Ajax - Vitesse 10-08-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 10:00 am

Ramona schreef:AJAX was nog lang niet op oorlogssterkte. Voor mij is die wedstrijd geen leidraad dus!
je doelt op de 3 WK-gangers?
Dat zijn in mijn ogen ondersteunende spelers.
Maar aangezien er geen bepalende zijn, worden zij nu gebombardeerd tot bepalende maar daar hebben ze de klasse/skills niet voor
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » di aug 05, 2014 10:07 am

Zoals al eerder gepost: we misten ook Van Rhijn, Fischer, Zivkovic en Muric. Viergever viel geblesseerd uit en Frank begrijpt in dit stadium nog niet dat Ligeon 3 niveautjes minder is dan Tete.

Oftewel de basiself van Ajax hoort uit 7 à 8 andere spelers te bestaan...
Laatst gewijzigd door Cruijff op di aug 05, 2014 10:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Ramona » di aug 05, 2014 10:09 am

Yep, die combi idd, Mano, buiten de 3 WKgangers de rest + instelling.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 10:09 am

Anita als linksback, tja, als FdB zegt dat Anita daar niet hoort, stelt hij hem een paar wedstrijden verder toch op als linksback; trainers maken fouten, ook FdB en zeker beginnende trainers maken fouten. Maken ervaren trainers geen fouten? Natuurlijk, niemand is foutloos, al krijg ik via AT de indruk dat er wel onfeilbaren zijn, zij o.l.v. JC.

Supporters hebben er uiteraard minder verstand van, maar aan de andere kant, als 40.000 mensen in de Arena (410 niet?) zich vervelen, als je voor de tv in slaap valt, dan is er toch wel iets aan de hand. De laatste tien(?) minuten tegen NEC, opportunistisch spel en dan zie je ineens een kopbal die bijna doel treft, dat good-old Broerse niet 30 seconden de tijd heeft voor het stilleggen van de bal t/m passen. Hoe goed is je systeem, daar train je toch de hele week voor, als je in die tien minuten gevaarlijker bent dan in de 80 minuten ervoor? Ik hoor het TH/FdB al denken, maar toen was PEC ook gevaarlijker, maar dat is de keuze van het TH/FdB, kiezen voor verdedigers die niet kunnen verdedigen, die niet weten wat de tegenstander met ruimte kan doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door zeux » di aug 05, 2014 10:13 am

Cruijff schreef:Zoals al eerder gepost: we misten ook Van Rhijn, Fischer, Zivkovic en Muric. Fischer viel geblesseerd uit en Frank begrijpt in dit stadium nog niet dat Ligeon 3 niveautjes minder is dan Tete.

Oftewel de basiself van Ajax hoort uit 7 à 8 andere spelers te bestaan...
Geblesseerde spelers (Van Rhijn/Fischer) zul je altijd hebben in een team. Het is een illusie om te denken dat je sterkste elf permanent fit is. Wat daarachter zit - de diepte van de selectie - is dus erg belangrijk. En dat is dus behoorlijk schrikken...

Volgens mij hebben Zivkovic en Muric nog geen bal voor Ajax getrapt. En nu zijn ze al essentieel voor Ajax?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 10:19 am

Volgens mij hebben Zivkovic en Muric nog geen bal voor Ajax getrapt. En nu zijn ze al essentieel voor Ajax?
Zivkovic speelde al in Jong Ajax, al was hij in de wedstrijd tegen Al Chabab niet erg gelukkig, hij mocht de strafschop niet nemen en schijnt wat misbaar gemaakt te hebben na de misser van Bakker, niet erg sportief; volgt er straf?

Info komt van AN en AS http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -0-0-.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Le T. » di aug 05, 2014 10:30 am

