenoorders door Rome trekt. Nu zijn er weinig fonteinen of historische panden meer te slopen in Bukarest want dat blijft een graflelijke stad. Echter wel heel makkelijk te bereizen met WizzAir.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Mano » ma mei 23, 2016 12:52 pm

Als je als Ajax van Rapid, Molde, en weet ik welke prut club verliest, wordt de hele voorronde een hele kluif. Ik gok dus op UEFAcup.

Nieuwe coach.... dus de automatismen zijn er niet. Aan de andere kant, die waren er na 4 jaar FdB ook niet....
Milik weg, Klaasen weg, en weet ik veel wie nog meer. Aankopen worden gedaan door een cultuurbewaker die fluistert (DB) en Marc die op een portemonnee zit. Dus sorry, ik zie ff niet waar dit enthousiasme op gebaseerd is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7916
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » ma mei 23, 2016 1:48 pm

Monaco uit is niet verkeerd. Mogen jullie op mijn bootje logeren in de haven :-) :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie