Ajax - FC Groningen 26-9-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Arthur

Re: Ajax - FC Groningen 26-9-2015

Bericht door Arthur » za sep 26, 2015 8:06 pm

Lang geleden dat we zoveel kansen creëerden. Wel ironisch dat we ze ook allemaal missen terwijl we anders zo effectief zijn.

zeux

Bericht door zeux » za sep 26, 2015 8:08 pm

Is Milik blind aan zijn linkeroog? Man volledig vrij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za sep 26, 2015 8:21 pm

Mooie goal Fischer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 26, 2015 8:31 pm

Had natuurlijk 4 à 5-0 moeten zijn. Prima 2e helft, behalve kansen benutten (Milik).

Wat een klasbak die Bazoer. :smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 26, 2015 8:34 pm

Ik ben lekker wielrennen en Italiaans voetbal aan het kijken. Ajax was zeker weer niks aan?

zeux

Bericht door zeux » za sep 26, 2015 8:34 pm

Overtuigende overwinning. Jammer dat ze van de afronding zo'n zootje maakten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 26, 2015 8:35 pm

Geweldige goal van Fischer. Wel lekker als we weer dat soort spelers erbij krijgen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za sep 26, 2015 8:42 pm

brigade zuid schreef:Ik ben lekker wielrennen en Italiaans voetbal aan het kijken. Ajax was zeker weer niks aan?
Ik zou voor de zekerheid de samenvatting op Studio Sport maar even kijken. :ajax.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 26, 2015 8:43 pm

Geweldig interview Fischer :headbang.gif: Wat een mannetje. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 26, 2015 9:33 pm

Dubbel schreef:
brigade zuid schreef:Ik ben lekker wielrennen en Italiaans voetbal aan het kijken. Ajax was zeker weer niks aan?
Ik zou voor de zekerheid de samenvatting op Studio Sport maar even kijken. :ajax.gif:
Zal ik doen maar op teletekst staat dat het slaapverwekkend was.

elliquido

Bericht door elliquido » za sep 26, 2015 10:09 pm

1 e helft was mager, 2e helft prima pot,

Keurige overwinning. Veel kansen. Heel weinig weggegeven.prima avondje
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 26, 2015 10:53 pm

Naast de wedstrijd opvallend: tamelijk kritische spandoeken van Vak410 op het huidige selectiebeleid bij Ajax..

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 27, 2015 3:01 am

Heitinga moet mee ofzo?
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 27, 2015 9:38 am

Lionel schreef:Heitinga moet mee ofzo?
https://vine.co/v/exHJw2ed9bb

:smallgrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 27, 2015 10:44 am

We geven opvallend weinig weg dit seizoen en dat geeft veel te maken met de veranderingen achterin. Met Tete, Dijks en Riedewald hebben we veel snelheid erbij gekregen. Dat zal as zondag ook nodig zijn als psv weer op de counter gaat spelen.
Daarom verwacht ik ook een andere wedstrijd omdat Tete, Dijks voldoende snelheid hebben tov Narsingh en Lessiene.

Bij Veltman zal deze wedstrijd wel weer de 2 verkeerde passes aangehaald worden, maar hij is duidelijk weer op de weg terug. Speelde verdedigend wederom een prima wedstrijd. Tete is echt heel sterk. Af en toe te nonchalant als hij de bal heeft afgepakt, maar wat een klasbak. Hij gaf zelf aan dat hij openstond voor verlenging. Hopelijk gebeurd dit snel, zodat we nog een paar seizoenen van hem kunnen genieten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 27, 2015 11:01 am

Tete laat zien dat verdedigen een vak is. Hij weet hoe hij een bal moet afpakken. Dat kunnen we van Ricardo van Rhijn niet zeggen. Ik kijk met plezier naar Kenny, zijn timing is perfect.

Gisteren verprutste Milik een paar goede kansen, terwijl hij bij wijze van uitzondering wél goed in stelling werd gebracht. Anders was het een nulletje of vijf geworden.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 27, 2015 2:25 pm

Ajaciedjuh schreef:We geven opvallend weinig weg dit seizoen en dat geeft veel te maken met de veranderingen achterin. Met Tete, Dijks en Riedewald hebben we veel snelheid erbij gekregen. Dat zal as zondag ook nodig zijn als psv weer op de counter gaat spelen.
Daarom verwacht ik ook een andere wedstrijd omdat Tete, Dijks voldoende snelheid hebben tov Narsingh en Lessiene.

Bij Veltman zal deze wedstrijd wel weer de 2 verkeerde passes aangehaald worden, maar hij is duidelijk weer op de weg terug. Speelde verdedigend wederom een prima wedstrijd. Tete is echt heel sterk. Af en toe te nonchalant als hij de bal heeft afgepakt, maar wat een klasbak. Hij gaf zelf aan dat hij openstond voor verlenging. Hopelijk gebeurd dit snel, zodat we nog een paar seizoenen van hem kunnen genieten.
Het ligt er een beetje aan hoe hoog je de lat legt. In de eredivisie geven we totnutoe weinig weg, maar is de tegenstand gewoon erg zwak. Het algehele niveau van de eredivisie is de laatste jaren schrikbarend gedaald, als je ziet hoe lang spelers nodig hebben voor ze de bal onder controle hebben en hoe vaak ze (terwijl ze soms niet eens onder druk staan) balverlies lijden. Het is echt niet best.
Gisteren besprak ik nog met mijn maatjes dat er door Ajax soms balverlies geleden werd wat op nationaal geen pijn oplevert, maar wat internationaal wordt afgestraft. Zag je (zo maar een voorbeeldje) hoe Riedewald in de eerste helft knullig de bal weggaf aan een Groningenaanvaller? Die mist vervolgens de kwaliteit om er wat mee te doen. Maar niveautje Celtic of Rapid Wien (en dat zijn bepaald geen hoogvliegers) straft dat wél af.