Cruijff schreef:Tja Cees... hoe vaak is dat al niet het geval geweest? Toen Danny Blind er tijdens zijn trainerschap rond 2005, 2006 zag ik al van mijlenver aankomen wat er allemaal in de soep liep. Ten Cate die met zijn grote mond denigrerend over Willem II deed... Ik voelde al aan mijn water aan: daar komt heibel van, dag kampioenswedstrijd! Nog een hele rits Ten Cate incidenten en natuurlijk ook De Boer met Anita als linksback terwijl een groot deel van de supporters al zag dat hij VM moest spelen.
De supporters willen een trainer met een of andere sentimentele waarde, die bovendien de goedkeuring van Cruijff kan wegdragen. Vervolgens krijg je dan een trainer die vooral dat is, en niet zozeer een goede trainer.
De supporters zien het vaak zo slecht nog niet en regelmatig vraag je je dus af of de trainer Blind is. Hoewel je ook weer niet door moet gaan slaan, want als het aan veel supporters had gelegen was Maher gehaald en Narsingh en Assaïdi
Stel je voor zeg, een buitenspeler met een actie en een middenvelder met creativiteit. Gelukkig hebben we het geld uitgegeven aan VdHoorn, Sightorsson, Janssen, Sana, Hendriks, Rits en nog een hele rits niet zo grote talenten en tevergeefs geprobeerd Van Ginkel voor 8 miljoen te halen.
en had Ajax gerust ook nog een miljoen over de balk gesmeten voor nog een 2e Sulejmani.
Die mag je aan de vorige Cruijff bemoeienis toeschrijven.
Gelukkig laten Overmars & co zich het hoofd niet op hol brengen.
Waarschijnlijk durven ze niet meer, als je het in korte tijd met zoveel spelers zo verkeerd hebt gezien dan is het niet erg waarschijnlijk dat je volgende grote aankoop wel goed is. Dus gaan ze maar voor de zekerheidjes, spelers die al jaren hebben laten zien dat ze wel wat kunnen maar die niet veel bijzonders zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » di aug 05, 2014 10:10 pm

Le T. schreef:De supporters willen een trainer met een of andere sentimentele waarde, die bovendien de goedkeuring van Cruijff kan wegdragen. Vervolgens krijg je dan een trainer die vooral dat is, en niet zozeer een goede trainer.
en had Ajax gerust ook nog een miljoen over de balk gesmeten voor nog een 2e Sulejmani.
Die mag je aan de vorige Cruijff bemoeienis toeschrijven.
Volgens jou en nog een aantal anderen hier is Johan Cruijff echt Het Grote Kwaad of De Duivel himself. Alles wat jou niet zint schuif je Cruijff in de voeten, alles wat LvG doet is in jouw ogen geweldig.

Op dit vlak ben jij veel fundamentalistischer dan welke Cruijffiaan dan ook. Marco van Basten overspeelde de hand door tig keer te roepen "we halen eerst Sulejmani en dan de rest". Daardoor werd hij overdreven duur, Heerenveen lachte zich rot dat ze de prijs tot astronomische hoogte konden opdrijven.


Mocht Frank de Boer ooit vertrekken als trainer, of dat nu al in 2015 is of pas in 2018, hoop ik niet dat Ajax weer in het voorspelbare poeltje met oud spelers gaat vissen: Seedorf, Blind... John van den Brom. :blush.gif: Ajb geen van die drie.

Iemand als Ron Jans die bewezen heeft een club lang trouw te kunnen en willen blijven (en recentelijk meer prijzen won dan Feyenoord in de afgelopen 12 jaar), zo'n ervaren en kundig type spreekt mij meer aan.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door InnerHarbour » wo aug 06, 2014 6:36 am

Heb je nu alleen bij Ajax van die mafketels die de succestrainer kwijt willen?
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 7:18 am

InnerHarbour schreef:Heb je nu alleen bij Ajax van die mafketels die de succestrainer kwijt willen?
Ivic werd, ondanks het succes, ontslagen bij Anderlecht en ik neem aan dat er in landen waar snel van trainer wordt gewisseld, dit ook wel gebeurd zal zijn.

Iedere club heeft recht op zijn mafketels, het gaat erom dat de meningen verdeeld zijn die tot de mafketels behoort.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Mano » wo aug 06, 2014 9:34 am

Ik vraag me af wat mis ik nu wat me in het verleden zo aantrok in Ajax. :confused.gif:


Ik denk dat het de 11 grijze muizen zijn.
Voorheen had je altijd zo'n 2 spelers die het verschil konden maken. Zij waren niet zaligmakend want ze gaven soms hele wedstrijden niet thuis (grillig) maar als ze zin hadden was het ook gelijk een spektakel.

vorig seizoen hadden we er geen één. Met een saai collectief hebben we de schaal gehaald maar dat zegt meer over de rest dan over Ajax.

