Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 22, 2014 8:28 pm

Eigenlijk best apart dat ze Van der Hart bij GAE stallen terwijl een vertrek van Vermeer alleszins realistisch lijkt. Zijn we in een klap 2e en 3e keeper kwijt. Ik heb nog een seizoen voor ogen waar we iets van 4 keepers versleten..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 23, 2014 8:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Eigenlijk best apart dat ze Van der Hart bij GAE stallen terwijl een vertrek van Vermeer alleszins realistisch lijkt. Zijn we in een klap 2e en 3e keeper kwijt. Ik heb nog een seizoen voor ogen waar we iets van 4 keepers versleten..
Was dat met Stekelenburg, Lobont, Didulica en Timmer in één seizoen?

Van der Hart wordt vervangen door een jonge keeper, er lopen er genoeg rond en Vermeer zit er nog. Hij kan wel weg willen, maar is er een vereniging te vinden die en hem wil hebben en genoeg status heeft of neemt hij genoegen met niveau-NEC? Voor Vermeer wordt een vervanger gehaald als hij vertrekt, misschien wel die Pasveer (of zit die al bij PSV?)

Voor de lange ballen van onze eerste keeper: http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ement.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 23, 2014 11:32 am

Zo zal het inderdaad wel lopen. Ik ben vooral benieuwd wat betreft Vermeer. Hij zal komend seizoen toch sowieso ergens eerste keeper willen zijn. Ook al is het bij een club die wat minder aanzien heeft. Het meest logisch is waarschijnlijk een stap naar het buitenland.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 23, 2014 2:19 pm

Marillion schreef:Zo zal het inderdaad wel lopen. Ik ben vooral benieuwd wat betreft Vermeer. Hij zal komend seizoen toch sowieso ergens eerste keeper willen zijn. Ook al is het bij een club die wat minder aanzien heeft. Het meest logisch is waarschijnlijk een stap naar het buitenland.
Heb nog niet gelezen dat er belangstelling vanuit het buitenland is, Raiola is niet(?) zijn zaakwaarnemer, wie weet zit hij volgend jaar gewoon bij Ajax. Hoeveel zal Ajax vragen voor Vermeer?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jun 23, 2014 3:18 pm

Welke keeper uit de jeugd zit er achter Vd Hart? Gezien de opbrengst van de laatste jaren (Padt, Bizot en Hahn) zou je verwachten dat een goede jonge derde doelman zeker wel uit de jeugd te halen is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 23, 2014 8:25 pm

Peter Leeuwenburgh zal die doelman zijn, al weet ik niet of Schmitz en Alblas hun contract hebben verlengd. Uit de A-jeugd, Mous, Grim, Groothuizen. Vermolen is vorig jaar van Twente gekomen, maar verlaat, volgens mij, Ajax, volgens mij. Mous zal, denk ik, als beste A-keeper gezien worden, Groothuizen is volgend jaar nog A-keeper?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 25, 2014 9:49 pm

Vandaag heeft De Boer aangegeven dat de selectie in principe compleet is. We gaan het dus met deze groep doen tenzij er spelers vertrekken waarvan we het verlies niet kunnen opvangen.

Ik ben in ieder geval enthousiast over het feit dat we bij de start compleet zijn. Ook al missen we de Oranje internationals én Muric nog. De meeste spelers kunnen zo de complete voorbereiding meemaken en ik verwacht eerlijk gezegd weinig transfers. Daarvoor hebben de meeste individueel niet genoeg indruk gemaakt.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » wo jun 25, 2014 10:28 pm

Ik mis toch een jongen als Poulsen. Gewoon een wat oudere speler die zijn mannetje staat en niet zo snel in paniek zal raken. Ook Ajax heeft behoefte aan dergelijke types. Wie? Ik zou het niet weten, Poulsen kwam wat dat betreft ook uit de lucht vallen. Zou graag Nigel de Jong weer bij Ajax zien spelen, goede leeftijd, voetballend nog altijd prima en echt het type wat enorm veel zou toevoegen aan dit Ajax.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jun 26, 2014 9:01 am