Wat dat betreft ben ik écht benieuwd wat er as zondag gebeurt. Dan weten we eindelijk een beetje waar we staan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2015 4:31 pm

Ja, een interessante wedstrijd. Stel dat Ajax wint, dan ziet de ranglijst er toch echt wel heel behoorlijk uit.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » zo sep 27, 2015 4:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Ajaciedjuh schreef:We geven opvallend weinig weg dit seizoen en dat geeft veel te maken met de veranderingen achterin. Met Tete, Dijks en Riedewald hebben we veel snelheid erbij gekregen. Dat zal as zondag ook nodig zijn als psv weer op de counter gaat spelen.

Het ligt er een beetje aan hoe hoog je de lat legt. In de eredivisie geven we totnutoe weinig weg, maar is de tegenstand gewoon erg zwak. Het algehele niveau van de eredivisie is de laatste jaren schrikbarend gedaald, als je ziet hoe lang spelers nodig hebben voor ze de bal onder controle hebben en hoe vaak ze (terwijl ze soms niet eens onder druk staan) balverlies lijden. Het is echt niet best.
Gisteren besprak ik nog met mijn maatjes dat er door Ajax soms balverlies geleden werd wat op nationaal geen pijn oplevert, maar wat internationaal wordt afgestraft. Zag je (zo maar een voorbeeldje) hoe Riedewald in de eerste helft knullig de bal weggaf aan een Groningenaanvaller? Die mist vervolgens de kwaliteit om er wat mee te doen. Maar niveautje Celtic of Rapid Wien (en dat zijn bepaald geen hoogvliegers) straft dat wél af.

Wat dat betreft ben ik écht benieuwd wat er as zondag gebeurt. Dan weten we eindelijk een beetje waar we staan.
be het gedeeltelijk wel met je eens maar die goals van Rapid tegen Ajax, die schoten echt alles raak, ze hadden ook wel hun dag
Denk als je de wedstrijd 2x speelt ze dat niet doen.

desalniettemin is niveau eredivisie bedroevend
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » zo sep 27, 2015 4:35 pm

Ik vond het totale wedstrijdbeeld tegen Groningen wel bemoedigend. Het kan altijd nog beter - we missen een killer-spits -, maar het zag er tenminste als Ajax-voetbal uit.

Wanneer dit niveau consistent wordt, ook tegen betere tegenstanders, dan zit er muziek in.

Skampie

Bericht door Skampie » zo sep 27, 2015 5:54 pm

zeux schreef:Ik vond het totale wedstrijdbeeld tegen Groningen wel bemoedigend. Het kan altijd nog beter - we missen een killer-spits -, maar het zag er tenminste als Ajax-voetbal uit.

Wanneer dit niveau consistent wordt, ook tegen betere tegenstanders, dan zit er muziek in.
Met dien verstande om te weten dat de Jostiband ook muziek maakt

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2015 6:55 pm

Nou, daar denkt Hans Teeuwen heel anders over. :smile-ajax.gif:

Ik reken me beslist nog niet rijk maar er zijn hier en daar wel wat lichtpuntjes te zien. Eerder tegen ADO was het aardig, zaterdag was Ajax bij vlagen weer niet slecht. Wat het waard is zullen we de komende weken gaan merken. Er staan een aantal belangrijke wedstrijden op de agenda. PSV, Heracles en Vitesse uit, de dubbele ontmoeting met Feyenoord en de Europese beslommeringen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2015 7:03 pm

Benji schreef:
Lionel schreef:Heitinga moet mee ofzo?
https://vine.co/v/exHJw2ed9bb

:smallgrin.gif:
Hij loopt wel steeds beter. :smallgrin.gif:

Goal van Fischer leek trouwens wel een Robbie Rensenbrink goal. :biggthumpup.gif:

Skampie

Bericht door Skampie » zo sep 27, 2015 8:23 pm

Marillion schreef:Nou, daar denkt Hans Teeuwen heel anders over. :smile-ajax.gif:

Ik reken me beslist nog niet rijk maar er zijn hier en daar wel wat lichtpuntjes te zien. Eerder tegen ADO was het aardig, zaterdag was Ajax bij vlagen weer niet slecht. Wat het waard is zullen we de komende weken gaan merken. Er staan een aantal belangrijke wedstrijden op de agenda. PSV, Heracles en Vitesse uit, de dubbele ontmoeting met Feyenoord en de Europese beslommeringen.
KUTmuziek is ook muziek... En aan het eind van de wedstrijd staan sommige Ajacieden ook met hun tong uit hun bek... ;)

En zo niet... Teeuwen komt uit Eindhoven... Sinds wanneer nemen Amsterdammers zo iemand 'serieus' ;)

En NEC heeft ook aardige potjes gespeeld.... ;)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2015 8:29 pm

Uit Budel komt ie. :biggrin.gif: Net als een fanatieke Ajacied die ik ken.

Belangrijke 2 potten binnen een week tijd tegen Molde en PSV!

Plaats reactie