Waarschijnlijk ben ik gewoon een zeikerd want 4 schalen op een rij is niet misselijk. :ajaxscarf.gif:
Ik mis gewoon mooi voetbal en dominantie

Teams komen niet meer naar de Arena met het gevoel: Met één puntje zijn we blij. :666.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Le T. » wo aug 06, 2014 10:09 am

Cruijff schreef:
Le T. schreef: Die mag je aan de vorige Cruijff bemoeienis toeschrijven.
Volgens jou en nog een aantal anderen hier is Johan Cruijff echt Het Grote Kwaad of De Duivel himself. Alles wat jou niet zint schuif je Cruijff in de voeten, alles wat LvG doet is in jouw ogen geweldig.
Het verschil is vooral dat Van Gaal dingen doet en Cruijff alleen maar praat. Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van Van Gaal de bestuurder, maar hij gaat dan wel daadwerkelijk aan de slag. Cruijff neemt nooit verantwoordelijkheid, maar dat verhindert mij niet hem verantwoordelijk te houden voor wat hij met zijn gepraat voor elkaar heeft gekregen.
Op dit vlak ben jij veel fundamentalistischer dan welke Cruijffiaan dan ook. Marco van Basten overspeelde de hand door tig keer te roepen "we halen eerst Sulejmani en dan de rest". Daardoor werd hij overdreven duur, Heerenveen lachte zich rot dat ze de prijs tot astronomische hoogte konden opdrijven.
Dat klopt wel ongeveer, maar Cruijff was de grote pleitbezorger van Van Basten. Ik hou hem daar verantwoordelijk voor. De tegenstelling tussen de Cruijffiaanse weg en het kopen om het kopen is dan ook een valse.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » wo aug 06, 2014 10:40 am

Le T. schreef:Dat klopt wel ongeveer, maar Cruijff was de grote pleitbezorger van Van Basten. Ik hou hem daar verantwoordelijk voor. De tegenstelling tussen de Cruijffiaanse weg en het kopen om het kopen is dan ook een valse.

Nogmaals: Cruijff is een hartpatiënt die 23 jaar geleden al bijna dood neerviel vanwege een probleem aan zijn rikketik. Als familieman heeft hij aan vrouw en gezin de belofte gedaan om op zijn 55e met pensioen te gaan. Bovendien vond hij het een gezonde ontwikkeling dat jonge Nederlandse/Catalaanse trainers aan de slag zouden gaan bij clubs in de Eredivisie en bij Barcelona.

Daarmee is hij de ultieme tegenpool van iemand als Sepp Blatter, die wil graag tot ver na zijn 80e voor president blijven spelen, Johan maakt plaats voor anderen. Wel blijft het eeuwig zonde dat hij nooit bondscoach is geweest, dat zou zonder twijfel spectaculair voetbal hebben opgeleverd en mogelijk zelfs wereldtitels in 1990 en/of 1994.


Johan heeft inderdaad de weg vrijgemaakt voor Van Basten, maar al heel snel hadden ze een meningsverschil. Cruijff wilde de jeugdopleiding drastisch aanpakken, Van Basten vond dat te ver gaan. Vooral omdat jongens als Robbie Witschge en John van 't Schip dan weleens hun baantje kwijt zouden raken. De goede vrienden van Van Basten, Marco zijn kaart maatjes.

Wat jij JC dus verwijt, deed Van Basten juist. In de weg gaan liggen om zijn vriendjes te helpen. Een aantal lui hier doet net alsof Cruijff alleen maar prutsers die hij aardig vindt en hem slaafs volgen in het zadel zet. Pure beeldvorming van jullie fundamentalisten. Cruijff vindt De Boer & zijn broer Ronald, Overmars, Bergkamp, Jongkind, Stam, Roy en Wim Jonk geschikte personen om een club en met name de opleiding te runnen. Dat Johan ze dekt is voor diegenen prettig, mocht iemand heel duidelijk zijn taak verzuimen dan is dat snel afgelopen. Johan Cruijff kon nogal hard zijn, iemand die faalde kreeg van hem direct de wind van voren.

