En dan die knip oog.. bewust dus..Khraa schreef:Vakkundig de wedstrijd uitgeschopt
Goed Wissel beleid.. Veltman is geen rechtsback.
Moderator: mods
En dan die knip oog.. bewust dus..Khraa schreef:Vakkundig de wedstrijd uitgeschopt
Younes ookKhraa schreef:AEG bevalt weer eens vandaag.
Dus dat excuus heeft De Boer vandaag niet.mattie schreef:Vitesse graaft zich zeker niet in..
van DE Beek graag.Ajaciedjuh schreef:De buitenspelers maken het verschil. Na een goed begin, inclusief goal, kwam Vitesse beter in het spel. Beste kansen bleven voor Ajax. Geweldige redding van Room op het schot van El Ghazi. El Ghazi is zeer dreigend. Grootste tegenvaller is het uitvallen van Tete. Hopelijk valt dat mee.
Middenveld is met van Beek te licht. Hopelijk kan Sinkgraven straks het spel naar zich toetrekken.
Alle middenvelders waren zwak na rust. De ruimtes werden dan ook veel te groot om te belopen. Het begon al toen Tete eruit moest: daarna durfden de verdedigers niet meer op de middenlijn te verdedigen. Dan kom je in een neerwaartse spiraal. Je middenvelders kunnen de ruimtes niet meer belopen, waardoor de verdedigers verder achteruit lopen, en de ruimtes voor de middenvelders nog groter worden.wimpey schreef:Bazoer was slecht na rust, zo...
Van der Hoorn, Dijks en Veltman waren alle drie goed.Ajaciedjuh schreef:Belangrijke winst. Verdedigend prima, aanvallend de 2e helft zelf ook machteloos.
Hopelijk vallen de blesseures mee. Best man aan Ajax kant: Mike vd Hoorn.
Ik geloof niet dat het uitvallen van Tete er zoveel mee te maken had. Het is meer dat Ajax niet kan omgaan met een ploeg die vroeg druk zet. Sinds de sof tegen Red Bull heeft De Boer er bij z'n spelers ingeramd dat ze de bal maar een hijs naar voren moeten geven als ze onder druk staan en dan voor de 2e bal moeten gaan. De middenvelders lopen zich dus een ongeluk zonder dat ze aan de bal komen. Milik houdt immers geen bal vast. Vooral in de 2e helft was dat het geval. En Cilissen werkt er ook niet echt aan mee. Die had gisteren weer een paar keer dat hij een bal onderschepte en hem meteen naar voren uittrapte terwijl Milik in z'n eentje stond. Dat is leuk als je Robben voorin hebt, maar met de trage Milik werkt dat niet. En dus meteen weer balverlies. De cijfers na afloop spraken wat dat betreft boekdelen. 38% balbezit Ajax, 62% Vittesse. De laagste score die er ooit gemeten is bij een wedstrijd van Ajax volgens OPTA. Lang leve Frankie de Boer.Bert schreef:
Alle middenvelders waren zwak na rust. De ruimtes werden dan ook veel te groot om te belopen. Het begon al toen Tete eruit moest: daarna durfden de verdedigers niet meer op de middenlijn te verdedigen. Dan kom je in een neerwaartse spiraal. Je middenvelders kunnen de ruimtes niet meer belopen, waardoor de verdedigers verder achteruit lopen, en de ruimtes voor de middenvelders nog groter worden.
Vitesse is natuurlijk ook een lastige tegenstander met handige spelers. Al speelde Vitesse vandaag wel zonder idee.
Zo sta ik er ook ongeveer in. Het is belangrijk om de schaal weer naar Amsterdam te halen. Ik heb niet de illusie dat we halverwege dit seizoen ineens de knop omzetten en de ene na de andere fantastische wedstrijd gaan spelen. Dan moet het nog maar een half seizoen op deze manier.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Desondanks hou ik vast aan mijn stelregel van dit seizoen: het kan me niet schelen hoe, als we maar kampioen worden. Als FdB dan vertrekt komt hopelijk onder een nieuwe trainer het attractieve voetbal wel. Nu even een paar dagen bijkomen en dan wederom naar Zuid-Oost voor de "clash" met die andere Griekse held.
Omdat Veltman geen back is. Ik zet liever iemand op rechts die daar normaal ook speelt en laat daarmee het centrum intact.mattie schreef:Waarom Hoorn niet laten staan.. deed het gewoon goed..
Van Rijn is exit net als Heitinga
Vitesse zet wellicht druk, maar doet dat bij balbezit van Ajax. Het teruglopen van de Ajax-verdedigers is aan de orde bij balbezit van Vitesse.Trab schreef:Ik geloof niet dat het uitvallen van Tete er zoveel mee te maken had. Het is meer dat Ajax niet kan omgaan met een ploeg die vroeg druk zet. Sinds de sof tegen Red Bull heeft De Boer er bij z'n spelers ingeramd dat ze de bal maar een hijs naar voren moeten geven als ze onder druk staan en dan voor de 2e bal moeten gaan. De middenvelders lopen zich dus een ongeluk zonder dat ze aan de bal komen. Milik houdt immers geen bal vast. Vooral in de 2e helft was dat het geval. En Cilissen werkt er ook niet echt aan mee. Die had gisteren weer een paar keer dat hij een bal onderschepte en hem meteen naar voren uittrapte terwijl Milik in z'n eentje stond. Dat is leuk als je Robben voorin hebt, maar met de trage Milik werkt dat niet. En dus meteen weer balverlies. De cijfers na afloop spraken wat dat betreft boekdelen. 38% balbezit Ajax, 62% Vittesse. De laagste score die er ooit gemeten is bij een wedstrijd van Ajax volgens OPTA. Lang leve Frankie de Boer.