Columbus schreef:Ik mis toch een jongen als Poulsen. Gewoon een wat oudere speler die zijn mannetje staat en niet zo snel in paniek zal raken. Ook Ajax heeft behoefte aan dergelijke types. Wie? Ik zou het niet weten, Poulsen kwam wat dat betreft ook uit de lucht vallen. Zou graag Nigel de Jong weer bij Ajax zien spelen, goede leeftijd, voetballend nog altijd prima en echt het type wat enorm veel zou toevoegen aan dit Ajax.
FdB stelt dat alle spelers nu een jaar (meer) ervaring met zich meedragen. Vergeet niet dat er drie spelers op het WK zijn, twee spelen tegen de beste spelers ter wereld, dat ze allemaal CL-ervaring hebben, dat er Deense internationals tussen lopen, een Fins international, een Pools international enz.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jun 26, 2014 9:25 am

Er zijn geruchten dat Urby mogelijkerwijs naar Ajax komt. Hij is contractvrij. De vraag is natuurlijk wat wil hij zelf!?

Urby is een mooie speler, maar niet echt effectief. Hij was meestal op zijn best in belangrijke wedstrijden (dat pleit voor hem). En hij heeft nu een aantal jaren ervaring in het buitenland achter de rug. Ik denk dat het wel een versterking zou zijn voor de linkerkant. Zeker met de gedachte dat we Fischer een half seizoen moeten missen en Boilesen natuurlijk een twijfelgeval blijft (m.b.t. blessures). Van mij mag hij komen (Babel-rol).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

zeux

Bericht door zeux » do jun 26, 2014 9:47 am

Ajaciedjuh schreef:Er zijn geruchten dat Urby mogelijkerwijs naar Ajax komt. Hij is contractvrij. De vraag is natuurlijk wat wil hij zelf!?

Urby is een mooie speler, maar niet echt effectief. Hij was meestal op zijn best in belangrijke wedstrijden (dat pleit voor hem). En hij heeft nu een aantal jaren ervaring in het buitenland achter de rug. Ik denk dat het wel een versterking zou zijn voor de linkerkant. Zeker met de gedachte dat we Fischer een half seizoen moeten missen en Boilesen natuurlijk een twijfelgeval blijft (m.b.t. blessures). Van mij mag hij komen (Babel-rol).
In de jaren dat hij weg is geweest, is de eredivisie volgens mij alleen maar zwakker geworden. En hij heeft veel meer ervaring erbij in een weerbarstige competitie. Dus ik verwacht wel dat hij een inbreng kan hebben.
Ik zou het wel oké vinden. Dit is precies het soort spelers met routine (zonder dat ze al over the hill zijn), dat wat evenwicht kan brengen in de jonge selectie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 26, 2014 9:52 am

Ajaciedjuh schreef: Urby is een mooie speler, maar niet echt effectief.
Blijft een jochie, een dromer. Niet iemand die de rest op sleeptouw zal nemen.

Maar je kan meerdere kanten met 'm op, dus bruikbaar is ie ongetwijfeld.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 26, 2014 10:17 am

Ik hoop dat hij wat minder "speeltuinvoetballer" geworden is in die afschuwelijke Italiaanse competitie, in dat geval ja graag,
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jun 26, 2014 10:21 am

Krijg nog rillingen van zijn, door de tegenstander onderschepte, ballen in de breedte; het kan zijn dat die ballen er in Italië uit zijn geramd, dan lijkt hij mij een prima speler voor Ajax.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do jun 26, 2014 10:39 am

Hier nog niet genoemd, maar uiteraard wel voorbereiding-gerelateerd:

Gisteren de eerste openbare training. Niet heel druk, Ajax-1 aangevuld met Mirani, El-Ghazi, Becker en Sporkslede. (Laatste heeft natuurlijk regelmatig bij Ajax-1 gezeten maar is lang geblesseerd geweest)

Ajax speelt zaterdag de eerste oefenwedstrijd in Putten, tegen SDC Putten. Zal de enige oefenwedstrijd tegen een amateurclub zijn. Daarna gaat Ajax op trainingskamp naar Oostenrijk en speelt daar één wedstrijd, tegen FC Wacker Inssbruck.