Niet dat hij overigens de mogelijkheid heeft om een werknemer van Ajax eruit te bonjouren. Als het ooit zover komt dat Frank de Boer zijn ontslag krijgt zal dat zijn als Overmars en Bergkamp vinden dat hij niet functioneert. Wanneer Overmars niet meer te handhaven is, is er binnen Ajax een orgaan dat Overmars de wacht kan aanzeggen. Dus nee, Cruijff heeft geen officiële functie maar we mogen fokking blij zijn dat hij zich er weer op een positieve manier mee bemoeit, dat Ajax daardoor weer ambitie heeft en een gezonde richting opvaart. En vooral ook dat een aantal rotte appels die nooit iets aan Ajax bij hebben gedragen maar jarenlang konden overleven en eigenlijk alleen hun zakken vulden, door zijn harde manier van straatvechten eindelijk de deur uit zijn gewerkt.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Le T. » wo aug 06, 2014 12:01 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:Dat klopt wel ongeveer, maar Cruijff was de grote pleitbezorger van Van Basten. Ik hou hem daar verantwoordelijk voor. De tegenstelling tussen de Cruijffiaanse weg en het kopen om het kopen is dan ook een valse.

Nogmaals: Cruijff is een hartpatiënt die 23 jaar geleden al bijna dood neerviel vanwege een probleem aan zijn rikketik. Als familieman heeft hij aan vrouw en gezin de belofte gedaan om op zijn 55e met pensioen te gaan.
Prima, maar je werkt of je werkt niet. Als je niet werkt kun je ook geen verantwoordelijkheid dragen, en als je geen verantwoordelijkheid draagt moet je geen macht willen uitoefenen.
Bovendien vond hij het een gezonde ontwikkeling dat jonge Nederlandse/Catalaanse trainers aan de slag zouden gaan bij clubs in de Eredivisie en bij Barcelona.
Tenzij het trainers waren die hij persoonlijk niet zo mocht.
Daarmee is hij de ultieme tegenpool van iemand als Sepp Blatter, die wil graag tot ver na zijn 80e voor president blijven spelen, Johan maakt plaats voor anderen. Wel blijft het eeuwig zonde dat hij nooit bondscoach is geweest, dat zou zonder twijfel spectaculair voetbal hebben opgeleverd en mogelijk zelfs wereldtitels in 1990 en/of 1994.
Ja? Ik vond het een goede trainer, maar het voetbal was lang niet altijd spectaculair en evenmin vrij van tactische missers.

Johan heeft inderdaad de weg vrijgemaakt voor Van Basten, maar al heel snel hadden ze een meningsverschil. Cruijff wilde de jeugdopleiding drastisch aanpakken, Van Basten vond dat te ver gaan.
Misschien ook wel met reden, maar dat doet er niet toe. Cruijff kwam met een grote bek heel Ajax reorganiseren, roepend dat hij verantwoordelijk was, om vervolgens bij de eerste de beste tegenspraak Ajax in de stront te laten zakken. Dat was niet zijn hart wat hem daartoe dwong, je neemt een taak op je, of je doet dat niet maar dan moet je de beslissingen ook overlaten aan iemand die wel verantwoordelijkheid wil dragen.
Vooral omdat jongens als Robbie Witschge en John van 't Schip dan weleens hun baantje kwijt zouden raken. De goede vrienden van Van Basten, Marco zijn kaart maatjes.
Nee, die maakten volgens Cruijff deel uit van een "technisch supertrio".
Wat jij JC dus verwijt, deed Van Basten juist. In de weg gaan liggen om zijn vriendjes te helpen. Een aantal lui hier doet net alsof Cruijff alleen maar prutsers die hij aardig vindt en hem slaafs volgen in het zadel zet.
Dat zit ook heel dicht bij de waarheid.
Pure beeldvorming van jullie fundamentalisten. Cruijff vindt De Boer & zijn broer Ronald, Overmars, Bergkamp, Jongkind, Stam, Roy en Wim Jonk geschikte personen om een club en met name de opleiding te runnen.
Gezien de macht die hij met zijn krantje heeft hou ik hem dan ook verantwoordelijk voor het voetbal dat we tegen RBS en PEC hebben kunnen zien.
Dat Johan ze dekt is voor diegenen prettig, mocht iemand heel duidelijk zijn taak verzuimen dan is dat snel afgelopen. Johan Cruijff kon nogal hard zijn, iemand die faalde kreeg van hem direct de wind van voren.

Niet dat hij overigens de mogelijkheid heeft om een werknemer van Ajax eruit te bonjouren. Als het ooit zover komt dat Frank de Boer zijn ontslag krijgt zal dat zijn als Overmars en Bergkamp vinden dat hij niet functioneert. Wanneer Overmars niet meer te handhaven is, is er binnen Ajax een orgaan dat Overmars de wacht kan aanzeggen. Dus nee, Cruijff heeft geen officiële functie maar we mogen fokking blij zijn dat hij zich er weer op een positieve manier mee bemoeit, dat Ajax daardoor weer ambitie heeft en een gezonde richting opvaart. En vooral ook dat een aantal rotte appels die nooit iets aan Ajax bij hebben gedragen maar jarenlang konden overleven en eigenlijk alleen hun zakken vulden, door zijn harde manier van straatvechten eindelijk de deur uit zijn gewerkt.
De selectie wordt steeds zwakker, de resultaten in Europa steeds slechter en amusementswaarde daalt tot onder nul, maar incompetente zakkenvullers genoeg. Ja, Cruijff is verantwoordelijk en de constante van al die jaren dat hij zelf geen baan meer heeft is dat hij Ajax meer kwaad dan goed doet, net als NL11 trouwens.

Daardoor moeten we nu hopen dat Vitesse minder goed is dan PEC Zwolle.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Dubbel » wo aug 06, 2014 2:31 pm

Het gaat sinds de komst van Cruijff beter met Ajax dan het lange tijd daarvoor is gegaan. Iemand die dat ontkent heeft een verborgen agenda. Dat mag natuurljk maar als het onder het mom van een objectieve analyse gebeurt dan komt het wel potsierlijk over.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door zeux » wo aug 06, 2014 2:52 pm

Dubbel schreef:Het gaat sinds de komst van Cruijff beter met Ajax dan het lange tijd daarvoor is gegaan. Iemand die dat ontkent heeft een verborgen agenda. Dat mag natuurljk maar als het onder het mom van een objectieve analyse gebeurt dan komt het wel potsierlijk over.
De resultaten zijn beter: vier schalen.

Financieel is het veel beter, maar of dat echt helemaal alleen maar door Cruijff komt, ik weet het niet.

Spel/selectie. Not so good...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door peter » wo aug 06, 2014 4:01 pm

Dat laatste vind ik dus echt onzin. Het spel onder Jol, Marco van Basten en Blind was toch om te janken zo slecht? Kijk, het is nu bij tijd en wijle saai en weinig opwindend, maar nog altijd beter dan het voetbal van bovenstaande trainers. Los even van de resultaten, maar de spelopvatting en het positiespel is 100x beter. De periode Koeman vond ik qua spelers en spelbeeld wel beter, trouwens.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door zeux » wo aug 06, 2014 4:16 pm

peter schreef:Dat laatste vind ik dus echt onzin. Het spel onder Jol, Marco van Basten en Blind was toch om te janken zo slecht? Kijk, het is nu bij tijd en wijle saai en weinig opwindend, maar nog altijd beter dan het voetbal van bovenstaande trainers. Los even van de resultaten, maar de spelopvatting en het positiespel is 100x beter. De periode Koeman vond ik qua spelers en spelbeeld wel beter, trouwens.
Die tweede speelhelft onder Jol dat ze nét geen kampioen werden?

Dat vond ik echt aantrekkelijker dan wat ik nu zie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 4:24 pm

zeux schreef: Die tweede speelhelft onder Jol dat ze nét geen kampioen werden? Dat vond ik echt aantrekkelijker dan wat ik nu zie.
Dat kwam alleen door Suarez. Het Robben-syndroom, zeg maar.

Jol wordt niet voor niets overal ontslagen. Een matige trainer.

Wat het aankoopbeleid betreft: Cruijff heeft steeds gezegd en Overmars zegt het hem na: als we een speler kunnen halen die het team sterker maakt, zullen we niet schromen om daarvoor fors te betalen. Zie vorig seizoen met Van Ginkel. Die gelegenheid moet zich dan wel voordoen. De concurrentie zit niet stil en de prijzen rijzen de pan uit, zelfs voor middelmatige spelers.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door InnerHarbour » wo aug 06, 2014 4:25 pm

@ Zeux Dat is wat anders. Slecht voetbal kan zeer aantrekkelijk zijn onder bepaalde omstandigheden, ik ben bij Aberdeen-Dundee geweest waar de basisvaardigheden van de spelers bedroevend was maar toch hebben we mede door de ambiance en het scoreverloop, de tomeloze inzet, de duels in de box op het puntje van de stoel gezeten.