Vervolgens zal er 12 juli weer één (of twee) oefenwedstrijden zijn, wordt binnenkort bekendgemaakt. Dan gaat Ajax naar De Lutte, en speelt op 19 juli in Hardenberg tegen Real Sociedad. Kan zijn dat ze op diezelfde dag nog een oefenwedstrijd spelen.

Dan nog een oefenwedstrijd tegen een grote tegenstander en dan hopen we maar dat we klaar zijn voor...PEC Zwolle. :ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 26, 2014 10:53 am

Ik zag dat Siem de Jong op zwarte voetbalschoenen liep. :biggthumpup.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jun 26, 2014 10:59 am

Ben er geweest, een rustige training met niet zo heel veel supporters. Wie wilde kon een handtekening scoren of met een speler op de foto. Er was geen vuurwerk en de harde kern liet zich niet zien of horen.

Milik maakte een goede indruk. Lijkt een behoorlijke techniek te hebben en een hard schot. Zivkovic draaide mee, Viergever viel niet op. Muric (uiteraard) nog afwezig.

Kishna was opvallend slecht in de oefening op voorzetten/afwerken. Mijn gezelschap had moeite om te geloven dat hij een groot talent was. :smallgrin.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jun 26, 2014 10:59 am

Is Daley de enige VM die we dit seizoen hebben?
is Bazoer er klaar voor, of hebben we nog iemand anders achter de hand..Viergever?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jun 26, 2014 11:29 am

Viergever kan ook VM spelen, zei De Boer gisteren.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 26, 2014 12:00 pm

Wanneer heeft hij dat voor het laatst gedaan? Er moet absoluut een controlerende middenvelder bij hoor. Met Blind die wellicht vertrekt en Viergever die daar 'een poosje' niet gespeeld heeft kan je natuurlijk niet aan de eredivisie beginnen, laat staan CL. En kom dan niet met Bazoer in de hoop dat die jongen het opeens een seizoen lang vol kan houden...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jun 26, 2014 12:14 pm

Mr. Ajax schreef:Wanneer heeft hij dat voor het laatst gedaan? Er moet absoluut een controlerende middenvelder bij hoor. Met Blind die wellicht vertrekt en Viergever die daar 'een poosje' niet gespeeld heeft kan je natuurlijk niet aan de eredivisie beginnen, laat staan CL. En kom dan niet met Bazoer in de hoop dat die jongen het opeens een seizoen lang vol kan houden...
Blind zie ik niet zo maar vertrekken, na het vorige WK (finaleplaats) vertrok er ook geen speler uit dat elftal (in ieder geval niet naar een topclub)

Bazoer is met veel bombarie binnengehaald, maar is volgens mij nog A-junior. Ajax moet hem de kans geven zich in de eredivisie (dat niveau) te laten ontwikkelen, tijdens de winterstop naar ??? Hij lijkt er nu nog niet rijp voor Ajax 1.

Boccara komt toch terug, of mag hij in Frankrijk blijven? Sporkslede is er ook nog, die is een paar jaar ouder dan Bazoer, hij wordt 21 in augustus.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 26, 2014 12:32 pm

Ik dacht te hebben gelezen/gehoord dat Sporkslede weg mocht?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jun 26, 2014 12:44 pm

Mr. Ajax schreef:Ik dacht te hebben gelezen/gehoord dat Sporkslede weg mocht?
Hij heeft twee jaar geleden zijn contract nog verlengd, tot 2015 (http://www.afm.nl/registers/kgi_documen ... kslede.pdf) en is dit seizoen langdurig uitgeschakeld geweest door een beenbreuk. Zo'n speler moet een kans krijgen, maar wie weet moet hij weg.

Ik ben trouwens niet overtuigd van zijn kwaliteiten op die plaats, dat terzijde.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 26, 2014 2:40 pm

Op welke plaats dan wel?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jun 26, 2014 2:53 pm

Demosthenes schreef:
Boccara komt toch terug, of mag hij in Frankrijk blijven? Sporkslede is er ook nog, die is een paar jaar ouder dan Bazoer, hij wordt 21 in augustus.
Eehm die jongen speelde afgelopen seizoen 10 wedstrijden, waarvan 8 in het tweede van Evian... dat lijkt mij niet bepaald een versterking voor ons middenveld!

Plaats reactie