Onder Jol werd de bal op Suarez gepeerd meer niet, ook slecht voetbal.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » wo aug 06, 2014 4:27 pm

Voor we weer in een eindeloze herhaling van zetten belanden over Cruijff, Jol en weet ik wie nog meer. Dit is het Ajax-Vitesse topic. Laten we het daar maar bij houden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door peter » wo aug 06, 2014 4:32 pm

Nee eens. Die kleine vier maanden waren beter dan het potje tegen PEC en een groot gedeelte van vorig jaar. Het is alleen zo makkelijk om die februari, maart, april en begin mei maanden als 'standaard' van Jol te zien en die te vergelijken met de veruit minste periode van de lange heersing van de Boer. Overall heb ik in die 3.5 jaar de Boer namelijk bakken met goede wedstrijden gezien. Het dieptepunt Ajax-NEC ten tijde van Jol is sowieso niet te evenaren om maar eens een voorbeeld te noemen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door zeux » wo aug 06, 2014 4:39 pm

peter schreef: Overall heb ik in die 3.5 jaar de Boer namelijk bakken met goede wedstrijden gezien.
Eigenlijk zou iemand met tijd eens alle wedstrijdtopics van die 3,5 jaar moeten nalopen. En dan plussen en minnen geven. Een ++ als de teneur euforisch was, een + voor een overal goede wedstrijd, een +/- voor een 'ok'-wedstrijd, een - voor een matige tot slechte wedstrijd en een -- voor een zo-slecht-heb-ik-het-dit-seizoen-nog-niet-gezien-wedstrijd.
Ik ben dan benieuwd naar het totale beeld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door peter » wo aug 06, 2014 4:45 pm

Marillion schreef:Voor we weer in een eindeloze herhaling van zetten belanden over Cruijff, Jol en weet ik wie nog meer. Dit is het Ajax-Vitesse topic. Laten we het daar maar bij houden.
Haha gelijk heb je.

Wedden dat deze pot een plus plus krijgt? :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » wo aug 06, 2014 4:46 pm

Ik heb inderdaad al minimaal 8 keer geroepen dat ik de allerslechtste Ajax wedstrijd ooit had gezien. Maar ik spui m'n gal niet zo vaak live op het forum, want meestal zit ik in het stadion.

Welke van die allerslechtste wedstrijden de strijd wint? Inderdaad de genoemde 1-1 tegen NEC op 4 december 2010. Alhoewel debutant Özbilic die avond leuke dingen liet zien en Ajax het toch maar mooi voor elkaar kreeg om Mido in stelling te brengen om de 1-0 te maken.


De aller vervelendste wedstrijd voor mij als Ajacied, de match die het meeste pijn deed is uiteindelijk toch ook de veelbesproken Real Madrid uit in 2010. Gewoon heel erg veel mazzel hebben dat je niet nog 7 of 8 goals om de oren kreeg, Maarten Stekelenburg bedankt. Thuis stonden we vlak voor het ontslag/opstappen van Jol tegen Real ook zwaar voor lul met Mourinho die zijn spelers bewust gele en rode kaarten liet pakken.

Onder de Boer waren we 2 van de 4 keer kansloos tegen Madrid, 2 keer deden we het heel aardig waaronder die avond dat we genaaid werden door Portugese grensrechters en door Dinamo Zagreb. En bij één van de ontmoetingen met Real waren we notabene in Bernabeu de ploeg met een puik positiespel, met een aantal goede kansen die met name door Boerrigter gemist werden. Real kon toen louter uit omschakel momenten scoren en dat ze uiteindelijk die doelpunten scoren dat mag toch ook wel met een voorhoede van 360 miljoen.


Mijn conclusie: Ajax is echt wel dichterbij de terugkeer naar de Europese (sub)top gekomen, maar dat is nog altijd niet zichtbaar. Bij de meetmomenten was het wat minder goed zichtbaar, Steaua ongelukkig na penalties terwijl de Roemenen aan diep donkerrode kaart waren ontsnapt. Tegen Salzburg een afgang zoals je zelden ziet, een absolute uitzondering.

Dat Ajax stappen vooruit maakt is duidelijk te zien, maar sommigen willen dat natuurlijk gewoon niet zien. Een aantal hier hebben nu eenmaal een dubbele agenda.

Plaats reactie